Gələcəyi hədəfləyən islahatlar
Azərbaycanda 90-cı illərdən başlayaraq dövlətin aparıcı
strukturlarında pozitiv dəyişikliklər həyata keçirilib. Dinamik inkişafı təmin
etmək üçün iqtisadi və sosial sferada əsaslı müsbət dəyişikliklərin həyata
keçirilməsi dövlət idarəçiliyi sisteminin təkmilləşdirilməsi, səmərəliliyin
yüksəldilməsi, çevik və məqsədyönlü fəaliyyət göstərən yeni idarəetmə
strukturunun formalaşdırılması artıq zərurətə çevrilib. Bu günlərdə
Nazirlər Kabinetinin 2018-ci ilin sosial-iqtisadi inkişafının yekunlarına və qarşıda duran vəzifələrə həsr olunan iclasında Prezident İlham Əliyev də bu məsələyə toxunaraq struktur islahatının gözlənildiyini vurğulamışdı. Dövlət başçısının yanvarın 14-də imzaladığı fərmanlar isə artıq struktur islahatları istiqamətində mühüm qərarların verildiyini özündə əks etdirir.
Prezident İlham Əliyevin rəhbərliyi altında son 16 ildə aparılan kompleks islahatlar Azərbaycana "dünyada ən islahatçı” ölkə imici qazandırmaqla yanaşı, həm də dövlətimizin davamlı və tarazlaşdırılmış iqtisadi inkişafı təmin edib. Dövlət başçısının tərəfindən aparılan struktur islahatlarının əsas məqsədi isə idarəetmədə çevikliyi və səmərəliliyi artırmaq, cəmiyyətdə formalaşan yeni çağırışlara və iqtisadiyyatda baş verən struktur dəyişikliklərinə adekvat uyğunlaşmanı təmin etməkdir. Bu struktur islahatları dövlət idarəetməsini iqtisadi inkişafın yeni mərhələsinə uyğunlaşdırır. Onu da qeyd edək ki, idarəetmə və iqtisadi inkişaf arasında tarazlıq, qarşılıqlı əlaqə və bir-birini tamamlama kimi prinsiplər qorunur. Çox yaxşı haldır ki, aparılan struktur islahatları iqtisadiyyatın əsas məsələsi – səmərəliliyin daha da artırılmasına xidmət edir. Məhz səmərəli dövlət idarəetmə aparatı məhdud resurslardan istifadə etməklə maksimum nəticə əldə edə bilər. Bu islahatların diqqət çəkən məqamlarından biri isə ölkədəki biznes mühitinə müsbət təsiri ilə bağlıdır. Çünki yığcam və məqsədyönlü dövlət aparatı özəl sektorun fəaliyyətinə müdaxiləni minimuma endirməklə daha çox bazar tənzimlənməsinə şərait yaradır. Bu baxımdan, dövlətin apardığı struktur islahatları həm biznesə, həm də ictimaiyyətə idarəetmənin səmərəliliyinin artırılması ilə bağlı yaxşı bir nümunədir.
Mövcud islahatların nəticəsi olaraq vətəndaşlara şəffaf, operativ və resurslara qənaət etməklə xidmət göstəriləcək, onlara lazım olan dövlət xidmətləri daha əlçatan və keyfiyyətli olacaqdır.
Deputat əlavə etdi ki, paralel strukturların ləğvi və mövcud strukturların yenidən təşkili büdcə vəsaitinə qənaət edilməsinə də gətirib çıxaracaq: "Bu struktur islahatların biznes mühitinin daha da təkmilləşdirilməsi, qeyri-neft ixracının genişləndirilməsi, ərzaq təhlükəsizliyinin gücləndirilməsi ilə özünü doğrultacağına tam əminəm. Dövlət xidmətləri daha əlçatan və keyfiyyətli olacaq. Eyni zamanda, islahatlar sahibkarlığın və biznesin inkişafına daha çox fayda verəcək. Dövlətimizin başçısının həyata keçirdiyi struktur islahatları Azərbaycanda dövlət idarəçiliyinin daha da təkmilləşdirilməsini, dövlət orqanlarının və qurumlarının fəaliyyətinin optimallaşdırılmasını və dövlət büdcəsi vəsaitindən səmərəli istifadəni təmin edəcək.
