Şirkətinin məhsulu “Amazon”da bestseller olan azərbaycanlı - Gör-götür
"Məhsulumuzu satışa qoymaq üçün Amerikada yaxınlaşdığım ilk marketdə
dedilər ki, türk fındığı satırıq, yaxşı da gedir, əlavə məhsula ehtiyacımız
yoxdur. Türk məhsulunun 100-dən çox çeşidi var idi, mən isə cəmi iki növ təqdim
edirdim. Dedim ki, mən hər çeşiddən 10 dənə bura qoyum, bir həftəyə satılsa,
yenisini sifariş verin. Satılmasa, o iyirmi paket sizə hədiyyədir. Dedilər ki,
yerimiz yoxdur. Dedim ki, tərəvəz olan hissədə yer var. Dedi ki, orada
satılmayacaq. Dedim ki, qoyaq ora, bir həftə qalsın, sizdən nə gedir ki?
Birtəhər razılaşdılar. Səhəri gün isə gedib supermarketin qarşısında durdum,
içəri girənə fındıq paketinin şəklini göstərib altı dollar verirdim ki, ordan
bir fındıq paketi al. İki günə hamısını eləcə aldım. Marketdən zəng vurub
dedilər ki, sənin fındıqların dəhşət satılır, yenə gətir. Aparanda dedi ki,
bunu tərəvəzlərin içinə qoymayaq, yaxşı yerdə yerləşdirək. Nəzərəçarpacaq yerə
qoyduqdan sonra isə məhsul avtomatik satılmağa başladı”. Bu sözləri bizimlə
söhbətində ABŞ-ın Mayami şəhərində "Aznut” şirkətini yaradan azərbaycanlı iş
adamı Samir Kazımov söylədi.
O ABŞ-da iş qurmağa bir az gec, 35 yaşında başlayıb. Azərbaycanda
yaxşı karyerası olsa da, bu yaşda ABŞ-da sıfırdan başlamaqdan çəkinməyib. İşə
ilk başladığı dövrlərdə hər şey çətin olub. Lakin zəhmətinin bəhrəsi özünü çox
da gözlətməyib, "Aznut” şirkətinin məhsulu bir aydan çoxdur ki, dünyanın ən
böyük satış platforması olan "Amazon”da fındıq məhsulları arasında "Ən çox
satılanlar” kateqoriyasında birincidir.
- Şirkətinizin məhsulunun
öz sahəsində "Amazon”da "ən çox satılanlar” siyahısında birinci olması sizi
gündəmə gətirdi. İlk olaraq sizi tanıyaq...
- 1982-ci ildə Sumqayıt şəhərində anadan olmuşam. Sumqayıt Dövlət
Universitetində iqtisadiyyat fakültəsini bitirmişəm. Azərbaycanda çalışdığım
müddətdə əsas fəaliyyət sahəm sığorta sektoru olub. Axırıncı iş yerimdə satış
departamentinin direktoru idim. Yəni, bu müddət ərzində satışla bağlı təcrübə
toplamışdım. Əslidə, satış sahəsində olan adam üçün nə satdığının çox da fərqi
yoxdur. Həyat sığortası da sata bilərsən, hansısa bir maşını da. Amma onu deyim
ki, ən çətini həyat sığortasıdır. Çünki mücərrəd məhsuldur, insanlar əlləri ilə
toxunub keyfiyyəti yoxlaya bilmirlər.
- Yaşlı adamların dili ilə
desək, burda yaxşı işiniz-gücünüz olub. Bəs Amerikaya getmək fikri haradan
yarandı?
