İxtisaslaşmış maarifləndirici baza zərurəti
Valideynlər
üçün fəaliyyətə başlayacaq yeni maarifləndirici - informasiya portalı təhsillə
bağlı axtarılan bütün suallara cavab verən məlumat bazası rolunu oynayacaq.
Rusiyada həyata keçiriləcək layihə tərbiyəvi xarakter daşımaqla bərabər, məktəbliləri
gələcək ixtisas seçimlərinə yönəltməyə, valideynləri axtardıqları suallara
cavab tapmağa da kömək edəcək. Belə ki, ölkənin 78 regionundan pedaqoq və
valideynləri ətrafına toplayan portal ailə tərbiyəsi və valideyn maarifçiliyini
müzakirə etməyə imkan yaradacaq. "Məlum olub ki, məktəblə sıx əməkdaşlıq etmək
üçün bugünkü məktəblilərin valideynlərinin çoxunun psixoloq-pedaqoq köməyinə
ehtiyacı var. Bu addımı atmaqla, dövlət, valideynlərə övladlarının tərbiyəsində
kömək etmək istəyir”- deyə Təhsil və elm
naziri Olqa Vasilyeva "Ailələrə kömək” federal layihəsi əsasında 20 milyon
adamın istifadə edəcəyi funksional kömək mərkəzinin açılmasının nəzərdə
tutulduğunu bildirib: "Bu informasiya portalında ölkədə baş verən bütün təhsil
məsələləri yer alacaq, pedaqogika, uşaqların təlim-tərbiyəsi haqqında
informasiyalara üstünlük veriləcək. İnformasiya əsrində yaşayırıq. Hər şey virtual məkana
köçürsə, elektron media, sosial media ənənəvi medianı üstələyirsə, valideynlərin
özlərinin axtardığı çoxsaylı suallara elə birbaşa cavab tapmaları üçün
platforma kimi istifadə etdiyi məkana da ehtiyac var. Xüsusən, bu işə dövlət dəstəyi
varsa, daha effektiv nəticəsi ola bilər”.
Əlbəttə, demək olmaz
ki, bizdə təhsilyönümlü informasiya resursları yoxdur. Təhsil Nazirliyinin bu
istiqamətdə fəaliyyət göstərən resursları, müstəqil portallar və s. var. KİV
ayrı-ayrılıqda təhsil sahəsinə geniş yer ayırır. Bununla belə, sırf valideynlərə
yönəlik maarifləndirici informasiya resursunun qıtlığı hiss olunur. Belə ki,
hazırda valideynlərin təhsillə bağlı qalaq-qalaq suallarına cavabla yanaşı,
onlara məsləhətlər verilməsinə də ehtiyac var. Düzdür, indi liseylərin, kolleclərin,
ali məktəblərin, ümumiyyətlə, təhsilə bağlı qurumların saytları fəaliyyət göstərir.
Ancaq bunlar cəmiyyətdə yaranan çoxsaylı sualların cavabının tapılması üçün
adekvat platforma rolunu oynaya bilmir. Vətəndaş cəmiyyətinin də bu istiqamətdə
mükəmməl işləri nəzərə çarpmır. Çünki insanlar özlərini maraqlandıran sualların
cavabını almaq üçün təhsillə bağlı qurumların qapılarını döyməkdə, məktublar
ünvanlamaqda, qaynar xətlərə telefon açmaqdadırlar.
Maarifləndirici
baza
Bu gün valideynlərin,
müəllimlərin məktəb və peşə təhsili, o cümlədən təhsilin bütün pillələri ilə
bağlı informasiyalara böyük ehtiyacı olduğunu deyən təhsil eksperti Etibar Əliyev qəbul olunmuş qərarlar, atılan
addımlar və qəbul imtahanları ilə bağlı pərakəndə və çaşdırıcı informasiyaların
yayıldığını bildirir. Belə ki, valideynlər, müəllimlər çox vaxt uşaqları yönləndirə
bilmirlər: "Bu günlərdə Dövlət İmtahan Mərkəzi 28 min şagirdin sınaq imtahanı
ilə bağlı "Youtube” üzərindən birbaşa yayıma qoşuldu. İmtahanda iştirak edən
şagirdlərin təxminən 7 min nəfəri uyğun portalda öz nəticələri ilə maraqlanıb.
