Üzeyir bəyin tələbəsi olan bəstəkar, dirijor, pedaqoq
Onun yaratdığı mahnı və rəqs ansamblının
fəaliyyəti Naxçıvanın musiqi mədəniyyəti tarixinin zəngin səhifələrindən birinə
çevrildi
Onun adı Naxçıvanda musiqi sənətinin və təhsilinin
inkişafına xidmət etmiş, bir çox ansambl və xor kollektivlərinin
yaradılmasının təşəbbüskarı kimi musiqi tarixində yer alıb. Muxtar
Respublikanın musiqi tarixini vərəqlədikcə, bəstəkar Məmməd Məmmədovun bu
tarixə töhfələrini aydınlıqla görür, bu
sahənin inkişafı ilə bağlı həyata keçirdiyi işlərin Naxçıvanın musiqi və rəqs
mədəniyyətinin inkişafında mühüm mərhələ təşkil etdiyinə əmin olursan. M.Məmmədov
uzun illər Naxçıvanda kütləvi musiqi
tədbirlərinin keçirilməsindəfəal iştirak edib, musiqi kadrlarının yetişdirilməsində əvəzsiz
xidmətləri olub. Bəstəkarın 1956-cı ildə yaratdığı "Əlvan çiçəklər”
mahnı və rəqs ansamblı muxtar respublikada xeyli məşhur olub. M.Məmmədov
həmçinin kamera-instrumental musiqinin bir çox janrlarında əsərlər, nəfəsli
alətlər orkestri üçün marşlar, pyeslər, fortepiano üçün mahnı və romanslar yazıb,
xalq mahnı və rəqslərini toplayaraq nota köçürüb. Naxçıvanda truba
və akkardeon siniflərinin açılması, vokal
ansamblları və xor kollektivlərinin yaradılmasının təşəbbüskarı olub, Naxçıvan Dövlət
Musiqili Dram Teatrında hazırlanan onlarla tamaşaya musiqi bəstələyib.
Trubanın
mahir ifaçısı
Bəstəkarın həyat yolunu vərəqlədikcə maraqlı keçən
səhifələrlə üz-üzə qalırsan. Jurnalist Pərviz Hacılı Naxçıvanda dərc olunan "Şərq qapısı” qəzetində böyük bəstəkar haqqında araşdırma məqaləsində Məmməd Məmmədov haqqında ətraflı məlumat verir. Məmməd Məmmədov 1920-ci il aprel ayının 28-də
Naxçıvan şəhərində doğulub. O, Naxçıvan şəhər 1 nömrəli orta məktəbin 7-ci
sinfini bitirdikdən sonra Naxçıvan Pedaqoji Texnikumuna daxil olub. İstedadlı
gənc, texnikumda oxuduğu illərdə musiqiyə maraq göstərib. Musiqiyə hədsiz
sevgisi, gələcəkdə ömrünü bu sahəyə həsr etməsinə səbəb olub.
Gəncin diqqətini musiqi alətləri içərisində daha
çox truba nəfəsli aləti çəkib. Bu alətə sevgisi də, onun mahir ifaçısı kimi
yetişməsi də təsadüfi olmayıb. Naxçıvanda nəfəsli alətlər üzrə tanınmış ifaçı,
pedaqoq Məmməd Kəngərli bu alətdə ifaçılığın bütün sirlərini tələbəsindən
əsirgəməyib. Truba xalq çalğı aləti olmasa da, gənc, milli musiqi nümunələrini
bu alətdə məharətlə ifa etməyi öyrənib. O, həmin əsərləri yoldaşlarına da
öyrədib, melodik ifa tərzi ilə onların diqqətini alətə yönəldib. Qısa zamanda
gənc musiqiçi peşəkar ifaçıya çevrilib. Heç şübhəsiz, gərgin zəhməti, yuxusuz
gecələri, sonsuz həvəsi və gördüyü işə böyük məhəbbəti ilə məqsədinə nail olub.
