“Alaq otlarını təmizləmək çox çətindir”
Vüqar Camalzadə: Əgər siz məndən artıq kiminsə yazdığı musiqinin pis variantını
istəyirsinizsə, bu mənlik deyil
Bəstəkarlar musiqini dünyaya gətirən insanlardır. Kövrək, həssas,
zərif və bir o qədər də duyğusal xarakterə malikdirlər. Təbii ki, söhbət əsil
bəstəkarlardan gedir. Bu gün imzası ilə brendə çevrilən bəstəkarlarımız
barmaqla sayılası qədərdir. Onlardan biri də müsahibimiz - Əməkdar artist,
tanınmış bəstəkar Vüqar Camalzadədir."Kaspi”-nin qonağı olan bəstəkarla bu günün musiqilərindən və
bəstəkarın yaradıcılığından danışdıq.
- Texnologiyanın bu qədər
inkişaf etdiyi və hər işi kompyuterlərin gördüyü bir zamanda bəstəkarlara nə
qədər tələbat var?
- Yaxşı bəstəkara hər zaman tələbat var. Əgər bəstəkar xalqın dilində
danışmağı bacarırsa, istənilən halda keyfiyyətli musiqi və keyfiyyətli işdən
söhbət gedirsə, ona hər zaman ehtiyac duyulur. Həqiqətən də Üzeyir Hacıbəyli,
Fikrət Əmirov, Qara Qarayev, Tofiq Quluyev kimi korifeylərimiz musiqini xalqın
dilində, keyfiyyətli formada təqdim edib və onların əsərləri bu gün də
sevilərək dinlənilir. Ümumiyyətlə bəstəkar musiqinin modelyeridir.
- Necə modelyeri?
- Belə ki, yeni mövsüm gəldikdə, bəstəkar hansı musiqinin dünyada
cərəyan etməsini yönləndirməlidir. Elə doğrusu da budur. Təsəvvür edin, mən bəstəkar
olaraq, durub bir paltar dizaynı verirəm.
Bu, real deyil. Ola bilər, hər bir insanın fitri istedadı olsun, bu
tamam başqa məsələdir. Ona görə də hər işin öz peşəkarı olmalıdır.
- Ancaq bu gün musiqi sahəsində daha çox qeyri-peşəkar
mahnılar dinlənilir.
- Bu tendensiya təkcə bizdə deyil, dünyada gedir. Mən yeni çıxan o
musiqiləri dinləyə bilmirəm.
- Səbəb?
- Çünki çox bəsit mahnılardır. Bir neçə not üzərində qurulan musiqini
necə dinləyəsən. Xalq mahnılarımıza bir nəzər salın, orda istifadə edilən
sözlər, musiqilər xalqın ruhundan, qanından, beynindən keçib, süzülüb və ortaya
belə mahnılar çıxıb. İllərdir ki, xalqımız bu mahnılardan bəhrələnir. Bir də
var ki, bəsit təfəkkür üzərində hazırlanan mahnılar. Bu isə qəbuledilməzdir və
bir xalqın genefondunu, musiqisini korlayan bir amildir. Buna yol vermək olmaz.
- Dediniz ki, bəstəkar musiqinin
modelyeridir və musiqi gündəmini bəstəkar yönləndirməlidir. Bəs reallıq
necədir? Yönləndirə bilirmi?
- Hər halda biz buna çalışırıq. Azərbaycan Bəstəkarlar İttifaqı da bu
istiqamətdə əlindən gələni edir. Bəstəkarlar İttifaqının sədri, xalq artisti Firəngiz
Əlizadənin rəhbərliyi ilə ittifaqda indiyə qədər böyük istedadlı
musiqiçilərimiz toplaşıb, onlar beynəlxalq festivallarda iştirak edib, tanınıb
və maraqlı əsərlərlə çıxış ediblər. Bu gün də davamçılar var və onlar öz
missiyasını layiqincə yerinə yetirirlər.İndi fərqli zamandır, dünya artıq əvvəlki dünya deyil. Bizim hər
hansı bir yeniliyi bir neçə dəqiqədən sonra dünyaya tanıda və təqdim edə bilmək
imkanımız yox idi. Bu, bir tərəfdən yaxşıdır, bir tərəfdən pis. İndi hər yan
alaq otlarından tutmuş, dərdə məlhəm olan bitkilərə qədər doludur. Bilirsiniz
ki, alaq otlarını təmizləmək çox çətindir. Onu gərək kökündən dartıb çıxarasan,
bu da böyük əzmkarlıq tələb edir. Hər halda dövlətimiz yaxşını pisdən ayıra
bilir. Bunun dəfələrlə sübutunu görmüşəm.
- Vüqar Camalzadə hazırda nə
işlə məşğuldur?
