Milli bəstəkarlıq məktəbinin nailiyyətlərinin nümayişi
Azərbaycan Bəstəkarlar
İttifaqının 85 illiyinə həsr olunmuş musiqi festivalı böyük bir hadisəyə
çevrildi
Azərbaycan Bəstəkarlar İttifaqı. Bu yaradıcılıq təşkilatının
adı çəkildikdə, hər zaman milli musiqimizin parlaq simaları, Azərbaycanda
professional bəstəkarlıq məktəbinin banisi Üzeyir Hacıbəylidən başlayaraq,
musiqi mədəniyyətimizin sütunları olan bəstəkarlar və musiqişünaslar, görkəmli
mədəniyyət xadimləri yada düşür. Bu da təsadüfi deyil, çünki Azərbaycan musiqi
mədəniyyətinin tərəqqisində məhz Azərbaycan Bəstəkarlar İttifaqının üzvləri
olan bəstəkarlar və musiqişünaslar mühüm rol oynayıblar.
Azərbaycan
Bəstəkarlar İttifaqı artıq 85 ildir ki, bir yaradıcılıq təşkilatı olaraq musiqi
həyatımıza daxil olmuş və mədəniyyətin inkişafına xidmət edən bir ocağa
çevrilmişdir.
Yarandığı
vaxtdan (1934-cü ildən), Azərbaycan Bəstəkarlar İttifaqına İdarə Heyətinin sədrləri
Üzeyir Hacıbəyli, Səid Rüstəmov, Qara Qarayev, Tofiq Quliyev olmuş, bu təşkilata
inzibati deyil, məhz yaradıcılıq proseslərinə təkan verən, bəstəkarlara dayaq
olan, onların problemlərinin həllində kömək olan bir qurum kimi rəhbərlik
etmişlər.
Hazırda Azərbaycan Bəstəkarlar İttifaqının sədri -
böyük sələflərinin ənənələrini davam etdirən, dünya musiqi məkanında şöhrət
qazanmış görkəmli bəstəkar, ictimai xadim, Azərbaycanın Xalq artisti,
YUNESKO-nun "Sülh artisti”, AMEA-nın müxbir üzvü, professor Firəngiz Əlizadədir
və təsadüfi deyil ki, o, bu vəzifəyə artıq üçüncü dəfədir ki, ittifaqın
qurultayı tərəfindən yekdilliklə seçilib. Onun özünün yaradıcılıq fəaliyyəti və
rəhbərliyi altında görülən işlər bunun ən bariz sübutudur. Belə ki, Azərbaycan
Bəstəkarlar İttifaqına rəhbərlik edən F.Əlizadə, həm respublikanın ictimai və mədəni
həyatında mühüm rol oynayır, həm yetişən nəslə gözəl örnək olur, həm də təşkilatın
işinin səmərəli qurulmasına böyük əmək sərf edir.
Bununla yanaşı, Azərbaycan Bəstəkarlar İttifaqının
fəaliyyətində rəhbərliklə bərabər, ittifaqın üzvü olan bütün bəstəkar və
musiqişünaslarımızın əməyi qeyd olunmalıdır. Əlamətdardır ki, Azərbaycan musiqi
mədəniyyətinin inkişafında mühüm xidmətləri olan bəstəkar və musiqişünaslarımız
daim ölkə rəhbərliyi, möhtərəm cənab Prezident İlham Əliyev və Birinci
vitse-prezident, Heydər Əliyev Fondunun prezidenti Mehriban xanım Əliyeva tərəfindən
diqqət və qayğı ilə əhatə olunaraq, fəxri adlarla, orden və medallarla təltif
olunur, Prezident təqaüdünə layiq görülürlər.
Müasir dövrdə yaşadığımız parlaq mədəni hadisələrlə
zəngin bir zamanda Azərbaycan Bəstəkarlar İttifaqının özünəməxsus yeri və xidmətləri
vardır. Hər il Azərbaycan Bəstəkarlar İttifaqının təşkilatçılığı və iştirakı ilə
irimiqyaslı beynəlxalq musiqi festivallarından və simpoziumlardan tutmuş, daha
yığcam auditoriyanı əhatə edən müəllif konsertləri və təqdimatlara qədər -
onlarla tədbir keçirilir. Bu
istiqamətdə Bəstəkarlar İttifaqının gözəl festival ənənələri də formalaşmışdır.
XXI əsr musiqi həyatımıza
beynəlxalq musiqi festivalları ilə daxil olmuşdur. Ölkəmizdə keçirilən
festivalların əsas təşkilatçıları olaraq, Heydər Əliyev Fondu, Azərbaycan
Respublikası Mədəniyyət Nazirliyi ilə sıx əməkdaşlıq şəraitində Azərbaycan Bəstəkarlar
İttifaqının fəaliyyəti hər zaman diqqəti professional bəstəkarlıq məktəbinin
nailiyyətlərinə yönəldir. Belə bir faktı qeyd etmək yerinə düşər ki, ölkəmizdə
keçirilən yeddi beynəlxalq miqyaslı musiqi festivallarından ikisinin bədii rəhbəri
Xalq artisti, professor Firəngiz Əlizadədir.
