Səhvin yalnız gülüş və pozitivlik gətirdiyi yer - Reportaj
"Əgər ömründə bir dəfə də olsa baçata rəqsini
oynamamısansa, demək heç rəqs etməmisən”. Bu fikri eşidən və rəqsə marağı olan
adamların ürəyindən yəqin ki, adıçəkilən rəqsi etmək keçməmiş olmaz. Elə "Kuba
yuxusu” adlandırılan salsa rəqsini də.
Bu iki Latın Amerikan rəqsilə bağlı
internetdə bir az axtarış apardım. Baçata rəqsinin əsas məqsədi partnyorların
sıx əlaqəsidirsə, salsaya partnyorların fasiləsiz improvizasiyası da demək olar.
Yəni, qarşıdakını duyub, onunla hərəkətlərinin təkrarlaması. Məlumata
görə, salsa rəqsini Kubada inqilabdan sonra, dövlət tərəfindən bağlanan
kazinolarda oynamağa başlayıblar. Rəqslə bağlı oxuduğum məlumatda belə bu cümlə
də qarşıma çıxdı: "Eşitməkdənsə, görmək və rəqs etmək daha gözəldir”.
Mən də hələ ki görmək və reportaj hazırlamaq
üçün "Street Salsa Baku” rəqs məktəbində bu rəqslərin öyrədildiyi dərsə
qatıldım. İki müəllim – bir bəy, bir xanım tərəfindən keçirilən dərs, baçata rəqsi
ilə başlandı, amma hələ ki solo olaraq musiqisiz öyrənirdilər. Xeyli müddət müəllimin
1-2-3-4 sayının sədaları altında öyrənmə prosesi getdi, sonra da bunu musiqi üzərində
tətbiq etdilər. Hələ izləyici kimi deyim ki, musiqisiz öyrəniləni ritmlərlə ahəngləşdirmək
heç də asan deyil. Çünki kimin bu işdə peşəkar olduğu, kimin musiqi ilə rəqs edən
zaman belə, saydığını asanlıqla hiss etmək olur.
Nəyi sevirsənsə, onu yaşamalısan
Növbəti hissədə cütlüklər üçün salsa rəqsi
başladı. Hiss olunurdu ki, bu, baçatadan bir az çətindir. Bu rəqslər əslində,
bir-birinə bənzəyir. Müəllimlər bildirdilər ki, salsa daha hərəkətlidir, baçata
isə bir az həzin. Baçatanı "ehtiras rəqsi” də adlandırırlar.
Dərsə cütlüklərin baçata rəqsi ilə yekun
vuruldu. Hər kəs yaxşıca tərləşmişdi, amma üzlərində enerji dolu, pozitivlik
saçan ifadə var idi, ona görə təəssüratlarının necə olduğunu soruşmağa ehtiyac
qalmadı. Bəs bu rəqsə maraqları necə yaranıb? Çünki çox adam danışanda bu rəqsi
bəyəndiyini, izlədiyini deyir, amma getmək məsələsi plan olaraq qalır. Zaur
Şahinoğlu deyir ki, Latın Amerikan rəqslərinə əvvəldən marağı olub: "Amma
Bakıda bu rəqsləri öyrədən məktəb, kurs olduğunu bilmirdim.
Rəqsə gələn tanışlarım mənə bu haqda dedilər
və gəldim. Əladır, həyat insana bir dəfə verilir, bir də olmayacaq. Nəyi sevirsənsə,
onu yaşamalısan”.
Zaurun dərsdə daha çox səhv etdiyini
gördüm. Deyir ki, hələ 3-cü dərsidir, ona görə səhv etməsi normaldır: "Hissə-hissə
öyrənilən hərəkətlərin sonda toplaşıb necə gözəl rəqs olduğunu partilərdə görəndə
adam dərsə gəlməyi daha çox istəyir”.
