Köhnə avtomobilini ver, təzəsini al

"Azərbaycanda elə nasaz avtomobillər var ki,
texniki baxışa gəlməkdən yayınırlar”. Bunu Trend-ə Daxili İşlər Nazirliyi
Respublika Baş Dövlət Yol Polisi İdarəsinin İctimaiyyətlə əlaqələr şöbəsinin rəisi,
polis polkovniki Kamran Əliyev deyib.
K.Əliyev bildirib ki, həmin avtomobillər
istismara yararsızdır: "O avtomobillər daha çox ətraf kəndlərdə, ucqar
yerlərdə yaşayanlara məxsusdur. Deyirlər ki, yola çıxmıram, kəndin içində sürürəm,
texniki baxışdan keçməsəm də olar. Belə avtomobillərdən kifayət qədər var. O avtomobillərin
sahibləri bilirlər ki, texniki baxışa gəlsələr, həmin avtomobillərin texniki
baxışdan keçməsi mümkün olmayacaq, ümumiyyətlə, istismarına icazə verilməyəcək.
Ona görə də o avtomobillərin sahibləri həmin nəqliyyat vasitələrini texniki
baxışdan yayındırırlar".
K.Əliyev qeyd edib ki, elə avtomobillər
istismardan çıxarılmalıdır: "Onların eləsi var ki, görkəmindən saz
avtomobilə oxşayır, mexaniki hissələrində də ciddi problem yoxdur. Amma həmin
avtomobillərin metal hissəsii daxildən o qədər korroziyaya uğrayıb ki, heç bir
zərbəyə davamlı deyil. Adi bir toqquşma zamanı da görürsən ki, o avtomobildə qəzanın
ağırlıq dərəcəsi daha yüksək olur. Yəni, təzə maşında heç xəsarətlə də nəticələnməyən
bir qəza, elə avtomobillərdə insan ölümünə gətirib çıxarır. Bu avtomobillərin
istismardan çıxarılması daha məqsədə uyğundur. Bu isə həmin nəqliyyat vasitələrinin
sahiblərinə güzəştli yeni avtomobillərin satılması və digər formalarda həyata
keçirilə bilər".
Bir neçə
gün öncə deputat Elmira Axundova Milli Məclisdə
müzakirəyə çıxarılan "Yol hərəkəti haqqında” qanunun müzakirəsi zamanı da
bu məsələyə toxunmuşdu. 2017-ci ilin ilk rübündə törədilən 140 yol nəqliyyat
hadisəsi nəticəsində 40 nəfərin öldüyünü, 150-yə yaxın insanın yaralandığını
deyən E.Axundova bildirib ki, biz də Rusiya və başqa ölkələr kimi, köhnə
avtomobilləri vətəndaşlardan alaq: "Dövlət orqanları bunun müqabilində vətəndaşlara
vəsait, ya da çek versinlər, bunun qarşılığında Gəncə, yaxud Naxçıvan istehsalı
olan maşınları ala bilsinlər”.
"Pul
qazanırlar deyə, başqalarının həyatını təhlükəyə atmağa haqları çatmır”
Bəs bu kimi təkliflərin reallaşması mümkündürmü? Əgər mümkündürsə,
hansı formada edilə bilər? Avtosfer.azsaytının baş redaktoru, nəqliyyat üzrə
ekspertElməddin Muradlı "Kaspi”yə açıqlamasında
bildirdi ki, Rusiyada belə bir təcrübə olub, gözəl də icra edilib: "1992-ci ilə
qədər istehsal olunan avtomobilləri Rusiya hökuməti yığdı və əvəzində yenilərini
təklif etdi. Köhnə avtomobilin dəyərini hesablayıb çıxdılar, qalan pulu isə vətəndaşlar
yavaş-yavaş ödədilər. Kreditin sərfəli forması təklif olundu, insanlar ödəyərkən
əziyyət çəkmədilər. Ümumiyyətlə, avtomobildən imtina edənlər də oldu, yeni avtomobil alanlar da”.
Ekspertin sözlərinə görə, Yol Hərəkəti Haqqında Qanunda qeyd
edilir ki, texniki cəhətdən nasaz avtomobillər istismara buraxıla bilməz: "Köhnə
maşın sürənlərin, onlarla dəmir, mal-qara daşıyanların çoxunun qarajında kifayət
qədər bahalı avtomobillər də var. Onlar köhnədən yük üçün istifadə edirlər.
Amma pul qazanırlar deyə, başqalarının həyatını təhlükəyə atmağa haqları
çatmır. Həmin köhnə avtomobillərin əvəzinə qazel alıb işlərini görsələr daha
yaxşı olar. Kifayət qədər gündəlik qazancları da olur. Yol Hərəkəti Haqqında
qanunda illərdir bu var ki, texniki nasaz avtomobillər istismara buraxıla bilməz.
Hətta Dövlət Yol Polisinin əməkdaşı o avtomobili küçədə görəndə dərhal cərimə
meydançasına aparmalıdır. İşıq cihazları normal işləmədikdə, şüşəsilən işləməsə,
sürücü o problemi yerində aradan qaldıra bilmirsə, maşın cərimə meydançasına
gedə bilər. Amma işıq cihazları, şüşələri, baqajın qapısı üstündə olmayan,
qapıları məftillə bağlanan, oturacaqları yerində olmayan avtomobil necə
istismar oluna bilər?”
