Qeyri-ciddi və əməkdaşlıq ruhuna zidd addım
DESFA-nın
(Yunanıstanın qaz nəqli operatoru) özəlləşdirilməsi ilə bağlı məsələlər yenidən
gündəmə gəlib. Buna səbəb isə sözügedən dövlətin energetika naziri Panos
Skurletisin "Azərbaycan tərəfi iqtisadiyyatdakı durğunluq səbəbindən DESFA-nın
özəlləşdirilməsindən imtina etmək istəyir” açıqlaması olub. Nazirin fikirləri
birmənalı qarşılanmayıb və ölkəmizə hörmətsizlik kimi qiymətləndirilib. Azərbaycanın
Afinadakı səfiri Rəhman Mustafayev yunan nazirin açıqlamasına cavabında deyib
ki, bu cür bəyanatlar qəbulolunmazdır və təəccüb doğurur: "Nazir Azərbaycana
qarşı hörmətsizlik etməməli idi. İki dost ölkənin rəsmiləri özünü bu cür
aparmamalıdır. Bəyanatın mahiyyətinə gəldikdə, səslənən fikirlər həqiqəti əks
etdirmir. Azərbaycan, o cümlədən SOCAR bir çox ölkələrə, məsələn, Rusiya,
Türkiyə, İran, Gürcüstan, İsveçrə, Malta, Bolqarıstan, Çernoqoriya, Serbiya və
s ölkələrə iri investisiyalar yatırıb və etibarlı tərəfdaş olduğunu sübut edib.
İctimaiyyətin diqqətinə bir məqamı da çatdırmaq istərdim. 2013-cü ildə SOCAR
DESFA-nın özəlləşdirilməsi ilə bağlı tenderi udub. Qiyməti 325 mln. avro idi.
Lakin o zaman baş nazir Azərbaycan prezidentinə müraciət edərək bildirdi ki,
ölkənin iqtisadi durumu çətindir və DESFA-nın bazar dəyəri 400 mln. avroyadək
artırılıb. Biz tərəfdaşlarımızın təklifinə müsbət reaksiya verdik, onlarla həmrəyliyimizi
göstərdik. Hər hansı bir ölkə və ya investor göstərin ki, bir məhsulu bazar dəyərindən
20% artıq qiymətə alsın. Halbuki, DESFA-nın özəlləşdirilməsinə heç bir Avropa şirkəti
maraq göstərməyib. Anlaşılmazlığa baxmayaraq, Azərbaycan tərəfi DESFA-nın özəlləşdirilməsində
maraqlıdır və proseduru yekunlaşdırmaq istəyir. Şirkətin bazar dəyəri azalıb,
risklər artıb. Potensial investor olan SOCAR-a hörmətlə yanaşmaq
lazımdır".
Qeyd edək ki,
Yunanıstan tərəfinin bu cür davranışları səbəbsiz hesab olunmur və
razılaşdırılmış tərəflə danışmadan belə açıqlamalar vermək məsuliyyətsiz,
qeyri-ciddi addım kimi qiymətləndirilir. Prosesin bundan sonrakı gedişatı barədə
ekspertlərlə danışıb Azərbaycanın nə etməli olduğunu müzakirə etdik. Milli Məclisin Beynəlxalq münasibətlər və parlamentlərarası əlaqələr
komitəsinin üzvü Rasim Musabəyov "Kaspi”yə açıqlamasında dedi ki, razılaşma
sərfəli olmasa, ölkəmiz layihədən imtina edə bilər: "Əgər o, bizə sərf etmirsə,
onu almağa nə lüzum var? Yunanıstanın qaz şəbəkəsinə pul xərcləməyə bəlkə də,
ümumiyyətlə ehtiyac yoxdur. Ancaq bu, iqtisadi məsələdir. Düşünürəm ki, mütəxəssislər
mövzunu müzakirə edib düzgün qərar çıxaracaqlar. Yunanlar Azərbaycanla qaz məsələsində
əməkdaşlığa maraqlıdırlarsa və burada ölkəmizin öz iqtisadi maraqları təmin
olunursa, o zaman hər iki tərəfi razı salan kompromisə getmək mümkündür. Əks
halda, ölkəmiz layihədən imtina edə bilər. SOCAR-ın maraqları təkcə Yunanıstana
bağlı deyil. Biz ölkənin zərərləri qarşılığında hansısa anlaşmaya getməyəcəyik.
Burada əsas məsələ iki ölkə arasındakı beynəlxalq əlaqələr, siyasi məsələlər,
qarşılıqlı anlaşmalar deyil. Bu, daha çox iqtisadi mövzudur. Bəlkə də, yunan
hökumət oyun oynamaq istəyir. Rusiyadan dəstək alaraq TAP layihəsinə mane
olmağa çalışa bilərlər. Birincisi, bunun nəticəsində itirən Yunanıstan özü
olacaq. İkincisi, TAP layihəsi Avropa İttifaqı tərəfindən dəstəklənir. Ona görə
də yunanlar onu pozmaq gücündə deyillər”.