21 min şagirdin hansı nəticələri göstərməsi ilə bağlı isə valideynlər
maraqlanmayıblar. Belə bir fakt bu
istiqamətdə cəmiyyətdə müəyyən dərəcədə ətalətin olduğunu göstərir. Görkəmli
alman filosofu Kant "Pedaqogika haqqında” traktatında nümunəvi bir məktəbin
adını çəkir. Hər bir cəmiyyətdə, təhsil sistemində nə baş verirsə, onu yazıb məktəbin
divarlarına yapışdırırlarmış ki, valideynlərin və uşaqların məlumatı olsun. Söhbət
18-ci əsrdən gedir. O vaxtdan maarifləndirmə işləri böyük aktuallıq kəsb edir. Maarifçilik
işlərinin aparılması bu sahədə suyu xeyli durulda bilər. Yəni insanlar birinci
mənbədən informasiyanı götürə bilərlər, həmçinin bu sahədə şayiələrin sayı
azala bilər. Məsələn, valideynləri, imtahanla bağlı maraqlandıran sualların
cavabı DİM-in saytında yer alır, ancaq kütləyə hesablanan məlumat bazasının
olması bu istiqamətdə müsbət addımdır. Hesab edirəm ki, belə bir portal geniş
oxucu kütləsinə də lazım olar. Bizdə təhsillə bağlı müəyyən media orqanları fəaliyyət
göstərir, ancaq bu istiqamətdə sırf ixtisaslaşmış maarifləndirici bazanın
olması vacibdir”.
Tələb və təklifdən asılılıq
"6
yaşına qədər uşağın məktəbəqədər təhsil və tərbiyəsi düzgün keçərsə, məktəb dövründə
bu uşağın heç bir təhsil problemi olmaz. Valideynlər isə çox vaxt bu dövrə o qədər
əhəmiyyətli yanaşmırlar. Məktəb başlayandan sonra uşaq üçün müəllim axtarmağa,
onun üzərində işləməyə başlayırlar: «98 faiz insanın formalaşması 6 yaşına
kimidir. Bu baxımdan tərbiyə çox vacib bir prosesdir. Tərbiyəni sırf valideynlərin
ümidinə buraxmaq da olmaz. Çünki onların arasında savadlı olanları da var,
olmayanları da. Bu baxımdan dünyanın hər yerində dövlət uşaqlara yönəlmiş addımlar
atır” deyən psixoloq Ruhəngiz
Qarayevanın sözlərinə görə, məktəblilərin tərbiyəsi təhsillə bərabər gedən
prosesdir: «Mən İctimai Televiziyada müəllifi olduğum və sırf valideynlərə və
uşaqların tərbiyəsinə yönələn «Addım-addım» layihəsini reallaşdırana kimi çox əziyyət
çəkdim. Bir neçə il süjetli verilişlər hazırladım. Hamı mənə deyirdi ki, o
verilişin reytinqi olmayacaq. Ancaq həmin verilişdən sonra valideynlər zəng edərək
uşaqlarında problemin nədən yarandığını öyrəndiklərini deyir, məsləhət istəyirdilər.
Demək, valideynə bu məlumatı vermək lazımdır. Uşağı necə tərbiyə etməyi bütün
valideynlər bilmir. Ancaq bizə elə gəlir ki, bunu hamı bilir. Tərbiyə elmdir.
Bizim empirik tərbiyəmiz var. Valideynlərimiz bizi necə tərbiyə edibsə, biz də
övladlarımızı elə tərbiyə etməyə çalışırıq. Ancaq bizim böyüyərkən qarşılaşdığımız
problemlər hamısı uşaqlıqla aldığımız travmaların nəticəsidir. Valideynlər bu
barədə məlumatsız olduğundan, uşaqlarda da həmin problemlər yaranır. Bu
baxımdan bizdə də valideynlərin məsləhətləşməsinə, onlarla müzakirələrin aparılacağı
bir platformaya ehtiyac var”. Psixoloqun fikrincə, bizdə sırf maarifləndirici
platformanın yaranması tələf və təklifdən asılıdır: "Bizə elə gəlir ki, bizdə
buna tələb yoxdur. Ancaq bizdə uşaqlarla bağlı kitablar yazan müəlliflər çox
azdır. Rus psixoloqları uşaq tərbiyəsi ilə bağlı çoxlu kitablar yazıblar. Orada
valideynlər bu kitabları oxumağa artıq alışıblar. Bizdə belə kitablar az
olduğundan buna tələbat duymamışıq. İnsan nəyisə biləndə, nəyisə bilmədiyinin fərqində
olur”. Psixoloq belə bir platformanın bizdə də yaranmasına ehtiyac olduğunu
çoxdan səsləndirdiyini deyir: "Mən illərdir ki, belə bir təklifi səsləndirmişəm.
Belə bir platforma olmalıdır ki, valideynlər təhsil sahəsində gündəlik baş verən
yeniliklərdən xəbər bilsinlər, axtardıqları suallara cavab tapsınlar. Məsələn,
uşaqlar üçün pulsuz muzey günləri, sərgilər və s. keçirilirsə, bununla bağlı
valideynin məlumat əldə edə biləcəyi baza olmalıdır. Biz tədricən bu tələbatı
valideynlərdə yaratmalıyıq. Əgər gözləsək ki, valideynlərdə bu tələbat
yaranacaq, sonra belə portallar fəaliyyətə başlayacaq, o, çox gec olacaq”.