- Amerika əvvəldən mənə maraqlı gəlirdi. Amma bu fikrə gəlməyimə
təkan verən hadisə oldu. Amerikanın 100 illik tarixi olan "Limra” şirkəti hər
il hər ölkədən 40 yaşından aşağı öz fəaliyyətində innovasiya edən bir şəxsi
seçir. 2016-cı ildə Azərbaycandan o şirkət məni seçmişdi. Amerikadan həmin
mükafatı almağı bir siqnal kimi qəbul edirdim. O vaxt çalışdığım sığorta
şirkətinin idarə heyətinin sədri Mürsəl Rüstəmov idi. O da söhbət zamanı bunun
elə-belə olmadığını, bir siqnal ola biləcəyini dedi. 2017-ci ilin əvvəlində
qərara aldım ki, kəşfiyyat xarakterli də olsa, bir Amerika bazarına gedim və
getdim. Orda 2 gün araşdırma etdim və qərar verdim ki, burda qalmalıyam. Düşən
kimi gördüyüm ab-hava məni qalmağa sövq etdi. Aktiv mühitdir, hər gün daha yeni
bir şeylər ortaya çıxır.
- Amma "burda qalacam”
deməklə də olmur.
- İşə başlamaq üçün viza məsələsi həll etməliydim. "Extraordinary”
vizası haqqında internetdə oxudum. Orda belədir ki, öz ölkəndə azı 10 il iş
təcrübən olmalı, xarici ölkələrdən işlədiyin sahələr üzrə sənə kifayət qədər
tövsiyə məktubu verilməlidir. Ən azı, sənin dünya səviyyəsində tanınmış
mükafatların olmalıdır. Və bu vizanı öz sahəsində daha fərqli qabiliyyətləri
olan adamlara verirlər. Sadə dildə deyim, məsələn, idman sahəsində uzağa
tullanmada hər kəs 3 metrə tullanırsa, sən 3,5 metrə tullanmalısan ki, o vizanı
alasan. Biznesdə isə daha yaxşı bir ideyan olmalıdır. Biznes planım isə
Azərbaycandan ABŞ-a orqanik məhsullar aparmaq idi. Onlar üçün isə bu faktor
önəmlidir. Vizamı təsdiqlədilər. Bu, "greencard” almaq üçün ən qısa yoldur. Bu
yolla birbaşa 10 illik "greencard” ala bilirsən. Bu vizanın ən böyük üstünlüyü
odur ki, sizə müəyyən bir vaxt verirlər. O vaxta qədər müəyyən nəticə
göstərməlisən. Məndə bu zaman kəsiyi 6 ay idi. Danışıqlarla başladım, 2017-ci
ilin sentyabr ayında şirkəti yaratdım.
- İlk olaraq nə qədər
məhsulla başladınız?
- Bununla bağlı maraqlı bir məqamı danışım. Deməli, ilk dəfə biz 4
ton fındıq sifariş verdik. Amerikada olan türkiyəli rəqiblər gömrükdə məni
görəndə dedilər ki, bunu yəqin yemək üçün gətirərsən (Gülür). Həcm olaraq bu,
çox gülünc məbləğ idi. Onlar 100-150 ton məhsul gətirirdilər.
- Amerika bazarına fındıq
ixracı fikri haradan yarandı?
- Mən fındığı çox sevirəm, tək Novruz bayramında deyil, həmişə alıb
yeyirdim. Amerikaya sadəcə, bazarı araşdırmaq üçün getdiyimdə mağazadan fındıq
almaq istədim. Satışda amerikan və türk fındıqları var idi. Dedim az-çox türk
fındığı yemişəm, qoy amerikan fındığının dadına baxım. Satıcı dedi ki, bu,
bizim ən yaxşı fındığımızdır. Dadına baxanda görürəm ki, heç buna fındıq demək
olmaz. Satıcı dedi ki, türklərin fındığı daha çox satılır. Ondan da Zaqatala
fındığının dadını ala bilmədim. Onda məndə belə bir fikir yarandı ki,
ölkəmizdən xaricə ixrac olunan məhsullar içərisində birinci yerdə fındıq
dayanır. Onu bura gətirsək və işi düzgün formatda qursaq, yaxşı nəticə əldə
etmək olar.
- Qablaşdırmanın dizaynı
Azərbaycanla bağlıdır. Amerika bazarına bu cür dizaynla daxil olmaq çətin
olmadı?
