Nilufər
Doğma
adamların ölümünə tab gətirmək, yaşamağı bacarmaq böyük ürək və dözüm tələb
edir. Yaşamaq və ölmək. Var olmağın ekzistensial, qaçılmaz tərəfləri. Adətən,
analar övladın ölümünə tab gətirə bilmir. Bəs övlad? Müslüm Gursəsin anası və
körpə bacısı Zeyno onun gözləri qarşısında öldürülür. Özü də sərxoş atası
tərəfindən. Hər şeyə rəğmən Müslüm həyatın ağırlıq bürcünü deyil, yüngüllüyü,
dözülməz dərəcədə xəfif olan yaşamaq bürcünü seçir. Balaca qardaşı Əhmədi
böyüdür. Həyatla yalqız, tənha şəkildə mübarizə aparır. Ana və bacısını öldürən
atasını bağışlayır. Ancaq ömür boyu ata olmaqdan qaçır. Qorxur ki, birdən o
da, atası kimi... Hətta həyat yoldaşı
Möhtərəm Nur bircə dəfə, ömründə bircə dəfə hamilə qalır. Nəticədə uşaq tələf
olur. Müslüm Gursəsin həyat hekayəsində bütün bunları və daha çoxunu bilirdik.
Müslüm 21 yaş özündən böyük olan Möhtərəm xanımla kifayətlənir. Nadir sevgi hadisəsidir bu.
Müslüm Gursəs şöhrət və karyerasının zirvəsində bu qədər yaş fərqini uçurum görmür.
Ən yaxın dostu olan içkini tərk edə bilmir.
Çünki şərabla özünü keyitməyə çalışır.
Çəkdikləri acını bir az da olsa yüngülləşdirmək istəyir.
Qardaşı Əhməd də ölür.
Qardaşının diri halına ağlayan Müslüm ölüsünə yas tutur.
Ata olmaqdan qorxur.
Ancaq minlərlə insan, bütün Türkiyə ona Ata (Baba) deyir.
Konsertlərində trans halına keçən Müslümsevənlər özlərini doğramaqdan belə çəkinmirlər.
Müslümü bıçaqladıqları məqam belə olur. Çünki Müslümün səsi o qədər yanğılı və həssas idi.
Möhtərəm Nur xanım ona bəyaz bir kostyum tikdirir.
Çünki o bir mələkdir.
Mələkləri də geridə qoymuşdu saf, uşaq xislətli xarakteri ilə.
Ben hep yenilmeye mahkum muyum?
Ben hep ezilmeye mecbur muyum?
İtirazım var bu yalan dolana
Benim şu dertlere ne borcum var ki,
Tuttu yakamı bırakmıyor
Benim mutlulukla ne zorum var ki
Bana cehennemi aratmıyor.
Ancaq bu yazı üçün "Nilufər” mahnısını seçirəm. Yazının arxa fonunda səslənir "Nilufər”. Ən azından "Etiraz edirəm”dən yüngül atmosferi var. "Şansım olsun” deyir heç olmasa. Ümid edir.
"Müslüm” filmi bir aya 6 milyondan çox tamaşaçı tərəfindən baxılıb. Kütləvi, populyar və sənət dəyəri yüksək olan bir filmdir. Necə ki, nilufər gülləri həmişə suya ehtiyac hiss edir. Suyun içində yaşayırlar. Eləcə də türk kino sənətinin "Müslüm” filmindəki peşəkar aktyor heyətinə, güclü dramaturgiya və təsir gücünə malik ssenariyə, vizual effektlərlə zəngin operator işinə və bütün detalları, hissələri sənətə çevirən rejissor əməyinə hava, su qədər ehtiyacı var idi. "Müslüm” filmi türk kinosunun nadir nilufərlərindən biri oldu.
