“Ədəbiyyatın meydanı boşdur” - FOTOLAR
Orxan Fikrətoğlu: "Digər ölkələrdə işlək olan metodlar, insanlarımızın düşüncəsi
nəzərə alınmadan Azərbaycana gətirilməməlidir”
"Kaspi” qəzetinin qonağı
Əməkdar incəsənət xadimi, yazıçı, tele-aparıcı Orxan Fikrətoğludur. Orxan
müəllimlə ədəbiyyatımızın mövcud problemləri və yaradıcılığı barədə söhbət
etdik:
–
Orxan müəllim, bu gün ədəbiyyatın cəmiyyətdəki funksiyası nədən ibarətdir və
söz sənəti müasir həyatımızda öz ifadəsini necə tapmalıdır?
– Bu gün biz Azərbaycan
olaraq epoxal bir dönəm yaşayırıq. Bu, insanın təfəkkür təsnifatı dəyişdiyi bir
dönəmdir. Belə bir vaxtda ədəbiyyatda insanın ruhaniyyəti, mənəviyyatı onun
düşüncəsi ilə paralel olmalıdır. Texnoloji inkişaf insan təfəkkürünü,
zehniyyətini sürətləndirib. Ədəbiyyat isə insanın daxili mexanizmini, ruhu
sistemini tənzimləyən bir gücdür. İnsanı daha uğurlu, daha ali varlıq edən
ədəbiyyat ilə yanaşı, dünyanı sürətləndirən zehniyyət insanı daha rəqəmsal,
paradoksal görmək istəyən bir reallıqdır. Bu zəmində, mənim üçün bir söz adamı
kimi ədəbiyyatın mövcudluğunu qoruyub-saxlaması çox vacibdir. Ancaq bu gün
ədəbiyyatın idarə olunması məsələsi, nədənsə müzakirə mövzusu deyil. Məncə, bəzi
dövlətlər və onları idarə edən siyasi sistemlər, sanki nədənsə ədəbiyyatı və
ədəbiyyatçını gələcəkdə görmək istəmirlər. Bu isə faciədir. Çünki düşünən
insan, nəyisə yaxşı mənada dəyişmək istəyən insan, üzsüz, simasız, Joker
insanların formalaşdığı bir dövrdə, sanki hər hansı siyasi-ictimai qüvvələrə
mane olur. Nədənsə dünyanın siyasi texnoloqları gələcəkdə Joker insanları,
üzsüz adamları, model olaraq robotabənzər, yaxud elə robot insanları
iqtisadiyyatın, sosial həyatın təməli kimi görürlər. Bu reallıqda,
mənəviyyatdan danışmaq onlar üçün maraqsızdır. Məsələn, Pikassonon, Rembrantın
əsərləri özü-özlüyündə dəyərsizdir, onların qiyməti pulla ölçülmür. Bəs o
dəyərə bir zamanlar qiymət verən kimlər idi, onlara qiymət biçən hansı qüvvələr
idi? Rokfellerlər, kapitalistlər və s. Onlar o böyük dəyərsiz əsrləri maddi
baxımından qiymətləndirdilər, onları, bir növ bank seqmentinə çevirdilər. Eləcə
də, siyasi texnoloqlar bu gün ədəbiyyatı, azad zehniyyəti, mənəviyyatı böyük
güclərin bank seqmentinə çevirməyə çalışırlar. Və bu da ədəbiyyatın ölümünə
gətirib çıxarır.
"Bəs
onda bu cür "uğurlu insan” modellərini kim dəb salıb?”
-
Bəs bundan xilas yolu varmı?
- Görünür, əgər hər şey indiki kimi davam eləsə, ədəbiyyat daha çox
ədəbiyyatçıların özünə lazım olan bir sahəyə çevriləcək. Yəni ədəbiyyat astek
şəklində, dərvişanəliklə, hücrələrdə, dar çevrələrdə öz mövcudluğunu qoruyacaq.
Çünki bu gün insanların mənəvi keyfiyyəti daha çox tək-tək fərdlərə lazımdır.
