Liseylər təfəkkür məktəbi kimi
Xamis Seyranov: "Liseylərin
təşkil edildiyi ərazidə fəaliyyət göstərən ümumtəhsil müəssisələrində fəaliyyət
göstərən müəllimlər üçün müsabiqə elan ediləcək”
Təhsil Nazirliyi tərəfindən Gəncə, Şirvan, Şəki şəhərləri, Quba və Şəmkir rayonlarında 5 yeni lisey yaradılıb. Belə ki, Gəncə şəhəri və Quba rayonunda Fizika, riyaziyyat və informatika təmayüllü, Şirvan, Şəki şəhərləri və Şəmkir rayonunda isə Kimya-biologiya təmayüllü Respublika liseyi təşkil olunub. Sözügedən liseylərdə təhsil dövlət hesabına həyata keçiriləcək. Şagirdlərin yüksək hazırlıq səviyyəsini təmin etmək üçün liseylər zəruri maddi-texniki baza ilə təchiz olunacaq, xüsusi tədris planları tərtib ediləcək. Liseylərdə şagirdlər dövlət hesabına gündə üç dəfə isti yemək və ehtiyac yarandıqda, yataqxana ilə təmin olunacaqlar.
Qeyd edək ki, 2019-2020-ci tədris ilində Gəncə, Şirvan, Şəki şəhərləri və Quba rayonunda nazirliyin birbaşa tabeliyində olan Fizika, riyaziyyat və informatika təmayüllü Respublika liseyinin və Kimya-biologiya təmayüllü Respublika liseyinin sinifləri təşkil olunmuşdu. Yeni liseylər həmin regionlarda sözügedən lisey siniflərinin bazasında yaradılıb. Yeni yaradılan liseylərin fəaliyyəti ilə bağlı
Təhsil Nazirliyinin Təhsiln inkişafı proqramları şöbəsinin layihələrlə iş sektorunun müdiri Xamis Seyranovla söhbətləşdik.
Təranə Məhərrəmova
Təhsil Nazirliyi tərəfindən Gəncə, Şirvan, Şəki şəhərləri, Quba və Şəmkir rayonlarında 5 yeni lisey yaradılıb. Belə ki, Gəncə şəhəri və Quba rayonunda Fizika, riyaziyyat və informatika təmayüllü, Şirvan, Şəki şəhərləri və Şəmkir rayonunda isə Kimya-biologiya təmayüllü Respublika liseyi təşkil olunub. Sözügedən liseylərdə təhsil dövlət hesabına həyata keçiriləcək. Şagirdlərin yüksək hazırlıq səviyyəsini təmin etmək üçün liseylər zəruri maddi-texniki baza ilə təchiz olunacaq, xüsusi tədris planları tərtib ediləcək. Liseylərdə şagirdlər dövlət hesabına gündə üç dəfə isti yemək və ehtiyac yarandıqda, yataqxana ilə təmin olunacaqlar.
Qeyd edək ki, 2019-2020-ci tədris ilində Gəncə, Şirvan, Şəki şəhərləri və Quba rayonunda nazirliyin birbaşa tabeliyində olan Fizika, riyaziyyat və informatika təmayüllü Respublika liseyinin və Kimya-biologiya təmayüllü Respublika liseyinin sinifləri təşkil olunmuşdu. Yeni liseylər həmin regionlarda sözügedən lisey siniflərinin bazasında yaradılıb. Yeni yaradılan liseylərin fəaliyyəti ilə bağlı
Təhsil Nazirliyinin Təhsiln inkişafı proqramları şöbəsinin layihələrlə iş sektorunun müdiri Xamis Seyranovla söhbətləşdik.
- Xamis müəllim, Təhsil Nazirliyinin
birbaşa tabeliyində fəaliyyət göstərəcək 5 liseyin yaradılması hansı zərurətdən
meydana gəldi?
