Hədəf uğurun yarısıdır!
Hədəf uğurun yarısıdır, deyirlər. Misal üçün,bir idmançı nail olmaq istədiyi hədəfi dəqiq
görməsə, istədiyinə nail ola bilməz. Bir çox dünya çempionlarının müsahibələrində
açıq etiraf edirlər ki, hər zaman Dünya birincisi olub, Azərbaycan bayrağını
ucalara qaldırmağı hədəfləyiblər. Bu, hər işdə belədir. Eyni yanaşma teatrlarımıza
da aiddir. Son bir neçə ildə, nəhayət ki, teatrlarımızda gənc rejissorların da,
az çox, fəaliyyətlərini görürük. Axır ki, yaşlı nəslin rejissorları gənclərə,
istəməsələr də, meydan verməyə məcbur olurlar. Gənclər isə daha enerjili, fərqli
ruha sahibdirlər. Onların bu istəklərini səhnədə nə qədər reallaşdıra bilmələri
başqa bir müzakirənin mövzusudur. Bu dəfə Azərbaycan teatrının tumurcuqları
olan gənc rejissorlarımız arasında sorğu keçirdik onlardan hədəflərini xəbər
aldıq. Görəsən, gənc rejissorlarımız Azərbaycan teatrında nələri hədəfləyiblər.
Bizi 10-15 ildən sonra nələr gözləyir? Aldığımız cavablar isə fərqli oldu.
"Hədəfim
cəmiyyətə xidmət etməkdir”
Gənc rejissor Mir QabilƏkbərovla söhbət etdikdə bildirdi ki, o teatra heç də
təsadüfi gəlməyib: "Demək olar ki, gözümü açıb teatrı görmüşəm. Mənim ətrafımda
ancaq teatr adamları, aktyorlar, rejissorlar, teatr rəssamları olub. Yəni, mən
bu mühitdə böyümüşəm. Elə uşaq vaxtından fikirləşirdim ki, görəsən, bu sənət nə
üçündür, bu sənətə gələn adamların məqsədləri nədən ibarət olur? Bir müddətdən
sonra mən özüm də bu sənətlə məşğul olmağa başladım və istər-istəməz, daxilimdə
olan acıları, ağrıları, bir növ, buraya köçürdüm. Sonradan belə bir qənaətə gəldim
ki, doğrudan da, öz daxilində acısı, ağrısı olmayan bir insan bu sənətdə davam
gətirə bilməz. Bu o demək deyil ki, mən ona görə bu sənətdəyəm ki, öz acılarımı,
az da olsa, yumşaldım. Əksinə, bu acılar daha da artır. Bu o deməkdir ki, mənim
yaşadığım ağrıları, acıları insanlar yaşamasın deyə çalışıram. Çünki teatr cəmiyyətin
güzgüsüdür. Teatrda biz çalışıb cəmiyyətin yaxşı və pis cəhətlərini göstərməliyik
ki, bizim cəmiyyətimiz, insanlığımız düzgün formada inkişaf etsin. Mənim hədəflərim
tanınmış rejissor olmaq və ya xaricə çıxmaq deyil. Hədəfim insanlara, cəmiyyətə
və ən önəmlisi, bəşəriyyətə xidmət etməkdir. Mənim fikrimcə əgər teatr
rejissoru olaraq, bunu etsəm, onsuzda, tanınmış biri olacam. Məsələn, absurd cərəyan
yarananda onu yaradanlar məşhur olmaq üçün yaratmadılar, insanlara xidmət etmək
üçün, insanları düşdükləri pis vəziyyətdən çıxarmaq üçün yaratdılar. Başqa bir
misal, Viktor Hüqo "Gülən adam" əsərini yazarkən pul qazanmağı,
tanınmış olmağı nəzərdə tutmamışdı, insanlara xidmət edirdi, onlar üçün
çalışıb-vuruşurdu. Mənim də hədəflərim, nə olur-olsun, insanlara, cəmiyyətə, bəşəriyyətə
xidmət etməkdir. Çünki teatr insanlar üçündür. Soruşa bilərsiniz ki, nə vadar
edir sizi buna? Çünki mən düşünürəm ki, teatr hər bir tamaşaçının özünü tapdığı
yerdir. İstəyərəkvə ya istəməyərəkteatra nəsə öyrənmək üçün gəlirlər. Və təbii
ki, biz o gücə qadir deyilik ki, dünyanı mehriban edək, bizim işimiz dünyanın
yadına salmaqdır ki, mehriban ola bilərsiniz”.
