“Zəngəzur dəhlizi”nin Ermənistanda yaratdığı qorxu

Beynəlxalq hüquqa görə, Azərbaycan, onu öz eksklavı
ilə birləşdirən dəhlizə bir müddətdən sonra status tələb edə bilər
Artıq beynəlxalq aləmdə "Zəngəzur dəhlizi" anlamı oturuşub
və 10 noyabrda imzalanmış sənədə əsasən, kommunikasiyaların açılması istiqamətində işlər
aparılır. Amma maraqlı məqam ondan ibarətdir ki, Ermənistan tərəfi məhz
"Zəngəzur dəhlizi” terminini qəbul etmir. Hətta bundan narahatlıqlarını ifadə edir.
Erməniləri qorxuya salan səbəb nədir? Onlar "Zəngəzur dəhlizi” termininə görə
niyə narahat olurlar?
Mövzu ilə bağlı "Kaspi” qəzetinə açıqlamasında beynəlxalq idarəetmə üzrə araşdırmaçı Əhməd
Əlili bildirdi ki, Ermənistan hər cəhdlə açılacaq nəqliyyat koridoruna "dəhliz”
deməkdən imtina edir: "Ermənistan razıdır ki, Azərbaycan yükləri onun ərazisi
vasitəsilə adicə yol kimi Naxçıvana daşısın. Buna da hər hansı problem
yaratmadığını bəyan edir. Amma bu xəttin məhz "dəhliz” adlandırılması
niyyətində olmadığını bəyan edir. Məsələ də ondan ibarətdir ki, beynəlxalq
hüquqa görə, Azərbaycan, onu öz eksklavı ilə birləşdirən dəhlizə bir müddətdən
sonra status tələb edə bilər. Bu isə o deməkdir ki, həmin dəhliz artıq
Ermənistanın yurisdiksiyasında olmayacaq. Beləliklə də, Ermənistanın burada
nəzarəti minimuma enəcək, yaxud da heç olmayacaq. Ermənistan tərəfi də bundan
çox narahatdır”.

Siyasi şərhçi Asif
Nərimanlı bildirdi ki, Naxçıvanı Azərbaycanla birləşdirən nəqliyyat
kommunikasiyası 10 noyabr razılaşmasında hər hansı dəhliz adı ilə qeyd edilmir:
"Güman etmək olar ki, Nikol Paşinyan hakimiyyətinə daxildən təzyiq olmasın
deyə, sazişdə dəhliz kimi qeyd edilməyib. Görünür, Bakı da razılaşıb ki, məhz dəhliz
yox, kommunikasiya adlandırılsın. Onu qeyd edim ki, hələ 2001-ci ildəki Ki-Uest
danışıqları zamanı Mehridən Azərbaycana dəhliz verilməsi məsələsi diqqətdə idi.
Buna görə Koçaryan hakimiyyətinə tənqidlər səsləndirilib. Nikol Paşinyan
hakimiyyəti, bir növ onu təkrarlamamaq üçün "dəhliz” termininin ora salınmamağını
istəyir. Burada diqqət çəkən məqam ondan ibarətdir ki, bu nəqliyyat kommunikasiyası
Prezident İlham Əliyev tərəfindən "Zəngəzur dəhliz”i adlandırıldı. Buna qədər Ermənistan
cəmiyyətində buna "Mehri dəhlizi”, Azərbaycan cəmiyyətində "Naxçıvan dəhlizi”
deyilirdi. Lakin Prezident İlham Əliyev bunu "Zəngəzur dəhlizi” olaraq bəyan etdi.
Bir məsələni qeyd edim ki, 2019-cu ildə Türk Şurasının Azərbaycanda keçirilən Zirvə
görüşündə də Azərbaycan Prezidenti bəyan etmişdi ki, türk coğrafiyasının
parçalanmasının əsas nöqtəsi məhz Zəngəzurdur.

Görünür, rəsmi Bakının bu strategiyası hələ o zaman mövcud olub. Yəni
Qarabağ probleminin həllindən sonra buradan bir dəhliz açılır və bu, həm türk
coğrafiyasını birləşdirir, həm də beynəlxalq səviyyədə "Zəngəzur dəhlizi”
adlandırılır. Prezident İlham Əliyev təxminən mart ayında "Zəngəzur dəhlizi”ni
elan etdi. Ermənistanı ən çox narahat edən bunun məhz "Zəngəzur dəhlizi”
adlandırılmasıdır. Çünki beynəlxalq platformada "Zəngəzur dəhlizi” terminin qəbul
edilməsi həmin ərazinin Azərbaycanın tarixi torpağı olduğu faktının gündəmə gəlməsi
deməkdir. Bunun Azərbaycan üçün bir neçə önəmli səbəbləri var. Birincisi,
beynəlxalq daşımalarda və sənədlərdə "Zəngəzur dəhlizi” olaraq qeyd edilməsi, Zəngəzurun
Azərbaycanın tarixi torpaqları olmasını beynəlxalq siyasətin gündəmində
saxlayacaq. Bu, rəsmi Bakıya sonrakı prosesdə imkan verir ki, Zəngəzurun tarixi
Azərbaycan torpağı olması məsələsini beynəlxalq müstəviyə daşısın. Təbii ki,
gələcəkdə bunun da hədəfi həmin torpaqlara qayıtmağımızdır”.
BƏXTİYAR