Yəni fikirlərimi ümumiləşdirsəm, belə deyə bilərəm ki, siyasi güclərin əmri ilə
ədəbiyyat cəmiyyətdən təcrid olunur. Təəssüf ki, Umberto Eko kimi yazıçı mənim
ədəbiyyata gəldiyim dönəmlərdə ciddi yazıçı kimi tanınmırdı, daha çox
kultroloq, tarixçi kimi şöhrət qazanmışdı. Nə üçün belə idi? Çünki esseistika,
publisistika, ədəbiyyatşünaslıq ciddi ədəbiyyatdan, gerçək ədəbiyyatdan –
Kafkadan, Kamyudan çox fərqli idi. Bu gün təqdim olunan görkəmli yazıçılar isə
insanları texnointibaha aparacaq daha çox elmi təfəkkürlü yazıçılar sayılır.
Onların qəhrəmanlarının şüuru mənəviyyatlarından çox aralıdadır.
- Dünyadakı bu reallıq Azərbaycan ədəbiyyatına
nə dərəcədə sirayət edib?
- Azərbaycan ədəbiyyatı bu reallıqdan bir qədər kənarda qalıb. Bunun
yaxşı, yoxsa pis olmasını isə deyə bilmirəm. Bu gün Azərbaycan ədəbiyyatında
məhəlləliləşmə gedir. Məsələn, biri sayt açır, o saytın ətrafında
ədəbiyyatçılar toplaşır və onlar bir-birini tərifləyib məhəlli təfəkkürün
imkanlarını sərgiləyirlər. Bu metodu güc kimi təqdim edirlər. O cümlədən,
inkarçılar, eləcə də tərifçilər. Onların hamısı ayrılıqda eyni mahiyyətə malik
bir ədəbi qruplaşmadırlar. Və bu prosesin önündə avtoritetə malik ədəbi
tənqidçi, söz adamı yoxdur. Mənim düşüncəmə görə, ədəbi tənqidçi çap olunan
əsəri təhlil edən yox, hələ işıq üzü görməyən əsərlərinin yerini
müəyyənləşdirəndir. Yəni ədəbi tənqidçi, ədəbi prosesi 10-15 il qabaqlayan
adamdır. Bir sözlə, sabah Azərbaycan ədəbiyyatı nə ilə məşğul olmalıdır, hansı
problemlərə toxunmalıdır bu problemlərin həllini ədəbi tənqid
müəyyənləşdirməlidir, bir növ ədəbiyyata yön verməlidir. Biz, dünyadakı mövcud
ədəbi reallıqdan çox geridəyik. Ədəbiyyatın və ədəbiyyatçının yeri mənim üçün
çox yüksəkdədir, amma reallığımızda isə onların məqamı çox aşağıdadır. Orta
məktəblərdə əvvəl şair və yazıçılarla görüşlər keçirilərdi. İndi kimlərlə
görüşlər təşkil olunur? Daha çox müğənnilər, bankirlər və biznesmenlərlə.
Uğurlu insan portreti kimi şair, yazıçı deyil, daha çox bir neçə dil bilən,
hansısa ölkədə ala-yarımçıq da olsa təhsil alan, yeni formada özünü təqdim
etməyə çalışanlardır. Əslində, ədəbiyyatımızda, həyatımızda ciddi mənada
yenilik yoxdur. Bəs onda bu cür "uğurlu insan” modellərini kim dəb salıb? Həmin
o siyasi texnoloqlar. Bu gün digər ölkələrdə işlək olan metodlar,
insanlarımızın düşüncəsi nəzərə alınmadan Azərbaycana gətirilməməlidir. Bu
məqam televiziya verilişlərində də özünü göstərir. Məsələn, Rusiyada yaxşı
baxılan tele-layihəyə Azərbaycan tamaşaçısı maraq göstərmir. Çünki bizim
ölkəmizin öz mentallığı, dünyaya baxış bucağı var. Gərək hər ölkə öz idarəetmə
sistemini xalqına uyğun formalaşdırsın. Hər şey təbii olmalıdır. Gəncləşmə
siyasəti qocaları çıxdaş etməklə aparılmamalıdır. İctimai, mədəni, ədəbi
harmoniya pozulmamaq şərti ilə o harmoniyanı yaradacaq qüvvələr
formalaşdırılmalıdır.
"Bizə
yüzlərlə Ç.Abdullayev lazım deyil, biri bəsimizdir”
- Son günlərdə yazdığınız
məqalələrinizin birində müasir Azərbaycan ədəbiyyatının olmadığını iddia
edibsiniz. Müasir Azərbaycan ədəbiyyatı kimin üçün yoxdur, qələm sahibləri,
yoxsa oxucular üçün?
