Satqınlığın və xəyanətin başqa adı yoxdur
Ssenari müəllifi Rüstəm
İbrahimbəyov, rejissoru Eldar Şengelaya və Fuad İbrahiumbəyov olan "Qafqaz
üçlüyü” filmi Azərbaycan ictimaiyyəti tərəfindən böyük narazılıqla
qarşılanmaqdadır. Çünki ssenarist R.İbrahimbəyov bu filmdə Azərbaycan xalqını
vəhşi, qəddar, riyakar, mədəniyyətsiz, milli kökləri olmayan obrazda,
erməniləri isə ailicənab, sülhsevər, "vəhşi türkün qurbanı” kimi təqdim edib.
Sözügedən filmdə sadə vətəndaşından tutmuş yüksək vəzifəli məmuruna kimi bütün
azərbaycanlıların yaramaz obrazı formalaşdırılıb. Hətta müəllif ciddi cəhdlə
göstərməyə çalışıb ki, Dağlıq Qarabaş münaqişəsinin kökündə məhz ermənilərin
türklərə və azərbaycanlılara qarşı nifrəti, onların işğalçılıq iddiası deyil, azərbaycanlıların
ermənilərə qarşı dərin nifrəti amili durur. Bu film R.İbrahimbəyovun azərbaycanlılara və Azərbaycan adına olan hər şeyə dərin
nifrətinin və düşmən münasibətinin təzahürüdür. Ona görə də ictimaiyyət
nümayəndələri, ziyalılar, siyasi partiya, QHT, media təmsilçiləri öz xalqına
qarşı bu dərəcədə xəyanətkarlıq edən R.İbrahimbəyovu və ətrafını sərt tənqid
edir, onlara qarşı ciddi tədbir görülməsini tələb edirlər.
Milli
Məclisin Mədəniyyət komitəsinin üzvü, millət vəkili Əflatun Amaşov "Qafqaz
triosu”nun ssenari müəllifinin azərbaycanlı R.İbrahimbəyov olmasının üzücü bir
fakt olduğunu dilə gətirib. Eyni üzüntünü yazıçı Əkrəm Əylisinin "Daş yuxular”
romanı ilə bağlı da keçirdiyini diqqətə çatdıran deputat vurğulayıb ki, R.İbrahimbəyovu
və Ə.Əylislini birləşdirən cəhətlər oxşardır. Onun fikrincə, bu cəhətlər
yaradıcılıq müstəvisində qiymətləndirilə bilməz: "Yaradıcılıq mahiyyət
etibarilə pozitiv təbiətlidir. Şəxsin yaradıcı bacarıq və istedadını göstərmək
üçün tətbiq etdiyi metodlar hətta ifrat da ola bilər. Yaradıcılıqdakı ifrat
konkret hadisə və prosesə münasibətin qeyri-adekvat və müəyyən mənada amansız
forması kimi seçilsə də, onda obyektiv həqiqətlərin üzə çıxarılması məramı var
və elə buna görə də keçərlidir. Ancaq istər Əkrəm Əylislinin, istərsə də onun
"yuxusunu görən” Rüstəm İbrahimbəyovun yaradıcılığı pozitivlikdən uzaqdır.
Bəli, onların hər ikisi üstündür. İstedadı şəxsi iddianın, təkəbbürün,
qərəzçiliyin nümayişi üçün bazara çıxararaq satmaqda tayı-bərabərləri yoxdur. Rüstəm
İbrahimbəyov "Qafqaz triosu”su ilə daha irəli gedə bilmək "potensialını” ortaya
qoyur”.
Millət vəkili Azərbaycan
Xalq Cümhuriyyətinin 100 illiyinin qeyd edilməsinə də diqqət çəkib. Bildirib ki,
müsəlman Şərqində ilk demokratik cümhuriyyətin yaradılmasının üzərindən 100 il
keçdikdən sonra cümhuriyyət dövrü xadimləri kimi xalqın ziyalısı olmaq
potensialına malik Rüstəm İbrahimbəyov bu filmi ilə istedadını xalqını
mədəniyyətsiz, barbar, qorxaq kimi təqdim etməyə çalışıb: "Bu mədəniyyətsizlik
və barbarlıq ermənilər üzərində həyata keçirilir. O ermənilər üzərində ki,
istər yaxın, istərsə də uzaq tariximizin müxtəlif mərhələlərində bizə qarşı
soyqırımı siyasəti həyata keçiriblər. Görəsən, cənab İbrahimbəyovun bəşəriliyin
uğursuz imitasiyasına söykənmiş təxəyyülündən filmə sıçratdığı qorxmaz, mərd
erməni obrazı öz erməniliyindən imtina edərmi?! O obraz Xocalıdakı dəhşətlərə,
ümumən türklərə qarşı ən ağlagəlməz cinayətlərə görə fəxarət duyub özü ilə heçmi
öyünməyib?! Bəlkə o erməni xəcalət təri töküb?! Hesab etmirəm ki, Rüstəm İbrahimbəyov
bunları bilmir. Çox gözəl bilir, ancaq hikkəsi və iddiası ona kim olduğunu
unutdurur”.