- Dizaynla bağlı 4 marketinq şirkəti ilə görüşdüm. Azərbaycan,
Bakının əksi olan formatda dizayn istədiyimi bildirdim. Dedilər ki, bu,
işləməyəcək, çünki Azərbaycanı tanıyan yoxdur. Amerika, Avropa, bəd ayaqda
Türkiyə ilə bağlı dizayn olmasını təklif etdilər, razılaşmadım. Fikirləşdim ki,
biz öz məhsulumuzu satmaqla yanaşı, həm də ölkəmizin tanıdılması cəhətdən bir
iş görməliyik. Şirkətlər razılaşmasa da, biz bunu özümüz hazırlatdıq. Sonra
qablaşdırmanı götürüb şəhərdə hardasa 50 nəfərə yaxınlaşıb fikrini öyrəndik.
Sual verdik ki, bu paketə necə baxırsınız? Hamının verdiyi birinci sual o oldu
ki, bura haradır? Məlumat verdik və bildik ki, düz yoldayıq.
- Uğur əldə etməyinizin bir
səbəbinin də özünüzü təsdiq etmək üçün zamanınızın məhdud olmasını deyə
bilərik?
- Bu gün ən böyük problem insanların komfort zonalarından çıxmaq
istəməməkləridir. Normal iş, bəlli maaş, ipoteka ilə ev, normal bir maşın və
s-ləri olan insanlar sonradan nəyəsə başlamaq istəmirlər. Deyirlər ki, birdən
alınmaz. Amma komfort zonadan çıxıb özünü o divarın bir küncünə sıxanda bir
immunitetlər çıxır ki, deyirsən ki, bu necə oldu? Demək, mən gündə 20 saat da
işləyə, ağır yük də götürə bilərəm. Əvvəllər deyirdim ki, belim ağrıyır, bunu
qaldıra bilmərəm. Hardasa 8 ay tək işləmişəm, hər işin dalınca özüm gedirdim.
- Tək hər işi çatdırmaq
olurdu?
- Səhər saat 5-də oyanıb anbara gedirdim. Saat 10-a kimi qablaşdırma
işini həll edirdim. İlk vaxtlar hələ bu, daha çətin üsulla idi. Deməli,
qablaşdırma zamanı paketlərin ağzını bağlamaq üçün aparat var. O, 2300 dollar
idi. Pul olmadığı üçün onu ala bilmədim. Yutubda araşdırdım, gördüm ki, ütü ilə
də qutunun ağzını bağlamaq olur. İki ay ütüdən istifadə etdim. Rejimə qayıtsaq,
saat 9-10-dan sonra çıxıb mağazaları gəzirdim, mallarımızı yerbəyer edirdim.
Saat 3-dən sonra qayıdırdım və digər işlərlə məşğul olurdum.
- Amerikada şirkət də
çoxdur, məhsul da. Bazarda necə yer tuta bildiniz?
- Ümumiyyətlə, Amerikada əhali o qədər çoxdur ki, şirkətin məhsulunu
bir müştəri almasa da, başqası alır. Ona görə şirkətlər davamlı müştəri dalınca
da qaçmırlar. Amma mən istəyirdim ki, bizdən alan adam bir də gəlsin. Araşdırma
apardım, gördüm ki, hazırda "Amazon”da top 200-lükdə olan böyük şirkətlərin
minimal yaşı 10-30 il arasındadır. Yəni, o cür tarixi olan şirkətlər 10-20 il
ərzində qablaşdırmalarında heç bir dəyişiklik etməyiblər, ancaq məhsulları
satılır. Üstəlik, məhsullarının keyfiyyəti də çox yüksək səviyyədə olmur. Amma
mən dedim ki, bizim məqsədimiz yaxış dizaynla keyfiyyətli məhsulu insana sərf
edəcək qiymətdə təqdim edək. Bir ay ərzində "Amazon”da fındıq sektoru ilə bağlı
4000-ə yaxın müştəri rəyi oxudum, insanların bu sahədə olan narazılıqlarını
öyrəndim ki, məhsulumuzu insanların istədiyi keyfiyyətdə təqdim edək. Məsələn,
yazmışdılar ki, qablaşdırmanın içindən bir qara fındıq çıxdı. Bunu nəzərə
alırıq, nə qədər keyfiyyətli məhsul gəlsə də, bir-bir seçib qablaşdırırdıq.
