Ermənistanın çıxış yolu - Qərbin işğalçı ölkəyə tövsiyəsi
"EU Reporter” nəşri yazır ki, Yerevanla Bakı arasında ikitərəfli
münasibətlərin normallaşması Ermənistanın ticarət əlaqələrinə çox müsbət təsir
göstərəcək. Ticarət dövriyyəsi artacaq, Azərbaycan və Türkiyədən Ermənistana
daha ucuz qiymətə məhsullar tədarük olunacaq, Ermənistanın ixrac məhsulları
bahalaşacaq.
44 günlük müharibə bölgədə yeni geosiyasi mənzərə yaratmaqla yanaşı,
regional inteqrasiya və iqtisadi inkişaf üçün də qapı açdı. Amma inteqrasiya
istiqamətində addımlar atılsa da, bir çox maneələr qalmaqdadır. Bu maneələr
sırasında Ermənistan müxalifəti və Qərbdəki erməni lobbi şəbəkəsi də var. Həmin
qüvvələr anlamaq istəmir ki, bu inteqrasiya bütün Qafqaz regionuna ciddi
iqtisadi faydalar vəd edir. Əlbəttə, əgər mövcud problemlər aradan
qaldırılarsa.
Ermənistan
iqtisadiyyatının inkişafını stimullaşdıracaq
Qərbin nüfuzlu
nəşrləri sırasında olan "EU Reporter”
yazır ki, Ermənistanın Azərbaycan və Türkiyə ilə sərhədləri uzun illərdir ki,
bağlıdır. Odur ki, bu illər ərzində regional əməkdaşlıq və iqtisadi inteqrasiya
mümkün olmayıb: "İkinci Qarabağ müharibəsi isə Azərbaycan, Ermənistan və Rusiya
liderlərinin ötən il noyabrın 10-da imzaladıqları üçtərəfli bəyanatla başa
çatıb. Demək, qarşılıqlı faydalı əməkdaşlıq üçün yeni imkanlar açılıb. Söhbət
regionda bütün nəqliyyat dəhlizlərinin açılmasından gedir. Sənədin 9-cü
maddəsində deyilir ki, bölgədəki bütün iqtisadi və nəqliyyat əlaqələri
açılmalıdır. Bu o deməkdir ki, Azərbaycan Zəngəzur regionu vasitəsilə ölkənin
qərb hissəsi ilə Naxçıvan arasında yol infrastrukturunu bərpa edəcək. Amma
Zəngəzur dəhlizi strateji nöqteyi-nəzərdən tək Bakı deyil, regionun bütün ölkələri
üçün böyük önəm daşıyır. Bu dəhliz nəticəsində bölgədə bütün avtomobil və dəmir
yolları açılacaq. Əlbəttə, Zəngəzur dəhlizinin açılması konkret Bakı üçün də
mühüm əhəmiyyət kəsb edir. Çünki bu, ona məxsus Naxçıvanın uzun illərdir davam
edən blokadasına son qoyacaq. Yerevanın maraqlarına gəlincə, Ermənistan
Azərbaycan vasitəsilə Rusiya ilə dəmir və avtomobil yolu əlaqəsi quracaq.
Üstəlik, onun dəmir yolları şəbəkəsi İranın dəmir yolları ilə də birləşə bilər.
Bütün bunlar Ermənistan iqtisadiyyatının inkişafını stimullaşdıracaq”.
"Berlin
Economics: "Ermənistanın ticarət əlaqələrinə müsbət təsir göstərəcək”
Yeri gəlmişkən, məqalədə "Berlin
Economics”in təhlilinə də istinad
olunur. Bildirilir ki, münaqişənin həlli və Yerevanla Bakı arasında ikitərəfli
münasibətlərin normallaşması Ermənistanın ticarət əlaqələrinə çox müsbət təsir
göstərəcək: "Məsələn, ticarət dövriyyəsi artacaq, Azərbaycan və Türkiyədən
Ermənistana daha ucuz qiymətə məhsullar tədarük olunacaq, Ermənistanın ixrac
məhsulları bahalaşacaq. Beləliklə, bu gün bir məsələ tam aydındır:
kommunikasiya və nəqliyyat əlaqələrinin açılması iqtisadi inkişafa və
inteqrasiyaya töhfə verəcək. Bu isə öz növbəsində, sülh prosesinə yardım
göstərəcək. Demək, Zəngəzur dəhlizinin açılması ilə Ermənistanla Azərbaycan ikitərəfli
münasibətlərdə yeni səhifə aça bilər. Çünki bu zaman hər iki tərəf regional
iqtisadi inteqrasiyadan faydalanacaq. Amma postmünaqişə dönəmində erməni
cəmiyyətində Zəngəzur dəhlizinin açılmasına qarşı olan qüvvələr var. Onlar
nəqliyyat əlaqələrinin açılmasını siyasi məğlubiyyət kimi qəbul edir və revanşist
fikirləri dəstəkləyirlər”.