- Azərbaycanın mədəni ideologiyasını quran insanlar bu işin təbliğini
düzgün təşkil etmirlər. Onlar ədəbiyyatın mənəvi cəhətdən cəmiyyətə nə
verdiyini, nə verəcəyini düşünmürlər. Bu gün Azərbaycan teatrının səhnəsinə
baxın. Səhnəyə qoyulan dramların çoxu tarixdir. Teatr isə daha çox bu gün
üçündür. Bu günümüzün reallığı Azərbaycan səhnəsində ona görə yoxdur ki, bu gün
söz adamına sifariş yoxdur. Sifariş o demək deyil ki, "götür bu pulu, get yaz”.
Dövlətin siyasətinin, ictimai həyatın özü yazıçı üçün sifariş olmalıdır. Yeni
ədəbiyyatı yaradan azad düşüncəli insanlar meydana çıxmalıdırlar. Bu gün
Azərbaycanda azad düşüncəyə sifariş yoxdur. Bu gün Milli Məclisdə nə qədər şeir
yazanlar var. Amma o şeir yazanlar yazıçının qonorar sistemi, kitab yayımı
barədə müfəssəl, işlək bir qərar qəbul eləmirlər.Azərbaycanda 3-4 böyük
nəşriyyat var. Onların hansı pullarla yaranması, hansı zövqü əsas götürərək çalışması
belə müəmmalıdır. O nəşriyyatlar müşahidə edirlər ki, Azərbaycanda daha çox
Çingiz Abdullayevin əsərləri oxunur. Həmin nəşriyyatlar da o stildə yazarlar
yetişdirirlər. Bizə yüzlərlə Ç.Abdullayev lazım deyil, biri bəsimizdir. Bu gün
Nizami Gəncəvi ona görə yaranmır ki, indi Nizamiyə sifariş yoxdur. Nəsimi də
cəmiyyətin sifarişi idi. O, cür dahiyə ehtiyac vardı. Dövlət tərəfindən sifariş
olmayanda, ədəbiyyat yaranmır. Avropada, Rusiyada dövlət, xalq sifarişi olmadan
da ədəbiyyat yaranır. Çünki onların öz ədəbiyyat modelləri var. Bizim ədəbiyyat
modelimiz isə Nizamidən üzü bu yana daha çox dövlətin verdiyi sifarişlə
formalaşır. Son 20-30 ildə Azərbaycanda dünyaya çıxacaq bədii əsərlər yaranmır.
Çingiz Aytmatovu, Nodar Dumbadzeni mən həm də Azərbaycan yazıçısı sayıram,
çünki SSRİ həm də bir dövlət demək idi. Onların yetişməsinin özü də böyük bir
imperiyanın sifarişi idi, böyük ədəbiyyat siyasətinin nəticəsi idi. Kənd nəsri
Əkrəm Əylisliyə, şəhər nəsri Anara, dolayısı yolla verilmiş sifarişlər idi.
Sifariş tapşırıq demək deyildi. Bu gün isə ədəbiyyata "başlı başını saxlasın”
münasibəti var. Ona görə də bir-birindən gözəl əsərlər yaranmır. Ədəbiyyatın
meydanı boşdur.
"Ermənilərlə bir daha
qaynayıb-qarışsaq, nəticələri, məncə, ağır olacaq”
–
Sizcə, II Qarabağ savaşından sonra yazıçılarımız mövcud reallığı, Azərbaycanın
gələcəyini necə əks etdirməlidirlər?
