Almaniyada süni intellektin sirlərini öyrənən azərbaycanlı gənc - MÜSAHİBƏ
Coşqun Quliyev: "Hər şeyi işləyərək, ailə yardımı
olmadan həll etdim”
Magistr təhsilini
ölkə xaricində almaq istəyir, fərqli universitetlərə müraciət edir. Sonda iki
seçim arasında qalır: Almaniyada təqaüdsüz, Macarıstanda təqaüdlü təhsil. Maddi
cəhətdən təminatı olmasa da, Almaniyanı seçir. Düşünür ki, sahəsi üzrə özünü
orda daha çox inkişaf etdirə bilər. Elə də olur. Hazırda Almaniyada "Almaniya
Süni İntellekt Tədqiqat Mərkəzi”ndə maşınöyrənmə, optimallaşdırma sahəsində
araşdırma köməkçisi vəzifəsində çalışır. Söhbət azərbaycanlı gənc Coşqun
Quliyevdən gedir.Qeyd edək
ki, Coşqun Quliyev 1996-cı il dekabrın 15-də Şahbuz rayonunun Badamlı qəsəbəsində
anadan olub. 1-6-cı siniflərdə Badamlı qəsəbə orta məktəbində, 7-11-ci siniflərdə
isə Naxçıvan Türk liseyində orta təhsil alıb. Qafqaz Universitetinin (indiki
Bakı Mühəndislik Universiteti) sənaye mühəndisliyi ixtisasında (ingilis dilində)
oxuyub. Hazırda Almaniyanın Saarland Universitetində data elmləri və süni
intellekt sahəsində magistr təhsili alır.
- Coşqun bəy, Azərbaycanda bakalavr təhsilini başa
vurandan sonra işlədiniz, yoxsa magistr təhsili üçün Almaniyaya getdiniz?
-
Universitetdə təhsil aldığım müddətdə Sumqayıt Texnologiyalar Parkında və başqa
kiçik bir şirkətdə yarımştat və təcrübəçi kimi işlədim. Ancaq universiteti
bitirəndən sonra data elmləri və süni intellekt sahəsində ölkə xaricində təhsil
almaq fikrim var idi. Ona görə, təhsili başa vurandan sonra işləmədim,
Almaniyaya gəldim.
- Magistr təhsilinizi Almaniyada alırsınız. Təqaüdlü
təhsildir?
- Magistr təhsili üçün bir çox xarici universitetlərə
müraciət etmişdim. Ancaq istəyim Almaniyada oxumaq idi. Almaniyada da təhsil
qazandım, Macarıstandan da. Almaniyadakı təqaüdlü deyildi, amma Macarıstandan təqaüd
qazanmışdım. Təqaüdsüz olsa da, seçimim Almaniyanın Saarland Universiteti oldu.
Artıq təhsilimi başa vurmaq üzrəyəm.
-Macarıstanda təqaüdlü təhsili deyil, Almaniyadakı təqaüdsüz
təhsili seçməyinizin səbəbi nə oldu? Adətən, təqaüd olana üstünlük verilir.
Maddi cəhətdən təminatınız var idi?
- Düzdür,
təqaüd olduqda, adama daha cəlbedici, asan, rahat olacaqmış kimi gəlir. Mən də
qərar verilən anda təqaüdlü olanı seçmək fikrinə gəldi, ancaq sonra fikrimdən
daşındım. Çünki əsas fikrim Almaniyada data elmləri və süni intellekt sahəsində
təhsil almaq idi. Bu ixtisası oxumaq istəyirdim. Almaniyada qəbul olduğum
universitetin reytinqi daha yaxşı idi. Ölkə baxımından da yanaşanda, fikirləşdim
ki, Almaniyada daha yaxşı inkişaf edə bilərəm. Bu səbəblərdən dolayı, təqaüdsüz
olsa da, Almaniyanı seçdim. Maddi təminata gəlincə, düşündüm ki, Almaniyada işləyib
özüm pul qazanacağam. Dedim ki, necə olsa, bir iş tapıb yaşam xərclərimi
qarşılayaram. Amma bir məsələ var idi ki, Almaniyaya tələbə olaraq gələndə,
viza üçün banka 10 min avro pul qoymalısan. Burda mənə dəstək oldular. O pulu
banka qoyduq, 1 il sonra da çıxarıb qaytardım. O pul xərcləmək üçün deyildi,
bankda göstərmək məqsədli idi. Qalan hər şeyi işləyərək, ailə yardımı olmadan həll
etdim. Bilirdim ki, çətin olacaq. Yəqin ki, Macarıstanı seçsəydim, bu qədər əziyyətlə
başa gəlməzdi. Amma bunları gözə alıb gəlmişdim.
- Çətin olan nə
idi? İş tapmaq?