Bəstəkarlar İttifaqının yubileylərinin də musiqi
festivalları ilə qeyd olunması artıq ənənə halını almışdır. 2019-cu ilin 25-28
oktyabr tarixlərində keçirilən Azərbaycan Bəstəkarlar İttifaqının 85 illiyinə həsr
olunmuş musiqi festivalı da həyatımızda böyük bir hadisəyə çevrildi. Bu tədbir, sözün əsl mənasında, musiqimizin
bayramı, milli bəstəkarlıq məktəbinin nailiyyətlərinin nümayişi oldu. 4 gün ərzində
davam edən festivalın konsertlərində, demək olar ki, bəstəkarlarımız bütün
musiqi janrlarında yazılmış əsərlər əhatə olunmuşdu ki, bunu Azərbaycanın
musiqi tablosuna bənzətmək olar.
Ümumiyyətlə, festivalın proqramına nəzər salsaq,
burada 80 bəstəkarın 100-dən artıq əsərinin ifa olunduğunu görərik. Bu
baxımdan, konsertlərin proqramlarında, ilk növbədə, nəsillərin varisliyini önəmli
cəhət kimi qeyd etmək istərdik. Burada müxtəlif nəsillərin təmsilçiləri, bəstəkarlıq
sənətinin keçdiyi yolun mərhələləri, klassika və müasirlik, yaşlı, orta və gənc
bəstəkarların yaradıcılığı bir araya gətirilmiş və ən son nailiyyətlər təqdim
olunmuşdur. Elə əsərlərin adının qarşısında "ilk ifa” və yaxud "Bakıda ilk ifa”
sözlərinin yazılması bunun əyani sübutudur. Həqiqətən də, bu festivalda xeyli
yeni əsərlər eşitdik. Bəstəkarlarımız sevincli anlar yaşadılar.
Festivalın təəssüratları çox böyük və rəngarəngdir.
Konsertlərdə Azərbaycan bəstəkarları orkestr musiqisi – simfonik orkestr,
kamera orkestri, xalq çalğı alətləri orkestri üçün əsərləri, solo və ansambl əsərləri,
musiqili səhnə əsərləri ilə təmsil olunmuşdular. Janr və məzmun baxımından
proqramda müxtəliflik və çoxcəhətlik özünü göstərir. Bəstəkarları maraqlandıran
geniş mövzu dairəsində Nəsimi poeziyası, Dədə Qorqud motivləri, vətənpərvərlik,
qəhrəmanlıq ideyaları, fəlsəfi-lirik düşüncələr öz əksini tapmışdır. Bütün bu rəngarəng
proqramın daxilində bir vəhdət vardır.
Konsertlərdə Azərbaycan bəstəkarlıq məktəbinin
simaları və inkişaf mənzərəsi bir daha gözümüz qarşısında canlandı. Üzeyir
Hacıbəylidən başlayaraq, bəstəkarların bütün nəsillərinin nümayəndələrinin –
Qara Qarayevin, Fikrət Əmirovun, Tofiq Quliyevin, həmçinin, Firəngiz Əlizadənin,
Tofiq Bakıxanovun, Dadaş Dadaşovun,
Oqtay Rəcəbovun, Azər Dadaşovun, Sərdar Fərəcovun, Cəlal Abbasovun, Mobil
Babayevin, Məmmədağa Umudovun, Ədilə Yusifovanın, Aliyə Məmmədovanın, Rəna Qədimovanın,
İlham Azmanlının, Cahangir Zülfüqarovun, Ceyhun
Allahverdiyevin, Vasif Allahverdiyevin, Yaşar Xəlilovun, Kamal Əhmədovun, Şəmsəddin
Qasımovun, Məmməd Cəfərovun, Rüfət Ramazanovun, Lalə Cəfərovanın, eləcə də
Firudin Allahverdi, Ayaz Qəmbərli, Səid Qəni, Tural Məmmədli, Tahir İbişov, Fərid
Məmmədli, İlahə İsrafilovanın və b. bəstəkarların əsərləri konsert
proqramlarında səsləndi.
Mühüm cəhət kimi müxtəlif üslublu əsərlərin bir
araya gətirilməsi, hər bir əsərin özünəməxsus yerinin olması, müəyyən bir fikir
söyləmək üçün əsas verməsidir və yəqin ki, festivalda səsləndirilən əsərlər hələ
bundan sonra tədqiqatlara cəlb olunacaq və qiymətləndiriləcək.
Əlbəttə ki, müasir çoxtəbəqəli cəmiyyətimizdə hər
bir insan öz zövqünü oxşayan musiqi dinləmək istəyir və informasiya
texnologiyaları sayəsində bu imkana malikdirlər. Lakin zamanın və məkanın
fövqündə olan elə musiqi əsərləri var ki, insanların zövqünü yüksəltməyə,
onları düşündürməyə, sevindirməyə qadirdir. Azərbaycan bəstəkarlarının əsərləri
bu qəbildəndir. Onu da etiraf etməliyik ki, akademik musiqinin dinləyici kütləsi
məhdudlaşıb və bu istiqamətdə maarifləndirici tədbirlərin genişləndirilməsinə
ehtiyac var.