Millət vəkili Eldəniz Səlimov ölkə
prezidentin struktur islahatları bağlı son fərmanlarının razılıqla
qarşılandığını diqqətə çatdırdı: "Onu qeyd edim ki, hələ ötən əsrin 90-cı illərindən
başlanan struktur və kadr islahatları Prezident İlham Əliyevin 16 illik
hakimiyyəti dövründə də uğurla və mərhələli şəkildə davam etdirilib və zaman-zaman
etdirilməkdədir. Son fərmanlar, yəni, bir neçə dövlət qurumun ləğvi, birləşdirilməsi,
həmçinin, Kənd Təsərrüfatı Nazirliyi yanında Aqrar Xidmətlər Agentliyinin
yaradılması isə illərdir davam edən və etdirilən islahatlar prosesinin növbəti
mərhələsi və tərkib hissəsidir”.
"Bakı xəbər” qəzetinin baş
redaktoru, siyasi ekspert Aydın Quliyev bildirdi ki, islahatların
mühüm xüsusiyyətlərindən biri dövlət idarəçiliyinin indiki vəziyyətini
sosial-iqtisadi inkişafın mövcud səviyyəsinə uyğunlaşdırmaqdır: "O idarəçilik
strukturları uzunömürlü və dinamik olur ki, kənardan tövsiyə, təkan və ya təzyiq
gözləmədən islahatların zəruriliyini vaxtında görür və uyğun addımlar atır. Prezident
İlham Əliyevin struktur islahatları ilə bağlı yeni fərmanlarını bu kontekstdə dəyərləndirmək
lazımdır. Dövlət başçısı yanvarın 11-də Nazirlər Kabinetinin iclasında bəyan etdi
ki, idarəçilik strukturlarında köhnəlmə olduğu üçün islahatlar aparmaq zərurəti
var. Ardınca isə idarəçilik strukturunun ilk islahat sənədi rəsmən elan edildi.
Bu, o deməkdir ki, cənab Prezident dövlət idarəçilik sisteminin gündəlik iş
rejimi üzərində ardıcıl müşahidə və təhlillər aparır, gərəkli müdaxilələr edərək
vaxtında prinsipial qərarlar qəbul edir. Dövlət başçısı Azərbaycandakı sistemin
öz-özünü təkmilləşdirmək qabiliyyətinə malik olduğunu növbəti dəfə göstərdi. Ləğv
olunan, hüquqi statusu dəyişdirilən və yeni yaradılan qurumlar idarəçiliyin səmərəliliyini
artırmaq və nisbətən az resurslar əsasında daha böyük nəticələr əldə etmək məqsədi
daşıyır. Daha dəqiq desək, məqsəd illərdən bəri davam edən sosial-iqtisadi
inkişaf proseslərinin ortaya çıxardığı idarəçilik boşluqlarını daha optimal
variantlarla doldurmaqdır. Beləliklə, Prezidentin həyata keçirməyə başladığı
struktur islahatlarının ilk dəyərli özəlliyi sistemin özünü təkmilləşdirmək
qabiliyyətində olmasını nümayiş etdirməsidir”.
