Mənim üçün ən şərəfli vəzifə analıqdır
– Bülbül adına orta ixtisas məktəbi Azərbaycan ifaçılıq sənətinə bir
çox məşhur sənətkarlar bəxş edib. Onların sırasında siz də varsınız. Təhsil illərinizi
necə xatırlayırsınız?
– O illər ömrümün ən şirin, yaddaqalan səhifələridir. Desəm ki, məni sənət seçib gətirib Bakıya yanlış olmaz. Hansısa bir peşənin arxasınca getmək arzusu ilə instituta imtahan verən gənclərdən olmamışam. Korifey sənətkarlarımızın seçimi ilə gəlmişəm Bakıya. Ulu öndərimizin sərəncamı ilə həyata keçirilən və onun şəxsi nəzarətində olan bir müsabiqənin, çox erkən yaşlarımda Respublika gənc istedadlar müsabiqəsinin qalibi olmuşam və elə həmin il, yəni 1982-ci ildə Bülbül adına musiqi məktəbinə qəbul olunmuş, mərhum sənətkarımız İslam Rzayevin sinfində təhsil almışam. O dövrdə təhsil alan gənclər mən deyərdim ki, bəxti gətirən insanlar idi. Çünki, bizə belə bir şans verilmiş, təhsil almaq üçün çox gözəl şərait yaradılmışdı. Bizdən ancaq təhsil almaq tələb olunurdu, istedadımızı inkişaf etdirək və cəmiyyət üçün yararlı insan olaq. Cəmiyyət üçün yararlı bir insan yetişdirməkdən ötrü isə bir ömür gedir. Əlbəttə ki, ulu öndər bunların hamısını bilirdi. Xüsusi diqqət təkcə incəsənət sahəsinə deyil, iqtisadiyyat, ədəbiyyat, dillər sahəsinə də ayrılmışdı. Bütün bunlar istedadlı gənclərin dünyaya açılması, inkişaf edib ölkəyə daha lazımlı, daha dəyərli mütəxəssis kimi yetişməsi üçün edilirdi. O dövrdə gənclərimiz təhsil almaq üçün xarici ölkələrə, Rusiyanın bütün şəhərlərinə göndərilirdi. Bu gün o göndərilənlər Azərbaycanın döyünən ürəyi, cəmiyyət üçün yararlı mütəxəssislərdir. 1985-ci ildə Bülbül adına musiqi məktəbini əla qiymətlərlə bitirdim, elə həmin il Musiqi Akademiyasına qəbul olundum və yeni açılan Muğam sinfinin ilk tələbəsi oldum. Həmin il vokal kafedrasının tərkibində solo oxumaq xanəndəlik fakültəsi kimi açıldı və mənim sənət müəllimim görkəmli professor, xalq artisti Arif Babayev oldu. Mən ondan muğamın sirlərini öyrəndim. O illər həyatımın qızıl səhifələridir. Bu gün əgər Gülüstan Əliyevayamsa, bu, o illərin hesabına olmuşdur.
Söhbətləşdi: İntizar İsmayıl
– O illər ömrümün ən şirin, yaddaqalan səhifələridir. Desəm ki, məni sənət seçib gətirib Bakıya yanlış olmaz. Hansısa bir peşənin arxasınca getmək arzusu ilə instituta imtahan verən gənclərdən olmamışam. Korifey sənətkarlarımızın seçimi ilə gəlmişəm Bakıya. Ulu öndərimizin sərəncamı ilə həyata keçirilən və onun şəxsi nəzarətində olan bir müsabiqənin, çox erkən yaşlarımda Respublika gənc istedadlar müsabiqəsinin qalibi olmuşam və elə həmin il, yəni 1982-ci ildə Bülbül adına musiqi məktəbinə qəbul olunmuş, mərhum sənətkarımız İslam Rzayevin sinfində təhsil almışam. O dövrdə təhsil alan gənclər mən deyərdim ki, bəxti gətirən insanlar idi. Çünki, bizə belə bir şans verilmiş, təhsil almaq üçün çox gözəl şərait yaradılmışdı. Bizdən ancaq təhsil almaq tələb olunurdu, istedadımızı inkişaf etdirək və cəmiyyət üçün yararlı insan olaq. Cəmiyyət üçün yararlı bir insan yetişdirməkdən ötrü isə bir ömür gedir. Əlbəttə ki, ulu öndər bunların hamısını bilirdi. Xüsusi diqqət təkcə incəsənət sahəsinə deyil, iqtisadiyyat, ədəbiyyat, dillər sahəsinə də ayrılmışdı. Bütün bunlar istedadlı gənclərin dünyaya açılması, inkişaf edib ölkəyə daha lazımlı, daha dəyərli mütəxəssis kimi yetişməsi üçün edilirdi. O dövrdə gənclərimiz təhsil almaq üçün xarici ölkələrə, Rusiyanın bütün şəhərlərinə göndərilirdi. Bu gün o göndərilənlər Azərbaycanın döyünən ürəyi, cəmiyyət üçün yararlı mütəxəssislərdir. 