"Hədəfim işimizdə ən
yaxşı olub, zirvəyə çatmaqdır”
Fərqli dünyagörüşünə sahib olanrejissor Asiman Ağa Rövşən öz hədəflərindən
danışarkən ölkəmizin özündən böyük dərdini, sevincini, zəngin mədəniyyətini
dünyaya çatdıracaq, onun beynəlxalq nümayəndəliyini edə biləcək tanınmışlara
daha çox ehtiyacının olduğunu deyir: "Tək özüm barədə deməyəcəyəm, ümumi
gümanımı dilə gətirmək istəyirəm. Hazırda hələ də müzakirə mövzusu olan, İyulun
12-dən yaşadığımız Tovuz hadisələrinin təsiri altında olduğum üçün bu ərəfədə hər
şeyi, həmçinin incəsənəti onun içərisində qiymətləndirirəm. Cavabım da bu əhvala
uyğun olacaq. Belə ki, bu günlərdə başqa cür düşünə bilmirəm. Bizim dünya
çapında tanınmış, nüfuzlu azərbaycanlımız yoxdur ki, instagramda 180 milyon izləyicisi
olan, hiper məşhur Kim Kardaşyanla kəllə-kəlləyə gəlsin. Körpə uşaq belə o
dayaz şou ulduzunun cavabını artıqlaması ilə verə bilər, bəyəm Kim kimdi ki?!
Amma səsimiz çatmayacaq, Kardaşyanın yüzmilyonlarla ölçülən pərəstişkarlarının
gurultusu arasında boğulacaq, necə ki, boğulur. Təkcə Kardaşyanın təbliğat
arenası bütöv Azərbaycanın təbliğ imkanlarından daha genişdir. Odur ki, Azərbaycana
xatir milli məfkurəsi olan hər bir azərbaycanlı sənətçiyə dünya miqyasında
sevilən insan olmağı arzu edirəm. Hədəfim
işimizdə ən yaxşı olub zirvəyə çatmaqdır. Bu amal uğrunda təkcə fərdlər
yox, dövlət də səfərbər olmalıdır, şəffaflığı təmin etməli, korrupsiyaya,
qohumbazlığa, peşəkar qiymətləndirmədən deyil, şəxsi simpatiyadan qaynaqlanan səbəblərlə
kimlərinsə qabağa çəkməyinə son qoyulmalıdır, həqiqi, dürüst mexanizm qurulmalıdır.
Bunları və sadalanmayan başqa problemləri həll etmək dövlətin əlindədir,
buyursun, həll etsin. İnsan amili həlledicidir. Beynəlxalq aləmdə azərbaycanlıya
olan sevgi Azərbaycana da yönələcək, istər-istəməz. Bu, strateji məsələdir. Neftlə hörmət
qazanılmır, eləcə pul qazanılır, bir də siyasi rıçaq kimi istifadə olunur”.