Millət vəkili Ə.Amaşov qeyd
edib ki, yaradıcı şəxs, istedad sahibi üçün saf niyyətlərə söykənmiş müxalif
ruhluluq keçərlidir, hətta etalondur da. Ancaq R.İbarimbəyov "Qafqaz triosu” ilə
11 aprel prezident seçkisi öncəsi Avropadan söyüş yağdıran bəsit təfəkkür
sahiblərinin maraqlarından da bəsit maraqların əsiri kimi çıxış edir: "Bu, müxaliflik
deyil. Onun insan haqları, mərhəmət kimi bəşəri dəyərlərin tapdalanmasının guya
əksinə çıxan beynəlmiləlçiliyinin incə siyasi gedişlərə hesablandığı aydın
görünür. Hər kəs İbrahimbəyovun soyuq "şimal küləyi”nin təsiri səbəbindən
xəstələnməsinin fərqindədir. "Qafqaz triosu” bu xəstəliyin artıq şizofreniya
mərhələsidir. Bəli, satqınlığın və xəyanətin başqa adı yoxdur. Əslində bununla
bağlı fikir bildirmək çox ağırdır. O mənada ki, satqın özümüzdən biridir. Üstəlik
bizdən olan, yenə də deyim, istedadlı və bacarıqlı biri. Ancaq tariximizdə Oruc
bəy Bayat kimi doğulmuş, sonradan iranlı Don Juana çevrilmiş biri də olub.
Taleyə baxın, adam küçə davasında ayaq altında qalaraq canını tapşırıb. Rüstəm
İbrahimbəyov da "Qafqaz triosu” ilə acı sonluğa doğru daha sürətlə irəliləyir. Görünən
budur ki, siyasətin onun cüssəsindən dəfələrlə böyük çarxları altında qalmağa
üstünlük verir. Bu durumda bizə "Don Juan Bakinski”mizə görə yalnız
təəssüflənmək qalır”.
Akademik
Kamal Abdulla da qəzetimizə açıqlamasında bildirib ki, R.İbrahimbəyovun ssenari
müəllifi olduğu "Qafqaz triosu”na münasibətdə ikinci mövqe ola bilməz. Onun
sözlərinə görə, bu, biabırçılıqdır: "Elə hesab edirəm ki, bu, nəyinsə
intiqamını bütün xalqdan almaq arzusudur, cəhdidir. Heç bir millətin nümayəndəsi
bunu özünə rəva görməzdi. Bilmirəm ki, müəllif bu işə gedərkən nəyi düşünüb,
nəyi düşünməyib. Amma hər halda nəyi qazanıb-qazanmayacağını əvvəlcədən
müəyyənləşdirib. Lakin bir şeyi müəyyənləşdirə bilməyib ki, o, öz əməli ilə
Azərbaycan xalqının böyük nifrətini qazandı. Görünür Rüstəm İbrahimbəyov
Azərbaycan dilindəki "ayıb” sözünü unudub. Bu sözü onun yadına salmaq
gərəkdir”.
"Olaylar”
qəzetinin baş redaktoru Yunus Oğuz isə bildirib ki, R.İbrahimbəyov sovet
imperiyasının yetişdirdiyi Bakı kosmopolitidir və belə biri üçün insan, vətən
yoxdur. Baş redaktorun fikrincə, onun üçün imperiya Moskva və ora xidmət var. Y.Oğuz
deyib ki, bu kontekstdə sözügedən şəxsə ermənilərə xidmət tapşırılıb. 2013-cü
ilin prezident seçkilərində R.İbrahimbəyovu prezidentliyə vahid namizəd etmək
istəyən şəxslərə də təəssüfünü bildirən baş redaktor söyləyib ki, "Qafqaz
üçlüyü” filmi onun türk xalqına olan münasibətinin ilk göstəricisi deyil:
"Əslində həmin şəxsin "Səhranın bəyaz günəşi” filmində də türk qadınları ələ
salınıb, lağa qoyulub. Bu da təbii ki, İbrahimbəyovun dövlətinə, millətinə, öz
doğulduğu yerə olan münasibətindən irəli gəlir. Kinorejissor şəxsi maraqlara
xidmət edir. Şəxsi maraqlarını kim ödəyirsə, İbrahimbəyov onlara xidmət edir.
Bu insan üçün Vətən, dövlət anlayışı yoxdur. Kim ona pul verirsə, o da bu
şəxsin qardaşıdır. Filmin Milli Şuranın bəzi üzvləri tərəfindən ermənilərdən
alınan maliyyə əsasında çəkilməsini istisna etmirəm”.
"Qafqaz üçlüyü” filmində
kinorejissorun yaxınlarında başqa heç kimin yer almadığına toxunan baş redaktor
söyləyib ki, normal azərbaycanlı aktyoru heç zaman həmin filmdə rol almaz:
"Çünki istənilən aktyor ssenari ilə tanış olduqda onun Azərbaycana qarşı
yönələn layihə olduğunu anlayacaqdır. Hətta Moskvada yaşayan, orada gedən
azərbaycanlı aktyorlar belə bundan imtina edərdilər. Çox güman ki, rejissor
özünə yaxın insanlara müraciət edib. Lakin görünür heç kim həmin filmdə iştirak
etmək istəməyib. Rüstəm İbrahimbəyov öz aləmində bu addımlarla Azərbaycanı
biabır etdiyini sanıb. Lakin Azərbaycan bütün dünyada yüksək səviyyədə təmsil
olunan ölkədir və düşünmürəm ki, bu cür cılız fəaliyyət ölkəmizə hər hansı
təsirini göstərsin. Əksinə, bu zərbə İbrəhimbəyovun özünə odəyəcək. Çünki bu
addımdan sonra Azərbaycanın qapıları həmin şəxsin üzünə tamamilə bağlandı”.
Alpər
TURAN