1985-ci ildə Bülbül adına musiqi məktəbini əla qiymətlərlə bitirdim, elə həmin il Musiqi Akademiyasına qəbul olundum və yeni açılan Muğam sinfinin ilk tələbəsi oldum. Həmin il vokal kafedrasının tərkibində solo oxumaq xanəndəlik fakültəsi kimi açıldı və mənim sənət müəllimim görkəmli professor, xalq artisti Arif Babayev oldu. Mən ondan muğamın sirlərini öyrəndim. O illər həyatımın qızıl səhifələridir. Bu gün əgər Gülüstan Əliyevayamsa, bu, o illərin hesabına olmuşdur.
– Uşaqkən həkim olmaq istəmisiniz. Müğənni olmağınıza peşmansınızmı?
– Əsla. Kiçik
yaşlarımdan həkim olmaq istəyirdim, o sahəyə hazırlaşırdım. Ailəmizdə də bunu
istəyirdilər. Atam çox konservativ bir adam idi. Eyni zamanda bizim təhsilimizə,
xüsusilə dil öyrənməyimizə çox önəm verirdi. Bacımı və məni musiqi məktəbinə,
Pionerlər evinə aparırdı. O istəyirdi ki, balaca bir rayonda yaşasaq da inkişaf
edək, yaxşı təhsil alaq, bunun üçün çox çalışırdı. Məktəb təhsilimlə bərabər,
musiqi təhsilim də davam edirdi. Konsertlərdə, rayon tədbirlərində oxuyurdum.
Beləcə, bu istiqamətdə də təhsilimi davam etdirirdim. Təbii ki, bütün bunlar
atamın mənə olan böyük dəstəyi sayəsində başa gəlirdi. Respublika müsabiqəsinə
qatılmaqla həyatımın axarı, seçimi tamamilə dəyişdi. Ona görə hər zaman deyirəm
ki, məni sənət özü seçib. Artıq özüm də bilmədən həyat yolum müəyyənləşdi, incəsənəti
seçdim. Buna görə də həkim ola bilmədim. – Opera səhnəsində Leyli, Şahsənəm, Ərəbzəngi, Sənəm kimi obrazları
canlandırmısınız. Xarakter baxımından onlardan hansı sizə daha yaxındır?
– Artıq iyirmi üç
ildir ki, Opera və Balet Teatrında çalışıram, teatrın aparıcı solistiyəm. Bütün
nailiyyətlərimin başında opera durur, yəni şah əsərim operadır, operadakı
işimdir. Teatrımızda oynanılan bütün muğam operalarında baş rolları ifa edirəm.
Buna görə teatrın rəhbərliyinə, Tamara xanım Eyvazovaya və baş rejissorumuz
Hafiz Quliyevə minnətdaram. Çünki hər bir aktyorun, aktrisanın potensialını işlədiyi
müəssisədəki rejissoru, rəhbərliyi görür, kəşf edir və dəyərləndirir. Teatrdakı
obrazlarım Leylidən başlayır "Arşın mal alan”dakı xala obrazı ilə tamamlanır.
Bütün bu obrazlar qalereyasında ruhuma yaxın Leyli, Sənəm, Gülbahar
obrazlarıdır. Bunları ifa edərkən sanki özümü oynayıram. Amma təbii ki, fərqli
obrazı yaratdığın zaman dönüb o insan olursan. Yəni, aktrisanın, aktyorun
böyüklüyü ondadır ki, səhnədə yaratdığı obrazın xarakterini tamaşaçıya çatdıra
bilir. Mənə "Arşın mal alan” operasında xala obrazı həvalə olunanda çox etiraz
etdim. Onda mənim 34 yaşım var idi. Dedim, Leylidən, Şahsənəmdən sonra "Arşın
mal alan” da xala obrazını necə oynayım?! Hafiz müəllim də mənə dedi ki, sənə
kim deyir ki, xala qocadır, xala cavan da ola bilər, yetər ki, sən o obrazı
layiqincə yarada biləsən. Mən sənə inanıram, bilirəm ki, o obrazın öhdəsindən gələcəksən.