- Mən
olduğum şəhər kiçikdir, əsas əhali də almanlardır. Ona görə iş tapmaq, insanlarla
ünsiyyət baxımından alman dilini bilmək vacibdir. Alman dili biliyim olmadığı
üçün yeni gəldiyimdə, ixtisasımla əlaqəli iş tapmaq çətin oldu. Ona görə, əvvəlcə
kafelərdə yarımştat işlədim. Almaniyaya gələndən 1 ay sonra artıq işə başladım.
İxtisasımı daha yaxşı öyrəndikdən sonra öz sahəm üzrə işlərə baxmağa, müraciət
etməyə başladım.
- Almaniyadakı
təhsiliniz ödənişlidir?
- Almaniyada dövlət universitetlərində təhsil həm
yerli, həm xarici tələbələr üçün ödənişsizdir. Sadəcə olaraq, semestrlərin əvvəlində
250-300 avro məbləğində bir ödəniş edirsən. Ondan başqa ödəniş olmur. Tələbə
işləyib həm onu, həm də yaşayış xərclərini qarşılaya bilər.
- Azərbaycanda təhsil aldığınız, işlədiyiniz
vaxtlarda süni intellekt sahəsində çalışmalarınız olubmu?
- Bakalavr
təhsili vaxtı universitetdə statistika, ehtimal nəzəriyyəsi, optimallaşdırma
kimi dərslər keçirdik. Müəllimlər o marağı bizdə yaratdılar, bir çox tələbə
yoldaşım süni intellekt sahəsinə yönəldi. O vaxtdan müəyyən işlər görməyə
başladıq. Səviyyə olaraq indiki qədər olmasa da, marağımız var idi, müəyyən
çalışmalarımız olurdu. Universitet daxilində müəyyən layihələr olurdu, tələbə
yoldaşlarımızla komanda şəklində işləyirdik. Amma tələbə vaxtı süni intellekt
sahəsində inkişaf etmiş işlərimiz olmamışdı.
- Ölkədə təhsil almışdınız, müəyyən baza var idi.
Almaniyada təhsil aldığınız müddətdə süni intellekt sahəsində nəyi öyrəndiniz?
-
Magistraturaya başlayandan sonra hər şeyi sıfırdan öyrənməyə başlamış kimi
oldum. Tam dərindən yox, amma sıfırdan bir az yuxarıdan başlayıb yenidən öyrəndim.
Çünki burda təhsil sistemi çox fərqlidir. Azərbaycanda 5 il universitet
oxumuşam, burda aldığım 2 illik təhsil mənim üçün daha ağır və faydalı oldu.
Burda əsas öyrəndiyim işin texniki sahəsindən daha çox, bu sahənin nə olduğunu
daha dərindən başa düşmək oldu. "Bu sahə nədir? Necə öyrənməliyəm? Hansı yolu
izləmək lazımdır?” və s. sualların cavabını dərindən öyrəndim. Bundan sonrası isə
insanın özündən asılıdır. Necə getmək lazım olduğunu öyrənirsən, öz xəritəni
cızıb o yol ilə gedirsən.Mən
Almaniyaya gələndən özümü inkişaf etdirmək üçün daim çalışmışam. Çünki süni
intellekt sahəsində dünyada davamlı inkişaf gedir. Süni intellekt kompüterlər tərəfindən
insan davranışlarının, qərarvermə bacarıqlarının, bir növ süni hala keçirilməsidir.
İnsanı təbii varlıq kimi qəbul etdikdə, bu sahənin də təbiət, insanlıq kimi
geniş və mürəkkəb bir sahə olduğunu düşünürəm. O qədər geniş, dərindir ki,
insan hər zaman yeniliklərlə qarşılaşacaq.
- Almaniyada dərslər də, yəqin ki, yüngül deyil,
üstəlik, işləyibsiniz də. Özünüinkişafa vaxt ayıra bilirdiniz? Gərgin rejim
yaranmırdı?
- Hər işin
çətinliyi var. Təhsil dönəmində həm də araya pandemiya gəldi və o da işə öz çətinliyini
qatdı. Yeni başlayanda, çox ağır gəlirdi, dərslər də ağır idi. Alınmırdı, bəzən
deyirdim ki, qayıdıram, işləmirəm və s. Amma insan bir müddət sonra alışır. Həm
dərsləri oxuya bilirdim, həm kurslara qatılırdım, həm imtahanlara hazırlaşırdım, həm də işləyirdim.Burda tələbələrin həftədə 20 saat işləmək icazəsi
var. Mən də iş rejimimi dərslərə uyğunlaşdırırdım. Daha çox həftə sonları və
5-ci günlər işləyirdim, qalan günləri dərslərə vaxt sərf edirdim. 20 saatı 3
gün ərzində bölüşdürüb işləyirdim. İndiki işim elədir ki, evdən işləmək
mümkündür.
