Bazardan aldım bir dənə, evdə açdım min dənə - Fotolar
Rusiyanın məşhur futbolçusu Andrey Arşavin
Azərbaycana qonaq gəlir. Arşavin ölkəsinə qayıtdıqdan sonra jurnalistin
"Azərbaycandan özünlə nə gətirdin” sualına belə cavab vermişdi: "Özümlə bir
yeşik möcüzəvi meyvə gətirdim”. Arşavinin Azərbaycandan Rusiyaya apardığı
möcüzəvi meyvənin adı nə idi? O meyvə Rusiyada belə qəhətdir ki, Andrey
Azərbaycandan qayıdarkən ondan bir yeşik aparıb? Bu sualların cavabında çox
mətləblər var.
Son illər ərzində qeyri-neft sektorunun inkişafı
dövlət siyasətinin prioritetlərindən birini təşkil edir. Qeyri-neft sektorunun
əsas qollarından biri sayılan aqrar sahədə aparılan islahatlar, verilən
qərarlar və görülən işlər yavaş-yavaş öz bəhrəsini verməkdədir. Artıq öz daxili
tələbatımızı ödəməklə yanaşı, xarici ölkələrə də məhsul ixrac edirik. Azərbaycan
öz keyfiyyətli məhsulu ilə dünya bazarlarına daha da böyük həcmdə çıxmağa
başlayıb. Dövlət başçısı İlham Əliyevin də söylədiyi kimi, bizim üçün kənd
təsərrüfatının bütün sahələri böyük əhəmiyyət daşıyır. Bu məhsullar içərisində özünəməxsusluğu
ilə seçilən və dünya bazarlarında Azərbaycanı
böyük uğurla təmsil edən məhsullardan biri də nardır. Andrey Arşavinin
Azərbaycandan Rusiyaya apardığı, "möcüzəvi meyvə” adlandırdığı nar.
Məlumat üçün qeyd edək ki, ölkəmizdə 2017-ci il
üzrə illik nar ixrac 6 min ton təşkil edib. Ümumi istehsalın həcmi 156 min ton,
ümumi istehlak isə 135 min tondur. Təhlillər göstərir ki, ildən-ilə ölkədə nar
istehsalı artır. Rəsmi göstəricilərə əsasən, bu məhsul üzrə özünü təminetmə
səviyyəsi 104,5 faiz təşkil edir. Bəs görəsən bu göstəriciləri daha da artırmaq
imkanımız varmı? Necə edək ki, Arşavin dadı damağında qalan Azərbaycan narını
Rusiyada da rahatlıqla ala bilsin? Ümumiyyətlə, Azərbaycan narı daha hansı
ölkələrə ixrac edilə bilər?
"Azərbaycan
narına böyü tələbat var”
İqtisadçı-ekspert Pərviz
Heydərov deyir ki, ölkədə
istehsal edilən aqrar məhsulların ixracı artım dinamikası nümayiş etdirir. Bu
məhsulların içərisində nar da var: "Nar Azərbaycanda yetişdirilən və öz
keyfiyyətlərinə görə üstünlüyə malik olan məhsuldur. Keçmiş MDB ölkələrində və
Rusiya bazarlarında Azərbaycan narına böyük maraq və tələbat var. Hazırda nar
xarici bazarlara daha çox xammal formasında ixrac edilir. Amma biz məhsulun
emal formasında ixracına da çalışmalıyıq. Bu sahədə müvafiq analizlər
aparılmalıdır ki, daha çox gəlir əldə etməyin yolları öyrənilsin. Aidiyyəti qurumlar
bu məsələ ilə bağlı hərəkətə keçməlidir. Aydın məsələdir ki, Azərbaycanda
becərilən aqrar məhsulların ən böyük bazarı Rusiyadır. İxracımızın böyük
hissəsi bu ölkənin payına düşür. Ümumilikdə götürdükdə, bu, müsbət hal kimi
qiymətləndirilə bilər. Çünki əsas məsələ məhsulu ixrac etməyə müvafiq
bazarların olmasıdır. Amma bir bazardan asılı olmaq heç də yaxşı hal deyil. Bu
mənada hesab edirəm ki, aqrar məhsulların yalnız bir bazardan asılı olması
tendensiyası ləğv olunmalıdır. Çalışmaq lazımdır ki, yeni bazarlar kəşf edək və
məhsullarımızın şaxəli formada ixracını təşkil edək. Məsələn, Türkiyə, Orta
Asiya, Avropa bazarlarına çıxışımızı təmin etməliyik”.
