Faktın sübuta ehtiyacı var?
Öz
tarixini müəyyənləşdirə bilməyib, saxta bir tarix formalaşdıran ermənilər qədim
tarixə sahib olan Azərbaycana və onun ayrılmaz parçası Naxçıvana qarşı ərazi
iddiaları ilə bu gün də çıxış etməkdədirlər. Azərbaycan torpaqları hesabına
Ermənistan dövləti yaradan, həmin ərazilərdə azərbaycanlılara məxsus bütün
izləri yox edən, türk adı ilə bağlı olan yer adlarının dəyişdirən ermənilər
Naxçıvana da əl uzadır. Hərdən bir yalan uydurur, saxta tarixlərini
qanuniləşdirmək üçün tez-tez maddi və mənəvi mədəniyyətimizlə bağlı məkrli,
bədnam niyyətlərini gündəmə gətirirlər. Saxtakar erməni "alimləri” planlı bir
şəkildə nəşr etdirdikləri xəritələrdə, kitablarda Naxçıvanı Ermənistan ərazi
kimi göstərirlər. Erməni dilində olan saytlarda da bu cür uydurma yazılar,
xəbərlər yerləşdirirlər.
Bir
millətin milli varlığını sübut edən əsas şərtlərdən biri onun qədim tarixidir.
Ancaq bu günə kimi erməni tarixi, ermənilərin nə zamandan mövcud olmaları
nəinki bizlərə, hətta ermənilərin özlərinə belə bəlli deyil. Təkcə aşağıdakı
faktlar ermənilərin "zəngin tarixini” öyrənməyimizə kifayət edir.
Qaraqaşyanın etirafı: "Ermənilərin
keçmişi haqqında tarix və ya salnamə sayıla biləcək məlumatlar yoxdur”
Məşhur erməni alimi Raffi (Akop
Məlik Akopyan) "Samvel” adlı əsərində yazır: "...Bizim tariximizdə xalq
tamamilə unudulmuşdur. Biz erməni kəndlisinin necə yaşadığını, öz ağaları ilə
hansı münasibətdə olduğunu, nə yeyib, nə içdiyini, nə cür libaslar geyindiyini,
necə sevindiyini bilmirik. Erməni sənətkarlarının hansı işlərlə məşğul olduqlarını,
erməni tacirlərinin hansı ölkələrlə ticarət əlaqələri qurduqlarını bilmirik.
Bizim tariximiz bütün bunlar barədə susur... Bizim tariximizdə hətta xalqımızın
ən əzəmətli qüvvəsi olan qadınlarımız haqqında da heç bir məlumat yoxdur...
Bizim tariximizin quruca salnaməsi tədqiqatçıya çox az məlumat verir...”.
Erməni alimi Manuk Abeqyan bu fikri daha da inkişaf etdirərək, ermənilərin
keçmişi haqqında məlumat verir və özlərinin Qafqaza gəlmə olduqlarını
yazır: "Erməni xalqının mənşəyi nədir, onlar necə və nə vaxt, haradan və hansı
yollarla bu yerlərə gəlmişlər, erməni olmamışdan əvvəl və sonra hansı
tayfalarla əlaqədar olmuşlar, onların dilinə və etnik tərkibinə kim necə təsir
göstərib? Bizim əlimizdə bu məsələləri təsdiq edən mötəbər və dəqiq dəlillər
yoxdur”. Ermənilərin keçmişi ilə maraqlanan tarixçi Qaraqaşyan isə yazır ki, ermənilərin keçmişi haqqında
tarix və ya salnamə sayıla biləcək məlumatlar yoxdur”.