Ülvi BABASOY
Rejissor
Can Ulkay və Hakan Kırkavaçın çəkdiyi "Müslüm” filmi Müslüm Gursəsin hədsiz,
səbirli dözümünü sənətin dili ilə təqdim edir. Can Ulkay "Sarıqamış uşaqları”
və "Ayla” filmlərində etdiyi ciddi qüsurları "Müslüm”də təkrarlamır. Əvvəlki
filmlərdəki yanlış aktyor seçimləri, yersiz ritorika və inyeksiya edilən
ideoloji qatlara, film dilinə yad olan gedişlərə rast gəlinmir. Əlbəttə ki,
"Sarıqamış uşaqları” və "Ayla”nın mövzusundan qaynaqlanan ideoloji ritorika var
idi.
"Müslüm”
filmi, əvvəla, düzgün, kino ilə uzlaşan aktyor seçimlərinə görə uğurludur.
Timuçin Esen (Müslüm) və Zərrin Tekindor (Möhtərəm Nur) öz rollarını
oynamırlar, yaşayırlar. Digər aktyorlar Şahin Kəndirçi (Müslümün gəncliyini ifa
edir), Ayça Bingöl (Müslümün anası Əminə), Turqut Tuncalp (Müslümün atası),
Erkan Can (Müslümün ilk musiqi müəllimi Limonsatan Əli), Taner Ölməz (Müslümün
qardaşı), Erkan Avcı (Müslümün prodüseri Bəxtiyar) da professional aktyor işi
qoyurlar ortaya. Müslüm
Gursəsin uşaqlıqdan atası tərəfindən cürbəcür işgəncələrə məruz qalması onda
ataya, atalıq hissinə qarşı travma yaradır. Musiqi ilə yaxından tanışlığı da
atasından qaçarkən baş verir. Adana Mədəniyyət Evində Limonsatan Əli ilə tanış
olur. Yay kinoteatrlarında Limonsatan Əli ilə səhnəyə çıxır. Diqqəti özünə cəlb
edir. Xalq heyranlıqla qarşılayır bu əsrarəngiz səsi. Atası həbsdə olan Müslüm
evə qazanc belə gətirir. Anası Əminə sevincindən qəhər içində boğulur. Ancaq
Müslümün atası Mehmetin həbsdən qayıtması hər şey alt-üst edir. Ata əvvəlcə
musiqi müsabiqəsində iştirak etmək istəyən Müslümün saçını biabırçı bir şəkildə
kəsir ki, səhnəyə çıxa bilməsin. Ancaq Limonsatan Əli deyir: Dərvişlər
kimi heç nəyə baxmadan bütün tüklərdən
azad olacaqsan... Bəzən həyatda hər şeyi rədd edəcəksən.
Müsabiqədə
birinci olan Müslüm, qardaşı, anası və körpə bacısı Zeyno sevinc içindədilər.
Səhəri gün qəddar atadan xilas olacaqlar. Əminə Mehmetdən boşanacaq. Ancaq
Mehmet Əminəni və körpə Zeynonu Müslüm və qardaşı Əhmədin gözləri qarşısında
öldürür. Əhmədin aldığı travma yaşadığı qısa ömür ərzində ağır yükə çevrilir.
Müslüm meyxanələrdə mahnı oxuyaraq həyatını keçirir. Limonsatan Əlidən halallıq
alır. Sənəti kənara atıb pul qazanır. Limonsatan Əli Müslümə deyir: Sənin səsin
ancaq sən susarsansa, kəsilər. Müslüm acı və faciəvi ömür sürür. Avtomobil
qəzası keçirir. Öldüyü halda morqda dirilir. Üç il musiqidən, yanğılı nəğmə və
türkülərdən uzaq qalır. Qulağının biri kar olur. Ancaq Müslümü yaşadan və
həyata bağlayan yeganə nəsnə olan musiqidən vaz keçə bilmir. Həbsdən çıxan
atasına sığınacaq verir. Görəsən, niyə? Bu mümkündürmü? Qardaşı isə atasına
nifrət edir. İstanbula
gələn Müslüm qısa müddət ərzində Müslüm Gursəsə çevrilir. (Onun məşhur olmasında
dövr böyük rol oynayır, bu isə başqa bir yazının mövzusudur). Gənclik
illərindən xəyalını qurduğu Möhtərəm Nurla əyalət konsertlərindən birində tanış
olur. Müslümün hekayəsi və yaşamı Möhtərəm xanımla başlayır.