Bəstəkar, ilk müəllimini gözəl insan, istedadlı
musiqiçi, pedaqoq kimi xatırlayırdı: "Məmməd Kəngərli riyaziyyat muellimi kimi
fəaliyyət göstərdiyi orta məktəbdə çox əziyyətlərə qatlaşaraq ictimai əsaslar
üzrə nəfəsli alətlər orkestri yaratmışdı. Mən də həmin orkestrin üzvü idim. İlk
dəfə trubada ifa etməyi də məhz bu orkestrdə Məmməd Kəngərlinin köməkliyi ilə
öyrəndim. Müəllimimlə birlikdə 1938-ci ildə muxtar respublikamızda ilk dəfə
qızlardan ibarət nəfəsli alətlər orkestri yaratmağa nail olduq. Həmin orkestrin
çıxışları mənim yaddaşımda silinməz izlər buraxıb”.
Məmməd Məmmədovun
musiqiyə sevgisi sonsuz idi. Onu Bakıya çəkib gətirən də bu həvəsi idi. Musiqiyə olan sevgisi onu Bakı şəhərinə, Musiqi Texnikumuna gətirir.
Gənc, nəfəsli alətlər şöbəsində təhsil alır. Texnikumdakı təhsil illərində
böyük sənətkarlardan, xüsusilə də dahi bəstəkarımız Üzeyir Hacıbəylidən dərs
alması, taleyinin naxışı idi. Hətta tələbə ikən xəstələnəndə Üzeyir bəy
xeyirxahlığını gəncdən əsirgəmir. Dahi bəstəkar tək yaşayan tələbə ilə şəxsən
maraqlanır, maddi-mənəvi dəstəyini əsirgəmir. Ancaq maddi çətinlik üzündən
Məmməd Məmmədov Bakıdakı təhsilini yarımçıq qoyub Naxçıvana qayıtmalı olur. Amma
bunu yolun sonu yox, əvvəli kimi qəbul edir.
Yenidən
Naxçıvana
Naxçıvana qayıdandan sonra daha fəallıqla çalışır.
Təkcə ifaçı kimi çıxışlar etmir, həm də muxtar
respublikanın musiqi həyatında tanınmağa başlayır. İfaçılıqla yanaşı, nəfəsli
alətlər üçün kiçik pyeslər, marşlar və xor üçün kütləvi mahnılar bəstələyir.
Yorulmaz fəaliyyəti, onu, həmçinin bəstəkar kimi də püxtələşdirir. 1940-cı ildə
Bakı şəhərində keçiriləcək idman bayramının musiqisinin sifarişini qəbul etməsini,
gənc bəstəkar üzərinə götürdüyü ən böyük məsuliyyət sayır. Musiqinin dirijoru
isə maestro Niyazi olur. Dahi dirijorla adının bir işdə hallanması gənc
bəstəkarın uğurlu yaradıcılıq yoluna qədəm qoymasının göstəricisinə
çevrilir. Bu, onu daha məsuliyyətlə
işləməyə sövq edir.
Böyük Vətən müharibəsi
başlayanda gənc bəstəkar da Vətənini müdafiə etmək üçün cəbhəyə yollanır. Davanın
ən ağır günlərində qəlbindəki musiqi səsi ona ruh verir, qələbə əzmini
gücləndirir. O, orduda yaradılan orkestrdə də çıxışlar edir, əsgərlər qarşısında
konsertlər verərək onları döyüşə ruhlandırır.
Müharibədən sonra Məmməd Məmmədov
Moskva Xalq Musiqi İnstitutunu dirijorluq ixtisası üzrə də bitirir. 1956-cı
ildə yaratdığı və uzun müddət rəhbərlik etdiyi "Əlvan çiçəklər” mahnı və rəqs
ansamblının fəaliyyəti Naxçıvan musiqi mədəniyyəti tarixinin zəngin
səhifələrindən birinə çevrilir.
Müharibə mövzusu bəstəkarın yaradıcılığından da yan
keçmir. Davanın qanlı-qadalı illəri "Dostluq
mahnısı”, "Ana Vətən” və "Azərbaycanım” mahnılarında əbədiləşir. 1950-1960-cı
illərdə keçirilən "Mahnı və çiçək”, "Məhsul” bayramlarında onun rəhbərliyi ilə
hazırlanan musiqi kompozisiyaları böyük maraqla qarşılanır.