"Azərbaycan narı
özünü yeni bazarlarda da sübut edə biləcək”
İqtisadçı alim Vüqar
Bayramov bizimlə
söhbətində xarici bazarlarda Azərbaycan narına olan tələbatın böyük olduğunu
söylədi: "Azərbaycan narı müqayisəli üstünlüyə malik olan kənd təsərrüfatı
məhsullarından hesab olunur. Azərbaycanda yetişdirilən nar təkcə regional
bazarlarda deyil, o cümlədən dünya bazarlarında da artıq özünü təsdiq edə
bilib. Bu isə nar ixracının genişlənməsinə böyük imkan yaradır. Azərbaycan nar
məhsullarının Rusiya və digər qonşu ölkələrlə yanaşı, yeni bazarlara da çıxış
imkanları var. Bu bazarlar içərisində Avropa, Körfəz ölkələri və Yaponiya özünəməxsus
yer tutur. Bu isə nar ixracının daha da genişlənməsinə təkan verə bilər.
Mərhələli şəkildə növbəti illər ərzində nar ixracını daha da artıra bilərik.
Ölkəmizdə yetişdirilən nar kifayət qədər rəqabətə davamlı məhsuldur. Buna görə
də, mövcud şərtlər daxilində Azərbaycanın nar ixracatını növbəti illərdə xeyli
artırmaq olar. Düşünürəm ki, sözügedən məhsul yeni bazarlarda da özünü tam
sübut edə biləcək. Yeni bazarlar dedikdə, əsasən Asiya bazarları və özəlliklə
Yaponiya nəzərdə tutulur. Bu bazarlarda bizim kənd təsərrüfatı məhsullarına
tələb kifayət qədər yüksəkdir. Yaponiya özlüyündə böyük bazar hesab olunur.
Orada nara və nar suyuna böyük tələb var. Bu mənada Azərbaycan növbəti illərdə
adıçəkilən ölkəyə daha çox məhsul ixracına çalışmalıdır”.
Onu da qeyd etmək yerinə düşər ki, Arşavinin dadı damağında qalan
Azərbaycan narı ilə yanaşı, bu məhsuldan əldə edilən şərablar da xaricə ixrac
olunur. Misal üçün, bu günlərdə "Az-Granata” MMC-nin mətbuata
açıqlamasından aydın olub ki, Azərbaycanda istehsal edilən nar şirəsi və nar
şərabı dünya bazarında öz yerini möhkəmləndirməkdədir. Belə ki, "Az-Granata”
MMC-nin şirə və şərab emalı zavodunun məhsullarından bu gün Rusiya, ABŞ,
Kanada, Almaniya, Fransa, Hollandiya, Belçika, Polşa, Çexiya, Avstriya,
Macarıstan, Ukrayna, Belarus, Birləşmiş Ərəb Əmirlikləri, Malayziya, Yaponiya,
Çin, Bəhreyn, İsrail, Avstriya kimi bir çox ölkələrdə bu məhsullara tələbat
artmaqdadır. MMC-nin mətbuat xidmətindən o da bildirilib ki, buna səbəb
ixrac olunan nar şirəsi və nar şərabının yüksək keyfiyyətidir. Şirə və şərabın
keyfiyyətli olması bir sıra amillərlə bağlıdır. Müəssisəyə məxsus 100 hektar
orqanik nar bağı var və burada yetişdirilən yüksək keyfiyyətli məhsul öz dadı
ilə digər ölkələrdə yetişdirilən nardan seçilir. Yetişdirilən məhsuldan alınan
şirə və şərabın özünəməxsus gözəl və fərqli dadı alıcıları daha çox cəlb edir.
Təsadüfi deyil ki, müəssisənin nar bağlarına Almaniyanın GMBH İnstitutu
tərəfindən BİO sertifikatı verilib.
Bunu
da xatırlatmaq yerinə düşər ki, keyfiyyətli məhsulu yetişdirmək bir işdirsə,
həmin məhsuldan beynəlxalq bazarda rəqabətə davam gətirən yeni məhsul almaq da
bir işdir, təcrübədir. Bu təcrübənin formalaşmasında müasir texnologiyalardan
istifadə edilməsi də mühüm rol oynayır. Elə "Az-Granata”nın nar şirəsi və
şərabını məşhurlaşdıran digər səbəblərdən biri? zavodda ən müasir
texnologiyanın tətbiqidir. Belə ki, meyvə şirəsinin dadının qorunub saxlanması
üçün hazırda Almaniya istehsal olan vakum filtrlərindən istifadə edilir. Əldə
olunan şirə heç bir digər təsirə məruz qalmadığı üçün öz rəngini, dadını və
ətrini özündə saxlayır. Əminliklə demək olar ki, bir çox xarici ölkələrdə
şöhrət qazanan nar şirəsi və şərabı yaxın 2-3 ildə dünya miqyasında
Azərbaycanın milli brendi kimi tanınacaq. Bu da ixrac potensialının daha da
genişlənməsinə töhfə verəcək.