Təbii ki, rejissorlar aktrisanın, aktyorun daxilindəki gizli komizmi, gizli
dramatizmi görə bilir. Əslində, rejissorun böyüklüyü də elə bundadır. – Leyli obrazı yaradıcılığınızda hansı yeri tutur?
– Leyli mənim üçün böyük bir sənət heykəldir.
"Leyli və Məcnun” dedikdə insan elə bil başqalaşır. Bu günə kimi iki yüz dəfədən
çox Leyli kimi səhnəyə çıxmışam. Amma hər çıxışımda Leyli mənim üçün başqa
olub. Leyli fikri, Leyli düşüncəsi məndə tamam başqa cür formalaşıb və davamlı olduqca
bu rolun nə qədər fəlsəfi, nə qədər ilahi bir obraz olduğunu kəşf edirsən. Gənclik
illərində oynayanda burada qadın hüquqsuzluğunu, sevgi uğursuzluğunu görürdüm.
Amma davamlı oynadıqca görürsən ki, bu belə deyil. Bilirik ki, "yar” ədəbiyyatda
da ilahiyə müraciət formasındadır. Füzulidə də bu düşüncə öz əksini tapır.
Nizami və Nəsimi yaradıcılığında bu düşüncə, bu müraciət dəyişik formalarda
özünü göstərir. Təbii ki, Füzuliyə qədər "Leyli və Məcnun” əsərini yazan dahilərimiz
olub. Amma Füzuli qələmində bu, tamamilə fərqlidir. Füzulinin "yar” müraciəti
bir dəfə ataya, bir dəfə anaya, bir dəfə sevgiliyə, bir dəfə ilahiyə müraciətdir.
Yəni, Füzuli yanaşması fərqlidir. Əsərin böyüklüyü də bundadır. – Çox incə bir məqama toxundunuz. Füzuli Leyli və Məcnun xarakterlərini
qələmə alarkən bu mövzuda əsərlər yazan bir çox Şərq şairlərindən fərqli bir
yol izləmişdir.
– Doğrudur. Əsərdə nə
qədər dərin mənalar var "Leyli və Məcnun” da, əsəri ölməz edən də elə budur. Bu
operanı ərsəyə gətirəndə Üzeyir bəy gənc olmasına baxmayaraq şübhəsiz ki, əsərdəki
fəlsəfi dərinliyi görüb və onu simfonik janrda, opera janrında yazmasına
baxmayaraq operaya o qədər Azərbaycan muğam kaloriti verib, şərq xarakterinə məxsus
olan o qədər ştrixlər vurub ki, onu oxuduqca, ifa etdikcə onların hamısını bu əsərdə
dərindən dərinə hiss edirik. Buna görə də deyirəm ki, Leyli mənim üçün bir heykəldir.
Leyli dedikdə gözümün önündə sevən bir qadının böyük, ilahiləşdirilmiş uca və
müqəddəs heykəli canlanır. – "Leyli və Məcnun” tamaşasında bəzən Leyli, bəzən isə Leylinin anası
obrazını yaratmısınız. Bir tamaşada iki fərqli obrazı yaratmaq sizə çətin
olmayıb?
– Teatra yeni gəlmişdim,
torpaqlarımız işğal olunmuşdu, mən Cəbrayıl rayonundan qaçqın olaraq gəlmişdim.
Teatra çox sıxılmış vəziyyətdə gəlmişdim. Səhnəyə alışmağım, səhnədə
açılışmağım lazım idi. Səsimlə bərabər səhnə plastikamı da inkişaf elətdirə
bilməyim üçün teatrın rəhbərliyi mənə şərait yaratmışdı. Bunun üçün rəhbərliyimizə
çox minnətdaram. Deməli, məndə o potensialı görürdülər və o imkanı yaratdılar.