Veliçkonun yazdıqları və Çarın fərmanı
Bu tarixi faktların sayını
istənilən qədər genişləndirmək olar. Bizcə, bu qədər fakt yetər ki, ermənilərin
kim olduqlarını bilək. Bu tarixi faktları da biz azərbaycanlılar yox, başqa bir
ölkənin nümayəndəsi yox, məhz ermənilərin özləri 1905-1975-ci illərdə
yazdıqları əsərlərdə genişliyi ilə qeyd ediblər. Qaynaqlarda
göstərilir ki, çirkin bir siyasətlə Naxçıvana köçürülən ermənilər zaman-zaman gizli, və ya aşkar şəkildə burada həm
insanlara, həm də yer adlarına qarşı soyqırımı törədiblər. V.Veliçko
köçün tarixi haqqında yazır: "Bütün qafqazlılar bilirlər ki, ermənilər
Türkiyədən qaçaraq,
XIX əsrdə Qafqazda
peyda olublar və olmayan tarixə sahiblənməyə çalışırlar”. Tarixə
nəzər saldıqda görürük ki, rusların əli ilə torpaqlarımıza erməni köçü 1828-ci ildən başlayır. 1830-1835-ci illərdə 310 kəndin azərbaycanlı
əhalisi qovulur və 9 min kv.
km. torpaq sahəsi "erməni
vilayətinə” çevrilir.
1849-cu ildə Çar I
Nikolayın 9 iyun tarixli fərmanı İrəvan
quberniyası, 1918-1920-ci
illər Azərbaycanın Zəngəzur, Göyçə, Uluxanlı, Dərələyəz,
Vedibasar və digər mahallarının
20 min kv. km. torpağı Batum
müqaviləsi ilə zorla uydurma "Ermənistan
respublikasına” hədiyyə
edilir.
Tədqiqatçı
alim Firudin Rzayev qeyd edir ki, 1930-37-ci illərdə
Naxçıvanda
kütləvi həbslər aparılıb, əsas
idarələrə ermənilər yerləşdirilib və yer adlarımız
dəyişdirilib. O, bildirir ki, arxiv sənədlərində heç
bir sərəncam və fərman olmadığı halda, 1937-ci il Naxçıvan
MİK-nin I çağırış
IV sessiyasında 36 kəndin adı
dəyişdirilib. Manandyan, Yeremyan, Parsamyan
kimi "alimlərin” özləri 1828-ci ildən İrəvan
xanlığında Mehri, Dərələyəz, Kafan, Vedi, Sürməli, Abaran və
digər torpaqlarımıza 40-50 min, Naxçıvan xanlığına isə, 44571 nəfər erməni köçürüldüyünü
yazırlar”.
Buradan da
aydın görünür ki, zorla boşaldılmış ərazilərə ermənilər köçürüləndən sonra türk
dilli yer adlarımız, ulu maddi və mənəvi dəyərlərimiz - dil və etnogenez
tariximizi yaşadan adlar sistemi və qədim mədəniyyət abidələrimiz bu
proseslərdə dağıdılıb, antik əşyalar talan edilib, əski yazılar
"erməniləşdirilməklə” bütün coğrafi adlar dəyişdirilib.
Akademik Yaqub Mahmudovun tərtibatı ilə çıxan "Adlara qarşı soyqırım” kitabı bu
prosesə tam aydınlıq gətirir. Buradakı arxiv sənədlər 700-dən artıq kənd adının
dəyişdirildiyini təsdiq edir.
Nuh peyğəmbər məsələsini yenidən gündəmə gətiriblər
Təəssüflə
qeyd edək ki, 1928-1930,
1940-1950-ci
illərdə bu zorakı tarixi prosesin
qarşısı alınmayıb. "Böyük Ermənistan” xülyası ilə uydurma kitablar yazılıb,
xəritələr tərtib edilib ki, bu cür uydurulmuş
yazılar da Rusiya,
Amerika və Avropa ölkələrində dərc olunub.
XX əsrin sonu bu yazılara istinadən yerli
əhaliyə qarşı vandalizm, talanlar, soyqırımı törədilərək, əhali öz torpaqlardan
zorla qovulub.
"Bu tarixi
köçürmələrdə düşünülmüş bir siyasət yürüdülürdü”-deyən tədqiqatçı alim F.