Bakı
dəhlizin tam fəaliyyət göstərməsini dəstəkləyir
Nəşr qeyd edir ki, Azərbaycana gəlincə,
Bakı dəhlizin tam fəaliyyət göstərməsini dəstəkləyir. Prezident İlham Əliyev
bildirib ki, Zəngəzur dəhlizinin tam fəaliyyəti üçün həm dəmir yolu, həm
avtomobil yolu olmalıdır. Biz Bakıda avtomobilə əyləşib oradan rahatlıqla
Türkiyəyə və Naxçıvana keçə bilərik: "Bütün bunlar onu göstərir ki, 10 noyabr
bəyanatı bütün tərəflərin strateji maraqlarına uyğundur. Bu arada, Azərbaycan
artıq azad edilmiş ərazilərdə lazımi infrastrukturun bərpasına və yenidən
qurulmasına başlayıb. Bu prosesdə Türkiyə, İtaliya və İsrail kimi müxtəlif
ölkələrin şirkətləri fəal iştirak edir. Bakı Qarabağda "ağıllı şəhər”lər
tikməyə çalışır. Üstəlik, o, bu ərazilərdə bərpa olunan enerji mənbələrindən
istifadə etmək fikrindədir. Məqsəd regionun enerjiyə olan tələbatının bu yolla
ödənilməsidir. Göründüyü kimi, Azərbaycan Qarabağda sürətli bərpa işləri aparır.
Bununla o, regional iqtisadi inteqrasiya prosesinə öz töhfəsini verir. Bölgədə
beynəlxalq hava limanlarının tikintisi bir neçə səbəbə görə Bakı üçün mühüm
əhəmiyyət kəsb edir. Birincisi, bu, Qarabağ regionunda yük və sərnişin
daşımalarının miqyasını artıracaq. Məsələn, Zəngilan Beynəlxalq Hava Limanı
Zəngəzur dəhlizinin bir hissəsi olacaq. Odur ki, Azərbaycanın əsas hissəsi ilə
Naxçıvana, buradan isə Türkiyəyə yük daşımaları daha sərfəli olacaq. İkincisi,
Qarabağ regionunun, xüsusilə Kəlbəcər, Laçın və Şuşanın çox böyük turizm
potensialı var. Demək, bu hava limanları turizm sahəsinin inkişafına töhfə
verəcək. Üstəlik, həmin hava limanları insanlara qeyd edilən rayonlara rahat və
daha qısa zaman kəsiyində səfər etməyə imkan yaradacaq”.
İndi
regional iqtisadi inteqrasiya dövrüdür
Nəşr vurğulayır ki, Ermənistanın
Azərbaycanın beynəlxalq birlik tərəfindən tanınan ərazilərini uzun illər işğal
altında saxlamasından, bu üzdən davam etmiş münaqişədən həm azərbaycanlılar,
həm də ermənilər çox əziyyət çəkib: "Lakin iki xalq arasındakı qanlı müharibə
artıq sona çatıb. İndi regional iqtisadi inteqrasiya dövrüdür. Məlum olduğu
kimi, Avropa ölkələrinin inteqrasiyası məhz İkinci Dünya müharibəsinin başa
çatmasından sonra iqtisadi layihələrin həyata keçirilməsi, ilk öncə polad və
kömür sahəsində əməkdaşlıqla başlayıb. Bu əməkdaşlıq inteqrasiyada iştirak edən
ölkələrin bir-birinin ərazi bütövlüyünə və suverenliyinə hörmətinə əsaslanırdı.
Bu, Azərbaycan və Ermənistan əhalisini də gözləyir. Çin atalar sözündə
deyildiyi kimi, "sülh və sabitlik min külçə qızıla bərabərdir”.
Azər
NURİYEV