Millət vəkilinin
fikrincə, Yunanıstanın qaz şəbəkəsi SOCAR üçün xüsusi əhəmiyyətli layihə deyil.
Buna görə də şərtlər Azərbaycanı qane etməsə, rahatlıqla geri çəkilə bilərik:
"Onlara deyərik ki, gedin kimə istəyirsiniz, satın. Yunanıstan hökuməti kifayət
qədər qeyri-ciddidir - solçulardan və bir çox hallarda məsuliyyətsiz davranan şəxslərdən
ibarətdir. Belə bir hökumətlə davamlı iş qurmaq mümkündürmü? Riskləri ölçüb-biçmək
konkret olaraq, SOCAR-ın vəzifəsidir. Avropa qurumlarının sövdələşməni təsdiq
etməməsinə gəlincə, onlar hesab edirlər ki, SOCAR 66 faizə sahiblənməklə
inhisarçılıq yaradacaq. Ona görə təklif edirlər ki, faiz 49-a ensin və
monopoliya olmasın. SOCAR İtaliyadan partnyor şirkət tapıb, amma yunanlar indi
də elə qiymətlərdən danışırlar ki, layihənin sərfəli tərəfi qalmır. Belə olan
halda, kim gedib ora sərmayə yatırar? Kim zərərlə işləyər? Ona görə danışıqlar
getməli, SOCAR-ın iqtisadi maraqları önə çıxmalıdır. Çünki SOCAR-ın pulu hara gəldi
xərcləyəcək səviyyədə deyil. Layihəni maliyyələşdirmək üçün kredit götürülməlidir.
Sonra isə kreditin faizini də, özünü də qaytarmaq lazımdır. Əgər səmərə
olmayacaqsa, layihə nəyimizə lazımdır? Bütün bunların həllini tapması üçün
danışıqlar aparılmalıdır”.
İqtisadçı ekspert Vüqar Bayramov da Yunanıstanın qeyri-ciddi davranışlarını pislədi
və bunun nə biznes etikasına, nə də ölkələr arasındakı münasibətlərə uyğun gəldiyini
söylədi. Bildirdi ki, Azərbaycan Yunanıstanla strateji əməkdaşlığa malik ölkədir.
Ona görə də onlar öhdəliklərinə ciddi yanaşmalıdırlar, bu sahədə Azərbaycanla əməkdaşlığı
davam etdirməlidirlər: "Azərbaycan tərəfinin özəlləşdirmədə iştirakı və səhmlərin
alınması ilə bağlı problemi yoxdursa, o zaman əməkdaşlıq niyə dayandırılsın ki?
Təəssüf ki, Yunanıstan tərəfi bu addım barədə danışır. Onlar qeyri-ciddi
addımlar atırlar. Bundan sonra ölkəmizin nə edə biləcəyinə gəlincə, Azərbaycan
beynəlxalq hüququn tanıdığı imkanlar çərçivəsində, qanunlara sığınaraq
hüquqlarını qorumağa çalışmalıdır. Hüquqların bərpa edilməsi və özəlləşdirmə
prosesinin davam etdirilməsinə nail olmalıdır”.
Ekspertdən
Yunanıstanın mövqe dəyişməsində Rusiyanın "pay”ının olub-olmadığını da
soruşduq. Bildirdi ki, bu haqda qəti danışmaq çətindir. Hazırda Rusiya ilə
Yunanıstan arasında münasibətlər yüksək səviyyədədir və bəzi hallarda Rusiyanın
Yunanıstana təsiri görünür. Sırf bu məsələdə isə Rusiyanın əli olduğunu, qərarın
qəbulunda iştirak etdiyini demək çətindir: "Faktiki olaraq, Yunanıstan müstəqil
dövlətdir. Hansısa bir ölkənin təsiri və ya təzyiqi olsa da belə, bu tip qərarın
qəbul edilməsi arzuolunan deyil. Yunanıstan belə bir addım atmamalıdır. Anlaşma
pozularsa kimin daha çox itirəcəyinə gəlincə, bu, Azərbaycan üçün strateji
layihələrdən biridir. Bildiyiniz kimi, ölkəmiz öz qazını TAP layihəsi ilə Cənubi
Avropaya çıxarmaq istəyir. Bunun alınmaması, anlaşmanın pozulması o demək deyil
ki, Azərbaycanın xaricdəki layihələrinə son verilir. Yəni layihənin alınmaması
Azərbaycan üçün ciddi təsirlə nəticələnməyəcək. Əgər bu anlaşma dayandırılarsa
və Yunanıstana daha yaxşı şərtlərlə əməkdaşlıq təklifi olarsa, o zaman məsələnin
arxasında kimin iqtisadi maraqlarının durduğu müəyyən olacaq. Bütün hallarda,
bu anlaşma nə Azərbaycan şirkətlərinin biznesinin sonu deməkdir, nə də ölkəmizin
Avropadakı layihələrinə ciddi təsir edəcək”.
Şəfa Tapdıq