Arımız da, balımız da ən yaxşıdır, brendimiz isə...
Son
dövrlər ölkəmizdə inkişaf edən qeyri-neft sektorlarından biri də arıçılıqdır.
Hər il keçirilən bal yarmarkası da bunun ən bariz nümunəsidir. Bu da danılmaz
faktdır ki, Azərbaycan balı dadına görə digər ölkələrin balından fərqlənir.
Bunu isə biz yox, ölkəmizə gələn turistlər, beynəlxalq mütəxəssislər deyirlər. Balın məhsuldarlığında arıçılığın da
rolu böyükdür. "Azərbaycandan olan Qafqaz cins arıları dünyanın ən yaxşı
arılarıdır”. Bunu Azərbaycanda fəaliyyət göstərən diplomatik korpus
nümayəndələri ilə birgə bal yarmarkasında olan BMT-nin Ərzaq və Kənd
Təsərrüfatı Təşkilatının (FAO) Azərbaycan üzrə Tərəfdaşlıq və Əlaqələndirmə
Ofisinin rəhbəri Melek Çakmak deyib. Onun sözlərinə görə, buna səbəb həmin
arıların xortumunun digər arılardan fərqli olmasıdır: "Azərbaycanda olan
arıların xortumu digər arılardan fərqli olaraq daha uzundurlar və buna görə də,
onlar çiçəklərin ən dərinliyində olan şirələri sovura bilirlər. Beləcə də, bu
cür yolla əldə olunan bal ən yüksək keyfiyyətli baldır”.
O, həmçinin qeyd edib ki, FAO
olaraq Azərbaycanda arıçılığın inkişafı ilə bağlı 3 il öncə layihə həyata
keçirmişik. Bu layihəyə əsasən süni mayalanma yolu ilə Qafqaz arı növünün
saxlanması ilə bağlı tədbirlər görülüb. Mələk Çakmak bildirib ki, istehsalın
daha da yaxşılaşdırılması üçün qablaşdırma, marketinq sahəsində Azərbaycan
arıçılarının qarşısında mühüm vəzifələr durur: "Bu, həm daxili, həm də xarici
bazarlara görə çox əhəmiyyətlidir. Biz Kənd Təsərrüfatı Nazirliyinə bütün
sahələrdə müvafiq dəstəyin göstərilməsinə hazırıq”.
Mütəxəssis arımızın da, balımızın
da dünyada ən yaxşı olduğunu etiraf edir. Bizim üzərimizə düşən nədir? Bu arı
növünü artırmaq, məhsuldarlığı yüksək həddə çatdırmaq və ən asası, dünyanın ən
yaxşı balını – Azərbaycan brendini xaricdə yaymaq. Bəs bunun üçün nə etmək
lazımdır?
"Ballı”
bal brendinin sahibi Rəşad Rəşidov qeyd etdi ki, Qafqaz arısı vaxtı ilə geniş yayılmış
arı cinsidir: "Onun Daşkəsən ətrafında yerləşən başqa bir populyasiyası da var.
Həmin ərazidə Qabaqtəpə kəndi var, hansı ki, orada damazlıq arıların
yetişdirilməsi üçün məntəqə olub. Mələk xanım haqlıdır, Qafqaz arısının xortumu
digərlərindən uzun olduğu üçün məhsuldarlığı yaxşı olur. Amma təəssüf ki, uzun
illərdir bu sahədə seleksiya işləri kifayət qədər aparılmadığı üçün həmin saf
Qafqaz arısı cinsi çirklənib, cinsdə mərəzləşmə gedib. Hazırda saf cinsin axtarılıb
tapılması istiqamətində işlər görülür. Bu proses köklü şəkildə aparılarsa, bir
neçə ildən sonra istənilən nəticəni əldə etmək olar. Çünki bu cins uzun müddət
bu ərazilərdə yaşayıb və kənardan gətirilən arı cinslərindən fərqli olaraq,
iqlimə alışıb. Bu prosesdə Kənd Təsərrüfatı Nazirliyinin, elmi tədqiqat
institutlarının üzərinə iş düşür”.
Rəşad bəy bildirdi ki, brenləşmədə
beynəlxalq standartlara uyğun sənədlərin alınmasının böyük rolu var: "Azərbaycanda
9 iqlim qurşağının olması, balın tərkibinin də kifayət qədər zəngin olmasına
imkan verir. Balımızın dünyada tanıdılması üçün faktiki olaraq dövlət
səviyyəsində işlər görülür. Dünyanın bir çox sərgilərində balımızla qatılırıq
və məhsulumuz çox bəyənilir. Beynəlxalq arenaya çıxmaq üçün lazım olan şərtlərdən
biri də standartlara uyğun qablaşdırma formalaşdırmaqdır. Ümumu olaraq qeyd
edim ki, bütün dünyada qida standartlarını müəyyənləşdirən sertifikatlar var.
