Avropadan gələnlər artır, Körfəz ölkələrindən isə...
2019-cu ilin yanvar-mart
aylarında Azərbaycana dünyanın 157 ölkəsindən 610,8 min və ya 2018-ci ilin
yanvar-mart ayları ilə müqayisədə 2,9 faiz az əcnəbi və vətəndaşlığı olmayan
şəxs gəlib. Gələnlərin 28 faizi Gürcüstan, 27,4 faizi Rusiya Federasiyası, 11,3
faizi Türkiyə, 9,2 faizi İran, 3,5 faizi Birləşmiş Ərəb Əmirlikləri, 1,8 faizi
Ukrayna, 1,7 faizi Hindistan, 1,4 faizi İraq, 15,6 faizi digər ölkələrin
vətəndaşları, 0,1 faizi isə vətəndaşlığı olmayan şəxslər olub. Ötən ilin eyni
dövrü ilə müqayisədə ölkəmizə gələnlərin sayında daha çox azalma Qətər (48,5
faiz), İran (43,4 faiz), İsrail (41,7 faiz), Birləşmiş Ərəb Əmirlikləri (28,1
faiz) və İraq (24,8 faiz) vətəndaşları arasında qeydə alınıb. Bununla yanaşı,
Misirdən gələnlərin sayı 2,3 dəfə, Hindistan - 1,8 dəfə, Səudiyyə Ərəbistanı -
1,8 dəfə, Türkmənistan - 1,6 dəfə, Pakistan - 1,5 dəfə, Çin - 46,1 faiz,
Yaponiya - 32,5 faiz, Gürcüstan - 22,9 faiz, Omandan isə 17,4 faiz artıb. 2019-cu
ilin yanvar-mart aylarında Avropa İttifaqına üzv ölkələrdən gələnlərin sayı 2,8
faiz artaraq 19,1 min nəfər, Körfəz ölkələrindən gələnlərin sayı 33,1 faiz
azalaraq 106,8 min nəfər, MDB ölkələrindən gələnlərin sayı 1,1 faiz azalaraq
202,3 min nəfər olub.
Turistlərin sayında qeyd
alınan artma və azalmanın səbəbini öyrənmək çün ekspertlərlə həmsöhbət olduq.
"New ERA Travel” turizm
agentliyinin rəhbəri Elçin Rüstəmov artma və
azalmanın müxtəlif səbəbləri olduğunu qeyd edir: "Bu məsələ tək Azərbaycan bazarı
ilə bağlı deyil, digər ölkələrdə olan turizm bazarı da bu dəyişikliyə məruz
qalır. İlk olaraq artımın səbəblərindən
danışaq. Məsələn, Çin və Yaponiyadan, o cümlədən bir sıra Asiya ölkələrindən
gələn turistlərin artma səbəbi bu yaxınlarda Şanxayda və digər şəhərlərdə
təşkil edilən turizm sərgilərində bizim turizm potensialımızın da nümayiş
edilməsidir. Bu tip sərgilərdə təmsil olunmaq böyük turizm bazarını əlçatan
edir. Nümayiş edilən turizm xidmətləri və məhsulları müxtəlif ölkələrdən olan
insanların marağını cəlb edir. Çin turistlərindən danışası olsaq, deyə bilərəm
ki, çinlilər tək yox, qrup şəklində gəlirlər. Siz çox nadir halda bir çinlinin
tək səyahət etdiyini görərsiniz. Həm təhlükəsizlik, həm də psixoloji baxımdan
onlar qrup halında səfər etməyi sevirlər. Ona görə də, onların gəlişi statistik
göstəricilərə təsir edir. Eyni zamanda pakistanlılara da bu amili aid etmək
olar. Pakistanlılar daha çox aşağı qiymət əldə etmək üçün qrup halında səyahət
edirlər. Yəni oranın turizm agentlikləri fərd şəklində göndərəndə, səfər baha
başa gəlir, amma qrup şəklində olanda endirimlər tətbiq edilir. Bu aşağı
qiymətlər daha çox nəqliyyatda və oteldə işə yarayır. Məsələn, 50 nəfər eyni
vaxtda otel və avtobus sifariş edəndə qiymətlər aşağı düşür. Ona görə, qrup
şəklində səyahət onlara sərfəli olur. Amma onların xərclədiyi məbləğ elə də çox
olmur. Belə ki, Körfəz ölkələrindən gələn qonaqların 2-3 nəfərinin xərclədiyini
onlar qrup olaraq xərcləyir. Çox gəlsələr də, nisbətən daha aşağı büdcəli
qonaqlardır. Körfəz ölkələrindən gələnlərin sayının azalmasına səbəb isə viza
rejimidir. Albaniya bir çox Körfəz ölkələrinə vizasız rejim tətbiq edir. Ona görə
də, hazırda turistlərin böyük əksəriyyəti ora üz tutur. Vizasız rejim eyni
formada həm Türkiyədə, həm də Gürcüstanda olduğu üçün ora gedənlər say etibarı
ilə çoxdur”.
