Keçid tikirik, amma istifadə etmiriksə...
Ekspertlərin fikrincə, vətəndaşların öz
təhlükəsizliklərinə laqeyd münasibətini maarifləndirmə və sərt inzibati
üsullarla aradan qaldırmaq olar
Hazırda Bakı şəhəri və
şəhərətrafı yollarda, həmçinin avtomagistrallarda 10 yeraltı və yerüstü piyada
keçidinin tikintisi aparılır. Azərbaycan Avtomobil Yolları Dövlət
Agentliyindən bildirilib ki, paytaxtın Heydər Əliyev prospekti ilə Zəki
Məmmədov küçəsinin kəsişməsində yeraltı piyada keçidinin; Azadlıq prospekti,
"Baku Electronics” mağazasının yanında; Qala-Pirallahı avtomobil yolunda;
Neapol küçəsində, Heydər Əliyev parkının yanında; Moskva prospekti ilə 20
Yanvar küçəsinin kəsişməsində; Mərdəkan-Zaqulba yolunda, köhnə "Mərdəkan
Broyler”in yaxınlığında; M-2 Bakı-Ələt avtomobil yolunun 39-cu kilometrliyində;
Hökməli dairəsində; Ceyranbatan qəsəbəsində yerüstü piyada keçidinin inşası
davam etdirilir. Tbilisi prospekti ilə Həsən Əliyev küçəsinin kəsişməsində isə
yerüstü piyada keçidinin tikintisinə başlanılıb.
Keçidlərin tikilməsi,
təqdirəlayiq haldır. Vətəndaşların təhlükəsizliyi hər şeydən önəmli olmalıdır.
Amma məsələnin digər tərəfi də var. Vətəndaşlar necə, öz təhlükəsizliklərinin
qeydinə qalırlarmı? Dəfələrlə şahidi oluruq ki, yeraltı və yerüstü keçidlər
olduğu halda, insanlar özlərini təhlükəyə atırlar, hərəkətin sıx olduğu
küçələrdə yolu, qaydaları pozaraq keçməyə cəhd göstərirlər. Bunun adı nədir,
tənbəllik, yoxsa məsuliyyətsizlik. Bəs vətəndaşlarda bu tənbəllik və
məsuliyyətsizlikdən necə xilas edək ki, həyatlarını təhlükəyə atmasınlar?
Nəqliyyat
məsələləri üzrə ekspert Elməddin Muradlı bildirdi ki, piyada keçidlərindən istifadə ilə
bağlı məsələ hər zaman aktual olaraq qalır: "Əksər vətəndaşlar piyada keçidindən
daha çox qorxur, nəyinki yoldan. Bəziləri isə piyada keçidindən istifadəni
özünə yaraşdırmır. Təəssüf ki, bu məsələyə yanaşma heç də istənilən səviyyədə
deyil. Elə valideynlər var ki, öz övladının həyatını təhlükəyə atır. Bu, həm də
uşaqlara pis nümunə olur. Son zamanlar bu istiqamətdə müsbətə doğru müəyyən dəyişikliklər
hiss olunur. Amma piyada keçidlərinin sayı və keyfiyyəti istənilən səviyyədə
deyil, həmçinin, quraşdırıldığı ərazilər düzgün seçilmədiyinə görə, əhali
arasında bu keçidlərdən istifadə edənlərin sayı artmır. Bəzi hallarda vətəndaşlar
uzun məsafəyə görə keçiddən istifadə etmir. Yolu keçərkən qulaqlıqlardan
istifadə edən vətəndaşlar həddən artıqdır. Bu məsələlər hələ də problem olaraq
qalmaqdadır. Piyada keçidləri insanların istifadəsi üçün tikilir. Əgər onlar yolu qanunsuz keçəcəklərsə bu qədər vəsait
niyə ayrılır? Düşünürəm ki, maarifləndirmə və təbliğat işləri davamlı şəkildə
aparılmalıdır. Vətəndaşların öz təhlükəsizliklərinə laqeyd münasibəti yalnız
maarifləndirmə ilə aradan qaldırmaq olar. Eyni zamanda, düşünürəm ki,
qanunvericilik bazasının bir daha nəzərdən keçirmək lazımdır. Bu istiqamətdə
aparılan mübarizəni səngitmək olmaz. Yoxsa zamanla, daha böyük problemlər
ortaya çıxa bilər. Biz özümüz uşaqlara yaxşı nümunə olmalıyıq ki, təhlükəli
halların qarşısını ala bilək. İndiki nəsil olmasa da, sonrakı nəsillər bu
qaydalara əməl etməkdən utanmayacaq. Amma hələlik, təəssüf ki, bu sahədəki
vəziyyət qaneedici deyil”.