Əsas odur ki, biz bu festivalda klassik bəstəkarlarımızla
yanaşı, bu gün yaradıcılıqla məşğul olan, demək olar ki, bütün bəstəkarların əsərlərini
eşitdik. Musiqi əsərlərinin səhnədə səsləndirilməsinə qədər olan prosesi - bəstəkarın
və ifaçıların gərgin əməyini qeyd etmək vacibdir və bu baxımdan Bəstəkarlar
İttifaqı əlaqələndirici və istiqamətverici rol oynayaraq, bəstəkar-ifaçı
tandeminin həllində önəmli əhəmiyyətə malikdir.
Bəstəkar musiqisinin dinləyiciyə çatdırılmasında ən
önəmli amillərdən birincisi, əlbəttə ki, ifaçılıq təfsiridir. Bir əsərin üzə çıxarılması və səsləndirilməsi
üçün o, neçə mərhələdən keçir, gərgin əməyin bəhrəsi kimi meydana gəlir, bu
baxımdan ifaçılarımızın əzmi, fədakarlığı, sənətkarlığı xüsusilə diqqətəlayiqdir.
Burada respublikamızın aparıcı orkestrlərini və
onların dirijorlarını qeyd etmək istərdik. Ü.Hacıbəyli adına Azərbaycan Dövlət
Simfonik Orkestri - dirijorlar xalq
artisti Fəxrəddin Kərimov və Mustafa Mehmandarovun, Fikrət Əmirov adına Azərbaycan
Dövlət Xalq Çalğı Alətləri Orkestri – bədii rəhbər və baş dirijor, xalq artisti
Ağaverdi Paşayevin, Qara Qarayev adına Azərbaycan Dövlət Kamera Orkestri –
dirijor Orxan Haşımovun rəhbərliyi altında çıxış edirdi. Festivalın rəngarəng
proqramlarında yer almış bütün əsərlər böyük zövqlə təfsir olundu.
Musiqimizin zəngin panoramını əks etdirən konsertlərdə
hər bir bəstəkar əsərini eşitdi və özünü bu prosesdə gördü. Təbii ki, bu, bəstəkar
üçün böyük stimuldur. Öz yaradıcılıq məhsulunun səhnədən təqdim olunması bəstəkara
ruh, qol-qanad verir, eşitdiyi tərif və tənqidi fikirlər də o cümlədən, nəticə
çıxarmağa və bəlkə də onun sonrakı yaradıcılıq axtarışlarına kömək edir.
Azərbaycan
Bəstəkarlar İttifaqının ən əsas sənət meyarı professionallıqdır. Bu sənət ocağı
peşəkar bəstəkarları və musiqişünasları öz ətrafına toplayıb və bu meyar ittifaqın
hər bir üzvünün fəaliyyətində diqqətdə saxlanılır. Eyni zamanda, Bəstəkarlar
İttifaqının keçirilən tədbirlərə hərtərəfli yanaşmasını, festival ərəfəsində
konsert proqramlarının tərtibini, bununla yanaşı, ittifaqın fəaliyyətini əks
etdirən məlumat və hesabat xarakterli kitabların nəşrini də qeyd etmək
vacibdir. F.Əlizadə başda olmaqla, ittifaqın əməkdaşları və
üzvlərinin yaxından iştirakı ilə baş tutan bu festivalın zəngin mündəricəsi nə
qədər gərgin iş görüldüyünə dəlalət edir. Bu, artıq Bəstəkarlar İttifaqının
yaşam tərzinə çevrilmişdir və belə həyat ritmi bu gün də davam edir.
Həm ölkəmiz, həm xalqımız, həm də bəstəkarlarımız
üçün bu festivalın əhəmiyyəti çox böyükdür. Əvvəla ona görə ki, bu tədbir Azərbaycan
bəstəkarlıq məktəbinin keçdiyi inkişaf yoluna bir daha nəzər salmaq, onu
işıqlandırmaq və əldə olunmuş nailiyyətləri xatırlatmaq və bəstəkarlarımızın
yeni uğurları ilə geniş ictimaiyyəti tanış etməyə imkan verir. İkincisi, bu,
bizim bəstəkarlıq məktəbimizin, ifaçılıq sənətinin bugünkü səviyyəsinə bir
baxışdır. Bu, həm bəstəkarların yeni yazılmış əsərlərinin geniş ictimaiyyətə təqdimatı,
həm də Bəstəkarlar İttifaqının, bir növ, yaradıcılıq hesabatıdır. Üçüncüsü, bu
festivalın keçirilməsi Azərbaycan musiqisinin təbliği deməkdir.
Ümumiyyətlə, Azərbaycan Bəstəkarlar İttifaqı tərəfindən
keçirilən hər bir tədbir Azərbaycan mədəniyyətinin zənginliyini, özünəməxsusluğunu,
Azərbaycan həqiqətlərini dünyaya yaymaq üçün böyük imkanlar açır.
Cəmilə Həsənova,
Sənətşünaslıq üzrə elmlər doktoru, professor,
Azərbaycan Bəstəkarlar İttifaqının məsul katibi