- Bu yaxınlarda "Dədə Qorqud” baletini bitirsəm də, pandemiya ilə
əlaqədar səhnələşdirilməsi dayandırıldı. İnşallah, pandemiya bitəndən sonra bu
layihəni həyata keçirəcəyik. Bu, beynəlxalq səviyyədə görülmüş işdir.
Azərbaycanda təqdimatı olduqdan sonra türkdilli ölkələrdə səhnələşdirilməsi
nəzərdə tutulub. Elə musiqi yazmağa çalışdım ki, orada türk çalarları, musiqi
alətləri əks olunsun. Bu layihə iki ilə yaxın zamanımı aldı. Burada böyük
eksperimentlər var.45 yaşım var. 12 yaşımdan etibarən peşəkar olaraq hər zaman dövlət
tərəfindən icra olunan layihələrdə iştirak etmişəm. 17 ilə yaxındır ki, Heydər
Əliyev Fondunun Mədəniyyət Nazirliyi ilə həm birgə və həm də ayrı keçirdiyi musiqili
layihələrdə iştirak edirəm. Akademik rəqs ansamblının musiqi rəhbəri və
dirijoruyam. 19 nəfərlik musiqiçi heyətimlə birlikdə 2 saatdan çox davam edən rəqs
proqramı qurduq. Möhtəşəm konsertlərimiz oldu. Bu baxımdan çox xoşbəxt bəstəkarlardan
biriyəm. Doğrudan, bəstəkar üçün böyük xoşbəxtlikdir ki, səni dəstəkləyirlər və
musiqilərinə tələbat var.
- Vüqar bəy, niyə o köhnə
bəstəkarlar unudulmur, bu gün də onların əsərləri sevilir?
- Bir yaradıcılıq növü nə qədər qəliz, peşəkar, dramaturji baxımdan
mükəmməl olsa, o qədər az insan tərəfindən qavranılır. Buna görə də çox böyük
bir düha olmaq lazımdır. Misal üçün, Üzeyir Hacıbəylinin yaradıcılığı kütlə tərəfindən
çox sevilib və bu gün də sevilir. O, böyük fenomen idi. Ona görə də mən çox
xoşbəxtəm ki, bizim bəstəkarlar məktəbi Üzeyir bəy kimi bir dahinin davamçıları
üzərində qurulub.
- Bu gün filmlərin musiqilərinin
əksəriyyəti hazır saytlardan götürülür. Bu, dünya kino sistemində də belədir.
Sizcə, bu saytların olması kino sistemindən bəstəkarları təcrid etmirmi?
- Təbii ki, bunlar standart prosedurlardır. Siz orta səviyyəli brenddən
bir köynək almaq istəyirsinizsə, dünyanın hər yerində eyni kodlar eyni qiymətə
təklif edilir. Bu, standart paketdir. Yox əgər siz daha zövqlü, özünüzə məxsus
bir şeyi seçmək istəyirsinizsə, bunun üçün gedib sifariş verirsiniz. Belə ki, istədiyiniz
ölçüdə, formada, rəngdə - sizə məxsus məhsul sifariş edirsiniz. Musiqi də
elədir. Mən özüm də zaman olub ki, bir neçə musiqi parçasını həmin saytlarda yerləşdirmişəm. O saytlara yerləşdirib,
beş-on manat qazanmışam. Onun da fərqli ölkələrdən alıcıları olub. Bu çox xırda
bir gəlir növüdür. Təbii ki, bir şeyi bəstəkara sifariş etdikdə, onun qiyməti
də bəlli olur, keyfiyyəti də. Özünə hörmət edən heç bir rejissor, kinematoqraf
bundan istifadə etmir. Bu musiqilər xəbər tipli verilişlərdə istifadə olunsa
da, bədii yaradıcılıq növündə, film və seriallarda yaxşı nəticə vermir.
- Sizcə, nə üçün bu gün
çəkilən filmlərin mahnıları o qədər də yaddaşlarda qalmır? Halbuki, "Ögey ana”,
"Bizim Cəbiş müəllim” kimi filmlərimizin musiqiləri bu gün də dillər əzbəridir.
- Çünki indiki filmlərin musiqiləri, siz dediyiniz o saytlardan götürülür.
Başqa ölkə musiqilərinə müraciət edirlər. Artıq xarici ölkənin rejissoru
tərəfindən 100 dəfə çeynənilmiş, istifadə olunmuş musiqiləri bizdə film
çəkərkən yenidən istifadə edirlər. Mənə də bir neçə dəfə müraciət edib deyiblər
ki, istəyirik ki, bizə türk janrında musiqilər yazasınız. Onlara bildirmişəm
ki, türk janrında musiqi istəyirsinizsə, o zaman türkə müraciət edin. Rejissor
izah edir ki, mən burda bu həyəcanı istəyirəm. Mən də o hala girib tətbiqi musiqi
yazıram. Əgər siz məndən kiminsə artıq yazdığının pis variantını istəyirsinizsə,
bu mənlik deyil. Bu bilavasitə həmin rejissorlardan qaynaqlanır.