– Biz filmlərimizdə də,
əsərlərimizdə də barışığa can atan obrazlar yaradırıq. Fəqət Ermənilərin
əsərlərində belə bir obraz görə bilməzsiniz. Ermənilərin xəstə, qisasçı
zehniyyəti onların əsərlərinə də sirayət edib. Cəlil Məmmədquluzadənin
"Kamança” hekayəsi azərbaycanlı-erməni münasibətinə ən dəyərli örnəkdir, yəni
biz bağışlamağı bacarıq. Mənim üçün Qarabağdakı öz evinə hər hansı təminata
görə yox, doğurdan qayıtmaq istəyən insan obrazı çox maraqlıdır. Əmanət
qəbirlərdən cənazələrin çıxarılıb Qarabağda basdırılması məsələsi də
yazılmalıdır. Müharibə aylardır bitsə də, biz hələ Qarabağa yerləşmək,
sahiblənmək məsələsini filmə gətirə bilmirik. Halbuki sənədli filmlər çox tez
çəkilə bilərdi. İki şəhid jurnalistimiz haqqında sənədli filmlər tezliklə
çəkilə bilər. Öz ərazisini itirmək, sonra onu qaytarmaq üçün real güclərlə
siyasət aparmaq, sonra səssiz müharibə – mina müharibəsi və azad olunan
torpaqlara tam yerləşə bilməmək və sair. Əsl Qabriel Qarsiya Markesin qələminə
uyğun vəziyyətdəyik. Bu gün yaşanılan hadisələr ədəbiyyat və film üçün
uyğundur.Ana obrazları ayrıca işlənməlidir. Vilyam
Folknerin bir hekayəsi var. Deməli, bir varlı ananın, bir də kasıb ananın oğlu
ölür. Kasıb varlıya başsağlığı verməyə gedir. Gedib görür ki, varlı ana ağlaya
bilmir. Kasıb ana ona ağlamağı öyrədir. Bu cür təsirli detallar yazılmalıdır. Qoy
ədəbiyyat lazım gələndə ağlamağı, lazım gələndə isə sevinməyi öyrətsin.
- "Ölü mətn” adlı
əsərinizdə azərbaycanlı, erməni Asmiki xilas edir. Bəs indiki reallıqda həmin
ideya – bizim xilaskarlığımız nə dərəcədə aktualdır?
- Biz ermənilərə qarşı həmişə belə yanaşmışıq. Amma bunu doğru hesab
etmirəm. Həmin romanda Asmik – onu xilas etmiş azərbaycanlını öldürür.
Ermənilər millət deyil, layihədir. Ermənilərlə barışıq təklif eləyən əsərlər
ədəbiyyat tariximizdə hələ ki, aktual olmamalıdır. Biz 30 il onlarla vuruşa-vuruşa
həmin barış ruhlu əsərləri ədəbi dövriyyədən çıxarmadıq. Mən inanmıram ki, bu,
düşünülmüş siyasət idi, sadəcə unutqanıq. Erməni layihəsi bölgə güclərinin
təsirindədir. Biz ermənilik institutu açıb onların xəstə psixologiyasını
öyrənməliyik. Ermənilər oyunçudurlar. Ermənilər öz maraqları naminə bütün
qüvvələrlə oyun oynamağa hazırdırlar. Mən bir yazıçı kimi onların bir daha
Bakıya qayıtmasını istəməzdim. Daim bizim torpaqlarımız vasitəsi ilə özlərinə
ərazi qazanıb dövlət quran bir layihənin iştirakçılarının Bakıya qayıtmasını
istəmirəm. Dağlıq Qarabağda indi haradadırlarsa – tale onları harada
haqlayıbsa, orada yaşaya bilərlər. Ermənilərlə bir daha qaynayıb-qarışsaq,
nəticələri, məncə, ağır olacaq.
"Onun nəinki söhbətlərindən, heç adamı dinləməsindən də doymaq
olmurdu”
- 80-90-cı illər ədəbi nəslinə
aid olsanız da, sizin ədəbi mühitdəki obrazınız təkdir. Sanki tam mənada heç
bir ədəbi nəslə aid deyilsiniz...
- Əslində mən həmişə kütlədən, kütləvilikdən qaçıram. Heç bir
təşkilata, quruma üzv olmuram. Bilmirəm nə qədər ömrüm qalıb, amma bundan sonra
da heç bir partiyaya, quruma üzv olmayacağam. 90-cı illər ədəbiyyatı praktik
ədəbiyyat idi. Yəni SSRİ-nin dağılmasını, müstəqilliyin bərpasını, Qarabağ
savaşını nəinki görən, o prosesləri yaşayan və yaradanların ədəbiyyatdır.