Çünki fındıq elədir ki, 100 dənəsi yaxşı olsun, bir qarası çıxanda acı olur və
bütün effekti heç edə bilir. Yaxud yazmışdılar ki, malın ağzını bir dəfə
açandan sonra qablaşdırma pozulur. Bütün bunları etmək çox xərc aparırdı, amma
bunu gözə də almışdım. Dedim ki, 6-7 ay pul qazanmayaq, amma keyfiyyətlə axırda
istədiyimizi əldə edəcəyik. Düzdür, maliyyə cəhətdən çətin oldu, ilk altı ay
heç nə qazanmadım. Xərcləri qarşılamaq üçün gecələr "uber”də sürücü işləyirdim.
Amma iş gedirdi. Görürdüm ki, məhsulumuzu alan adam sonra yenə alır. Bu, davam
etmək üçün stimul verirdi. Bu gün artıq müştərilərimizin 73 faizi təkrar
alanlardır.
Viza ilə bağlı mənə qoyulan 6 aylıq müddətin tamamında çağırıb nə
etdiyimlə maraqlandılar. İki bəy, bir xanım məni yoxlayırdılar. Fındıq qutusu
çıxardım, xanım görən kimi dedi ki, bu, çox dadlıdır, uşağıma alıram. Bəlkə də o
xanımın orda olmağı da bir şans idi. O birilər durub baxdılar, heç nə
demədilər. Dedim ki, dadına baxmaq istəyirsinizmi? Bir-birilərinin üzünə
baxdılar. Yedilər, çox dadlı olduğunu gördülər və başqa sualları olmadığını
bildirdilər.
- "Amazon”da birinciliyə
düşməyinizdən danışaq...
- İyun ayında "Amazon”da yerimiz 873-cü idi. Avqustda 500-ə gəldim.
Sonra dedim ki, heç olmasa 300 olaq. O yerə çıxanda da 100-lüyü arzuladıq. Ora
da düşəndə deyirsən ki, bura qədər gəlmişəm, heç olmaya 50-yə qədər gəlim.
Sentyabrın sonu 56-cı yerə çatanda şirkətlər məni sıxmağa başladılar. O vaxta
qədər o qədər də ciddi baxmırdılar. 2 türk, 3 amerikan şirkəti bizimlə rəqabət
aparırdı. Onlar hər həftə qiyməti 25 sent aşağı salmağa başladılar. Sonuncu
dəfə isə 1,5 dollar aşağı saldılar. Bu zaman müştərilərdən bir qismi onlara
tərəf getdi. Fikirləşirlər ki, ucuzdur, dadına baxaq. Amma növbəti ay yenidən
bizə qayıdırdılar. Dekabrın 12-də qiymət bizdə 13,59 idi, onlarda 10,59. Onlar
bizi oyundan çıxarmaq istəyirdilər. Qiymətdə bir az aşağı düşə bilərdim, amma
bu zaman o şirkətlər də düşəcəkdi. Onların 100-dən çox məhsulu var, fındıqdan
qazanmasalar belə, ziyan etmirlər. Mən əksinə, qiyməti 13,99-a qaldırdım.
Yoldaşlar dedilər ki, satışımız onsuz da azalıb, belə lap geriyə gedərik. Dedim
ki, müştəri alıbsa, dadına baxıbsa, qablaşdırmada belə hər şeyi ideal ediriksə,
yenə bizə qayıdacaqlar. 4 gün ərzində cəmi 6 qab satdıq. Bu, satış sayılmaz.
Gecə gözümə yuxu getmirdi. Aşağı salsam, reputasiya cəhətdən daha pis olardı.
5-ci gün səhər proqramı açanda gördüm ki, satışımızda ötən həftə ilə müqayisədə
485 faiz artım göstərir. Dedim yəqin nə isə düz deyil, yeniləmək lazımdır. Bu
dəfə 495 yazdı. Müştərilər ucuz mal alıblar, amma keyfiyyətli olmadığı üçün
yenidən bizə dönüblər. İki günə birinci yerə düşdük. Artıq ikinci aydır ki,
birincilikdəyik. Düzdür, bizimlə rəqabət üçün qiyməti endirən şirkətlər
sonradan bundan vaz keçdilər. Onlar da qiyməti 13,99-a qaldırdılar. Amma bu da
səhv taktikadır.