- Hər hansı bir işə başlayanda,
insanın xəyalları, ən əsas da hədəfləri olur. Vüqar Camalzadə o hədəflərinə
çatıbmı?
- Ən əsas müzakirə obyektim özüməm. Özümdən böyük düşmənim yoxdur və
mənə görə, əsas ideyadır. Onsuz da insanın həyatı qısadır. Müəyyən bir ideya olmayanda,
o həyat puça gedir. Ancaq ideya olandan sonra Asəf Zeynallı kimi 23 il yaşaya,
Mozart kimi 37 il ömür sürə də bilərsən. Amma 500-600 il səni dinləyirlər,
səndən danışırlar. Buna görə də ideya vacib amildir. Bizim ideyamız musiqidir,
gözəllikdir, xalqımıza musiqi dilində xidmətdir. Bundan saf ideya ola bilməz.
İnsan gözəl ideyalar uğrunda mübarizə aparmalıdır.
- Qeyd etdiniz ki, özünüzdən
böyük düşməniniz yoxdur. Vüqar Camalzadə içindəki ikinci "mən”i ilə hansı mövzuda
daha çox mübahisə edir?
- Hərdən insan eyforiyaya qapılır. Misal üçün, bir musiqi yazıram,
xoşuma gəlir. İçimdəki ikinci Vüqara deyirəm ki, "görəsən səndən güclü bəstəkar
varmı?” O zaman korifeylərimizin işlərini dinləyirəm və özüm özümü sındırıram.
Deyirəm, yox, səndən də üstünləri var. Dünya heç vaxt istedadlardan xali
olmayıb.
- Sizi nə ilhamlandırır?
- Hər şey. Dünya böyük bir ilham mənbəyidir. Dünyada hər an, hər gün
ləzzətlə yaşamaq lazımdır. Bir neçə ay bundan əvvələ qədər kimin ağlına gələrdi
ki, koronavirus adlı bir pandemiya dünyanı öz cənginə alacaq? Hər günə şükür
etmək lazımdır.
- Həssas olmayan insan bəstəkar
ola bilərmi?
- Əsla. Bəstəkar hər bir xırda sözdən dünyanın ən xoşbəxt və bədbəxt insanı
olmağı bacarmalıdır. Çünki, yaxşı mənada, bizim işimiz müəyyən bir zərrəni
şişirdib, böyük bir şara çevirməkdir. Allahdan heç zaman uzun ömür
arzulamamışam. Mənalı ömür arzulamışam. Mənasız uzun ömürdənsə, mənalı qısa
ömür olsun. Amma bu o demək deyil ki, mən qısa ömür arzulayıram.
- Niyə filmlərimizdə səs rejissorlarımız yoxa çıxıb?
Bu sahə bizdə niyə inkişafdan geri qalır?
- Bu bizim ən yaralı yerimizdir. Bu, Azərbaycanda çox axsayan
sahələrdən biridir. Onu da tezliklə bərpa etmək lazımdır. Simfonik musiqi, səs
rejissorluğu, kino səs rejissorluğu sahəsinin, demək olar ki, məktəbi qalmayıb.
Bu işdə illərlə işləyən insanlar özlərini göstərib, amma daha qlobal, böyük səs
rejissorluğu anlamında peşəkarlar yoxdur. Güman edirəm ki, yaxınlarda bu məsələ
dövlət tərəfindən öz həllini tapacaq.
- Kukla Teatrının musiqi hissə
müdiri olaraq fəaliyyətiniz də təqdirəlayiqdir. Uşaqların həyata baxışını,
zövqünü necə tuta bilirsiniz?
- İlk dəfə 17 yaşımda "7-17”
yarışmasında "Vətən” qrupumla bir-iki mahnı nümayiş etdirmişdik. Mən o zaman
həmin qrupun rəhbəri idim. 17 yaşımdan bəri uşaqlarla çalışmışam. Onlarla
işləmək mənə çox şey öyrətdi. "Yeni ulduz” və digər mahnı müsabiqələrində
iştirak etdim. Həyatımın yarısının çoxu uşaqlara həsr olunmuşdu. Kukla
Teatrında uşaqlarla işləmək mənim üçün yenilik deyildi. Sağ olsun Rəşad
Əhmədzadə, musiqi hissə müdiri kimi məni teatra dəvət etdi. Teatrda bir neçə
tamaşa işlədik.
Xəyalə Rəis