Qəlbimdə Moskva ədəbi mühitindən gətirdiyim və qoruduğum astek ədəbiyyat tipi
daim olub. Bu astek ədəbiyyat modeli Azərbaycanda, demək olar yoxdur. Mənim
"Ögey”, "Yad”, "Tülü”, "Güzgü” və sair əsərlərim Azərbaycanın yox, dünya ədəbiyyatının
nümunələrdir, astek əsərlərdir. 90-cı illər ədəbiyyatının qəhrəmanı sınmış,
sındırılmış insanlar idi, 2000-ci illərin ədəbiyyatı dizi üstə qalxan,
sındırılmaqdan xilas olan adamların obrazları olmalı idi, amma təəssüf ki,
olmadı. Sanki 2000-ci illər ədəbiyyatının da, 2020-ci illər ədəbiyyatının da
siması, mövzusu yoxdur. Məni yazmağa vadar edən düşüncələrdən biri ekzistensial
vəziyyətdə insanın bir haldan başaq hala keçməsidir. Mənim bütün əsərlərimdə
hadisə prosesdədir, yəni olub-bitmiş hadisələri yazıram. Hər şey indi burda, bu
yerdə gözlərimin qarşısında baş veribmiş kimidir. Mənim üçün ədəbiyyat burda,
gözümün qabağında sözlə insanın keyfiyyətcə dəyişməsidir.
- "Yeddi”
adlı romanınızda iki qardaş qucaqlaşır, onlardan biri ağaca çevrilir. Sonra isə
bir insan bu ağacı baltalayır. Və qardaşlardan biri ölür.Bu hadisə sizin
yuxunuz olub. Həmin yuxunu yazandan sonra böyük qardaşınız rəhmətə gedib. Bu
yaxınlarda kiçik qardaşınız da Haqqın rəhmətinə qovuşdu. Allah rəhmət eləsin.
Onunla da bağlı öncəgörməniz, yuxunuz, yaxud yazınız oldumu?
- Fərid, hərdən elə gəlir ki, mən nə yazıçıyam, nə
də ssenarist. Mən sanki yaxınlarımın başına gələnləri görən bir öncəgörənəm. Bu
ölüm qəfil oldu, ancaq qardaşım tez-tez yuxuma girirdi, niyə belə olduğunu
anlamırdım. Amma tez-tez yuxuma girirdi. Mənim bir hekayəm var, o əsərdə
qəhrəman, uşağın 36 şəkilini çəkir və sonra uşaq rəhmətə gedir. Qəhrəman,
uşağın şəklini çıxartdırmağa aparır. Şəkili aşkarlayanda məlum olur ki, uşağın
şəkilləri çıxmır. Bu bədbin hekayəni yazandan bir az sonra rəhmətlik böyük
qardaşımın övladı dünyasını dəyişdi. O hadisədən sonra yazı yazmağa qorxurdum,
bir müddət heç nə yaza bilmədim. Uşaq ikən bir davada ona dedim ki, qaç, amma o
qaçmadı. Çünki o, mənim kimi dalaşqan deyildi. Həmin davada onu qoruya
bilmədim. Kiçik qardaşım vəfat edəndə uşaqlığımızdakı həmin hadisə yadıma
düşdü. Bu dəfə də onu ölümdən qoruya bilmədim.
- "Facebook”dan
görünür ki, şikayətlərinizi daha çox, üzünüzü atanıza, – mərhum şair Fikrət
Sadığa tutaraq edirsiniz. Yaşınızı nəzərə alanda belə bir sual yaranır ki, bu
yaşda belə şikayətlərinizi nə üçün hələ də atanıza edirsiniz?
- O, mənim üçün ölməyib, diridir. Mən atamla həmişə
dialoqdayam. Onun nəinki söhbətlərindən, heç adamı dinləməsindən də doymaq
olmurdu. Dirilərdən söhbət etməyə adam tapmayanda, vəfat edən əzizlər insana
daha da doğmalaşır. Fikrət müəllimdə dinləmək keyfiyyəti yüksək idi, o həmdərd
olmağı yaxşı bacarırdı. Ədalətsizlik, haqsızlıq görəndə, dərdimi atamla
bölüşürəm. O, 37-ci ili görmüşdü, atası günahsız yerə həbs olunmuşdu. Ona görə,
özü çox danışan deyildi, mənə də danışmağı məsləhət görmürdü. Mən isə əslində,
atamın dili idim.
"Belə çıxır ki, Allah da
qaranlıqdadır, işıqda yox”
- "Güzgü” hekayənizdə, "Ölü
mətn” romanınızda qəhrəman özünü tanıya bilmir. Bu cür, xaraktercə natamam
obrazlar yaratmağınıza səbəb nədir?
- Həqiqət.