"Leyli və Məcnun” da ana obrazını oynadığım dövrdə Leyli obrazını hazırlamağa
başladım. Altı ay idi ki, teatrda çalışırdım və Məcnunun anası kimi səhnəyə
çıxırdım. Bununla yanaşı, mənə Leyli obrazı tapşırıldı. Hafiz müəllimlə bərabər
başladıq Leyli obrazını hazırlamağa. Aradan yenə altı ay keçdi, mən artıq Leyli
kimi debütümü etdim. Həm tamaşaçılar, həm də musiqi tənqidçiləri tərəfindən qəbul
olundum. Yəni, bu imtahandan da keçdim. 1997-ci ilin iyun ayından səhnəyə Leyli
kimi çıxmağa başladım. Hər bir qadın anadır, hər bir qadında bu hiss, bu təcəssüm
var. Mənim üçün ananı oynamaq çətin deyildi. O zaman mən artıq ana idim, gənc
ana. Buna baxmayaraq bu obrazı mənə tapşırdılar. Ana obrazı debütüm, səhnə
praktikam olaraq mənə tapşırılan obraz idi. – Səhnədə Ərəbzəngi obrazını yaratmısınız. Həyatınızda necə Ərəbzəngilikdən
bir əlamət varmı?
– Belə hallar çox
olub. Məncə, hər qadın bir Ərəbzəngidir. Bu gün də belədir, əsrlər öncə də belə
olub. Sadəcə olaraq mübarizə formaları dəyişir, amma o mübarizə hər bir qadının
həyatında var. Zaman-zaman qarşımıza çıxan çətinlikləri aşmaqla biz o mübarizəmizi
göstəririk, istər qılıncla, istər qələmlə, istər sözlə, işinlə, öz musiqi və nəğmənlə
bu həyatda mübarizə aparırsan. – Deyirlər ki, səhnə gözəlliyi sevir. Bunu necə anlamalı?
– Səhnə sözünün özü
bir gözəllikdir. İncəsənət sözünün kökü də gözəllikdir, incəlikdir. Sənətə gətirdiyin
incəliklə sən gözəl olmalısan, istər müğənni, istər aktyor, istər rəssam, istərsə
də heykəltəraş ol. Bunların hamısının mücəssiməsi gözəllikdir. Təbii ki,
tamaşaçı görmək istədiyi müğənnini, aktrisanı gözəl görmək istəyir. Hətta
tanımayan insan səni səhnədə ilk dəfə görürsə, sən ağzını açana, oxuyana qədər
vizual olaraq sənin görkəminə baxır. O, sənin vizual gözəlliyindən zövq
almalıdır. Sənin makiyajın, saçın, geyimin o qədər gözəl olmalıdır ki,
tamaşaçının zövqünü, ruhunu oxşaya bilsin. Hərə bir cür oxuyur, hərənin öz səsi
və hər səsin öz rəngi, öz çaları var. Hər bir sənətkar sənət tarixində səsinin
rəngi ilə qalır. Hamı eyni cür deyil. Amma əgər sən səsinin gözəlliyi ilə fərqlənən
bir varlıq, bir insan kimi hansısa bir məkanda qəbul olunursansa, bu insan üçün
böyük bir xoşbəxtlikdir. İnsanlar var ki, məclisə gəlir də, gedir də, amma o məclisdə
varlığı-yoxluğu bilinmir. Bu, insan üçün ən böyük bədbəxtlikdir. Ancaq mən
yaradıcılığımın, yaşımın bu çağında tamaşaçılarımdan, məni sevənlərdən təqdiredici
sözləri eşitdiyimə görə özümü çox xoşbəxt hesab edirəm. – Ana, müğənni, müəllim... hansı daha çətindir?
– Ən məsuliyyətlisi
analıq və müəllimlikdir .Konservatoriyanı fərqlənmə diplomu ilə bitirmişdim.
Muğam fakültəsindən ilk məzun idim və məni konservatoriyadan, opera teatrından,
kolleclərdən tələb edirdilər, istəyirdilər ki, mən o müəssisələrdə çalışım.