A.Quliyev əlavə etdi ki, başlanmış islahatların mühüm xüsusiyyətlərindən biri dövlət idarəetmə strukturunun indiki vəziyyətini sosial-iqtisadi inkişafın mövcud səviyyəsinə uyğunlaşdırmaqdır: "Prezident indiki islahatla onu da nümayiş etdirir ki, Azərbaycanda idarəçilik strukturu ilə sosial-iqtisadi inkişaf təmayülü bir-birini tamamlayır, bir-birinə təkan verir və bir-birinin çatışmayan, zəif nöqtələrini üzə çıxara bilir. Məhz bu xüsusiyyət Azərbaycanda idarəçilik strukturunun uzun ömürlüyünü təmin edən çox möhkəm şərtlərdən biridir. Struktur islahatları ilə bağlı qərar əsaslı elmi-nəzəri və praktiki təhlillərin yekunu olaraq meydana çıxıb. Başlanmış struktur islahatlarının xüsusiyyətlərindən biri də ölkədə biznes mühitini daha da yaxşılaşdırmaq, mövcud strukturların fəaliyyətini əsasən sağlam rəqabətli bazarın tələblərinə uyğunlaşdırmaq, strukturların fəaliyyətinə kənar, lüzumsuz müdaxilələri sıfıra endirmək və nəticədə inkişaf proseslərinin bazar və dövlət tənzimlənməsi arasında ən optimal balans nöqtəsini tapmaqdır. Daha vacib məqamlardan biri kimi onu da deyək ki, islahatlar mütləq olaraq ölkənin qeyri-neft sektorunda başlanmış inkişaf meyllərini daha da gücləndirməyi hədəfləyib. Dövlət başçısı idarəçilik islahatlarının davamlı prosesə çevrildiyini praktik olaraq göstərdi. Məlumdur ki, 2018-ci ildə ölkəmizin iqtisadi və sosial sektorunda bir sıra dərin və əhatəli islahatlar aparılıb. Bu islahatların həqiqətən çox ümidverici olduğunu beynəlxalq maliyyə qurumları da inamla bəyan etdilər. Prezidentin struktur-idarəetmə islahatları həm də ötən ilki sosial-iqtisadi islahatların bu il daha böyük nəticələr verməsinə yeni imkanlar açmaq baxımından əhəmiyyətlidir. İndi heç bir şübhə yoxdur ki, 2018-ci ildəki islahatlar bu il daha böyük nəticələr verəcək”.
Bəxtiyar Məmmədli
Nazirlər Kabinetinin 2018-ci ilin sosial-iqtisadi inkişafının yekunlarına və qarşıda duran vəzifələrə həsr olunan iclasında Prezident İlham Əliyev də bu məsələyə toxunaraq struktur islahatının gözlənildiyini vurğulamışdı. Dövlət başçısının yanvarın 14-də imzaladığı fərmanlar isə artıq struktur islahatları istiqamətində mühüm qərarların verildiyini özündə əks etdirir.
Prezident İlham Əliyevin rəhbərliyi altında son 16 ildə aparılan kompleks islahatlar Azərbaycana "dünyada ən islahatçı” ölkə imici qazandırmaqla yanaşı, həm də dövlətimizin davamlı və tarazlaşdırılmış iqtisadi inkişafı təmin edib. Dövlət başçısının tərəfindən aparılan struktur islahatlarının əsas məqsədi isə idarəetmədə çevikliyi və səmərəliliyi artırmaq, cəmiyyətdə formalaşan yeni çağırışlara və iqtisadiyyatda baş verən struktur dəyişikliklərinə adekvat uyğunlaşmanı təmin etməkdir. Bu struktur islahatları dövlət idarəetməsini iqtisadi inkişafın yeni mərhələsinə uyğunlaşdırır. Onu da qeyd edək ki, idarəetmə və iqtisadi inkişaf arasında tarazlıq, qarşılıqlı əlaqə və bir-birini tamamlama kimi prinsiplər qorunur. Çox yaxşı haldır ki, aparılan struktur islahatları iqtisadiyyatın əsas məsələsi – səmərəliliyin daha da artırılmasına xidmət edir. Məhz səmərəli dövlət idarəetmə aparatı məhdud resurslardan istifadə etməklə maksimum nəticə əldə edə bilər. Bu islahatların diqqət çəkən məqamlarından biri isə ölkədəki biznes mühitinə müsbət təsiri ilə bağlıdır. Çünki yığcam və məqsədyönlü dövlət aparatı özəl sektorun fəaliyyətinə müdaxiləni minimuma endirməklə daha çox bazar tənzimlənməsinə şərait yaradır. Bu baxımdan, dövlətin apardığı struktur islahatları həm biznesə, həm də ictimaiyyətə idarəetmənin səmərəliliyinin artırılması ilə bağlı yaxşı bir nümunədir.
Mövcud islahatların nəticəsi olaraq vətəndaşlara şəffaf, operativ və resurslara qənaət etməklə xidmət göstəriləcək, onlara lazım olan dövlət xidmətləri daha əlçatan və keyfiyyətli olacaqdır.
Heç şübhəsiz ki, bu islahatlar zamanı iş yerləri ilə təminat məsələsi
diqqətdə saxlanılıb. Müvafiq qurumlar və o cümlədən Dövlət İmtahan Mərkəzi fəaliyyəti
dayandırılmış strukturların əməkdaşlarının yenidən işlə təmin olunması üçün
bütün imkanlardan maksimum istifadə edəcəkdir.