Fərqli sistemə ehtiyac
Məktəbəqədər təhsil üzrə ekspert Xalidə Həmidova hesab edir ki, ölkəmizdə maarifləndirici istiqamətdə
fəaliyyət göstərən informasiya resursları mövcuddur. O cümlədən, alimlərin bu
mövzuda yazdığı kitablar, araşdırmalar var: "Sadəcə, onların insanlara çıxış məsələsi
bir qədər çətindir. Həmçinin valideynlər özləri də maariflənməyə meyilli deyillər.
Onlar hər şeyi öz istədikləri kimi etmək istəyirlər. Məsələn, biz deyirik ki, məktəbəqədər
hazırlığa gedən uşaqlara yazı yazmaq olmaz. Bu, uşaqların sağlamlığına mənfi təsir
göstərir. Valideyn isə "mənim uşağım yazı yazmalıdır” deyə təkid edir. Bununla
bağlı dərsliklərdə də məlumat verilir, ancaq valideyn onları oxumur. Bilmirik
ki, bu məlumatları valideynə hansı formatda çatdıraq ki, düzgün istiqamətdə
maariflənsinlər. Hətta, dünyanın elə ölkələri var ki, orada fəaliyyət göstərən
maarifləndirici portallara valideynlər üzvlük haqqı ödəyirlər ki, maariflənsinlər».
Ekspertin fikrincə, valideynlərlə iş üçün fərqli bir sistem yaradılmalıdır:
«Əslində nəzəri baxımdan alimlər bu istiqamətdə çox işləyiblər, ancaq praktik
baxımından bunların həyata keçirilməsi bir qədər ləngiyib. Hesab edirəm ki,
elmi araşdırmalardan, müxtəlif vəsaitlərdən istifadə etməklə, bizdə də belə bir
sistem qurmaq olar. Telekanallarda az da olsa təhsillə bağlı verilişlər var,
ancaq valideynlər daha çox seriallara baxmağa üstünlük verirlər. Təhsillə bağlı
verilişlər isə az reytinqlə baxılır. Açığını deyim ki, valideynlərlə iş ən çətin
sahədir. Tələbə ilə, şagirdlə daha düzgün sistem qurmaq olur, ancaq valideynlə
anlaşmaq çətindir. Bizdə daim təhsilin aşağı səviyyədə olmasından şikayətlənirlər.
Məncə, bu fikir düz deyil. Əgər valideynlər də bizimlə həmrəy olsalar, daha
yaxşı nəticə əldə edərik”. X.Həmidova hesab edir ki, məktəblərin daxilində fəaliyyət
göstərən valideyn komitələri təhsilə dəstək istiqamətində düzgün işləsələr,
valideynlər də maariflənərlər: "Təkcə valideynləri maarifləndirmək işin bir tərəfidir,
onlar özləri də məlumat əldə etməyə və ona əməl etməyə alışmalıdırlar. Biz həmişə
nəyisə tətbiq edəndə mütləq uyğunlaşdırma aparırıq. Bu da tam olaraq effekt
vermir».
Müraciət olarsa...
Xüsusi təhsil
kanalının yaranmasına ehtiyac olsa da, bu barədə cəmiyyətdə söz-söhbət davam
etsə də, təəssüf ki, bu fikirlər elə istək olaraq qalmaqdadır. Televiziya kimi
ayrıca bir tribuna isə təbii ki, təhsil mövzusu ilə bağlı yaranan sualların
cavabını daha əlçatan edə bilər. Ancaq insanların bu istəklərinin sədası gedib
Milli Televiziya və Radio Şurasına (MTRŞ) çıxsa da, hələ quruma müraciət şəklində
gedib çatmayıb. MTRŞ-nin sədr müavini Qafar Cəbiyev
televiziyanın ən mühüm funksiyalarından birinin maarifçilik işi olduğunu deyir:
"Televiziya cəmiyyəti maarifləndirmək, elm və biliklərlə bağlı ilkin
informasiyaları geniş ictimaiyyətə çatdırmaqda mühüm rol oynayır”. Təhsillə
bağlı xüsusi kanalın açılmasına gəlincə, sədr müavininin sözlərinə görə, məsələ
ilə bağlı hələ ki, quruma müraciət daxil olmayıb: «Təbii ki, gələcəkdə bu cür
müraciətlər olarsa, onu dəyərləndirmək mümkündür”.
Təranə Məhərrəmova