- O rəqabət anında qiyməti
qaldırmaq riskli taktikadır...
- Satış sahəsində işləyəndə bir treninqdə onu öyrənmişdim, amma heç
vaxt tətbiq etməmişdim. O qərarı verəndə bir az da içimdə müştəriyə acığım
gəlirdi ki, ey müştərilər, hara gedirsiniz? Çünki mən o biri fındıqların dadına
baxmışdım, deyirdim ki, onu kim alacaq? Acıqlandığım üçün dedim ki, mən qiyməti
qaldıracağam, istəyirsən al, istəyirsən alma (Gülür). Çünki çox yorulmuşdum,
bir il ərzində bütün gücüm getmişdi.
- Danışanda hiss olunur ki,
əkib qulluq etdiyiniz ağacın bar verməsi kimi bir sevinc var. İşçi olaraq
çalışdığınız dövrlə indi gördüyünüz işdən aldığınız zövqü müqayisə edək.
- 6 yaşım var idi, atam bir gün quraqlıq bir yeri göstərib dedi ki,
burda limonad zavodu açacam. Anamla mən bir az güldük. Amma işə başladılar. Atam
qida sənayesi ilə bağlı təhsil almışdı, anam da maliyyəçi idi. İşə başladılar,
atam öz sahəsi ilə bağlı işləri tənzimləyirdi, anam isə öz istiqamətini. 3
ildən sonra bizim zavodun limonadları, spirtsiz içkiləri Dağıstanda,
Gürcüstanda satılırdı və atam da həmişə fəxrlə deyirdi ki, bax, bu, bizim
istehsaldır. Mən bunların hamısını görürdüm, hər şey gözümün qabağında idi. O
zövqün nə olduğunu da bilirdim. Mən heç kəsi tənqid etmirəm, hər kəsin bildiyi
bir sahə var, lakin adamın öz işi üçün işləməsi tamam zövq verir. Fikirləşirəm
ki, Amerikada başqa adamın əlinin altında işləsəydim, bəlkə də bu nəticə
olmazdı. Çünki sizin beyninizdə olan fikirləri hər adam başa düşə bilmir.
İşçi kimi çalışdığım dövrdə ilbəil olan artım mənim üçün böyük sevinc
idi. İnsanlar sənin işinin keyfiyyətini görürdülər, rəhbərlik bunu
qiymətləndirirdi. Mənim çalışdığım şirkətlə bağlı heç bir şikayətim yoxdur,
indiyə qədər də gözəl münasibətim var. Amma istənilən şirkətdə işlədiyiniz
zaman müəyyən qaydalar olur. Əlbəttə, güclü bir lidersinizsə, onları dəyişə
bilərsiniz, ancaq hər halda onlar olur. Birincisi, sən şirkətdə istədiyin
dəyişikliyi edə bilmirsən. Fikrini deyə bilərsən, amma son sözü rəhbər deyir.
İkincisi, məhsulunuz bu gün bir dənə satılır, sabah iki dənə. Şirkətin gəliri
50 faiz artsa da, sizin maaşınıza çox cüzi təsir edir. Üçüncüsü, bu, heç vaxt
sizin deyil. Orda müəyyən vəzifəni daşıyırsınız.
- "Alınmayacaq” deyənlər də
olmamış olmaz...
- Mənim ən böyük motivasiyam kiminsə "alınmayacaq” deməsidir.
"Alınmayacaq” tipli sözlər məni ikiqat qabağa salır. Bu yolu keçmiş, başı
daşdan-daşa dəymiş, təcrübəli adam deyirsə, hə, amma özü heç bir işi görməyə
başlamamış adam "alınmayacaq” deyirsə, bunu ciddi qəbul etmirəm.
- Uğurlu tərəflərindən
danışdıq, bəs çətin tərəfi nə idi?
