Təbiəti qorumaqla özümüzü qorumuş sayılırıq

Müasir
dövrün qlobal və ən çox müzakirəyə açıq olan məsələlərindən biri də ekoloji
problemdir. Günümüzdə ekologiya elminin öyrənilməsi, təbliğ edilməsi qarşıda
duran əsas məqsədlərdən biridir. Çünki təbiət-cəmiyyət, cəmiyyət-biosfer
münasibətlərində yaranan ziddiyyətlərin dinamik inkişafı və ildən-ilə daha da
kəskinləşməsi bütün nüfuzlu beynəlxalq təşkilatların ciddi narahatlığına səbəb
olub. Hazırda beynəlxalq aləmdə hamı belə bir fikirlə razılaşır ki, insanlarda
mədəniyyətin, sivilizasiyanın yeni növü - ekoloji mədəniyyət formalaşmalıdır.
Əks təqdirdə, insanların təbiətə, onun sərvətlərinə mənfi münasibəti
dəyişilməyəcək, əksinə, daha da dərinləşəcək. Bu gün insanlarda ekoloji
mədəniyyətin, sivilizasiyanın, təfəkkürün, şüurun, tərbiyənin və təhsilin
formalaşması artıq günün, dövrün tələbinə çevrilib. XXI əsr bütün xalqlardan
mədəni inkişafın əsas istiqaməti kimi ekoloji təhsilin fasiləsiz inkişaf
strategiyasını, konsepsiyasını, proqramını hazırlamağı və həyata keçirməyi
tələb edir.Ekoloji təhsilin ardıcıl və sistemli olması
üçün bu prosesə şəxsiyyətin formalaşmasının ilk anlarından, uşaqlıqdan başlamaq
lazımdır ki, onun da təməli məhz ailədə, məktəbəqədər tərbiyə ocaqlarında,
ibtidai siniflərdə qoyulmalı, orta, orta ixtisas və ali məktəblərdə isə
tamamilə formalaşmalıdır.
Bəs, bu
sahədə maarifləndirmə işi necə aparılmalıdır, xüsusilə də şagirdlər arasında
hansı təbliğat işləri görmək olar.
Ekoloji İnformasiya İctimai Birliyinin təsisçisi
Xosrov Musayev qeyd edir ki, yaşından asılı
olmayaraq təbiəti qorumaq hər kəsin borcudur:
"İlk olaraq insanlarda kiçik yaşda ekoloji şüuru, mədəniyyəti inkişaf etdirmək
lazımdır. Çünki insanlara elə təsəvvür yaranıb ki, ətraf ayrı, biz ayrı aləmik.
Hələ insanların şüuruna tam oturmayıb ki, insan da təbiətin bir hissəsidir.
Təəssüf ki, bəzi şəxslər bunu dərk etmir və ona görə də maarifləndirmə işlərinə
böyük ehtiyac var. Xüsusilə də məktəblərdə bu istiqamətdə müəyyən addımlar
atılmalıdır. Məsələn, məktəblərdə ekoloji klublar yaradıla, ekologiya ilə bağlı
təlimlər, seminarlar təşkil edilə bilər. Hər kəsə bəllidir ki, günümüzdə
atmosfer qatının çirklənməsi hansı problemlərə, iqlim dəyişikliklərinə səbəb
olur. Təbiətdə hər bir bioloji varlıq təkrarolunmazdır və məhv olduğu zaman
bərpa olunmur. Bacardığımız qədər insanların təbiətlə daha çox ünsiyyətdə
olmasına şərait yaratmalıyıq. Təbiətlə ünsiyyətdə olan insan daha humanist
olur. İnsan daim təbiətin qayğısını çəkməlidir. Əgər çəkməzsə, təbiət məhv
olar. İnsanlar anlamalıdırlar ki, bu iş bumeranq kimidir. Yəni, təbiəti nə
qədər təmiz saxlasan sağlamlığın üçün bir o qədər yaxşı iş görmüş olarsan.
Əksinə, nə qədər çox çirkləndirsən, özünə ziyan edərsən”.
