“Turist hər zaman haqlıdır”
Bu gün dinamik
inkişaf edən sahələrdən biri də turizmdir. Turizm elə bir sektordur ki, burada
görülən işlər öz bəhrəsini bir neçə il sonra verir. Postneft dövründə turizm
qeyri-neft sektorunun ən vacib qollarından biri hesab olunur. Bu mənada son
illər ərzində ölkəmizdə bu sahəyə göstərilən diqqət və qayğı artmaqdadır. Amma bununla
yanaşı hələ qarşıda xeyli görüləcək işlər də var. Bu mövzuda dosent, turizm üzrə ekspert Rəhman Səfərovla həmsöhbət olduq.
- Rəhman müəllim, builki turizm mövsümü hansı
göstəricilərlə yadda qaldı və nəticə nə dərəcədə qane edicidir?
-
Bildiyiniz kimi, 2015-ci ildən etibarən ölkəyə gələn turist sayında ciddi artım
tendensiyası müşahidə olunur. Bu il də ənənəvi olaraq bu artım qeydə alındı. Ötən
illərə nisbətən bu il turizm mövsümündə ölkəmizə xüsusilə Yaxın Şərq və ərəb
ölkələrindən gələn turistlərin sayında daha çox artım qeydə alınıb. Bu ilin ilk
səkkiz ayında ölkəyə gələn turistlərin sayı ötən ilə nisbətən 20 faiz artıb. Ümumilikdə
götürsək, nəticələr qaneedici hesab oluna bilər.
- Bu sahəyə son illər dövlət qayğısı artıb.
Qanunvericiliyə müvafiq dəyişikliklər edilib. Amma müəyyən problemlər
qalmaqdadır...
- Problemlərin
olduğunu heç kim inkar etmir. Düşünürəm ki, bu sahənin inkişafı üçün göstərilən
xidmətin keyfiyyəti artırılmalıdır. Sektora dövlət qayğısının artması sayəsində
ölkəyə turist axını güclənib. Amma bu artımla bərabər, etiraf etməliyik ki,
xidmətin effektivliyi istənilən səviyyədə deyil. Müştəri məmnuniyyəti hər zaman
ön plana çəkilməlidir. Çünki bu amil gələcək illərdə ölkəmizə gələn turist sayına
təsir edir. Turistlərin məmnunluğu ölkəmizə yeni turistlər qazandırır. Bütün
bunlar əvvəlcədən düşünülmüş şəkildə, yəni kompleks şəkildə idarə edilməlidir.
Çalışmalıyıq ki, turistlərə hər zaman yüksək keyfiyyətli xidmətlər təklif edə
bilək.
- Ölkəmizə gələn turistlərin diqqətini daha çox cəlb
edən nədir? Yəni Azərbaycan onların yaddaşında hansı özəlliklərinə görə qalır?
- Yaxın
bir neçə il əvvələ qədər Azərbaycana turistlər daha çox işgüzar məqsədlə
gəlirdi. Son bir neçə ildə isə bu yanaşma tamamilə dəyişib. Artıq ölkəmizə daha
çox istirahət məqsədilə gələn turistlərin sayı digərlərinə nisbətən çoxdur. Hazırda
Azərbaycanın müxtəlif regionlarına böyük turist axını müşahidə olunur.
Ölkəmizin təbiəti, orqanik məhsulları turistlərin diqqətini cəlb edir. Onlar xüsusilə
də bizim məhsullarımızın dadını bəyənirlər. Çünki indiki dövrdə dünyada orqanik
məhsul tapmaq müşkülə çevrilib. Müxtəlif ölkələrdən gələn turistlər
regionlarımızda bir neçə gün qalaraq milli mətbəximizin çeşidli təamlarından
dadırlar. Bəzi turistlər etiraf edir ki, bizim ət və digər qida məhsullarımızın
dadına baxmaq üçün yenidən Azərbaycana gəlirlər. Bütün bunlar isə Azərbaycanın
turizim potensialına öz töhfəsini verir. Amma qeyd etdiyim kimi, son 4 ildə
qeyd olunan artım tendensiyası növbəti illərdə göstərəcəyimiz xidmətlərdən
asılı olaraq dəyişəcək.
- Necə düşünürsünüz, ölkəyə gələn turistləri yerləşdirmək üçün
kifayət qədər hotel və mehmanxana varmı?
- Turist
axını növbəti illərdə də indiki tempdə davam edərsə, yerləşdirmə məsələsi bir
qədər problemə çevrilə bilər. Buna görə də otel və mehmanxanaların sayı daha da
artırılmalıdır. Regionlarda 2-3 ulduzlu, ekonom mehmanxanaların sayı çox azdır.
Amma belə mehmanxanalara hazırda böyük ehtiyac var. Növbəti illərdə bu məsələ
öz həllini taparsa, biz daha çox turist qarşılaya və yerləşdirə bilərik. Bakı
və Bakıətrafı ərazilərə turistlər daha çox işgüzar səfər edirlər. Amma
regionlara sırf istirahət məqsədi ilə üz tutan turistlərin sayı daha çoxdur.