Sosioloq Lalə Mehralıdeyir ki, bu məsələnin həlli ilə bağlı aidiyyəti qurumlar tərəfindən həm
maarifləndirmə, həm inzibati tədbirlər görülüb. Amma təəssüf və maraq doğuran vəziyyət
yaranıb. Çünki heç bir vasitənin faydası yoxdur. İnsanların gözü qarşısında,
keçidi qoyub yolu qaydanı pozaraq keçmək istəyən piyadanı avtomobil vurub
öldürsə də, heç kim dərs almır. Maraqlıdır ki, digərləri də bunu təkrarlayır.
Maşınların sürətlə şütüdüyü yol və prospektlərdə insanlar yolu keçməyə çalışır.
Hər iki halda sürücülər piyadaların məsuliyyətsizliyinin qurbanı olur. Belə
hallarda sürücünü cəzalandırmaq olmaz. Əgər keçid inşa edilibsə, vətəndaş keçidi
qoyub, yolu, qaydanı pozaraq keçirsə və bu zaman qəza halı qeydə alınırsa,
sürücü cəzalandırılmamalıdır. Bu, ədalətli deyil. Cərimələrin məbləğini
artırmağın bir fayda verəcəyini düşünmürəm. Cərimələrin ödənilməsi yerində
deyil, qəbz vasitəsilə həyata keçirilir. Amma ödəməyənlərə qarşı heç bir cəza
tədbiri görülmür. Məncə, məsələyə bu aspektdən yanaşmaq lazımdır. Əks halda
piyadaların səhvi ucbatından sürücülərin həyatı qurban gedir”.
Nəqliyyat
məsələləri üzrə ekspert Hüseyn Abdullayev bildirdi ki, insan
hər zaman təyinat nöqtəsinə gedib çatmaq üçün özünə qısa və asan yol axtarır.
Bu, insanın təbiətindən irəli gəlir. Bəzi insanlar intuitiv olaraq yerüstü
keçidlərdən istifadə etmək istəmir: "Qaydalara əməl etməyən insanlar istənilən
cəmiyyətdə var. Yerüstü-yeraltı piyada keçidi olan yollarda sürücülər yolda
piyadanın peyda olacağını gözləmir. Bu isə piyadaların iştirakı ilə
yol-nəqliyyat hadisələrinin artmasına gətirib çıxarır. Yol hərəkəti
statistikası göstərir ki, yerüstü və ya yeraltı piyada keçidlərinin olduğu
yerlərdə piyadaların iştirakı ilə baş verən yol-nəqliyyat hadisələri ildən-ilə
artır. Əksər hallarda küçədənkənar piyada keçidlərinə piyadalara xüsusi qayğı
kimi yanaşılır. Ancaq bu, əslində, belə deyil. Onları, sadəcə, küçələrin
buraxıcılıq qabiliyyətini artırmaq üçün inşa edirlər. Fakt odur ki, bu, baş
vermir və tıxac, sadəcə, bir yerdən başqa yerə ötürülür. Küçədənkənar piyada
keçidlərinin tikintisi və texniki qulluğu baha başa gəlir. Təkcə bir yeraltı
keçidin inşasına ayrılan vəsaiti bir neçə kilometrlik piyada infrastrukturunun
salınmasına və ən qabaqcıl təhlükəsizlik standartları əsasında eyni səviyyəli
piyada keçidlərinin yaradılmasına
yönəltmək olar”.
Ekspert bildirdi ki, yerüstü
keçidlərlə bağlı bir neçə məqama diqqət yetirmək lazımdır: "Piyada keçidlərinin
əsas vəzifəsi piyada və avtomobil axınlarını ayırmaqdır. Lakin məsələ
burasındadır ki, bu keçidlər 60-cı illərdə sərfəli olsa da, müasir dövrdə şəhər
küçələrində bir sıra problemlərə yol açır. İlk növbədə bu keçidlər şəhərin hər
kəs üçün əlçatanlığına mane olur. İndi bu infrastrukturun şəhər küçələrindəki
tətbiqi bir sıra problemlərə gətirib çıxarır. İlk növbədə əlil arabasında olan,
xəstə, yaşlı insanlar üçün belə keçidlər əlçatan deyil. İnkişaf etmiş ölkələrdə
artıq uzun illərdir ki, şəhər yollarında piyada keçidləri tikilmir. Əlbəttə ki,
söhbət şoselərdən, ələlxüsus, şəhərkənarı yollardan getmir. Həmin yerlərdə belə
keçidlərin olması zəruridir. Şəhər küçələri ictimai məkan olduğundan, piyada
axınları intensiv olur. Cəmiyyətdə müxtəlif yaş və kateqoriyalardan olan
insanlar yer alır (yaşlı, fiziki məhdudiyyətli, uşaq arabalı valideynlər,
müvəqqəti xəstə, ağır yükü olanlar).Yeraltı keçidlər bütün insanlar
üçünəlverişli deyil. Üstəlik, standartlara görə, yeraltı və ya yerüstü
keçidlər arasındakı məsafə azı 500 metr olmalıdır. Bu isə həssas insanlar üçün
olduqca böyük məsafədir”.
Şəbnəm Mehdizadə