“Samsung”da qlobal strategiya mütəxəssisi işləyən azərbaycanlı - Uğur hekayəsi
Gün ərzində nəyi necə edəcəyini əvvəlcədən təyin
edir. Onun üçün əsas prioritet təcili deyil, vacib işlərini görməkdir. Düşünür
ki, plan qurarkən "bu gün”, "sabah”, "gələn ay” deyib vaxt uzadırıqsa, bununla
karyeramızda uğurlu addım ata bilmərik. Müsahibimiz "Samsung”un Seuldakı baş
ofisində qlobal strategiya mütəxəssisi (strateqist) kimi çalışan soydaşımız Həmid
Dalqlıclıdır. O komandası ilə birlikdə "Samsung”un yeni strateji layihələrinin
planlaşdırılması, məhsullarının ölkələrdə tanıdılması istiqamətdə layihələr
hazırlayır.
Bakı Dövlət Universitetinin iqtisadi kibernetika
fakültəsində bakalavr və magistr təhsili alıb. Sonuncu kursdan Deloitte Azərbaycan
şirkətində audit və konsaltinq layihələri üzrə çalışıb. Daha sonra "Baglan
Qrup” şirkətlər qrupunda risklərin idarə edilməsi üzrə rəhbər işləyib. 2014-cü
ildən isə Çikaqo Universitetinin Bus Biznes Məktəbinə daxil olub və 2016-cı ilə
qədər orada təhsil alıb. Hazırda Cənubi Koreyada Seul şəhərində "Samsung
Elektroniks” şirkətində qlobal strategiya qrupunda işləyir.
- Həmid bəy,
Azərbaycanda rəhbər vəzifədə işlədiyiniz vaxt ölkədən kənarda sıfırdan karyera
qurmaq fikri necə yarandı?
- Bakı Dövlət Universitetində oxuyanda - hələ 3-cü
kursda Amerikanın Vaşinqton şəhərində təcrübə keçdim. Bu bir il ərzində Amerika
şirkətlərini, həyat tərzini, biznes mühitini öyrəndim. Bu zaman qərar verdim
ki, bir neçə il iş təcrübəsi qazandıqdan sonra Amerikaya qayıdıb, MBA (biznesin
idarə edilməsi üzrə magistr təhsili) proqramında təhsil alacam. 2012-ci ildən
bu prosesi başladım, hazırlaşdım və Çikaqoda Bus Biznes Məktəbinə qəbul oldum.
Düzdür, o vaxt Bakıda stabil karyeram, əlaqələrim var idi. Bütün bunları tərk
edib iş karyerasına yenidən başlamaq risk kimi görünürdü. Bundan əlavə, maliyyə
tərəfi də çətin idi. Nəinki iki il ərzində maaş almaq şansımı itirdim, həm də
böyük miqdarda borc almaq da lazım oldu. Mən təhsili öz inkişafıma investisiya
kimi görürəm. Əgər MBA dərəcəm olmasa idi, hazırda "Samsung”da işləyə bilməzdim.
- Bəs "Samsung”
macərası (sərgüzəştləri) necə başladı?
- Çikaqoda oxuyarkən qərara gəldim ki, böyük bir
texnoloji şirkətdə karyeramı davam etdirməliyəm. Seçimim ya Amerika, ya da
Asiya və Avropa şirkətlərindən biri olmalı idi. Təhsil alarkən yay təcrübəsini
Kaliforniyada Google şirkətində keçmişdim və Amerikanın texnoloji mühiti ilə
tanış idim. Seçim qarşısında qaldığım müddətdə "Samsung” şirkəti bizim
universitetə gəlib prezentasiya aparmışdı. Mən onların işçiləri ilə görüşdüm, əlaqələr
yaratdım. "Samsung” kimi nəhəng şirkətdə işləmək çox maraqlı gəldi. Çünki bu
brend dünyanın hər yerində tanınır. Uşaqdan tutmuş, böyüyə qədər hər kəs bu
adla tanışdır. Eyni zamanda Seul kimi modern və dinamik şəhərdə yaşamaq da
unikal şans idi və mən bunu dəyərləndirdim.
