Azərbaycanda ilk dəfə 700 bal toplayan 3 tələbədən biri - Uğur hekayəsi
Maksimalistdir. Aldığı qiymət, gördüyü işlər, hətta
oynadığı oyunda belə, maksimum nəticə göstərməlidir. Hər gün özünə hesabat
verir və cəzalandırır. Düşünür ki, nailiyyət də elə öz səhvini dərk edib, özünü
cəzalandırdıqdan sonra gəlir. Onun çiynində artıq 700 bal yükü var. Ondan aşağı
nəticə göstərməyi qəbul etmir və heç bir halda kifayətlənmir.
Aygün ƏZİZ
Müsahibimiz Azərbaycanda ilk dəfə 700 bal toplayan
3 tələbədən biri, ADA univeristetinin müəllimi Emil Abbasovdur.
Bakıda anadan olub. 10-cu sinifdə orta təhsilini
Heydər Əliyev liseyində davam etdirib. Məqsədi xaricdə təhsil almaq olsa da,
ilk dəfə Bakı Dövlət Universitetinin tətbiqi riyaziyyat və kibernetika fakültəsini
seçib. 4-5 ay oxuduqdan sonra dövlət proqramı ilə bakalavr təhsilini Cənubi
Koreyada Kyung Hee, magistr təhsilini isə Amerikada Nyu York Universitetində
alıb: "Bəxtimdən həmin ildə Azərbaycan gənclərinin xaricdə təhsil alması üçün
dövlət proqramı qəbul olunmuşdu. Proqramla 5 il Koreyada təhsil aldım. 1 il
koreya dilini öyrəndim, 4 il bakalavr oxudum. 4-cü kursun sonlarında Qərbdə təhsil
almaq üçün yenidən hazırlaşmağa başladım. Bu dəfə də Dövlət Proqramı ilə Nyu
York Universitetində kompyuter elmləri üzrə magsitr təhsili adım. "2007-2015-ci
illərdə Azərbaycan gənclərinin xarici ölkələrdə təhsili üzrə Dövlət Proqramı” çərçivəsində
həm bakalavr, həm də magist oxudum. Həmçinin Amerikada asistent müəllim kimi də
işləyirdim. Aşağı sinif tələbələrinin dərslərinə kömək edir, qiymətləndirmələrində
iştirak edirdim”.
- İstər Koreyada, istərsə
də Amerikada iş imkanlarınız olub. Amma siz Azərbaycana qayıtmısınız...
- Dünyanın hansı ölkəsində yaşasaq da, Azərbaycana
qayıtmaq hissi həmişə olur. Biz təbiətcə, torpağa bağlı insanlarıq. Bundan əlavə,
mən özümü ölkəmə borclu sayırdım. Çox adam bunu süni vətənpərvərlik kimi qiymətləndirir.
Amma mənim vəzifəm ölkəmə töhfə verməkdir. Təhsilim üçün dövlət kifayət qədər xərc
çəkib və mən də yararlanmışam. Xərc çəkilməsə belə, hamı təhsil alıb xaricə
getsə, orada yaşayıb, işləsə bəs bu ölkədə kim qalacaq? Nə üçün xaricdə öyrəndiklərimizi
öz ölkəmizdə tətbiq etməyək? Cəmiyyətin savadlı, intellektual, dünyagörüşlü gənclərə
ehtiyacı var. Məsələn, gəlib ADA-da dərs deməsə idim, yerimə hansısa xarici gələcəkdi.
Reallıq da odur ki, heç bir xarici vətəndaş yerli tələbələrə azərbaycanlı müəllim
qədər can qoymur. Bununla yanaşı, işlədiyim mühit də məni qane etməli idi. ADA
mənə bu şəraiti yaratdı və öyrəndiklərimi tələblərə öyrətməkdən zövq alıram.
- Emil bəy, sizin
şagird olduğunuz illərə nəzər salsaq, İT sahəsi o qədər də populyarlaşmamışdı.
Seçdiyiniz ixtisasın gələcəyini necə hesablandınız?
- Əslində atam Aviasiya Akademiyasına oxumağımı, pilot,
ya təyyarə konstruktoru olmağımı istəyirdi. Amma o sahəyə həvəsim yox idi.
