Uşaqlara ana dilini sevdirməyə ehtiyac var
Məktəbin
ingilis dili müəllimi Məlahət Rəhimova "Bir məktəbin tarixi”nə müsahibəsində bu
gün şagirdlərin Ana dilindən daha çox əcnəbi dilləri öyrənməyə üstünlük vermələrindən
narahatlığını ifadə etdi.
-
Şagirdlərin ingilis dilinə kütləvi marağını necə izah edərdiniz?
-
İngilis dili qlobal dildir, ümumdünya dili sayılır. Şagirdlər sabah həyata
atılanda onlara hər addımda lazım olacaq dil məhz ingilis dilidir. Digər tərəfdən,
öyrənilməsi asan dildir. Uşaqlar bu dili daha yaxşı öyrənə bilirlər. Eyni
zamanda, bizim proqramlarda ingilis dilinə önəm çox verilib. Məktəbdə xarici
dil kimi ingilis dili əsas götürülür. Alman və fransız dillərinə ikinci yer
verilir. Uşaq hətta "İngilis dili mənə niyə lazımdır” sualını versə belə, o,
ingilis dilini məktəbdə keçir. Əgər uşaqda maraq olarsa, istər-istəməz ingilis
dilini öyrənəcək.
- Bəs
şagirdlər ingilis dilinə maraqları ilə bağlı son məqsədlərini necə izah edirlər?
- Bu da
bir az dəblə bağlıdır. Hamı xaricdə oxumağa can atır. Ən azı magistraturanı
xaricdə oxumaq istəyirlər. Bunun üçün ingilis dilini bilmək lazımdır. Bizim ölkəmizdə
də işə qbul olunarkən ingilis dilini bilənə üstünlük verirlər. Ona görə də
uşaqlar hərtərəfli inkişaf etmək və yaxşı iş tapmaq üçün ingilis dilini öyrənirlər.
-
İngilis dili ilə bağlı orta məktəblər üçün yazılan dərsliklərlə bağlı problemlər
var. Məsələn, elə məktəblər var ki, Azərbaycan dili bölməsində rus sinifləri
üçün nəzərdə tutulan ingilis dili dərsliyindən istifadə olunur. Bu sahədə müəllif
qıtlığı var?
- Bizim
ümumtəhsil məktəbləri üçün çap olunan dərsliklər var. Dərsliklərdə həddindən
artıq çox material yer alıb. Ola bilsin ki, bu, uşaqlara bir az çətinlik törədə
bilir. Dil baxımından, innovasiya, kurikulum kimi sözlər çox işlənir.
Kitablarda elə sözlər var ki, uşaqlar onu az işlədirlər və ya həyatlarında az
rast gəlirlər. Yəni bir qədər mövzunun əhatəsi geniş olmaqla bərabər, material
da çoxdur. Ola bilsin ki, bu çətin dərsliyi keçməkdə müəllimlərdə həvəs yoxdur.
Onlar daha asan dillə yazılan kitablara üz tuturlar. O da ola bilər ki, bu gün
uşağın marağında olmayan mövzulara daha çox toxunulur.
- Elə
uşaqlar da var ki, onların dil öyrənməyə həvəsləri yoxdur, valideynin təhriki
ilə öyrənirlər. Belə olan təqdirdə uğur qazanmaq mümkündürmü?
- Marağı
olmayan uşaqlara da çox rast gəlinir. Ancaq valideynin təhriki ilə onlar haradasa
30 faiz dili mənimsəyə bilirlər. Buraxılış və ya qəbul imtahanlarını verməyə bu
bilgiləri onlara kifayət edir və ya etmir, bunu nəticələr göstərir. Ancaq "3”
alan kifayət qədər uşaqlar da var. Müşahidələrimə görə, ingilis dilinə maraq
digər fənnlərə nisbətən daha böyükdür. Ola bilsin ki, bu, müasirliklə və ya
dünyaya çıxışla bağlıdır. Digər tərəfdən, ingilis dili müəllimləri də çox
aktivdirlər.
- Bəs
şagirdlərin hazırlığı müəllimlərin fəallığı ilə adekvatdırmı?
- Bu gün
Təhsil Nazirliyinin 23 nömrəli məktəbdə "İngilis dili mərkəzi” adlı layihəsi həyata
keçirilir. 4 məktəb həmin layihədə iştirak edir. Həmin mərkəzə getmək üçün
uşaqlarda da böyük canfəşanlıq var. Bu layihəni bir qədər də genişləndirmək, o
cümlədən həmin ingilis dili mərkəzini bizim məktəblərdə də açmaq daha yaxşı nəticələr
verə bilər. Sadəcə, bu mərkəzləri yaratmaqda bir qədər təşkilatçılıq zəifdir. Belə
olanda uşaqları daha çox cəlb edəcəyik və şagirdlərin ingilis dili öyrənməsi
sahəsində daha böyük irəliləyişə nail olacağıq.
-
İngilis dilinə marağın aşırı həddə çatması öz ana dilimizi arxa planda
qoymurmu?
- Düz
deyirsiniz, belə bir problem yaranır. Bir müəllim və ya valideyn kimi bilirəm
ki, əksər valideynlər övladlarını rus bölməsində oxutmağa can atırlar. Mənə elə
gəlir ki, bu tendensiya bir müddətdən sonra ingilis dili ilə əvəz olunacaq. Bu,
əlbəttə, ana dilinə olan marağı bir qədər azalda bilər. Bunun üçün öz dilimizin
layihələrə bağlılığını bir qədər çoxaltmaq, Azərbaycan dili və ədəbiyyat müəllimlərini
bir qədər aktivləşdirmək, bu sahədəki tədbirləri genişləndirmək lazımdır. Hər
şeydən əvvəl uşaqlara ana dilini sevdirməyə ehtiyac var. Ana dili ilə bağlı ali
məktəblərdəki fakültələrin və şöbələrin işini canlandırmaq, ümumiyyətlə
dilimizlə bağlı fəaliyyəti genişləndirmək lazımdır.
Təranə Məhərrəmova