Bunların arasından mən ailəmi seçdim. Qadının cəmiyyətə, həyata verənbiləcəyi ən
böyük şey onun analığıdır. Qadın hansı peşənin sahibi olursa olsun, o, ilk növbədə
aanadır. Konservatoriyanı bitirdiyim ildə ailə həyatı qurdum, ona görə də bütün
təklifləri kənara qoyaraq ailəni seçdim. Həyatımdakı bütün dağıntılara
baxmayaraq, məni həyata bağlayan ailəm, oğlum oldu. Çünki, oğluma sarılaraq
yaşamışam və sənətimi yaşada bilmişəm. 2003-cü ildən Milli Konservatoriyanın müəllimiyəm
və artıq bu gün dosentəm. Çox sevdiyim, çalışdığım Opera və Balet Teatrının
solistiyəm. Opera teatrının 100 illik tarixində orada çalışan qadınlar haqqında
elmi iş yazıb müdafiə etmişəm. Opera tarixində Azərbaycan qadınının, Azərbaycan
xanəndələrinin yeri haqqında demək olar ki, elmi iş yox idi. Ancaq mənim üçün ən
şərəfli vəzifə analıqdır. – Çəkilişlərdən, göz önündə olmaqdan yorulub özünüzə qapandığınız
anlar olurmu?
– Belə anlar həyatımda
çox olub. Elə olurdu ki, gəlirdim evə, öz otağıma keçirdim, otururdum yatağın
üstünə, işığı da yandırmadan düşünürdüm, çox düşünürdüm. Mən evə gələn kimi
oğlum qısılırdı mənə, qucaqlayıb öpürdü. Uşaq olanda anlamırdı, böyüyəndən
sonra deyirdi ki, ay ana, niyə qaranlıqda oturmusan?– Sevginin qadının həyatında tutduğu yeri necə izah edərdiniz?
– Sevginin qadının həyatında əvəzsiz rolu var.
Sevgi böyük məfhumdur. Hər bir qadın sevilməyə, sevməyə layiqdir və borcludur.
Çünki, insan sevgidən yaranıb və buna hər zaman ehtiyacı var. Qadınlar, xüsusilə
də sənətdə olan qadınlar buna daha çox ehtiyac duyurlar. Çünki, hər bir xoş
söz, hər bir diqqət, emosiya, fikir, sənət adamını daha da ruhlandırır, daha
gözəl işlər görməyə həvəsləndirir. Biz dahilərimizin, məşhurlarımızın,
müasirimiz olan korifeylərimizin həyatına, onunla paralel yaradıcılıqlarına
fikir versək, görərik ki, onlar ən gözəl əsərlərini sevdiyi, sevildiyi zaman, o
sevgi içində qüssələndiyi, ən xoşbəxt vaxtlarında yaradıblar. Deməli, sevgi elə
bir adrenalin, elə bir həyat eşqidir ki, nə qədər ki, yaşayır insan bundan
qidalanır. Hər yaşın fərqli sevgisi var. Çünki insan yaşa dolduqca kamilləşir,
eyni bir əşyaya, hətta eyni bir insana fikirləri, baxışları dəyişir. – Alın yazısına inanırsınızmı?
– İnanmıram, bu, mənim subyektiv fikrimdir.
Alın yazısı hər insanın öz xarakteridir, insanın xasiyyəti onun alın yazısıdır.
İnsanın xasiyyəti onu qarşılaşdığı hadisələrlə rastlaşdırır, üz-üzə gətirir. Mən
bunu öz həyatımdan, təcrübəmdən çıxış edərək deyirəm. Mən başqa xasiyyətli bir
insan olsaydım, həyat yoldaşımı yox, başqa adamı, öz sənət yoldaşımı və ya tam
fərqli bir insanı seçərdim. Vətən üçün ölməyi bacaran bir insanı seçməzdim.
Başqa xarakterli bir insan olsaydım Bakı şəhərində qalmağı seçərdim, ali təhsilli
bir qız idim, kəndə getməyi üstün tutmazdım. Deməli, bu, mənim xasiyyətim, bu,
mənim seçimimdir. Seçimimin arxasınca gedərək Cəbrayıl rayonuna gedib çıxdım,
torpağını sevən, şəhid olmağı bacaran bir oğlanı seçdim. Seçimimin arxasınca
gedərək Opera və Balet Teatrına gəldim, Gülüstan Əliyeva oldum. Seçimimin
arxasınca gedərək, bu günə kimi ailə həyatı qurmadım, tənha yaşadım. Bütün
bunlar insanın xarakteridir. Söhbətləşdi: İntizar İsmayıl