Bizim dövrümüzdə kompyuter salonları var idi. Mən də yaşıdlarım kimi onlara çox
gedirdim. Lakin məqsədim oynamaq deyildi. Uşaqlar "Play station”larda pulla
oyunlar oynayırdılar. Mən oynayanda həmişə maraqlı olurdu ki, hansısa düyməni
basanda necə olur, qəhrəman tullanır, maneələri keçir. Bu da birbaşa kompyuter
elmi deməkdir. Kompyuter mənə kəşf edilə biləcək sahə kimi gəlirdi və bilirdim
ki, gələcəyi dəyişəcək. Kompyuterin gizli tərəflərini araşdırmağa başladım.
Sistematik öyrənmək üçün təhsilini aldım. O vaxtın "Nokia” telefonlarının
sistemini dəyişməyə çalışırdım. Proqramlar necə yazılırdı onlara marağım var
idi. Bu kimi maraqlar məni bu günə gətirməli idi.
- İlk 700 bal... Bu məqsəd
idi yoxsa bəxt?
- Bu, məqsəd idi. Məncə, məqsədli bir insan üçün 700 bal toplamaq çətin deyil. Özümü sırf maksimum bala kökləmişdim. Riyaziyyat müəllimim
bizi həmişə məşq elətdirirdi ki, misalı kağızda yox, əvvəlcə beyində, şifahi
etməyi bacarın. İmtahan kağızımı hələ də saxlamışam. Orada çox az qeydlər
aparmışam. Əvvəlcə beynimdə etdim, bu da sürətli olur və yenidən dəqiqləşdirməyə
vaxt olur. 700 bal toplamağı məndən çox valideynlərim istəyirdi. Televiziyada hər
dəfə yüksək bal toplayanları göstərirdilər. Valideynlərim hər dəfə irad tuturdu
ki, 700 bal varsa, onu niyə toplaya bilməyəsən ki? Bir dəfə sınaqdan 700,
ikinci dəfə 696 bal topladım. 696-ya görə heç kim üzümə baxmırdı. Daha sonra
yenə 700 topladım. Sınaqdan iki dəfə 700 bal toplayandan sonra, əgər qəbulda az
nəticə göstərsə idim, təsəvvür etmirəm məni necə qarşılayardılar. Kökləndim və
topladım.
- 700 bal toplamaq
sizcə, inansın savadından xəbər verir?
- Əslində 700 bal insanın savadından, düşünmə tərzindən,
problem çözmə bacarığından xəbər vermir. Burada əzbərçilik var. Düzdür, texniki
fənlərdə bu daha azdır, amma məntiqi suallar demək olar ki, yoxdur. 700 bal
toplamaq mənim fikrimcə, böyük bir nailiyyət deyil. Bir əhəmiyyəti var ki, məsuliyyət
göstəricisidir. Yəni şagird qarşısına məqsəd qoyub və toplayıb.
- Müəllim kimi tələbələrlə
münasibətiniz çox səmimidir. Qızıl ortanı necə tapırsınız?
- Mən tələbələrlə çox mehriban, dostyanayam. Amma iş,
işdir, dostluq dostluq. Dərsdən sonra necə mehribanamsa, dərsimdə də bir o qədər
ciddiyəm. Ortanı tapmağın yolu tələbələrlə dost olmağı bacarmaqdır. Tələbə mənim
yanıma gəlməkdən heç vaxt çəkinmir. Bütün problemlərini bölüşə, rahat sual verə
bilərlər. Qızıl ortanı tapmaq üçün tələbələrlə dost kimi davranmaq, onların dərdini
özününkü bilmək lazımdır. Ən əsası, müəllim qarşısındakı tələbəyə uşaq kimi
deyil, yetişkin kimi davranmağı bacarmalıdır. Yetişkin insana "düz otur”, "telefonu
yerə qoy” deməyin düzgün deyil. Tələbə gəlir, pul verir və əvəzində təhsil
alır. Tələbə bunu qeyri-ciddi qəbul edib, vaxtını komyuterdə, telefonla
keçirirsə bu, onun öz seçimidir. Mən qətiyyən telefon, kompyuteri qadağan etmirəm.
Bilməyən adam qulaq asmalıdır. Qulaq asmayıb kompyuterlə məşğul olursa, mən ona
nə isə deyə bilmərəm. Qulaq asmır və imtahandan kəsilir. Bu zaman səhv etdiyini
anlayır və gələn dəfə dərsi dinləyir. Dərk etdiyin müddətcə universitet səhvləri
ən gözəl səhvlərdir. Səhv olmayanda adam o uğurun da qədrini də bilməz.
- Xaricdə həm
təhsil alıb, həm dərs demisiniz. Azərbaycan tələbələri ilə əcnəbi tələbələri
müqayisə edə bilərsinizmi?