Rəqsə gələndən karyeramda müsbət dəyişikliklər olub
Mahir Hüseynov isə 2 ildən çoxdur Latın
Amerikan rəqsləri ilə məşğuldur: "Həmişə rəqsi sevmişəm, amma təhsilim, işimlə əlaqəli
vaxt qıtlığı olduğu üçün gedə bilməmişəm. Elə oldu ki, işimlə bağlı müəyyən
stress keçirdim, həm psixoloq yanına gedirdim, həm də müəyyən dərmanlar qəbul
edirdim. Bir gün psixoloqum dedi ki, bu dərmanlar səni müvəqqəti sakitləşdirir,
özünə hobbi kimi maraqlı məşğuliyyət tap, o sənə daha çox kömək edəcək. İdman
edirdim, rəqsə marağım olduğu üçün elə bu sahəni seçdim. Hazırda salsa, baçata,
kizomba, ça-ça-ça rəqsləri ilə məşğul oluram. Rəqsə gələndən karyeramda müsbət
dəyişikliklər olub. Bütün stressimi burda atıram, sabah işə pozitiv enerji ilə
başlayıram”.
Səbinə Məmmədovanın uşaqlıqdan rəqsə
marağı yaranıb, əvvəllər bal rəqsləri ilə məşğul olub, amma iki ildir ki, Latın
Amerikan rəqsləri onu özünə bağlayıb: "5-6 il bundan əvvəl bal rəqsləri ilə məşğul
olurdum. Bir müddət rəqslərə fasilə vermişdim, sonra salsaya gəldim. Bu rəqs mənim
xasiyyətimə daha uyğundur”.
Səbinə deyir ki, gələcək həyat yoldaşının
da bu rəqsi bacarmasını istəyər: "Bacarmasa da, öyrədəcəm”.
Əsas idarə edən oğlandır, qız isə oğlanı başa düşməlidir
Dərs zamanı məndə suallar yaranmışdı, tələbələrlə
söhbəti yekunlaşdırıb onu müəllimlərə ünvanladım. Bunlardan biri xanımların
ayağında olan ayaqqabılar idi. Müəllim Aydın Qasımzadə bildirdi ki, bu rəqs
zamanı xanımlar xüsusi hündürdaban ayaqqabılarda olurlar. 7-8 sm hündürlükdə
olan ayaqqabıların daban hissəsinin möhkəm olması şərtdir. Başqa ayaqqabılarda
xanımlar tarazlıqlarını itirə bilərlər.
Rəqs zalında öndə və sağ tərəfdə böyük
güzgü var. Rəqs edənlər güzgüdə özlərini izləyirlər. A.Qasımzadənin sözlərinə
görə, güzgü ondan ötrüdür ki, rəqs edərkən ayaqlarına baxmasınlar, amma güzgüdə
baxa bilərlər. Cütlük rəqsi olduğu üçün rəqs edəndə bir-birinə baxmalıdır.
Güzgüyə öyrəşdikcə rəqs edəndə partnyora baxmağa da alışacaqlar”.
Dərsdə maraqlı məqamlardan biri də o idi
ki, müəllim tez-tez partnyorları dəyişirdi. A.Qasımzadə deyir ki, bir nəfər
eyni adamla rəqs etməyə vərdiş etsə, əzbərçiliyə gedir: "Bu zaman başqa
partnyorlarla rəqs edəndə çətinlik çəkərlər. Bu rəqslərdə əsas idarə edən
oğlandır, qız isə onu başa düşməlidir. Eyni qızla oynayanda oğlanın idarəetməsi
zəifləyir, qızın da başa düşməsi zəifləyir”.
Kompleksləri atmağı gözə almalısan
Müəllimlər deyirlər ki, bu rəqsə gedirsənsə,
kompleksləri atmağı gözə almalısan: "Öyrənə bilməyib yarımçıq qoyanlar çox
olub. Çünki ya yaddaşı, götürmə qabiliyyəti zəif olur, ya da komplekslərini
yığışdıra bilmir. Dərsdən əlavə, həftə ərzində müxtəlif məkanlarda latino
partilərimiz olur. Dərsdə öyrəndiklərimizi partilərdə praktiki olaraq tətbiq
edirik”.
A.Qasımzadə bildirdi ki, ölkəmizdə Latın
Amerikası rəqslərinə maraq göstərənlərin sayı ildən-ilə artır: "Əvvəllər daha
çox salsaya maraq göstərirdilər, indi baçata və kizombaya. Salsanın da 3 növü
var. Əsas mənbə Kuba salsasıdır. Sonra isə Los Anceles və Nyu York salsaları.
