Kim daha kreativdir?
Ekspertlər deputatlığa namizədlərin seçki təbliğatındakı əsas
diqqətçəkən yeniliyin virtuallaşma olduğu qənaətindədirlər
Fevralın 9-da keçiriləcək parlament seçkiləri ilə bağlı deputatlığa namizədlərin təbliğat-təşviqat kampaniyasına start verilib. 21 gün davam edəcək bu dövrdə namizədlər özünün təbliğatını quracaq, seçicilərə platformalarını təqdim etməlidirlər. Seçki texnologiyasının əsas hədəfi kimi seçicilərə edilən xitabın, təqdimatın, şüarların və canlı ünsiyyətin necə olacağı diqqət mərkəzindədir. Bəs görəsən, indiyədək maraqlı şüarı, fikri və qeyri-adi yanaşması ilə yaddan qalan namizədlər kimlərdir?
BƏXTİYAR
Fevralın 9-da keçiriləcək parlament seçkiləri ilə bağlı deputatlığa namizədlərin təbliğat-təşviqat kampaniyasına start verilib. 21 gün davam edəcək bu dövrdə namizədlər özünün təbliğatını quracaq, seçicilərə platformalarını təqdim etməlidirlər. Seçki texnologiyasının əsas hədəfi kimi seçicilərə edilən xitabın, təqdimatın, şüarların və canlı ünsiyyətin necə olacağı diqqət mərkəzindədir. Bəs görəsən, indiyədək maraqlı şüarı, fikri və qeyri-adi yanaşması ilə yaddan qalan namizədlər kimlərdir?
Mövzu ilə bağlı "Kaspi” qəzetinə açıqlamasında "525-ci qəzet”in baş redaktoru Rəşad Məcid bildirdi ki, parlament
seçkilərində iştirak edən namizədlərin elektron səsverməsi keçirilir: "Bir çox
hallarda həmin səsvermənin linkini atıb, bir sıra namizədlərə səs verməyi
istəyirlər. Ümumilikdə, namizədlərin təbliğat-təşviqatını izləyirəm. Amma hələ
ki, namizədlər arasında qeyri-adi təbliğat aparan görməmişəm ki, diqqətimi cəlb
eləsin. Məsələn, Sabir Rüstəmxanlının təqdimatını bəyənirəm. Onun klassik
ənənələrə söykənən, Azərbaycana uyğun, ağsaqqallarla görüşləri, müraciətləri və
sair var. Burada Sabir Rüstəmxanlının üstün keyfiyyətləri özünü göstərir.
Bundan başqa, bir az müxalif mövqelilərin içərisində Bəxtiyar Hacıyev, Azər
Qasımlının təqdimatlarında fərqlilik var. Eyni zamanda, Vasif İsmayıl da fərqli
təbliğat qurub. Amma bütün bunlara baxmayaraq, hələ ki, izləyirəm. Fikrim var
ki, sonda məhz namizədlərin təbliğatı, şüarları və digər məsələlərlə bağlı bir
yazı yazım. Yenə də qeyd etmək istəyirəm ki, sosial şəbəkədə qeyri-adi təbliğat
görməmişəm”.
R.Məcid qeyd etdi ki, standart, şablon, primitiv, düşük təbliğatlar
aparanlar da var: "Onlar artıq kənardan gülməli görünürlər”.
Azərbaycanda Vətəndaş
Cəmiyyətinin İnkişafına Yardım Assosiasiyasının (AVCİYA) seçki qərargahının
rəhbəri Məhərrəm Zülfüqarlı bildirdi ki, adətən Milli Məclisə keçirilən
seçkilərdə respublikanın tanınmış ziyalıları, ictimai-siyasi xadimləri
namizədliyini irəli sürüb: "İnsanlar demək olar ki, onların mütləq
əksəriyyətini tanıyırdı. Amma indiki namizədlərin əksəriyyəti ictimaiyyətə
naməlumdur. Bu baxımdan, namizədlər gərək təbliğat kampaniyasını elə qursunlar
ki, ən azı seçiciləri onları tanısın.
Şüarlara gəlincə, hələ ki, qeyri-adi şüar irəli sürən yoxdur. Müəyyən
şüarlar var ki, heç onlar da gözlədiyimiz səviyyədə deyil. Əvvəldən seçki
texnologiyasını bilən, beynəlxalq praktikaya söykənən namizədlərimiz var ki,
onlar müsbət təbliğat kampaniyası aparır. Məsələn, Binəqədidə fərqli bir
kampaniya aparılır. Deməli, namizəd seçicilərlə birbaşa internet üzərindən
əlaqə yaradıb və hər bir seçici bu vasitə ilə arzularını, istəklərini bildirə
bilər. Yəni, əvvəlki illərdə olduğu kimi bir-bir insanlarla görüşməyə ehtiyac
yoxdur. Eyni zamanda, sosial şəbəkələrdə videoçarxlar yayımlanır. Bu da müsbət
haldır”.M.Zülfüqarlının sözlərinə görə, Azərbaycanda hələ də seçkiyə elmi
yanaşma yoxdur: "Bizdə adətən namizədlər qeydiyyatdan keçəndən sonra fikirləşir
ki, neyləyim, nəyim var, nəyim yoxdur. Lakin şəxs namizədliyini irəli
sürməmişdən əvvəl, beynəlxalq standartlara uyğun üç resursunu götür-qoy
etməlidir. Bunlar insan, vaxt və maddi resursdur. Amma çox təəssüf ki,
namizədlərin mütləq əksəriyyəti qeyd edilənlərə barmaqarası baxır və ona görə
də seçki kampaniyasının təşkilində çətinliklər çəkirlər.
