Xəbərdarlıqsız kəsilən enerji - ARAŞDIRMA
Vəkil deyir ki, enerji sistemində və ya enerji təchizatı
müəssisəsinin şəbəkəsində baş vermiş qəza nəticəsində, yaxud aşağı keyfiyyətli
elektrik enerjisinin təsirindən istehlakçıya ziyan dəyibsə, enerji təchizatı müəssisəsi
Mülki Məcəlləyə uyğun olaraq, istehlakçı qarşısında maddi məsuliyyət daşıyır.
Ölkəmizi fasiləsiz, keyfiyyətli elektrik enerjisi
ilə təmin etmək və abonentlərə yüksək səviyyəli xidmət göstərmək "Azərişıq”
ASC-nin əsas missiyasıdır. Bu missiyanın uğurla həyata keçirilməsi üçün son illərdə
genişmiqyaslı yenidənqurma və təmir işləri görülüb. Paytaxt Bakıda, eləcə də
regionlarda istismar müddəti bitmiş, sıradan çıxmış avadanlıqlar texniki
baxımdan daha müasir, güclü və keyfiyyətliləri ilə əvəz olunub. Əlavə olaraq
yeni yarımstansiyalar tikilib, komplekt transformator məntəqələri quraşdırılıb.
Yeni kabel xətləri çəkilməklə yanaşı, sıradan çıxmış kabel xətləri də yeniləri
ilə əvəz edilib. Bu proses, fəaliyyət planına uyğun olaraq davamlı xarakter
daşıyır.
Vətəndaşa vurulan ziyan
Təəssüf ki, bəzən Bakı şəhərində, eləcə də
rayonlarda hər hansısəbəblərdən elektrik enerjisi təminatında müəyyən fasilələr
yaranır. Xüsusən də yay və qış aylarında gün ərzində elektrik enerjisi bir neçə
dəfə, özü də heç bir xəbərdarlıq edilmədən kəsilir. Aidiyyəti qurumlar bunu
texniki problem, qəza, yüksək gərginlik, yüklənmə və sairlə əlaqələndirirlər. Elektrik
enerjisi verilməsinin gün ərzində bir neçə dəfə kəsilməsi mənzillərdə bəzi məişət
avadanlıqlarının, o cümlədən televizorun, soyuducunun, kombinin, kompüterin,
paltaryuyanın, qabyuyanın sıradan çıxmasına səbəb ola bilər. Nəticə etibarilə vətəndaşa
maddi ziyan dəyər.
Söz verdilər, amma əməl etmədilər
Belə olan halda vətəndaş nə etməlidir? Zərərçəkən
ona dəymiş ziyanın qarşılanması üçün hansı addım atmalıdır? Qanunvericilik vətəndaşa
hansı hüquqları verir? Elektrik enerjisi təminatı ilə məşğul olan qurumun bu
situasiyada məsuliyyəti nədən ibarətdir? "Azərişıq”la abonent arasında bu kimi
məsələləri əvvəlcədən tənzimləyən hər hansı müqavilə imzalanırmı? Tərəflərin
qarşılıqlı olaraq üzərilərinə götürdüyü öhdəliklər nədən ibarətdir? Bu kimi
suallara aydınlıq gətirmək üçün ilk növbədə "Azərişıq” ASC-yə sorğu göndərdik. Lakin
həftələr, aylar ərzində sorğumuza hər hansı cavab verilmədi. Qurumun mətbuat və
ictimaiyyətlə əlaqələrinə məsul şəxslər bizə səbirli olmağı tövsiyə etdilər,
sorğunun qısa zamanda cavablandırılacağına söz verdilər amma verdikləri vədə əməl
etmədilər.
İstehlakçı qarşısında maddi məsuliyyət
Mövzuya uyğun olaraq hüquqşünasın mövqeyini öyrənmək,
vətəndaşları maarifləndirmək qərarına gəldik. Azərbaycan Vəkillər
Kollegiyasının üzvü Rəşad Əliyev "Kaspi” qəzetinə açıqlamasında bildirdi
ki, "Elektrik enerjisindən istifadə”
Qaydalarına görə, ehtiyat qida mənbəyi olmadıqda, plan üzrə təmir işlərinin
aparılması və yeni elektrik qurğularının qoşulması üçün istehlakçının elektrik
şəbəkəsindən açılmasının sayı və müddəti enerjitəchizatı müəssisəsi ilə
istehlakçı arasındakı elektrik enerjisinin alğı-satqı müqaviləsi ilə müəyyənləşdirilir.
Vəkil dedi ki, bu məqsədlər naminə elektrik enerjisi verilişində fasilələrin dəqiq
tarixini (sutkanı və saatını) razılaşdırmaq üçün enerjitəchizatı müəssisəsi üç
sutka əvvəl istehlakçını nəzərdə tutulmuş açılma haqqında xəbərdar etməlidir:
"Enerjisistemində və ya enerjitəchizatı müəssisəsinin şəbəkəsində baş vermiş qəza
nəticəsində və ya aşağı keyfiyyətli elektrik enerjisinin təsirindən
istehlakçıya ziyan dəyibsə (elektrikqəbuledicilərin zədələnərək yararsız hala
düşməsi, məhsulun zay olması və sair), enerjitəchizatı müəssisəsi Mülki Məcəlləyə
uyğun olaraq, istehlakçı qarşısında maddi məsuliyyət daşıyır”.
Kənar şəxslərin düzgün olmayan hərəkətləri
R.Əliyev söylədi ki, enerji təchizatı müəssisəsi
bir sıra hallarda dəymiş ziyana görə istehlakçı qarşısında maddi məsuliyyət
daşımır: ""Elektrik enerjisindən istifadə”
Qaydalarına görə, fors-major hadisə baş verdikdə, kənar şəxslərin düzgün
olmayan hərəkətləri nəticəsində baş vermiş qəzalarla əlaqədar vətəndaşa dəymiş
ziyan qarşılanmır. Kənar şəxslərin düzgün olmayan hərəkətləri dedikdə, səhvən
birləşdirmə, açma və keçirmə, hava elektrik veriliş xətlərinin naqillərinin üzərinə
kənar əşyaların atılması, hava və ya kabel elektrik veriliş xətlərinin mexaniki
zədələnməsi kimi hallar nəzərdə tutulur. Bundan başqa, qanunvericilikdə nəzərdə
tutulmuş qaydada istehlakçıya elektrik enerjisi verilişinin dayandırılması və məhdudlaşdırılması
şərtləri ilə əlaqədar da vətəndaşa dəyən ziyan enerji təchizatı müəssisəsi tərəfindən
ödənilmir. Həmçinin istehlakçı elektrik enerjisinin alğı-satqı müqaviləsində müəyyən
olunmuş müddətdə sərf etdiyi elektrik enerjisinin haqqını ödəmədikdə, enerji təchizatı
müəssisəsi şəbəkəsində və ya enerjisistemində baş vermiş qəza nəticəsində
istehlakçıya dəymiş ziyana görə onun qarşısında maddi məsuliyyət daşımır”.
İstehlakçının məhkəməyə müraciət etmək hüququ
Vəkil qeyd etdi ki, enerjitəchizatı müəssisəsi dəymiş
ziyan haqqında istehlakçıdan daxil olmuş müraciətə on gündən gec olmayaraq
baxmalı və istehlakçıya ödəniş etməlidir. Onun sözlərinə görə, bununla bağlı tərəflər
arasında hər hansı mübahisə yaranarsa, istehlakçının məhkəməyə müraciət etmək
hüququ var.
Rufik İSMAYILOV