- Nəhəng bir
şirkətin işləmə prinsipləri maraqlıdır. İşçilərə münasibətdə yanaşma necədir?
- Dünya üzrə 400 000 nəfər şəxs bu şirkətdə çalışır. "Samsung”
balaca bir ölkədir. Hətta Koreya kimi inkişaf etmiş ölkənin ən böyük şirkətidir.
Sözsüz ki, belə şirkətin idarə edilməsi balaca startapdan çox fərqlənir. Bu qədər
insanın idarə edilməsi və qiymətləndirilməsi üçün çox mürəkkəb, administrativ
sistem yaradılıb. Buna görə də "Samsung”da hansısa qərarların verilməsi müəyyən
vaxt tələb edir. Balaca şirkətlərə baxanda strukturun özü daha bürokratik görünə
bilər. Şirkətin fəlsəfəsi ondan ibarətdir ki, əvvəlcə strateji məqsədlər müəyyən
olunur. Strateji məqsədlər müəyyən taktiki hədəflərə bölünür, taktiki hədəflər
isə illik büdcələrə və əməliyyat planlarına bölünür. Hər görülən işin mahiyyəti
böyükdür. Hansısa bir telefonun yaradılması Koreyada dizayn və tədqiqat
qrupunda başlanılır, Vyetnam fabriklərinin birində emal olunur və gəmi ilə
Amerikaya gətirilir. Bir telefonun emalı prosesində iştirak edən minlərlə adam
bir-biri ilə tanış olmasa da, hər biri eyni bir məhsulun uğurlu olması üçün
çalışır.
- Qlobal
strateji departamentdə yəqin ki, əcnəbilər daha çoxdur. Hansı ölkələrdən olan
işçilər sizi təəccübləndirir?
- Həqiqətən bizim qrup universaldır. Burada Amerika,
Kanada, Qərbi Avropa ölkələrindən əlavə, Misir, Çin, Sinqapur, Tailand,
Gürcüstan və Cənubi Afrika kimi ölkələrin nümayəndələri də var. Amma biz hamımız
Amerikanın və Avropanın biznes məktəblərində təhsil almışıq. Demək olar ki,
bilik səviyyəsi eynidir. Ən böyük fərqlər mədəniyyət və mentalitet baxımından
olur. Məsələn, eyni zarafatı müxtəlif ölkələr fərqli anlaya bilirlər. Mənim
üçün maraqlı fakt odur ki, hamımız müxtəlif mədəniyyətlərdən olmağımıza
baxmayaraq, oxşar cəhətlərimiz fərqlərdən daha çoxdur. Hamı əcnəbi olduğu üçün
eyni problemlərlə rastlaşır, adaptasiya prosesində xarici ölkədə eyni çətinlikləri
keçirlər. Maraqlı təcrübədir. Bizim çox vaxt fərqli ölkələrin nümayəndələri ilə
bağlı müəyyən stereotiplərimiz olur. Yaxından tanıdıqdan sonra, yanlış fikirdə
olduğumu başa düşürəm. İstəyim odur, azərbaycanlılar daha çox ölkələri ziyarət
etsin və iqtisadi əlaqələr yaratsınlar. Biz bununla nəinki özümüzü tanıdırıq, həm
də dünyanı, insanları daha yaxından tanıyırıq.
- Adaptasiya
çətinliklərindən danışdınız. Xarici ölkədə uğur qazanmaq istəyirsinizsə... cümləsini
necə tamamlayarsınız?
- Məncə, ən əsası, siz açıq fikirli olmalısınız. Yəni
çox vaxt biz dünyaya öz prizmamızdan baxırıq. Öz prinsiplərimizi,
standartlarımızı, həyat tərzimizi düzgün hesab edirik və onlara alternativ
görmürük. Amma reallıq odur ki dünya böyükdür, 200-dən çox ölkə mövcuddur. Hər
ölkənin öz tarixi mədəniyyəti, prinsipləri var. Xarici ölkədə uğurlu olmaq istəyirsinizsə,
siz yaşamağı planlaşdırdığınız ölkədə ilk olaraq yerli əhalinin etik davranış, mədəniyyət
normalarını öyrənməlisiniz. Onların normaları sizdən fərqli olarsa, bunu səhv
yox, sadəcə alternativ kimi qəbul etməlisiniz. Sözsüz, bəzi məsələlərdə siz
razı olmaya bilərsiniz. Amma öz fikirlərinizi ideal kimi başqa insanlara qəbul
etdirə bilməzsiniz.