Ekologiyanın Qorunmasına Kömək İctimai Birliyi
sədri Sadiq Sadıqov deyir ki, bu mövzuda insanlar
arasında maarifləndirmə işi müntəzəm aparılmalıdır: "Sadəcə sözdə yox, əməldə
də hansısa işlər görülməlidir. Ağac əkmə kompaniyaları həyata keçirməlidir.
Məsələn, mən QHT rəhbəri olmaqla, həm də orta məktəbdə coğrafiya müəllimi
işləyirəm. Şagirdlərimin bu istiqamətdə maariflənməsi üçün dərsdə bacardığım
qədər çox məlumat verirəm və dərsin interaktiv şəkildə keçməsinə çalışıram.
Dərs vəsaiti olaraq da təbiətlə bağlı videolardan, şəkillərdən istifadə edirəm.
Bundan başqa, sadəcə, sinif otağı ilə kifayətlənməyib şagirdləri təbiətə
ekskursiyaya aparırıq. Təbiəti tam yaxından tanımaları, onu qorumaları üçün
bilgilər veririk. İməcilik günləri keçiririk. Onu da qeyd edim ki, şagirdlərin
marağı da böyükdür. Təbiət qoynuna getməyi, heyvanlara qayğı göstərməyi çox
sevirlər”.
"Sağlam Cəmiyyət" İctimai Birliyinin sədri Lalə
Mehralısosial
media hesabında da bu istiqamətdə paylaşımlar etdiyini, insanları təbiəti
qorumağa səslədiyini deyir: "Ekoloji çirklənmə bizim evimizin çirklənməsi,
həmçinin sağlamlığımızın təhlükə altında olması deməkdir. Ekoloji problemlərin
hansı bəlalara səbəb olduğu hər kəsə bəllidir. Ekoloji təmizlik ilk olaraq evin
içindən başlayır. İnsanların öz evinə yanaşması necədirsə, təbiətə yanaşması o
cür olur. Yəni, hamı birinci öz evini təmiz saxlamalıdır. Böyüklər kiçiklərə
örnək olacaq işlər görməlidir. Əgər valideyn əlindəki plastik butulkanı və ya
hansısa bir zibili küçədə yerə atırsa, o, uşağına pis örnək olur. Uşaq nə
görürsə, onu götürür. Bu məsələdə məktəblərin də üzərinə böyük yük düşür.
Müəllimlər dərs əsnasında uşaqları maarifləndirməli, təbiətdə necə davranmalı
olduqlarını deməlidirlər. Bir növ uşaqlarda təbiətə sevgi yaratmalıdırlar. Mən
şəxsən özüm sosial media hesabımda da bu istiqamətdə paylaşımlar edirəm. Bir
neçə dəfə insanların dənizə atdıqları tullantıların nəticəsində yaralanmış
heyvanların şəkillərini paylaşıb, onları belə etməməyə səsləyirəm. Çox təəssüf
ki, günümüzdə küçələrin divarlarında "bura zibil atma” kimi yazıların şahidi
oluruq. Baxırsan ki, kifayət qədər zibil qabları qoyulur, amma nədənsə,
insanlar zibili yerə atır. Bu isə heç yaxşı hal deyil. Normal insan bunu etməz.
Hər kəs bacardığı qədər ekoloji təmizliyə riayət etməlidir”.
L.Mehralı
bildirir ki, ölkədə şam ağaclarının kəsilməsi onkoloji xəstələrin sayını
artırır: "Yəni ekoloji tarazlığı pozmaq, ağacların kəsilməsi hansısa xəstəliyin
artmasına şərait yaradır. Bu da onu göstərir ki, ekologiyaya olan dırnaqarası
və həqiqi diqqət müəyyən mənada özümüzə dönür. Təbiəti qorumaqla özümüzü
qorumuş sayılırıq”.
Günel Azadə
Bu
məqalə "Ekoloji Tarazlığın Qorunması” İctimai Birliyinin Azərbaycan
Respublikasının Prezidenti yanında Qeyri-Hökumət Təşkilatlarına Dövlət Dəstəyi
Şurasının maliyyə yardımı ilə həyata keçirdiyi "Ekoloji mədəniyyətin
formalaşması istiqamətində tədbirlərin təşkili” layihəsi çərçivəsində
hazırlanıb.