Birinci daha çətin, daha sürətli və daha klassikdir. Birincidə ritmə üstünlük
verilir, ikincidə musiqiyə. Bizdə ən çox maraq Salsa Los Ancelesədir. Amma
dünyada Los Anceles və Nyu York salsaları arasında mübarizə gedir. Elə ölkələr
var ki, onlarda yalnız Kuba salsası öyrədilir. Baçatanın da fərqli formaları
var, onun isə sensual növü bizdə daha aktualdır”.
Müəllim Veronika Talıbova isə deyir
ki, hər yaş qrupunda fərqli sahələrdən tələbələri olur: "Hər yaşda tələbəmiz
olub. Hətta 65 yaşlı bir xanım gəlmişdi, 6 nəvəsi var idi. Öyrəndi, yaxşı da rəqs
etdi. 45-50 yaşında cütlüklər də gəlib. Bizdə hər sahədən tələbə var - hərbçi,
dövlət qurumlarından çalışanlar belə. Bəylər gəlməyə bir az utanırlar, amma son
vaxtlar bu cəhətdən də artımlar var. Müraciət sayında xanımlar hələ ki üstünlük
təşkil edir”.
Xanımlar daha tez öyrənirlər
Rəqsi öyrənməyə gəlincə isə, müəllimlər
bunun fərdlərə görə dəyişdiyini bildirdilər: "İnsana, musiqi duyumuna,
yaddaşına görə öyrənmək sürəti də dəyişir. Ritmlərlə işləməyi bilmək önəmlidir.
Hər dərs fərqli hərəkətlər öyrənirik. Bir il ərzində görün, nə qədər hərəkət
olur, onların hamısını yadda saxlamaq çətindir. Əslində, avtomatikləşəndən
sonra yadda saxlamağa ehtiyac qalmır. Əsas yaddaş oğlanlarda olmalıdır, çünki rəqsi
idarə edən onlardır, xanımlar uyğunlaşırlar. Ona görə xanımlar daha tez öyrənirlər”.
A.Qasımzadə deyir ki, bu rəqsə gələnlərin hər
birinin məqsədi fərqli olur: "Elə adamlar var ki, sırf rəqsi sevdiyi üçün gəlir.
Stress atmaq, depressiyadan, yalnızlıqdan qurtulmaq, dost tapmaq, əhatəsini
genişləndirmək üçün də gələnlər az deyil. Yaxud sadəcə əks cinslə tanış olmaq
problemi yaşayanlar var ki, hardasa kimləsə ünsiyyət qurmağa çətinlik çəkirlər,
gəlib burda tanış olurlar, dostlaşırlar, hətta ailə quranlar da olur”.
Aqressivlər mülayimləşir
Rəqs zamanı təcrübəsi az olanlar mütləq səhv
edirlər. Bu zaman cütlüklər bir-birinə təbəssüm göstərib, rəqsə davam edirlər.
Bu mövzuda tələbələrdən biri Mahir Hüseynovla söhbət edəndə demişdi ki, burda səhv yalnız gülüş və pozitivlik gətirir.
A.Qasımzadə bildirdi ki, tələbələrə təkcə rəqs hərəkətləri öyrətmirlər, həm də xanıma daha zərif
davranmağı, hörmətlə yanaşmağı təbliğ edirlər: "Rəqs mədəniyyətdir,
aqressiyadan kənardır. Elə aqressiv adam olub ki, rəqsə gələndən sonra tam dəyişib,
xarakteri yumşalıb. Səhv məsələsinə gəlincə, biz təbliğ etdiyimiz mədəniyyətin
içində bu da var. Partnyor rəqs zamanı səhv edəndə bunu ona bildirmirik. "Hər
şey yaxşıdır” deyib gülürük, keçib gedir. Bir də rəqsin sonunda partnyora təşəkkür
etmək vacibdir”.
Aydın müəllim bizi yola salanda belə bir
cümlə işlətdi: "Rəqs elədir ki, sən onu atsan da, o səni atmır. Arada fasilə
versən də, nə vaxtsa yenə qayıdırsan”. Əslində, maraqlı yanaşmadır, ona görə çətini
başlamaqdır. Həvəsi, marağı olanlar başlasalar, davamı özü gələcək. Çünki hansı
ölkənin olmasından, necə edilməsindən asılı olmayaraq, rəqs gözəllik və
sağlamlıqdır.