Rzayev qeyd edir ki, köç üçün əsasən tarixi abidə, tarixi adlar və əlverişli
şəraiti olan ərazilər nəzərdə tutulmuşdur: "1867-1897-ci
ildə mövcud olan 8 rayona bütövlükdə,
44571 nəfər erməni köçürülmüşdür
ki, o dövrün tarixi prosesində bu
ərazilərin 5 min illik mədəniyyəti və tarixi tamamilə dağıdılmış, talan
edilmişdir. Nəticədə məbədlər dağıdılır, atributlar oğurlanır, torpaqlar
tarixsizləşdirilir, yazılar, adlar dəyişdirilir və gələcəkdə bizim "gəlmə xalq”
olmağımızın təməli qoyulurdu”.
Bu cür
tarixi faktlardan da aydın görünür ki, ermənilərin Naxçıvanı ələ keçirmək
planları çox qədim tarixə malikdir. Ermənilər nəinki burada yer adlarına, hətta
tarixi-memarlıq abidələrimizə də əl uzatmış, Azərbaycan türklərinə məxsus olan
nə varsa ciddi surətdə dağıdaraq, yox etməyə çalışmışlar. Hətta müsəlman-türk
qəbiristanlıqlarından da vaxtı ilə ermənilər müxtəlif növ daşlardan hazırlanmış
qoç və qoyun fiqurlarımızı oğurlamışlar. Abidələrimizin üstündə olan kitabələr
və xalqımıza məxsus təsvirlər yonularaq məhv edilmiş, yerinə erməni kitabələri,
təsvirləri həkk edilərək, erməni mədəniyyəti nümunəsi kimi göstərilmişdir.
Azərbaycanın
ayrılmaz parçası olan Naxçıvanın tarixi əhəmiyyəti, regionumuzun təbii
zənginlikləri bu gün də ermənilərin uydurma planlarını gündəmə gətirir. Naxçıvana
qarşı böhtançı iddialarını irəli sürür, bütün dünyanı da buna inandıra biləcəklərini
sanaraq, var gücləri ilə hay-küy salırlar. Milli mənəvi dəyərlərimizə sahib
çıxmağa cəhd göstərən düşmənlərimiz xalq nağıllarımıza, mahnılarımıza, hətta
milli mətbəximizə də göz dikir. Çəkinmədən, arsızcasına erməni mədəniyyəti kimi göstərir. Hələ də
əllərində heç bir tarixi faktı оlmayan ermənilər
bu günlərdə internet saytlarında Nuh peyğəmbər məsələsini yenidən gündəmə
gətirib, Naxçıvana qarşı müəyyən iddialar irəli sürürlər. Heç yerdə yazılmamış
tarix uydururlar. Guya Nuh ulu babalarıdır. Lakin tarixi faktlar onların
əleyhinədir. Nuh peyğəmbər, Dünya tufanı ilə bağlı məlumatların ən geniş
yayıldığı yer Naxçıvandır. Nuh peyğəmbərin məzarının Naxçıvanda olması buranın
bəşəriyyətin tufandan sonrakı ilkin mədəniyyət mərkəzi olduğunu təsdiq edir.
Artıq elmə
zəngin faktlarla sübut olunub ki, Naxçıvan torpağı dünyanın ilkin yaşayış
məskənlərindən biridir. Alimlər sübut etdi ki, ərazidə elə arxeoloji abidələr
var ki, onun dünyada tayı-bərabəri yoxdur.