- Fərqli ölkə,
tamam yad mədəniyyət... Koreyalılar sizi necə qarşıladılar?
- Əsrlər boyu Koreya qapalı ölkə kimi tanınıb. Monoetnik
bir ölkədir. Yəni burda başqa millətlər çox azdır. Amma son 50-60 illər ərzində
Koreya dünya iqtisadiyyatına inteqrasiya olunub. Mən də Seula təzə gələndə
burada nə ilə rastlaşacağımı bilmirdim. Mədəniyyətləri fərqli gəlirdi.
Maraqlısı odur ki, Koreya mədəniyyəti Azərbaycan mədəniyyəti ilə oxşardır.
Burada böyüklərə, milli adət-ənənələrə hörmət əsasdır. Milli yeməklərə belə çox
böyük status verilir. Koreyalılar ailənin maraqlarını öz maraqlarından üstün
tuturlar. Avropa və Amerikadan gələn əcnəbilərdən fərqli olaraq, azərbaycanlı
kimi Koreya mədəniyyətini daha yaxşı anlayıram. Bu ölkəyə gələndə Koreya mədəniyyətini, tarixini, dilini öyrənməyə
çalışdım. Koreyada hansısa bir mağazada onların öz dilində salamlaşsanız, sizə
kömək etmək üçün əllərindən gələni edirlər. Onlar tərəfdən özümə qarşı
aqressiya hiss etməmişəm. Ancaq koreyalı ilə dostlaşmaq çox çətindir. İnsanlar
uzun müddət səni tanıdıqdan sonra, əlaqə qururlar.
- Koreyada iş
rejiminin gərgin olduğunu deyirlər. Vaxtınızı necə tənzimləyirsiniz?
- Bəzən Bakıdakı dostlarım bu sualı mənə verəndə,
zarafatyana deyirəm ki, "Samsung”la
Azərbaycanda dövlət strukturları arasında fərq yoxdur. Burada
qaydalar çox böyük rol oynayır. İş rejimi kifayət qədər sərtdir. İnkişaf etmiş
ölkələr arasında statistikaya görə də koreyalılar daha çox işləyir. Onlar işdən
gec çıxırlar. Hətta bəzi hallarda işçinin konkret işi olmayanda da gözləyir ki,
rəhbər evə getsin, sonra gedir. Vaxt getdikcə, koreyalılar da başa düşür ki, bu,
köhnəlmiş yanaşmadır. Yəni işçilərin effektivliyi işdə keçirilən vaxtdan daha
vacibdir. İş qrafikimiz kifayət qədər
gərgindir. Ona görə çalışıram ki, işə gəlməzdən öncə, vacib olan prioritetləri
müəyyən edim. Gün ərzində nəyi, nə vaxt edəcəyimi təyin edirəm. Yəni mənim üçün
əsas prioritet ən vacib işlərimi görməkdir. Ümumiyyətlə, biznesdə belə bir
anlayış var. Təcili və vacib işlərin matrisi. Bu Eyzenhauer metodudur. Hər birimizə sutkada 24 saat ayrılıb. Lakin bəzi
insanlar həmin vaxt ərzində çox iş yerinə yetirə bilir, digərləri isə bacarmır.