Həmin sertifikatları alan məhsulun satış qiyməti, digərlərindən daha baha olur.
Təbii ki, qablaşdırma satışda böyük rol oynayır”.
"Şəfa”
bal brendinin yaradıcısı Osman Kazımovun sözlərinə
görə, bir məhsulun beynəlxalq aləmdə tanınması üçün onu onlayn platformada
reklam etmək, haqqında informasiya yerləşdirmək lazımdır: "Əvvəlki dövrlərdə
Qusar rayonunda damazlıq arıçılıq idarəsi vardı. Orada damazlıq arılar
yetişdirilib arıçılara paylanılırdı. Belə idarələr indi də olsa, arıların
yetişdirilib, çoxaldılması ilə bağlı bir problem olmazdı. Açığı, mən kənardan
gətirilən arı növlərinə qarşıyam. Qafqaz və İran sortu arılar bizə bəs edir. Brendləşmə
məsələsinə gəlincə isə burada dövlət dəstəyi vacibdir. Amma biz də üzərimizə
düşən işləri görürük. Bir məhsulun beynəlxalq aləmdə tanıtmaq üçün onu onlayn
platformada reklam etmək, haqqında informasiya yerləşdirmək lazımdır. Məsələn,
xaricdə yaşayan biri internetdə "Azerbaijan honey” yazanda istədiyi bütün
məlumatları əldə etməlidir. Həmin informasiyaların müxtəlif xarici dillərdə
olması bizim üçün müsbət haldır. Bununla, ən azından, xaricə getmədən
məhsulumuz haqqında ilkin məlumatı vermiş oluruq. Bundan başqa, dünyanın fərqli
ölkələrində keçirilən qida sərgilərinə qatılmaq da brendin tanıdılmasında böyük
rol oynayır. Həmçinin xarici ölkələrdə alış-veriş mərkəzlərində markanın
stendini qurmaq, oranı ziyarət edən şəxslərə balımızdan daddırmaq, geniş
məlumat vermək də olar”.
Osman bəy qablaşdırmadan da
danışdı: "Hazırda ölkəmizdə qablaşdırılmış şəkildə bal alanlar azdır. Çox vaxt
korporativ satış zamanı qablaşdırmaya önəm verilir. Çünki insanlarımızda "balı
arıçıdan almalıyam” fikri formalaşıb. Arıçı da təbii ki, xüsusi qablaşdırmada
yox, adı bankada satır. Həmin balın daha orqanik olduğunu düşünürlər. Amma biz
dünya standartlarına uyğun qablaşdırmada satsaq, bir çoxu onun təmiz bal
olduğuna inanmayacaq. Hansı ki, indi də marketlərdə xüsusi olaraq
qablaşdırılmış balın təmizliyinə inanmırlar, amma arıçıdan adi şüşə bankada alanda,
inanırlar. Ona görə də, bal satanların əksəriyyətində qablaşdırmaya xüsusi
yanaşma yoxdur. Amma xarici ölkəyə idxal və markanın tanıtımı üçün qablaşdırma
önəmli məsələdir”.
Marketinq
mütəxəssisi Əyyub Qarabağlı deyir ki, brendləşmə üçün ilk növbədə hər bir sahibkar bazar
araşdırması etməlidir: "Əslində, ölkəmizdə fəaliyyət göstərən kifayət qədər hazır
bal brendləri var. Amma bir çoxunun strategiyası eynidir. Bir markanın
tanıdılması üçün strateji addımlar atılmalıdır. Düşünün ki, bir bal brendinin
məhsulu ilə hansısa dağda yaşayan Əli dayının satdığı balın reputasiyası
eynidir. Brendləşmək üçün ilk növbədə bazar araşdırması edib, müştəri
məmnuniyyətini nəzərə almaq lazımdır. Bir məhsulun dünyada tanıdılması,
markalaşması üçün ilk olaraq ölkə daxilində tanınması şərtdir. Marka ölkə
daxilində öz fərqini ortaya qoyduqdan sonra onun xaricdə tanıdılması üçün
tanıtım proqramları hazırlanmalıdır. Hazırda bal ixrac edən kifayət qədər ölkə
var. Həmin ölkələrin bu sahədə gördüyü işlər öyrənilməlidir. Bunu da qeyd edim
ki, balın brendləşməsi işinə başlayanda, ilk olaraq müştərilərin
maarifləndirilməsinə önəm vermək lazımdır. Alıcı aldığı bal haqqında bütün
bilgilərə sahib olmalıdır”.
Günel Azadə