Həqiqətin bir üzü olur
Naxçıvanın
zəngin tarixi xarici alimlərin də diqqətini çəkmiş, onlar da bölgədə həyata
keçirilən tədqiqat işlərində yaxından iştirak etmişlər. Bunlardan ABŞ-ın
Corciya və Pensilvaniya Universitetlərinin, Emоri, Utah
Universitetlərinin, Fransanın Milli Elmi Araşdırma
Mərkəzinin, Türkiyə və digər xarici ölkələri göstərə bilərik. Xarici ölkələrin mütəxəssisləri
də həmyerlilərimizlə birgə 2006-2016-cı illərdə bölgəmizin müхtəlif
ərаzilərində, о cümlədən Оğlаnqаlа (e.ə II-I minillik), Qızqala, Оvçulаrtəpəsi
(e.ə V-III minillik), Ərəbyengicə (e.ə IV-III mınillik), Şahtaxtı (e.ə II-I
minillik), Maxta Kültəpəsi (e.ə IV-I minillik), Duzdağ (e.ə VI-II minillik),
Dəmyələr (e.ə I minillik) kimi qədim yаşаyış yerlərində аrхeоlоji qаzıntılаrda
yaxından iştirak ediblər. Naxçıvan tarixinin müxtəlif dövrlərinə aid onlarla
arxeoloji abidələr öyrənilib və çox dəyərli məlumatlar əldə edilib. Ərazidən
aşkar olunan və regiоnumuzun cаnlı tаriхini özündə yаşаdan maddi-mədəniyyət
nümunələrimiz ulu keçmişimizdən, mədəniyyət tariximizdən, soy kökümüzdən,
kimliyimizdən, ulu əcdadlarımızın həyat və dolanışıq tərzindən, istifadə
etdikləri alətlərdən soraq verir, qədim Azərbaycan türklərinin tarixindən
danışır. Naxçıvanda son illərdə tariximizin hərtərəfli
öyrənilməsinin ən əsas mənbəyi olan qədim arxeoloji abidələrimizdə aparılan
tədqiqatların nəticələri www.qedim nakhchivan.az, www.nakhchivan.az, eyni zamanda ABŞ-ın Pensilvaniya Universitetinin
əməkdaşları tərəfindən yaradılan www.Oğlanqala.net veb internet saytlarında dünya ictimaiyyətinin
diqqətinə çatdırılır. Yaradılan saytlarda da tarixi abidələrimizin yerləşdiyi
yer, aparılan tədqiqatlarla bağlı fotoşəkillər, qədim insanların yaşayışını əks
etdirən maddi-mədəniyyət nümunələri 3 dildə (Azərbaycan, rus, ingilis) nümayiş
etdirilir.
Naxçıvan
bölgəsində xarici və yerli alimlər tərəfindən aparılan tədqiqatların elmi
nəticələri də bu qədim mədəniyyətin məhz Azərbaycan türklərinə məxsusluğunu
sübut edir. Yəni erməni iddialarının heç bir tarixi, elmi əsası yoxdur.
Naxçıvanda bu günə kimi heç bir yad mənşəli tоpоnimə, yazı və abidəyə rast
gəlinməyib. Bunu həm arxeoloji, antropoloji faktlar, həm də etnoqrafik və
folklor materialları təsdiq edir. Naxçıvan qədim Azərbaycan torpağıdır. Bu diyardakı
bütün abidələr bunu sübut edir. Bu isə ermənilərin uydurma Naxçıvan iddialarını
elmi cəhətdən təkzib edir. Tarixdə olmayan bir dövləti uydurub, yaratmaq
istəyən yalançı ermənilərə ziyalılarımız Naxçıvanın gerçək tarixini əks etdirən
sanballı elmi nəşrləri ilə qarşılıq verir. Bu elmi əsərlərdə Naxçıvanın qədim
tarixi, tarixi mədəniyyət abidələri, folkloru, həmçinin florası, faunası ilə
bağlı kifayət qədər əhatəli məlumatlar toplanılıb.
Bəli,
ermənilərdən fərqli olaraq alimlərimiz Naxçıvanın qədim və zəngin tarixini
olduğu kimi əks etdirilən kitablar, elmi əsərlər yazır. Yazılan hər hansı bir
nəşrdə də bütün erməni uydurmalarına elmi əsaslarla cavab verilir. Birdə ki, faktın
sübuta ehtiyacı yoxdur. Həqiqətin bir üzü olur.
Türkanə
Bəylərli
AMEA Naxçıvan Bölməsinin
İnformasiya şöbəsinin əməkdaşı