- Təklik. Ailəm yanımda deyildi, həm də qərib ölkədə təkliyi çox da
yaşamamışdım. Adətən, xarici ölkəyə bir həftəlik gedirdim, bunda isə çox da
bilmirdim. Ən pis anımda sosial şəbəkədə, dostlardan, yaxınlardan kiminsə "biz
sənə inanırıq” tipli rəylərini oxuyanda böyük motivasiya alırdım. Yəqin ki, ən
çətin anlardan biri də geriyə addım atmaq istəməməkdir. Müəyyən bir yerə gəlib
çatan biznesmenlərin təcrübələrini dinləyəndə həmişə görmüşəm ki, müəyyən
çətinlikləri keçiblər. Mənə belə gəlir ki, Allah işləyənin əziyyətini yerdə
qoymur. O ərəfələrdə gündə 2-3 saat yatırdım, amma mənə o güc haradan gəlirdi
bilmirəm. Amerikada böyük marketlərin marketinq meneceri ilə görüşmək üçün
gərək bir-iki ay get-gəl edəsən. Bir dəfə gecə işləmişdim, yorğun, yuxulu halda
getdim, deyirdim ay Allah, nə olar adamı yerində tapa bilim. Getdim, amma işdə
olmadı. Yorulub gedib bir kafedə oturub kofe içirdim, yanımda oturan adamla
elə-belə söhbət edirdik, dedi ki, mən filan mağazanın meneceriyəm. Bunlar
təsadüf deyil. Deyirlər ki, sən Allahdan dilə, amma özün də nəsə et. O qədər
belə məqamlar olurdu ki, deyirdim ki, bu, elə-belə deyil, yol kimi açılır.
- Karyeranın əvvəlindəki
sıfırdan olan yolu siz 35-də bir də yaşamısınız. Heç peşman olurdunuz?
- Orada hər şey sıfırdan başladı. Bəzən Azərbaycandan dostlar zəng
edirdilər ki, burda bu iş var, qayıt gəl. Deyirdim ki, mənə iş təklif etməyin.
Çünki adam geriyə yol olduğunu biləndə irəli getmək çətin olur. Hətta dostlar
deyirdilər ki, qayıt gəl, gözlərinin altı qaralıb. Kiminsə mənə yazığı
gəlməsini də istəmirdim. Deyirdim ki, mənə "qayıt gəl” yox, "sən bunu
bacaracaqsan”, müvəqqəti çətinlikdir” deyin. Əgər işlər alınmasa, yenə də siz
ordasınız, qayıdıb gələcəm. Bu, içimdədir, arzumdur. Bir az böyük səslənə
bilər, amma özümün yaza biləcəyim bir tarix olmasını istəyirdim.
- Amma 35 yaşdan sonra
dönüş etmək bir az risklidir...
- Düzdür, 25 yaşla 35 arasında fiziki cəhətdən də böyük fərq var.
Mənə elə gəlir ki, insanın bədənini idarə edən məhz beyindir. Mən gündə 20 saat
işləyirdim, amma evə gedəndə ruhən çox rahat olurdum, bilirdim ki, hansısa
nöqtəyə gəlib çıxacam. "Amazon”da birinci olanda mənə onların 4 əməkdaşı zəng
vurdu. Veb görüş təşkil etməyi təklif etdilər, bunu necə əldə etdiyimi
danışmağımı istədilər. Dedilər ki, bizim tarixçədə belə şey olmayıb ki, bir
ildir ki yaranan şirkət o siyahıya düşsün. Amma mən qeyri-adi bir iş etdiyimi
düşünmürəm. Bizdə bunu bacaracaq çox gənc var. Ümumilikdə isə bu uğuru tək öz
adımla bağlamıram, Azərbaycan adına bir iş kimi qiymətləndirirəm.
- Son olaraq şirkətlə bağlı
planlarınızı öyrənək. Deyəsən, məhsul çeşidini artırırsınız...
- Bəli, ərik artıq satışdadır. Fıstıq da əlavə edirik. Gələn ay qoz
və iki badam növümüz satışa çıxacaq. Ümumilikdə, 9 çeşid məhsulumuz olacaq.
Aygün Asimqızı