Mövzu ilə bağlı "Kaspi” qəzetinə açıqlamasında Milli Məclisin deputatı Çingiz Qənizadə bildirdi ki, Azərbaycanda cəmiyyətin
bütün sahələrində yeniləşmə, təkmilləşmə prosesi gedir. Onun sözlərinə görə, bu
da öz növbəsində, dövlət idarəçilik sisteminin köhnə formasından imtina etməyi
və yeni, təkmilləşdirilmiş idarəçilik formasına keçidi zəruri edir: "Azərbaycanda
dövlət idarəetmə orqanlarında ciddi struktur islahatlarının gözlənildiyini
Prezident İlham Əliyev Nazirlər Kabinetinin yanvarın 11-də keçirilən iclasında
bildirmişdi. Dövlətimizin başçısı daha çevik idarəetmə strukturunun yaradılması
ilə bağlı işlərə başlanacağını qeyd etmişdi. İclasdan üç gün sonra Prezident
İlham Əliyev Azərbaycanda dövlət idarəçiliyinin təkmilləşdirilməsi ilə bağlı əlavə
tədbirlər haqqında fərman imzaladı. Fərmana əsasən, bir çox dövlət qurumları ləğv
edildi və ya digər qurumlara birləşdirildi. Prezidentin dövlət idarəçiliyində
struktur islahatlarına başlaması zamanın tələbidir. Azərbaycan cəmiyyəti dövlətimizin
başçısının bu addımını alqışlayır və dəstəkləyir”.
Ç.Qənizadə vurğuladı ki, Azərbaycan dinamik və hərtərəfli şəkildə,
uğurla inkişaf edən bir ölkədir və onun inkişafı daha çevik struktura malik
idarəetmə tələb edir: "Qazanılan bu uğurların davamlılığını təmin etmək üçün səmərəliliyi
aşağı olan struktur vahidlərinin ləğv edilməsi, birləşdirilməsi və ya daha
çevik mexanizmlərlə əvəzlənməsi doğrudan da bir zərurətə çevrilib. Bir-birini təkrarlayan,
təxminən eyni istiqamətdə fəaliyyət göstərən dövlət qurumlarının olmasına
ehtiyac yoxdur. Prezident də vurğuladı ki, daha çevik və səmərəli idarəçilik
formasına keçməyin zamanı çatıb”.Deputat əlavə etdi ki, paralel strukturların ləğvi və mövcud strukturların yenidən təşkili büdcə vəsaitinə qənaət edilməsinə də gətirib çıxaracaq: "Bu struktur islahatların biznes mühitinin daha da təkmilləşdirilməsi, qeyri-neft ixracının genişləndirilməsi, ərzaq təhlükəsizliyinin gücləndirilməsi ilə özünü doğrultacağına tam əminəm. Dövlət xidmətləri daha əlçatan və keyfiyyətli olacaq. Eyni zamanda, islahatlar sahibkarlığın və biznesin inkişafına daha çox fayda verəcək. Dövlətimizin başçısının həyata keçirdiyi struktur islahatları Azərbaycanda dövlət idarəçiliyinin daha da təkmilləşdirilməsini, dövlət orqanlarının və qurumlarının fəaliyyətinin optimallaşdırılmasını və dövlət büdcəsi vəsaitindən səmərəli istifadəni təmin edəcək.
Onu da vurğulamaq yerinə düşər ki, Prezident İlham Əliyevin rəhbərliyi
ilə ölkədə səmərəli dövlət idarəetmə aparatı formalaşdırılmaqla davamlı və
tarazlaşdırılmış iqtisadi inkişaf təmin edilib”.
E.Səlimov qeyd etdi ki, bu islahatları ayrı-ayrılıqda götürmək olmaz:
"Çünki bəzən elə təsəvvür yaradılmağa çalışılır ki, guya indiyə qədər belə proseslər,
islahatlar, idarəetmənin təkmilləşdirilməsi olmayıb və müvafiq addımlar
atılmayıb. Əslində belə deyil və əgər bu cür düşünənlər varsa, onda bu düzgün
yanaşma sayıla bilməz. Bu təkmilləşdirmələr, kadr, struktur islahatları hər
zaman olub, bu gün də var, sabah da olacaq. Bəzən asta, bəzən isə daha sürətli
şəkildə, özü də dövrün və zamanın reallıqlarına uyğun şəkildə şahidi olacağıq.