Səbəb nədir? Cavab sadədir: düzgün taym-menecmentə ehtiyac var. Eyzenhauer
metodologiyasına görə, işlər iki kateqoriya bölünür: təcili və vacib işlər – dərhal
görülür. Vacib, lakin təcili olmayan işlər – təcili və vacib statusuna keçmək
xüsusiyyətinə malikdirlər, buna görə də əvvəlcədən planlaşdırılır. Alimlər tədqiqat
aparanda görürlər ki, çox vaxt insanlar təcili, amma vacib olmayan işlərə çox
vaxt sərf edirlər. Təcili işlər həmişə vacib işlər demək deyil. Məsələn, nəyəsə
başlamaq istəyəndə "bu gün”, "sabah”, "gələn ay” deyib vaxt uzadırıq. Halbuki,
bununla karyeramızda uğurlu addım ata bilərik. Mən də öz vaxtımdan ideal tərzdə
istifadə etmirəm. Amma hər həftənin sonu analiz edirəm ki, həftənin əvvəli təyin
olunan hədəflərə nail ola bildim, yoxsa yox. Nail ola bilmədimsə, səbəblərini
araşdırıram və çalışıram ki, eyni səhvləri etməyim.
- Nəhəng şirkətlərdə
işləməyin hər zaman müsbət tərəfləri olmur. Bir az da mənfi tərəflərindən
danışaq.
- Sözsüz ki, müəyyən çətinliklər var. Birincisi
odur ki, hər bir fərdi işin, layihələrin ümumi təsiri o qədər böyük deyil. Şirkət
böyük olduğundan və minlərlə adam çalışdığından hansısa vacib layihəni həyata
keçirirsənsə, onun konkret nəticəsini görmək çətin olur. İkinci faktor müəyyən
büroktariyadır. Lazımsız sənədlərin doldurulması və s. Üçüncüsü, şirkət böyük
olduğuna görə, hər bir təklif və onun qəbulu, həyata keçirilməsi vaxt aparır.
Bir neçə departament arasında dəqiqləşdirmək və razılaşdırmaq aylar tələb edir.
Hansısa balaca şirkətdə bu, daha tez həyata keçirilə bilər, yaxud hansısa kiçik
şirkətdə layihən daha tez gözə çarpa bilər. Bu, bütün nəhəng şirkətlərin mənfi
tərəfidir.
- Xarici şirkətdə
"Əcnəbilər bizdən biri deyil” tipli bir yanaşma ilə rastlaşmısınızmı?
- Adətən koreyalı universiteti bitirib bir şirkətdə işə
düzəlir və pensiyaya qədər işləyir. 35 il davamlı "Samsung”da çalışan işçilər
var. Ona görə bəzən kənardan gələn işçilərə şübhə ilə baxırlar. "Nə qədər
faydalı ola bilərlər” kimi şübhələri olur. Müəyyən vaxt ərzində əcnəbi öz
biliklərini göstərə bilirsə, problem olmur. Koreyalı iş yoldaşları ilə dost
münasibəti yarananda, yerli işçilər tərəfindən bu fikirlər yox olur və əcnəbi
işçi komandanın bir üzvü kimi tanınır.
- Ənənəvi
sualımız. Uğur sirriniz nədir?
- Məncə, uğurun 3 əsas komponenti var. Birincisi,
dözümlülükdür. Biz hər şeyə hazır olmalıyıq. Həyatda hər şey istədiyimiz kimi
olmur. Bir problemi həll edəndən sonra, digəri ilə üzləşəcəyik. Bu, normaldır və
həyat tərzidir. Buna hazır olmalıyıq.
İkincisi, maraqlanmaqdır. 21-ci əsrdə bütün sahələrdə inkişaf dinamik şəkildə
gedir. Hər an hər şey dəyişir. Biz
valideynlərimiz kimi bir universitet bitirib bunu 30 il tətbiq edə bilmərik.
Daim araşdırmalı, hər gün yeni biliklər almalı və yeni ideyalarla özümüzü tanış
etməliyik. Üçüncü, komponent isə çeviklikdir. Biz həyatda dəyişikliklərə hazır
olmalıyıq. Dəyişiklik olanda şansdan
istifadə etməli, riskləri qəbul etməliyik. Düzdür, dəyişikliklər bizim üçün
komfortlu deyil. Amma reallıq odur ki, eyniliklə inkişaf ola bilməz.
Aygün ƏZİZ