"Təklif edəcəyimiz ucuz maşınlar
yoxdur”
E.Muradlı deyir ki, köhnə avtomobillərin yeniləri ilə əvəz
olunması yaxşıdır, amma bu, indiki halda mümkün deyil: "Bu gün Azərbaycanın
avtomobil sənayesi o qədər inkişaf etməyib axı. "Nazlifan” avtomobilləri
istehsal edirik, yaxud Gəncədə "Oka” yığılır. Onu əlillər üçün güclə çatdırırlar.
Bu avtomobilləri kütləvi surətdə istehsal etmək imkanının olub-olmadığını deyə
bilmərəm. "Nazlifan” isə baha qiymətə başa gəlir. 20 mindən aşağı deyil.
200-1000 manata olan sınıq-salxaq maşınları əhalidən alıb, 20 minlik maşını necə
təklif edəsən? Bizim təklif edəcəyimiz ucuz maşınlar da yoxdur”.
Ekspert qeyd etdi ki, bu cür avtomobillər təhlükə mənbəyidir,
yol polisi həmin avtomobillərin yollarda hərəkət etməsinə göz yummamalıdır:
"Biz həmin avtomobillərə "yeriyən tabut” deyirik. Onlarla hərəkət etmək məsuliyyətsizliyin
ən pik nöqtəsidir. "Mən ailəmi dolandırıram” deyib, bu maşınla yola çıxan adam
fikirləşmir ki, onu həbs etsələr, ailəsini kim saxlayacaq? Dünyada hər il
avtomobil sənayesi yenilənəndə təhlükəsizlik elementlərini gücləndirirlər. Amma
yenə də həmin avtomobillərdə bəzən ölüm halı olur. Onsuz da Rusiya istehsalı
olan köhnə avtomobillərdə təhlükəsizlik kəmərindən başqa heç bir təhlükəsizlik
elementi yoxdur. Onun tam yarasız vəziyyətdə olanını sürmək isə böyük təhlükədir.
Yol polisi bu
avtomobilləri görür. Sadəcə müəyyən mental xüsusiyyətlərimiz var. "Dəyməyin,
insandır, onun çörək ağacıdır” tipli yanaşma isə bu problemin həllinə mane
olur”.
"Hamısının
texniki baxış sənədi var”
106.3 FM-də yayımlanan "Avtostop” verilişinin müəllifi və
aparıcısı Tural Yusifov deyir ki, əgər söhbət yük daşımaq üçün
istifadə edilən texniki cəhətdən yararsız avtomobillərin əvəzlənməsindən gedirsə,
bu həmin avtomobillərin sahibləri üçün əlverişli olmayacaq: "Mən bunu efirdə bir neçə dəfə müzakirə etmişəm.
Söhbət utilizasiyadan gedirsə, belə sual yaranır ki, biz "texniki cəhətdən
nasaz avtomobil” deyəndə nəyi nəzərdə tuturuq? Bu dəmir daşıyanlarımı? O zaman
onlara verilən yeni avtomobillərlə dəmir daşımayacaqlar? O GAZ 3110-i kefindən
sürmür, dəmir və yaxud nəsə daşıyır ki, evinə 5-10 manat pul aparsın. Təbii ki
onlara Gəncədə istehsal olunan traktor verməyəcəklər. "Nazlifan”a gəlincə,
deyirlər ki, zavod bağlanır, çünki sifariş azdır. Bu barədə dəqiq məlumatım
yoxdur. Yenə də onlara "Nazlifan” verilməyəcək ki, dəmirini "Nazlifan”la
daşısın. Söhbət alman istehsalı olan istismara yarasız avtomobillərdən gedirsə,
o zaman yol polisinə sual ünvanlanır ki, onlar texniki baxışdan necə keçirlər?
Həmin avtomobillərin üzərinə baxsanız, görərsiniz ki, hamısının texniki baxış sənədi
var”.
"Əgər
təbiəti düşünürüksə...”
T.Yusifov
hesab edir ki, bu, effektli təklif deyil: "İnsanların maşını əlindən alınırsa,
o zaman onlara nə veriləcəyi də dəqiq bilinməlidir: "Nazlifan”ların orta qiyməti
15 min manatdır. Söhbət Qarabağ müharibəsi əlillərinə, yaxud 9 Mayda veteranlara verilən avtomobildən
getmir. 15 minlik avtomobil neçə illik kreditlə veriləcək? Rusiyanın avtomobil
istehsalı var. Bir çox böyük dünya markalarının Rusiyada zavodu var. Eyni
zamanda, özləri də istehsal edirlər. Onların təklif etməyə məhsulları var.
Onlar nə üçün edirlər? Çünki avtomobillər Avro-4 standartına uyğun deyil. O
zaman burada sual yaranır: Biz deyirik
ki, o maşınlar təbiətə ziyan vurur, bəs bizdə istehsal olunan benzin? Mənim
avtomobilim avro 4 standartlarına uyğundur, amma 92 benzin vururam. Həmin 92
benzin Avro-4 standartına uyğun deyil. Əgər təbiəti düşünürüksə, benzindən
başlamalıyıq, məqsəd təhlükəsizliyi təmin etməkdirsə, həmin avtomobillərə
texniki baxış sənədi verilməməlidir”.
Aygün Asimqızı