Məsələ burasındadır ki, turistlər yerləşmə üçün böyük xərc çəkmək istəmirlər.
Onlar daha çox istirahətə və qidalanmaya meyllidirlər. Bu mənada regionlarda
ekonom klass, 2-3 ulduzlu otellərin daha da artırılması zərurəti yaranır.
- Etiraf etməliyik ki, ölkəyə gələn turistlərin narazı qaldığı məqamlar da var.
Məsələn taksi xidmətləri, bəzi məkanlarda qiymətlərin həddən artıq baha olması
faktlarını göz ardı edə bilmərik. Bu problemlərin həlli istiqamətində hansı
işlər görülür?
- Müştərini
heç vaxt aldatmaq olmaz. Xüsusilə də bu müştəri sənin ölkəndə bir neçə günlük
qonaqdırsa, bu, ümumiyyətlə yolverilməz haldır. Düzdür, bu sahədə müəyyən qədər
irəliləyiş olsa da, problemlər hələ də qalır. Məsələn, 10 il bundan əvvəl
müqayisədə restoran və digər iaşə obyektlərin 80 faizində turistlərə menyu
təqdim olunur. Bununla bağlı nəzarət mexanizmi həyata keçirilir. Neqativ hallar
zamanı müəssisələr müvafiq qaydada cərimə olunur. Amma qeyd etdiyiniz kimi,
neqativ hallar da müşahidə edilir. Bütün bunlar qeyd etdiyim xidmətin
keyfiyyəti ilə bağlı olan məsələdir. Bu gün hansısa turisti aldada bilərsən.
Amma burada itirən tərəf yenə biz özümüz oluruq.
- Bəzən turistlərlə münasibətdə səhvlərə yol
veririk. Onları tənqid edir, yaxud gülüş hədəfinə çeviririk. Belə neqativ
halların aradan qaldırılması üçün nələr edilməlidir?
- Belə
halların qarşısını almağın yeganə yolu maarifləndirmə işlərinin gücləndirilməsidir.
Ölkəyə gələn hər bir turist canlı reklam və təbliğat rolunu oynayır.
Ümumiyyətlə, belə bir deyim var ki, müştəri hər zaman haqlıdır. Əgər biz bu
sektora investisiya yatırıb gəlir əldə etmək istəyiriksə, məsələyə yanaşma
tərzimizi kökündən dəyişməliyik. Ölkəyə gələn hər bir turistə diqqət və qayğı
ilə yanaşmalıyıq. Düzdür, bəzi hallarda onlar da müxtəlif neqativ davranışlar
sərgiləyir. Amma çalışmaq lazımdır ki, belə narazılıqları uyğun bir şəkildə
yoluna qoyasan. Məsələn, hansısa bir turist çevrəni çirkləndirirsə, bunu ona
daha yumşaq formada izah etməliyik. Çalışmaq lazımdır ki, düzgün ünsiyyət
qaydalarından istifadə edək.
- Rəhman müəllim, ölkəmizdə mövsümi turizm
haqqında nə düşünürsünüz?
- Qarşıdan payız və qış
mövsümü gəlir. Bu dövrdə ölkəyə gələn turistlər adətən Şahdağ və Tufandağa,
yəni, qış turizm komplekslərinə üz tutur. Çünki artıq turizmin qızğın dövrü,
yay mövsümü geridə qalıb. Soyuq aylarda və qış mövsümündə ölkəyə gələn qonaqlar
adətən dağlıq ərazilərə getməyi sevir. Amma qış mövsümündə də ölkəmizə böyük
turist axını gözləyirik.
- Son olaraq, necə düşünürsünüz, turizm sektorunun inkişafı
üçün daha hansı addımlar atılmalıdır?
- İlk
növbədə xidmətin keyfiyyəti yüksəldilməlidir. Çünki xidmət turizmin ən vacib
hissəsidir. Çalışmaq lazımdır ki, bu istiqamətdə işlər görülsün. Azərbaycanda
son dövrlərdə peşə məktəbləri artmaqdadır. Turizm sahəsində ixtisaslı kadrlara
böyük ehtiyac var. Çünki bu sahədə kadr çatışmazlığı açıq-aşkar hiss olunur.
Əgər turizm agentlikləri, otel və mehmanxanalar artırsa, turizm işçilərinə də
bir o qədər ehtiyac yaranır. Bir çox universitetdə turizm sahəsi üzrə ali
təhsil verilir. Amma peşə istiqamətli təhsil ocaqlarının sayı azdır. Bu mənada
biz turizm sahəsinin inkişafından danışırıqsa, peşə ixtisaslı kadrların sayını
artırmalıyıq. Hazırda peşəkar aşpaz, ofisiant, barmenlərə böyük ehtiyac var.
Şəbnəm Mehdizadə