- Almaniyanın elmi mühiti ilə nə vaxt tanış
oldunuz? Bəyəndiyiniz və bəyənmədiyiniz nələrlə qarşılaşdınız?
- Demək
olar ki, universitetə gələndən tanış oldum. Bir növ məndə ağır şok və ya travma
təəssüratı yaratdı. Çünki Azərbaycanda nə qədər yaxşı oxusan da, nə qədər yaxşı
təhsil müəssisəsində təhsil alsan da, başqa mühit, tam fərqli sistem, tam fərqli
insanlar idi, istər-istəməz çətin gəlirdi. Oradakı mütəxəssislərlə tanış
olanda, düşünürdüm ki, bu insanlar sahələrində çox ixtisaslaşıblar, mən burda
çalışacaq səviyyədə deyiləm və s. Hazırda da özümü o səviyyədə görmürəm,
inkişaf etmək lazımdır. Zamanla daha çox tanış oldum. Amma dərslərin gedişi elə
istiqamətdə idi ki, istər-istəməz o mühitin içinə düşürsən. Almaniyada bəzi
universitetlər daha çox praktikaya yönəlirlər, bəziləri isə dərsləri araşdırma
yönündə qururlar. Bizim universitetdə də təhsil, daha çox ikinci formadadır. Bu
cür mühitdə digərləri ilə ayaqlaşmalı olursunuz və belə-belə davam edirsiniz.Xoşuma gəlməyən
bir cəhəti var ki, insanı çox sıxırlar. Bu da stress yaradır, adamı yorur.
Düşünürəm ki, insan bir az rahat olsa, daha yaxşı inkişaf edə bilər. Qalan hər
mövzuda - özünü inkişaf etdirmək, nə isə öyrənmək üçün ideal mühitdir.
- Müəllimlərin dərs metodları barədə danışaq.
-
Almaniyada dərsdə sorğu-sualda iştirak etdiyimi xatırlamıram, bəlkə bir-iki dəfə
olub. Burda universitet, müəllimlər, bir növ yolgöstərən rolunu oynayır.
İxtisasımla bağlı nə etməli olduğumu, hansı mövzuların, hansı alqoritmlərin
daha vacib olduğunu bildirirlər. Bakalavr vaxtı hər şey bizim üçün yeni idi deyə,
hər şeyi müəllimlərdən öyrənirdik. Amma magistraturada dərslər olur,
professorlar mövzunu keçir, sualın olanda, verirsən, belə davam edir. Əsas iş dərsdən
sonraya qalır. İnsan öz üzərində çalışmalı, digər mənbələrdən araşdırıb öyrənməlidir.
Ancaq deyim ki, burda hər dərslərin tapşırıqları olur, imtahanları həddindən
artıq ağır keçir.
- Süni
intellekt institutunda nə qədər vaxtdır çalışırsınız?
- Bu il mart ayının əvvəlləri müraciət etdim,
martın sonları qəbul etdilər.
- Hansı layihələrdə
çalışırsınız?
- Layihələrlə
bağlı detallı informasiya verə bilmərəm, çünki bunun üçün icazəmiz yoxdur. Amma
burda belədir ki, işə götürəndə, hər hansı layihə üçün qəbul edirlər, onu davam
etdirirsiniz, bitəndə, başqasına keçirsən. Müxtəlif layihələr olur, öz sahəm
üzrə assistent kimi o layihələrdə işləyirəm. Mənim sahəm maşınöyrənmə,
optimallaşdırmadır.
- Maşınöyrənmə çox maraqlı sahələrdəndir. Gələcək
karyeranızı da yəqin ki, bu istiqamətdə planlayırsınız.
- Bəli,
son illər çox inkişaf edən, maraqlı, lazımlı sahələrdən biridir. Mənim də, demək
olar ki, əsas fokusum bu istiqamətdədir. Öz karyeramı maşınöyrənmə,
optimallaşdırmada qurmaq istəyirəm, bu yolda addımlayıram, çalışıram. Gələcəkdə
daha yaxşı layihələrdə, işlərdə çalışmaq istəyirəm. Magistr təhsilinin
sonundakı diplom işimi də maşınöyrənmə üzrə yazmağı planlaşdırıram. Bir neçə
mövzu var, onlar üzərində işləyirəm. Bir də həm özüm öyrənmək, həm də öyrətmək
məqsədilə onlayn platformalarda dərslər hazırlamaq niyyətindəyəm. Ödənişsiz, Azərbaycan,
ya da ingilis dilində olacaq. Hazırda vaxt olduqca, onları da hazırlamağa
çalışıram.
Aygün Asimqızı