Görkəmli bəstəkar və dirijor
Əfrasiyab Bədəlbəylinin "Müslüm Maqomayev adına Azərbaycan Dövlət Filarmoniyası
Mahnı və Rəqs Ansamblının layiqli davamçısı” deyə adlandırdığı "Əlvan çiçəklər”
isə Məmməd Məmmədovun gərgin zəhmətinin bəhrəsi kimi Naxçıvanın musiqi
tarixinin layiqli bir səhifəsinə çevrilir. Elə bir səhifə ki, bu gün qurur
duymaya, haqqında fəxrlə söz açmaya bilmirsən.
Teatrla
uğurlu əməkdaşlıq
Məmməd Məmmədov kamera-instrumental
musiqinin bir çox janrlarında əsərlər yazıb. Nəfəsli alətlər orkestri üçün
marşlar, pyeslər, fortepiano üçün "Kiçik prelüdiyalar”, klarnet və fortepiano
üçün "Miniatürlər”, "Qaytağı”, truba və fortepiano üçün "Lirik rəqs”, "Vals”,
xor üçün əsərlər, mahnı və romanslar onun yaradıcılığında mühüm yer tutur. Bəstəkarın
yazdığı "Azərbaycanım”, "Gənclik mahnısı”, "Dostluq mahnısı”, "Olaydım mən”,
"Ana Vətən”, "Nəğmə çalır ürəyim” və digər mahnıları onun mahnı janrının da
peşəkarı olduğunun göstəricisidir. Təəssüf ki, bəstəkar-musiqişünasın bir sıra əsərlərinin not
yazıları ələ çatmayıb. Bu yazılar bəstəkarın yaradıcılığı haqqında
musiqişünaslara daha əlavə məlumatlar verə, musiqi xəzinəmizi zənginləşdirə
bilərdi.
Bəstəkarın Cəlil Məmmədquluzadə
adına Naxçıvan Dövlət Musiqili Dram Teatrı ilə əməkdaşlığı da uğurlu olur. Müxtəlif
janrlarda yazılmış tamaşalara yazdığı musiqilər və bir çox əsərlərə musiqi
tərtibatı tamaşaçı sevgisi ilə qarşılanır. Bu tamaşaların musiqiləri sonralar
da konsert salonlarında ifa edilərək dinləyicilərin rəğbətini qazanır.
Yorulmaq, işdən bezmək, həvəsdən düşmək kimi sözlər onun fəaliyyətinə yaxın
deyildi. O, bəstəkarlıqla bərabər, pedaqoq kimi çalışır, dirijor kimi orta
məktəblərdə, musiqi məktəblərində konsertlərin keçirilməsinin təşəbbüskarı
olurdu. Pedaqoji fəaliyyətinə orta məktəbdə
başlayan bəstəkar, sonralar Naxçıvan Pedaqoji Texnikumunda çalışıb, Naxçıvan
şəhər 1 nömrəli uşaq musiqi məktəbində gənc musiqiçilər yetişdirib. Hazırda Naxçıvanda ilk musiqi məktəbi
olan1 nömrəli uşaq musiqi məktəbinin Məmməd Məmmədovun adını daşıması da
təsadüfi deyil.
100
illik yubiley
Tanınmış bəstəkarın musiqi sənətinin inkişafında
xidmətlərini nəzərə alaraq, Naxçıvan Muxtar Respublikası Ali Məclisinin Sədri Vasif
Talıbov Məmməd Məmmədovun 100 illik yubileyinin keçirilməsi haqqında Sərəncam
imzalayıb. Bəstəkarın yubileyi "Ana yurdum Naxçıvan” deyə şəninə mahnı
bəstələdiyi doğma yurdunda keçiriləcək. Heç şübhəsiz, bu sərəncam ömrünü
Naxçıvan musiqi mədəniyyətinin çiçəklənməsinə həsr edən bəstəkarın
yaradıcılığının dərindən araşdırılıb öyrənilməsinə və təbliğ olunmasına
imkanlar açacaq.
Məmməd Məmmədov özündən sonra böyük bir musiqi irsi
yadigar qoyub. Bu gün bəstəkar "ömrünü milli musiqimizin öyrənilməsi və
təbliğinə həsr edən, gənc musiqiçilərin yetişməsində var qüvvəsi ilə çalışan,
sənəti yaşayan bəstəkar, dirijor” kimi anılırsa, bundan böyük xoşbəxtlik
yoxdur.
Təranə
Məhərrəmova