Onların
sevgisi eşqin kamil və yetkin halıdır. Müslüm 21 yaş özündən böyük olan Möhtərəm xanımla kifayətlənir. Nadir sevgi hadisəsidir bu.
Müslüm Gursəs şöhrət və karyerasının zirvəsində bu qədər yaş fərqini uçurum görmür.
Ən yaxın dostu olan içkini tərk edə bilmir.
Çünki şərabla özünü keyitməyə çalışır.
Çəkdikləri acını bir az da olsa yüngülləşdirmək istəyir.
Qardaşı Əhməd də ölür.
Qardaşının diri halına ağlayan Müslüm ölüsünə yas tutur.
Ata olmaqdan qorxur.
Ancaq minlərlə insan, bütün Türkiyə ona Ata (Baba) deyir.
Konsertlərində trans halına keçən Müslümsevənlər özlərini doğramaqdan belə çəkinmirlər.
Müslümü bıçaqladıqları məqam belə olur. Çünki Müslümün səsi o qədər yanğılı və həssas idi.
Möhtərəm Nur xanım ona bəyaz bir kostyum tikdirir.
Çünki o bir mələkdir.
Mələkləri də geridə qoymuşdu saf, uşaq xislətli xarakteri ilə.
Ana
və bacısının qatilinə sığınacaq verən bir adam ancaq və ancaq mələk kimi saf
biri ola bilərdi.
Mən
"arabesk” musiqini heç vaxt sevməmişəm... Ancaq Müslüm Gursəsin bir neçə
nəğməsi xaric. "İtirazım var” (Etiraz edirəm), "Əfv et” və "Nilufər” bütün
arabesklərdən fərqlənir. "Etiraz edirəm”də Müslüm Gursəs Jan Pol Sartr və Milan
Kunderanın ekzistensial fəlsəfəsi və estetik görüşləri ilə ortaq məkanı
bölüşür. Ancaq Müslüm var olmağın dözülməzliyini daha ağır və daha geniş bir ünsiyyət
vasitəsi olan musiqi ilə dilə gətirir. Ben hep yenilmeye mahkum muyum?
Ben hep ezilmeye mecbur muyum?
İtirazım var bu yalan dolana
Benim şu dertlere ne borcum var ki,
Tuttu yakamı bırakmıyor
Benim mutlulukla ne zorum var ki
Bana cehennemi aratmıyor.
Ancaq bu yazı üçün "Nilufər” mahnısını seçirəm. Yazının arxa fonunda səslənir "Nilufər”. Ən azından "Etiraz edirəm”dən yüngül atmosferi var. "Şansım olsun” deyir heç olmasa. Ümid edir.
"Müslüm” filmi bir aya 6 milyondan çox tamaşaçı tərəfindən baxılıb. Kütləvi, populyar və sənət dəyəri yüksək olan bir filmdir. Necə ki, nilufər gülləri həmişə suya ehtiyac hiss edir. Suyun içində yaşayırlar. Eləcə də türk kino sənətinin "Müslüm” filmindəki peşəkar aktyor heyətinə, güclü dramaturgiya və təsir gücünə malik ssenariyə, vizual effektlərlə zəngin operator işinə və bütün detalları, hissələri sənətə çevirən rejissor əməyinə hava, su qədər ehtiyacı var idi. "Müslüm” filmi türk kinosunun nadir nilufərlərindən biri oldu.
Ülvi BABASOY