-
Ölkəmizdə istedadlı uşaqların aşkara çıxarılması, onların potensialının inkişaf
etdirilməsi ölkənin təhsil siyasətinin prioritet istiqamətlərdəndir. Bu
istiqamətdə Təhsil Nazirliyi tərəfindən respublika üzrə keçirilən fənn
müsabiqələrində xüsusi istedada malik şagirdlər seçilərək nazirliyin birbaşa
tabeliyində fəaliyyət göstərən Fizika-riyaziyyat, informatika təmayüllü və
Kimya-biologiya təmayüllü respublika liseyində təhsilə cəlb olunurlar. Ölkə
üzrə fənn müsabiqələrində iştirak etməmiş, lakin həmin respublika təmayüllü
liseylərdə təhsil almaq istəyən şagirdlər də liseyə müraciət edirlər və
müsahibə təşkil edilərək onların liseyə qəbulu həyata keçirilirdi. Qeyd etdiyim
iki liseyin özünəməxsus fəaliyyət planı, strategiyası və təhsil səviyyəsi
respublika fənn olimpiadalarında, habelə 9-cu siniflərin buraxılış və ali
məktəblərə qəbul imtahanlarında yüksək nəticələr əldə etməyə imkan yaradır. Bu
iki liseyin hər ikisi Bakı şəhərində yerləşir. Ümumilikdə, qeyd edə bilərik ki,
ölkə üzrə xüsusi istedadlı uşaqların
hamısının Bakı şəhərində fəaliyyət göstərən bu liseylərə qəbul edilməsi
mümkün olmadığı üçün respublikanın bölgələrində də istedadlı uşaqların və
gənclərin potensial imkanlarının aşkar edilməsi və inkişaf etdirilməsi,
səmərəli təhsil almaları üçün lazımi şəraitin yaradılmasına ehtiyacı vardı. Bu
məqsədlə Təhsil Nazirliyinin birbaşa tabeliyində fəaliyyət göstərəcək 5 lisey
yaradıldı.
- Bu təhsil müəssisələrinə şagirdlərin
seçimi hansı şərtlərlə aparılacaq?
- Yeni yaradılan liseylərdə təhsil tamamilə
ödənişsiz həyata keçiriləcək. Qəbul isə müsabiqə əsasında baş tutacaq. İlk dəfə
qəbul 2020-2021-ci tədris ilindən başlanacaq. Hər tədris ili üçün liseylərə
şagird qəbulu müsabiqə əsasında həmin rayon (şəhər) və ətraf rayonların
(şəhərlərin) ümumi təhsil müəssisələrində təhsil alan şagirdlər sırasından VI,
VII, VIII və IX siniflərdə aparılacaq. Şagird qəbulu aparılan tədris ilindən
əvvəlki son iki ildə Təhsil Nazirliyi tərəfindən keçirilən Respublika fənn
olimpiadalarında yüksək nəticə göstərmiş şagirdlər VII, VIII və IX siniflərə
müsabiqədənkənar qəbul ediləcəklər.Bu baxımdan da ibtidai sinif və
5-ci siniflərdə təhsil alan şagirdlərin bu liseylərdə oxuması nəzərdə
tutulmayıb. Şagird qəbulu tədris ilindən əvvəlki son iki ildə nazirlik
tərəfindən keçirilən respublika fənn olimpiadalarında yaxşı və yüksək nəticə
göstərən şagirdlər isə müsabiqədənkənar qəbul ediləcəklər.
- Maraq doğuran suallardan biri
liseylərə müəllimlərin necə cəlb edilməsi ilə bağlıdır. Müəllimlərin işə qəbul
imtahanlarından (MİQ) keçən müəllimlər liseylərdə dərs deyəcəklər?