Eyni zamanda sosial şəbəkələrdə gedən
müzakirələrdə bir zamanlar dövləti, hakimiyyəti struktur islahatları
aparmamaqda haqsızcasına "ittiham” edənlər, indi valı tərsinə çeviriblər. Onlar
indi də bu qurumların ləğvinə qarşı çıxır, guya orada çalışanların halına
yandıqlarını nümayiş etdirməyə çalışırlar. Əslində onların niyyəti, məqsədi bəllidir,
od olmayan yerdən tüstü çıxarmağa cəhd edirlər. Amma faydasızdır, səmərəsizdir,
onlara da məsləhətim budur ki, artıq boş-boş işlərlə məşğul olmasınlar, heç
olmasa ömürlərində bircə dəfə gedib faydalı bir işin qulpundan yapışsınlar. Həmin
insanlar işsiz qalmayacaqlar, neçə ki, bundan əvvəl ləğv edilən bir sıra
qurumların işçiləri, əməkdaşları işsiz-gücsüz qalmayıblar. Onlar da öz
ixtisaslarına, qabiliyyət və bacarıqlarına uyğun şəkildə işlə təmin
olunacaqlar. Bu, birmənalıdır. Odur ki, dövlət başçısının bu istiqamətdəki son
addımlarını da müsbət qiymətləndirməklə yanaşı, bu prosesin bundan sonra da
davam etdiriləcəyinə əminliyimi ifadə edirəm”.
A.Quliyev əlavə etdi ki, başlanmış islahatların mühüm xüsusiyyətlərindən biri dövlət idarəetmə strukturunun indiki vəziyyətini sosial-iqtisadi inkişafın mövcud səviyyəsinə uyğunlaşdırmaqdır: "Prezident indiki islahatla onu da nümayiş etdirir ki, Azərbaycanda idarəçilik strukturu ilə sosial-iqtisadi inkişaf təmayülü bir-birini tamamlayır, bir-birinə təkan verir və bir-birinin çatışmayan, zəif nöqtələrini üzə çıxara bilir. Məhz bu xüsusiyyət Azərbaycanda idarəçilik strukturunun uzun ömürlüyünü təmin edən çox möhkəm şərtlərdən biridir. Struktur islahatları ilə bağlı qərar əsaslı elmi-nəzəri və praktiki təhlillərin yekunu olaraq meydana çıxıb. Başlanmış struktur islahatlarının xüsusiyyətlərindən biri də ölkədə biznes mühitini daha da yaxşılaşdırmaq, mövcud strukturların fəaliyyətini əsasən sağlam rəqabətli bazarın tələblərinə uyğunlaşdırmaq, strukturların fəaliyyətinə kənar, lüzumsuz müdaxilələri sıfıra endirmək və nəticədə inkişaf proseslərinin bazar və dövlət tənzimlənməsi arasında ən optimal balans nöqtəsini tapmaqdır. Daha vacib məqamlardan biri kimi onu da deyək ki, islahatlar mütləq olaraq ölkənin qeyri-neft sektorunda başlanmış inkişaf meyllərini daha da gücləndirməyi hədəfləyib. Dövlət başçısı idarəçilik islahatlarının davamlı prosesə çevrildiyini praktik olaraq göstərdi. Məlumdur ki, 2018-ci ildə ölkəmizin iqtisadi və sosial sektorunda bir sıra dərin və əhatəli islahatlar aparılıb. Bu islahatların həqiqətən çox ümidverici olduğunu beynəlxalq maliyyə qurumları da inamla bəyan etdilər. Prezidentin struktur-idarəetmə islahatları həm də ötən ilki sosial-iqtisadi islahatların bu il daha böyük nəticələr verməsinə yeni imkanlar açmaq baxımından əhəmiyyətlidir. İndi heç bir şübhə yoxdur ki, 2018-ci ildəki islahatlar bu il daha böyük nəticələr verəcək”.
Bəxtiyar Məmmədli