"İxrac
imkanlarını daha da artırmaq olar”
Kənd təsərrüfatı
üzrə ekspert Qadir Bayramlı bildirdi
ki, Azərbaycanın təbii şəraiti,
xüsusilə də iqlimi və torpaqları narın inkişafı üçün olduqca əlverişlidir: "Azərbaycanın
dağlıq və dağətəyi bölgələrindən başqa, əksər əraziləri nar yetişdirmək üçün
əlverişli hesab olunur. Ölkəmizdə nar daha çox Göyçay, Ağdaş, Kürdəmir kimi aran
rayonlarında becərilir. Onu da qeyd edim ki, bu ərazilərdə yetişdirilən məhsul
digərləri ilə müqayisədə daha keyfiyyətlidir. Ölkəmizdə yetişdirilən narın
keyfiyyətinə söz ola bilməz. Onun ixrac imkanları da kifayət qədər genişdir. Amma
indiki halda daha məhsuldar nar sortlarının yetişdirilməsinə çalışmalıyıq ki,
ixrac imkanlarımız daha da genişlənsin. Hələ Sovet dövründə Azərbaycanda
becərilən nar bir çox respublikalara ixrac edilirdi. Müstəqillik illərindən
sonra kənd təsərrüfatının bir çox sahələrində olduğu kimi, bu sahədə də tənəzzül
yaşandı. Hal-hazırda tənəzzülə uğrayan ənənəvi sahələrin yenidən dirçəldilməsi
üçün işlər görülür. Son dövrlər bu sahənin inkişafına yönələn tədbirlər və eyni zamanda kənd təsərrüfatı sahəsinə dövlət tərəfindən göstərilən
diqqət və qayğı nəticəsində sözügedən sahənin inkişafında müəyyən qədər
irəliləyiş var. Amma bu sahədə problemlər də qalmaqdadır. Sahibkarlar üçün dövlət tərəfindən uzunmüddətli kreditlər
olsa, bu sahəni inkişaf etdirmək olar. Əkmək üçün kifayət qədər nar bağları
var.Fermerlərin əsas problemlərindən biri də suvarma sistemi ilə
bağlıdır. İlk olaraq suvarma sistemlərinin yenilənməsinə, həmçinin
aqro-sığortanın tətbiqinə böyük ehtiyac
var”.
"Bazara
gözəl məhsul çıxarmaqla iş bitmir”
Marketoloq Seymur
Quliyev bildirdi ki,
önəmli olan həmin məhsulun brend olaraq tanınmasıdır: "Önəmli
olan, məhsulun dünya bazarlarında
tanınmasıdır. Bazara gözəl məhsul çıxarmaqla iş bitmir. Onun brendləşdirilməsini
işini həyata keçirmək lazımdır. Əgər biz dünya bazarına hansısa məhsulu
çıxarırıqsa, deməli, bu, ölkənin adıdır. Azərbaycanın Göyçay narı həqiqətən də
dadına və keyfiyyətinə görə mükəmməldir. Amma bunu bizim özümüzdən başqa neçə
nəfər bilir? Önəmli olan, ölkənin brendini formalaşdırmaqdır. Daha sonra
ayrı-ayrı məhsullarımızın brendləşdirilməsini apara bilərik. Yəni birdəfəlik
nardan başlayıb, Azərbaycan narını brend
adı altında tanıtdıra bilmərik”.
S.Quliyev deyir ki, məhsulun brendə çevrilməsində
onun fiziki göstəriciləri ilə yanaşı emosional göstəriciləri də əhəmiyyətli rol
oynayır: "Ad, sloqan rəng kimi nüanslar məhsulun fiziki
keyfiyyətləridir. Amma emosional əlavələr olmadan brend yaratmaq mümkün
deyil. Azərbaycan narının brend olması
üçün emosional bir əlavəyə ehtiyacı var. Hekayəsi olmayan bir məhsul
emosiyalara sahib ola bilməz. Biz hər
hansı bir məhsulu dünyada tanıtmaq istəyiriksə, həmin məhsulun özünəməxsus tarixi,
hekayəsi olmalıdır. Bu gün hansısa markadan paltar alıb sevə-sevə geyiniriksə,
deməli, həmin marka bizim zehnimizə nəyəsə görə həkk olunub. Xarici brendlər
özlərinin brend dəyərini istehlakçı zehnində formalaşdıra bilir Bunu araşdırmaq
və öyrənmək lazımdır ki, nar deyəndə insanların ağlına daha çox nələr gəlir?
Məsələn, nar deyəndə hansı ölkələr yada düşür? Və bunun səbəbi nədir? Bu
sualların cavabı əsasında Azərbaycan narının brend etmək olar. Azərbaycan
məhsulları keyfiyyətli olsa belə, marketinq və brendinq strategiyaları düzgün
deyil. Həmçinin, şirkətlərin satış sonrası xidmətləri olduqca bərbaddır”.
Şəbnəm
Mehdizadə
Yazı
Azərbaycan Respublikasının Prezidenti yanında Kütləvi İnformasiya Vasitələrinin
İnkişafına Dövlət Dəstəyi Fondunun 31 dekabr - Dünya Azərbaycanlılarının
Həmrəyliyi Günü və Yeni il münasibətilə keçirdiyi fərdi jurnalist yazıları
müsabiqəsinə təqdim olunur