- Bu
liseylərdə xüsusi istedadlı uşaqların təhsil alması nəzərdə tutulduğundan,
liseyin təşkil edildiyi ərazidə fəaliyyət göstərən ümumtəhsil müəssisələrində
fəaliyyət göstərən müəllimlər üçün müsabiqə elan ediləcək. MİQ-dən keçmiş və
müvafiq balı toplamış müəllimlər müsabiqə əsasında liseylərə qəbul üçün
müraciət edə biləcəklər. Təbii ki, həmin müəllimlərin xüsusi istedadlı uşaqlara
dərs demək bacarıqları, dünya görüşləri nazirliyin təşkil etdiyi komissiya
tərəfindən yoxlanılacaq və ondan sonra işə qəbul ediləcəklər. Həmin liseylərə
müəllimlərin qəbulu, bir növ, onların topladıqları bal, yəni diaqnostik
qiymətləndirmə, eyni zamanda, müəllimlərin işə qəbulundan topladıqları bal
əsasında həyata keçiriləcək.
- Sovet dövründə təmayül məktəblərini
daha çox "təfəkkür məktəbi” adlandırırdılar. Bu gün yanaşmaya hansı fikirlər
əlavə olunub?
-
Ümumiyyətlə, təhsildə təmayülləşmə kifayət qədər aktual məsələdir. Hər bir
uşağın meyl və marağına uyğun olaraq, onun müəyyən fənləri daha yaxşı qavraması
və həmin fənlər üzrə onun xüsusi qabiliyyətinin inkişaf etdirilməsi müşahidə
edilir. Bu da qeyd etdiyim kimi, şagirdlərin bilik və marağından asılıdır. Bu
baxımdan həmin şagirdlərin özlərinin də formalaşdırdıqları meyil və maraqlarına
uyğun olaraq daha ixtisaslaşmış şəkildə tədris edildikdə, onların nəticələri
daha yaxşı olar. Bu, sonradan həmin insanın gələcəkdə özünün maraq göstərdiyi
sahədə təhsil almasına və həmin çalışmasına səbəb olur. Bu baxımdan, şagird öz
maraq və meyillərinə uyğun olaraq fənlərlə daha artıq məşğul olduqda, onun
göstəriciləri digər şagirdlərə nisbətdə daha yaxşı olur. Nəticədə gələcəkdə
ölkə iqtisadiyyatı daha yaxşı kadrlarla təmin olunur. Çünki insanlar öz meyil və
maraqlarına, həvəslərinə uyğun olaraq təhsil aldıqda, onların əmək fəaliyyətində
faydalılıq əmsalları digərlərinə münasibətdə daha yüksək olur. Bu baxımdan,
təmayülləşməyə "təfəkkür məktəbləri” yanaşması doğrudur. İndi də bu məsələ
kifayət qədər aktualdır. Həm bizim ölkəmizdə, həm inkişaf etmiş ölkələrin
təcrübələrini müşahidə etdikdə, bu nəticələrə rast gələ bilirik.
- Özünüz də qeyd etdiniz ki, hazırda
Bakıda Fizika-riyaziyyat-informatika, və Kimya-biologiya təmayüllü liseylər
fəaliyyət göstərir. Fənlər üzrə təmayül siniflərinin yaranmasına necə qərar
verilir?
- Ümumilikdə,
humanitar təmayüllü və təbiət və texniki elmlər üzrə fənlər mövcuddur.
Texniki-təbiət elmləri sırasından bir-birinə daha yaxın olan fənlər
qruplaşdırılır. Məsələn, riyaziyyat, fizika və informatika, o cümlədən kimya və
biologiya fənləri qruplaşdırılır və daha dərinləşdirilmiş, xüsusi istedadı olan
uşaqlar üçün nəzərdə tutulan proqramlar əsasında tədris həyata keçirilir.
Liseylərdə, əlbəttə, humanitar fənlər də, ümumtəhsil məktəbləri üçün nəzərdə
tutulan digər proqramlar da tədris edilir. Amma qeyd etdiyiniz istiqamətdə daha
dərindən ixtisaslaşmaqla təmayülləşmə əsasında həmin fənlər tədris edilir. Təranə Məhərrəmova