Azərbaycanda imicmeykerlik məktəbi də yoxdur. Namizədlərin
mütəxəssislərlə müqavilə imzalaması, onları təbliğat kampaniyasına cəlb etmələri
məsələsi yoxdur. Yəni hər hansı namizəd fikirləşmir ki, imicini daha da
yaxşılaşdırmaq üçün imicmeyker, hüquqlarının müdafiəsi üçün hüquqşünas
lazımdır. Ümumilikdə baxsaq, əvvəlki seçkilərdən fərqli olaraq bu dəfə
təcrübəsiz namizədlərin sayı çoxdur. Bir məsələ var ki, təbliğat yeni başlayıb
və qarşıda maraqlı təbliğat quranların şahidi ola biləcəyik. Ümumilikdə isə,
qeyri-adi heçə nə yoxdur” Müstəqil jurnalist Zaur
İbrahimli bildirdi ki, növbədənkənar parlament seçkilərində namizədlərin seçki
kampaniyasının daha çox virtuallaşması diqqət çəkir: "Şübhəsiz ki, bu, qismən
zamanın tələbidir, eyni zamanda seçkilərdə iştirak edən namizədlərin
məqsədləri, resursları ilə bağlıdır. Bir çox namizədlərin bu seçkinin daha çox
özünü sınamaq, tanıtmaq, PR aksiya, diqqət çəkmək üçün vasitə, fürsət kimi
dəyərləndirməsi aşkar görünür. Namizədlərin böyük əksəriyyətinin bu məqsədlərlə
seçkiyə qatıldığını söyləyə bilərik. Bu namizədlərin yerlərdə real seçki
kampaniyası aparmağa nə maliyyə, nə insan resursları var. Ona görə də sosial
şəbəkələrdən və elektron KİV-dən maksimum yararlanmağa çalışırlar. Eyni zamanda,
seçkilərə çox sayda gənc atılıb və onlar üçün reallıq elə sosial şəbəkələrdir.
Onlar öz auditoriyalarına buradan daha rahat və effektiv xitab edəcəklərinə
əmindirlər. Sosial şəbəkələrdə və elektron KİV-də təbliğat aparmaq həm də
asandır, bir çox hallarda namizədlər seçici ilə üz-üzə gəlməkdən qorxur.
Müşahidələr göstərir ki, seçicilər daha tələbkar olublar və hazırlıqsız
insanlar çətin ki, onlarla birbaşa ünsiyyətdə uğur qazansınlar. Bu baxımdan,
namizədlərin əksəriyyəti daha təhlükəsiz, asan yol seçib. Uğurlu seçki
texnologiyası, xüsusən majoritar, bir mandatlı dairələr üzrə parlament seçkilərində ilk növbədə dairə
hüdudlarında, bilavasitə ərazidə dinamik kampaniya aparılmasını tələb edir.
Real siyasi təcrübəni, insanların rəğbətini canlı ünsiyyət, görüşlərlə,
məhlələri, küçələri, dalanları müzakirə məkanına çevirərək qazanmaq mümkündür.
Çox təəssüf ki, bir çoxları bələdiyyə seçkiləri ilə parlament seçkilərini səhv
salır. Parlament seçkilərində namizədin bütün təbliğat dövrü boyunca kommunal
təsərrüfatdan, yoldan, abadlıqdan danışması qədər təəssüf doğuran heç nə yoxdur”.
Z.İbrahimli qeyd etdi ki, namizədlər daha çox səs verəcək ehtimal
olunan hədəf qrupunu müəyyənləşdirməli və fəaliyyətlərini buna görə qurmalıdır:
"Bizim təcrübədə hələ ki, bu çatışmır. 21 günə namizədin bütün məntəqələri
əhatə etməsi mümkün deyil. Bunun üçün kampaniya, təbliğat komanda işi
olmalıdır. Bizim təcrübədə komanda işi gözə dəymir. Seçki şüarları əvvəlki
seçkilərlə müqayisədə rəngarəng və zəngindir. Bu çox yaxşıdır ki, şablonlardan
çıxmağa başlayırıq. Dizayn, tərtibat da müasirdir, yaxşıdır. Amma seçki
sloqanına yanaşma dəyişməlidir. Seçki sloqanı namizədi, platformanı, seçki təbliğatını
tamamlamalıdır. "Biz bacaracağıq!” sloqanı geniş yayılıb, amma bu şüarla
seçkiyə gedən namizədin platforması, çıxışları tam fərqlidir. O məntiqlə seçicilərlə
birlikdə necə işləyəcəklərindən, kollektiv təşəbbüslərdən danışmalıdır. Seçki
sloqanlarında namizədin adı ətrafında söz oyunu da artıq köhnəlmiş və uğursuz
praktikadır, seçici üçün heç bir ismarıc vermir. Bəyəndiyim sloqanlar var, amma
kampaniyadan sonra bir daha bu mövzuya qayıdaraq, konkret misallar çəkərik”.
BƏXTİYAR