E. Rüstəmov qeyd etdi ki, ümumi
olaraq azalmanın səbəblərindən danışsaq, öncə qiymət siyasəti məsələsinə toxunmalıyıq:
"Xüsusilə də otellərdəki qiymətlərin qeyri-stabil olması bu sahənin inkişafına
mənfi təsir edir. Düşünürəm ki, qiymətləndirmə siyasəti otellərdə düzgün
aparılmır. Açığı, dəfələrlə bu mövzuya toxunulsa da, istənilən nəticə əldə
olunmayıb. Xaricdə otel sahəsində təcrübəsi olan biri kimi, bizim otellərin
satış menecerlərini nəyə əsasən qiymətləndirmə apardıqlarını anlamaq olmur.
Hətta, bəzi otellərin müəyyən agentliklərin monopoliyasında olduğunu da iddia
etmək olar. Təbii ki, bu, ayrı-ayrı
otellərin yeritdiyi siyasətdir. Amma istənilən halda, ümumilikdə ölkə turizminə
təsir edir. Əlbəttə, bu məqamda deyilə bilər ki, bazarda tələb təklifi
formalaşdırır. Sadəcə olaraq otellərin qeyri-stabil siyasət aparması daimi
olan, xüsusilə də ərəb turistlərin ölkəmizdən üz döndərməsinə zəmin yaradır”.
"Luna travel” turizm şirkətinin rəhbəri Rəhman Quliyev artma və azalmanın dövrdən asılı olaraq da
dəyişdiyini bildirir: "Göstərilən statistika ilin əvvəli üçün keçərlidir. Ola
bilsin ki, yay mövsümünə və ilin ortalarına doğru rəqəmlərdə dəyişiklik baş
versin. Belə ki, statistikaya görə, Körfəz ölkələrindən gələn turistlərin
sayında azalma var. Bu, təbiidir, çünki hazırda həmin ölkələrdə hava şəraiti
normaldır. Lakin yay fəslində orada hava kəskin isti olur və insanlar istirahət
üçün səyahətə çıxırlar. Yəni həmin dövrdə artma müşahidə edə bilərik. Onu da
qeyd edim ki, Körfəz ölkələrindən gələnlər Bakıdan çox, bölgələrə getməyə
üstünlük verirlər. Sərin bölgələr onlar üçün daha əlverişli olur. Digər
tərəfdən də Asiya ölkələrindəki turizm şirkətləri ilə olan əməkdaşlığımız,
beynəlxalq sərgilərdə iştirakımız həmin ölkələrdən olan turistlərin ölkəyə axın
etməsinə şərait yaradıb. Son dövrlər Asiya ölkələrinin turizm bazarına ciddi
yaxınlaşma əldə etmişik. Bir məsələni də qeyd edim ki, turist axına təsir edən
amillərdən biri də ölkədəki sabitlikdir. Son dönəmlər bəzi ölkələrdə baş verən
siyasi hadisələr, təhlükəsizliyin istənilən səviyyədə olmaması insanları ora
səyahət etmək fikrindən çəkindirir. Ölkəmizdəki bu sabit vəziyyət davam etdikcə,
turist axını hər dövrdə olacaq”.
Günel Azadə