- Asiya ölkələrinin insanı fərqlidir. Koreyalılar hər
çətinliyə, əziyyətə qatlanırlar. Bizdə bir həftənin içində iki tapşırıq verdinsə,
etiraz edirlər. Onları məhz o "iki” səslənməsi narahat edir. O tapşırıqları
birləşdirib bir fənn kimi versəm, etiraz etməzlər. Amma Koreya tələbələri belə
deyil. Koreyada hansısa tələbə görür ki. materialı çatdıra bilmir oturub əzbərləyir.
Mən təəccüblənirdim ki, bir dərsin bütün kontentini 2-3 gecəyə əzbərləmək
olarmı? Olarmış. Hindistanlıların riyazi təfəkkürləri çox güclüdür. Ortaya
qoyulan problemlərdən heç vaxt qorxmurlar. Problem varsa, çözümü də var. Mərkəzi
Asiya tələbələri də məsuliyyətlidirlər. Bizim tələbələrdə arxayınçılıq var.
Bunu səbəbini həddindən artıq valideyn nəzarətində görürəm. Bütün problemlərini
valideyn həll edir. Xaricə gedən azərbaycanlı tələbələrin əksəriyyəti birdən
birə valideynsiz qalır və çətinlik çəkirlər. Bizdə tələbələrimiz "mən nə üçün
oxuyuram?” sualının cavabını dərk etmirlər. Bizim tələbələrdə məsuliyyət hissi
azdır. Düzdür, çox yaxşı tələbələrimiz də var.
- 18 yaşınızdan evdən
pul almamısınız.
- Bəli. Amerikada
18 yaşı tamam olmuş uşağı valideyni universitetin yataqxanasına qoyub gedir və
bildirir ki, maddi dəstəyimə güvənmə, özün-özünü idarə elə. 18 yaşı tamam olan
insana orada yetişkin insan kimi baxırlar və o, hər bir şeyi özü etməyi
bacarmalıdır. Yetişkin insanamsa, nə üçün evdən pul almalıyam? Ən azından fəhləlik
edib, pul qazana bilərəm. Yaxşı bal topladım, təqaüd aldım və bu pul mənə
yetirdi. Mən çox qənaətcil olmuşam. Dövlətin mənə verdiyi puldan səmərəli
istifadə edirdim. İkinci kursdan sonra da işlədim.
- Uğurunuzun sirri nədir?
Sizcə, bəxt amili varmı?
- Uğurun sirri faizlə bölüşdürülsə, məncə, orada bəxt
də var. Amma ən vacibi məsuliyyət və məqsədyönlülükdür. Sənin intellektual səviyyən
çox olmaya da bilər, amma məqsəd qoyub məsuliyyətli olmaqla istədiyinə çata bilərsən.
Minimum 50 faizi məqsədyönlülük və məsuliyyətin qarışığıdır. Yerdə qalan 50
faiz insandan insana fərqlidir. Kimdəsə bəxt, kimdəsə intellektual səviyyə,
kimdəsə tanışlıq... Məndə tanışlıq olmayıb. Amma bəxtim olub. 10-cu sinifdə
hazırlığa gedərkən müəllimimin təkidi ilə sinfimi dəyişib litseyə keçdim. Bu, bəxt
sayıla bilər. Həmin müəllimin qarşıma çıxması bəxt idi. Amma sonrakı faktorlar
sizin intellektiniz, təcrübəniz ola bilər. Söhbət tək işdən getmir. Dövlət
proqramının sırf mənim illərimə təsadüf etməsi də bəxt idi və mən də ondan
yararlandım. Kim deyirsə ki, uğurumun hamısı intellektimin hesabınadır ona
inanmıram. Məqsəd, məsuliyyət olmadan uğur mümkün deyil.
- Mükəmməliyyətçisiniz...
- Bəli, maksimalistəm. Çalışıram nə edirəmsə,
maksimum yaxşı edim. Adicə idmana gedirəm, uşaqlar deyib-gülür mən əsəbiləşirəm.
Deyirəm idmana gəlmişiksə, çalışmalıyıq ki, ən yaxşı nəticəni verək. Baxıram ki,
hamı rahat qarşılayır. Məndə bu, yoxdur. Tələbəlik illərindən qiymətlərim də,
gördüyüm işlər də maksimum olmalı idi. Hər dəfə özüm özümə hesabat verirəm. İnsan
özünü cəzalandırmağı bacarmalıdır. Mən 700 baldan sonra aşağı nəticəni özümə rəva
bilmir və hər zaman ən yüksək nəticələri əldə etməyə fokuslanıram.