Görünür, mən o obrazlarla oxuculara mesaj verirəm ki, siz belə olmayın. Artıq
yarımçıqlıq yox, bütövlük dövrüdür. Azərbaycanda əksər insanlar yaş
kateqoriyalarını unudublar. Cavan özünü qoca, qoca özünü cavan kimi aparır. Bu
amil də insanları natamamlığa sövq edir. Bu gün Azərbaycan insanının düşdüyü
vəziyyətlərdən necə çıxa biləcəyini əsl yazıçı bilir. Pula əyilmək, zamanın
qulu olmaq ədəbiyyatın olmamağı deməkdir. Kainatın doxsan beş faizi
qaranlıqdır, beş faiz işıq, beş faiz o doxsan beş faizin içindədir. Belə çıxır
ki, Allah da qaranlıqdadır, işıqda yox. Amma bizə bunun əksini öyrədiblər. Bu
reallıqda o beş faiz işığı, onun təyinatını anlatmaq artıq ədəbiyyatın
missiyasıdır. Əgər ədəbiyyat öz missiyasını yerinə yetirə bilsə, cəmiyyətdə bu
qədər yaltaqlar özünə yer edə bilməz. Bəziləri o qədər iyrənc formada
yaltaqlanırlar ki, bizim kimi, dövlətini, xalqını həqiqətən sevən insanlar
onların yanında xalq düşməni kimi görünürük. Halbuki dövlətə sevgi o dövlətə
başucalığı gətirməkdədir. Ədəbiyyat, həm də bu cür yerinə oturmayan mənəvi
daşları cəmiyyətdə yerləşdirməyi bacarmalıdır. Bütün bu problemlər həll
olunmalıdır ki, bütöv şəxsiyyətlər yetişsin və biz də onların problemlərindən yazaq.
–
"Ölü mətn” adlı maraqlı əsərinizdə insanlara tarixdən uzaqlaşmağı təlqin
edirsiniz. İnsan nə üçün tarixdən uzaqlaşmalıdır ki?
– Tarix dünyanın ən yalan
elmidir. Tarix ədəbiyyata aid bir sahədir. Sadəcə tarix güclülərin diktəsi ilə
yaradılan ədəbiyyatdır. Mən həmin əsərlə Rusiya, İran və sair ölkələrin
tarixindən çıxıb müstəqil tariximizi yaratmağı təklif edirəm. Biz Azərbaycan
tarixinin örnək şəxsiyyətlərinin ayrıca tarixini yaratmalıyıq. Köhnə, yalan
tarixdən uzaqlaşmalıyıq. Bunun üçün Azərbaycanda Allaha və özünə böyük inam
olmalıdır. Vəli Bektaşi dənizə qatıq tökür. Soruşurlar ki, sən nə edirsən?
Söyləyir ki, dənizdən qatıq çalıram. Deyirlər ki, axı bu qədər dənizi necə
qatığa çevirəcəksən? Deyir, Allah istəsə olar. O, istədi və sən bir neçə damcıdan
yarandın, deməli, az qatıqla da dənizi qatığa çevirmək olar. Sualı verən adam
heç nə anlamayıb gedir. Və Vəli Bektaşi deyir ki, amma qatıq tutsa, nə yaxşı
olar! Yəni Allaha o qədər inanır ki, əməlinin nəticə verəcəyindən nagüman
deyil. Bax, belə ali məqamlarda insan tarixdən kənarda ola bilir.
–
Sufimiz, təkkə ədəbiyyatı müasir dövrdə hansı meyarlar əsasında yaradılmalıdır?
– Sufi, Allahı kitabla
deyil, eşqlə, ibadətlə anlayır. Sufi reallıq Azərbaycan mentallığında çoxdan
oturuşmuş bir sistemdir. Bu günün sufisi Allahı qəlbində gəzdirən, inamlı,
əqidəli, döyüləni döyməyən, söyüləni söyməyən biri olmalıdır. Ona pislik edən
bir gün sonra ölərmiş. Sufi dindən, siyasətdən kənar biridir. İstanbulun
fəthində ağ libaslı sufilər də vuruşub. Sufi yardımsevər və həqiqət aşiqidir.
Sufilər vaxtdan, zamandan çıxmış adamlardır və Azərbaycanda da belələri az
deyil.
Söhbətləşdi: Fərid Hüseyn
Foto:Tapdıq Abdullayev / Global Media Group