"Əsas hədəfim yaşadıqlarımdan
düzgün nəticə çıxarmaqdır”
Gənc xanım rejissor Ayla Bəhramqızı isə qeyd edir ki, əsas
hədəfi yaşadığı dövrü gənclik prizmasından öyrənməkdən ibarətdir: "Əsas hədəfim
yaşadıqlarımdan, təcrübələrimdən düzgün nəticə çıxarmaq və bu nəticəni
hazırladığım istər müasir, istərsə də klassik mövzulu əsərlərdə düzgün təhlil
edib tamaşa hazırlamaqdır. Niyə bu cür deyirəm, çünki teatr sənəti bu gün, bu
an tamaşa zamanı yaransa da, əslində, biz aktyorlarla bərabər bir neçə ay hər
hansı bir pyesin hazırlanmasına vaxt sərf etmirik. Biz, əslində, bir bədii əsər
əsasında hazırlanan tamaşa ilə gələcəkdə baş verə biləcək hər hansı bir fəlakətin
qarşısını almaq üçün həyəcan təbili vururuq. Teatr mənim üçün məhz buna görə
maraqlı bir sənət növüdür”.
"Hədəflərimiz, ilk növbədə,
əxlaqi qaydalar, sonra sənət olmaldır”
İstedadlı rejissor Emil Bakuvi bildirir ki, Azərbaycan
teatrı ilə bağlı hədəflər, arzu və istəklər kifayət qədərdir: "Hər insan bir
peşə sahibi olmazdan öncə bir fərddir. Yəni işinin peşəkarı olmazdan öncə vicdanlı,
əxlaqlı olması əsas şərtlərdəndir. Və ən əsası, belə formalaşmış insanlarla bir
araya yığılmaqdır. Bu sadalananlar
olduqdan sonra hədəfimizə daha əmin
addımlarla çata bilərik. Məndən ötrü hər şey çox yaxşıdır. Amma mən tək deyiləm. Ətrafımda o qədər istedadlı, əxlaqlı insanlar
var ki, onlarla bir bütün olduqdan sonra
hansısa hədəf haqqında danışa bilərəm. Mən bu yolda hədəfə çatmaq üçün tək
mübarizə apara və ya ancaq mənim hədəflərim reallaşsın deyə çalışa bilmərəm.
Bizim hədəflərimiz, ilk növbədə, əxlaqi qaydalar, sonra sənət və sənətkarlıq
olmaldır. Buradan özümü daha intellektual göstərmək üçün sizə daha elmi-nəzəri, konseptual cümlələr qura
bilərdim, ancaq hədəfimiz o deyil. Hədəf
düzgün mühitin içində çalışmaq və bu istiqamətdə əlimizdən gələni etməkdir. Biz
bunun üçün bacardığımız qədər çalışırıq. O ki, qaldı bizim gələcək hədəfimizə,
bu, Qarabağ olmalıdır. Bütün yaradıcı, mənəvi, ruhsal, fiziki gücümüzlə ancaq o
hədəfə çatmaqdır arzumuz”.
Bu günün gəncləri müəllimlərini izləyir,
bir çoxları onların yolu ilə getməyə çalışır. Yeni ideya, yeni nəfəs, yeni
düşüncə sahibi kimi tanıdığımız o gənclər yeni cığır açmaqdan çəkinir. Bəziləri
isə öz yollarını seçir və ancaq onlara bu istiqamətdə arxa-dayaq duran insanlar
az olur. Ancaq onlar da anlamır ki, bu gənclər səhvlərindən dərs çıxararaq nəticə
əldə bilərlər, başqa cür olmur, alınmır. Bu sorğuda fikirlərini öyrənmə
çalışdığım gənc rejissorlar gələcəkdə Azərbaycan tamaşalarının qurucularından
olacaqlar. Onların bu istiqamətdə hədəfləri hər şeydən daha önəmlidir. Hədəfin
olması isə gözəl və sevindiciri haldır, yetər ki, onların qol-qanadlarını kəsməsinlər,
yollarında bir daş da özləri olmasınlar. Bu hər nə qədər çətin də olsa, sözüm
sizədir, gənc rejissorlarımız,hədəflərinizdən bir an belə əl götürməyin. Çünki
Azərbaycan teatrının gələcəyi məhz sizdən asılıdır. Bu kif atmış, paslanmış
bütləri ancaq siz sındıra bilərsiniz. Sizcə artıq vaxt deyilmi?
Xəyalə
Rəis