İstehsalı artan Azərbaycan avtomobilləri
2019-cu
ildə "Khazar" avtomobillərinin istehsalının artırılması gözlənilir. Bu
barədə Trend-ə "Azərmaş" ASC-dən bildiriblər. Məlumata əsasən,
müəssisədə "Peugeot 206" və "Peugeot 207" modellərinin
istehsalını təşkil etmək planlaşdırılır. İxraca gəldikdə isə qeyd olunub ki,
hazırda Ukrayna və Rusiya ilə danışıqlar aparılır, prosesin yaxın aylarda
təşkil olunacağı gözlənilir. Şirkətdən bildirilib ki, 2019-cu ilin əvvəlindən
300 avtomobil satılıb. Ötən il mindən çox avtomobil istehsal olunub ki,
onlardan 95 faizi satılıb. Qeyd edək ki, "Khazar" avtomobil zavodu
Neftçala sənaye zonasında yerləşir. Zavodda istehsal olunan bütün avtomobillər
"Avro-5" standartlarına uyğundur.
Bir müddət əvvəl iqtisadiyyat naziri Şahin
Mustafayev də ilin əvvəlindən
başlayaraq qeyri-neft sənayesində daha böyük fəallığın avtomobil istehsalı
sahəsində müşahidə olunduğunu deyib. Nazirin sözlərinə görə, ölkədə
istər minik, istər yük avtomobillərinin istehsalı ildən-ilə artır. Ş.Mustafayev
qeyd edib ki, Neftçala Sənaye Parkında 2018-ci ildən fəaliyyət göstərən
"Khazar" avtomobil zavodunda bu ilin ilk rübündə 1600 minik
avtomobili istehsal olunub. Həmin avtomobillərin də böyük əksəriyyəti artıq
satılıb. Müəssisə daha 400 avtomobil üçün sifariş alıb.
İstehsalın artması bazarda yerli maşınlara maraq
yarada biləcəkmi? Ümumiyyətlə, bu sahədə ixracı artırmaq üçün hansı addımlar
atılmalıdır?
İqtisadçı ekspert Rəşad
Həsənov avtomobil istehsalı sahəsində qabaqcıl ölkəyə çevrilmək
məsələsində böyük üstünlüyümüzün olmadığını bildirdi: "Başqa sahələrdə ola
bilər, amma avtomobil istehsalı sahəsi bir az çətindir. Avtomobil sənayesi 2000-2015-ci
illər arasında bəzi cəhdlərin olmasına baxmayaraq, uğursuz inkişaf yolu keçdi.
Bunun nəticəsində ölkəmizdə istehsal olunan avtomobillərin sayında, eyni
zamanda sektorun dövriyyəsində əhəmiyyətli azalmalar müşahidə edildi. Amma
2015-ci ildən sonra yaranmış vəziyyət, xüsusilə də iqtisadiyyatın
şaxələndirilməsi, resurs asılılığının azaldılması, tələbatın yerli istehsalla
ödənilməsi bu istiqamətdə müəyyən addımların atılmasına şərait yaratdı. Beləcə,
avtomobil istehsalı da, inkişaf etdirilməsi prioritet olan sahəyə çevrildi.
Xüsusilə də son 2 il ərzində sənaye məhəllələrində bir neçə avtomobil zavodunun
fəaliyyətə başlaması üçün müvafiq işlər görüldü, qonşu ölkələr, Rusiya və
İranla birlikdə investisiyalar qoyuldu, birgə müəssisələr yaradıldı. Bu müəssisələrin
fəaliyyəti ölkəmizdə avtomobil sənayesinin inkişafını sürətləndirən
faktorlardan birinə çevrildi. Bu gün həmin müəssisələrin mövcudluğu deməyə əsas
verir ki, bu istiqamətdə həm istehsalın miqdarında, həm də dövriyyədə artımlar
olacaq. Bu müddət ərzində istehsal olunan məhsulların yerli bazarlarda
rəqabətliliyinin artırılması ilə də bağlı müəyyən addımlar atıldı. Ötən ilin
sonlarında təsdiqlənən tariflərə uyğun olaraq, ölkəmizə idxal olunan
avtomobillərin aksiz vergisində çox ciddi artımlar tətbiq edilməsi nəzərdə
tutulurdu ki, bu da idxal olunan maşınların qiymətini kəskin şəkildə artırır. Nəticə
etibarı ilə bu addım, yerli istehsal üçün rəqabətli şərait formalaşdırılır.
Düşünürəm ki, indiki şərtlər yerli avtomobil sənayesi üçün kifayət qədər
optimaldır. Amma təbii ki, müəssisələr öz fəaliyyətlərini ənənəvi formada
deyil, daha müasir metodlarla və bazar prinsipləri ilə qurmalıdırlar. Burada
rəqabətlilik həm qiymət, həm keyfiyyət baxımından əhəmiyyətli olmalıdır.
R. Həsənov qeyd etdi ki, bu sahənin məhsulları ilə
bağlı stereotiplər qırılarsa, ciddi inkişaf əldə olunar: "Bilirik ki, texnoloji
avadanlıqların istehsalı sahəsində istehlakçıların yerli məhsullara güvəni tam
deyil. Avtomobil də məhz bu kateqoriyaya daxil olan məhsullardandır. Ümid
edirəm ki, yeni müəssisələr istehsal etdikləri məhsulların keyfiyyəti ilə bu
stereotipin qırılmasında mühüm rol oynayacaqlar. Əgər stereotipi qıra bilərlərsə,
Azərbaycanda avto-sənayenin inkişafı üçün yeni bir addım atılmış olacaq. Deyə
bilərəm ki, hazırda bazarda ciddi tələb formalaşıb. Yerli avtomobil
istehsalçıları bu vəziyyəti qiymətləndirərək düzgün bazar siyasəti həyata
keçirə bilərlər”.
İqtisadçı
Ramin Rəhimov bildirdi
ki, bir məhsulu istehsal etməzdən
əvvəl bazar araşdırması edilməli, həmin məhsulun alıcılıq qabiliyyəti öyrənilməlidir:
"Hazırda yerli yox, xarici avtomobillərə tələbat daha yüksəkdir. Düşünürəm ki,
avtomobilləri istehsal etməkdən daha çox, ilkin olaraq onun ehtiyat hisslərini
istehsal edən müəssisələrin sayının artırılması yaxşı olardı. Həm real istehsal
sahəsi genişlənmiş olardı, həm də həmin müəssisələrə işçi qüvvəsi cəlb
olunardı. Etiraf etməliyik ki, hələ ixrac yönümlü avtomobil istehsal edə
biləcək potensiala malik deyilik. Yəni bütün detalları xaricdən ixrac edib
avtomobil istehsal edəcəyiksə, bu, bizə baha başa gələcək. Yaxşı olar ki, bir
məhsulu istehsal etməzdən əvvəl bazar araşdırması edilsin, həmin məhsulun
alıcılıq qabiliyyəti öyrənilsin. Çox təəssüf ki, günümüzdə yerli istehsallı
avtomobilin real alıcısı yoxdur. Real alıcı kütləsini formalaşdırmaq üçün də
keyfiyyət parametrlərinə, yerli istehsala olan inamı artırmaq lazımdır. Bunun
üçün də birdən-birə avtomobil istehsal etmək yox, ehtiyat hissələrinin istehsalına
başlamalıyıq. Düşünmürəm ki, yaxın bir neçə il ərzində xaricə avtomobil ixrac
edəcək keyfiyyət parametrlərinə malik olacağıq”.
Günel Azadə