10 ildir şəriklik edən dostlar - Biznes
Bir-birilərini
uşaq vaxtından tanıyırlar. Heç vaxt nə zamansa bir yerdə iş qurub şərik
olacaqlarını düşünməyiblər. Amma sonra elə alınıb ki, bir yerdə iş qurublar və
bu, davamlı olub. Hazırda 3-cü ortaq işlərinin üzərində çalışırlar. Deyirlər
ki, bu şəriklik yalnız düşüncə tərzlərində fərqlilik yaranarsa, bitə bilər.
Həmsöhbətlərim iki fərqli biznes sahəsində işlərini quran, "Black Street” və "Street Food” bizneslərinin yaradıcıları Fuad Ağayev
və Tural Aslanlıdır.
- İki fərqli biznes sahəsində fəaliyyət
göstərirsiniz, ilk olaraq hansını başlayıbsınız?
Fuad:İlk olaraq "Black Street” geyim mağazasını açdıq. Bu, 2010-cu ilə, bizim tələbə
olduğumuz dövrə təsadüf edir. Bazarda bu sahəyə tələbatın olduğunu gördük,
Turalla danışıb bu istiqamətdə bəzi müzakirələr etdik. İlk mağazamızı açmaqda
başqa iki dostumuzun da köməyi oldu. Həmin dövrdə heç birimizin pulu yox idi.
Yəni, ideyamız olsa da, bunu reallaşdırmaq üçün nə biznes planımız, nə də
investisiyamız yox idi. İlk mağazamızı Gəncə şəhərində açdıq. Götürdüyümüz
yerin kirayə pulunu vermək üçün ordan-burdan borc tapdıq. Tural əmisindən borc
aldı, bir dostumuz yığdığı təqaüdünü
verdi, bir dostumuz isə əl işləri ilə bizə kömək etdi. Beləcə, ilk mağazamızı
açdıq. Daha sonra zamanla, dostlardan aldığımız borcları qaytardıq. Hazırda 6
mağazamız fəaliyyət göstərir.
-
İkinci biznesə başlayıbsınızsa, demək
ki, birincinin gəliri yaxşı olub.
Tural: Yadımdadır,
ilk geyim dükanını açarkən bir dostumuzun təhsil ödənişini almışdıq və söz
vermişdik ki, 6 ay sonra qazancımızla onun yerinə universitetə ödənişi biz
edəcəyik (gülür). Bəli, işlər çox yaxşı oldu, 3 ay ərzində bütün borclarımızı
qaytardıq, həmin dostumuzun da ödənişini etdik.
Fuad:Bilirsiniz, bu, böyük risk idi. Düşünürəm ki, işə başlayan hər kəsin baxış
bucağı fərqli olur. Yəni o, başlayacağı işin necə irəliləyəcəyini görür. Biz də
bu işin axırının yaxşı olacağına inanırdıq. İlk işimiz yaxşı alındığına görə, əldə
etdiyimiz qazancl ikinci işimiz olan "Street food”u yaratdıq. Mən həmişə
deyirəm ki, "Street food” kəndçinin bazarıdır. Yəni bəzi souslarımızdan başqa,
bütün məhsullarımız yerlidir. Onu da qeyd edim ki, bu yaxınlarda artıq həm
regionlarda, həm da Bakıda şöbələr açmağı düşünürük.
-
Hazırda Bakıda kifayət qədər məşhur
"McDonald”, və "KFC” kimi yerlər var, sizcə, "Street food” bunlarla rəqabətə
davamlı ola biləcək?
Tural: "Black
Street” açılanda Sumqayıtda, Bakıda və digər bölgələrdə geyim mağazaları vardı.
İndi bazarda onlar da, biz də fəaliyyət göstəririk. Düşünürəm ki, müştəriyə
daha fərqli nəsə verə bilirik ki, onlar bizim mağazalardan alış-veriş edirlər.
Misal üçün, "Black Street” mağazasını Sumqayıtda açanda bizdən geyim alan
müştərilərimizə meyvə hədiyyə verirdik. Bu kompaniyanı həyata keçirməyimizdə
məqsəd həm məhsulumuzun satışını təmin etmək idi, həm də insanlara vitamin
verməyə çalışırdıq. Bu kimi fərqlilikləri "Street food”da tətbiq etmək
istəyirik.
Fuad:Bizə görə, heç nə mükəmməl deyil. Komandamızın bir ideologiyası var. Bizimlə
eyni sektorda xidmət göstərənlərdən fərqli olmağa, fərqlinin daha yaxşısını
etməyə çalışırıq. Düşünürəm ki, bu fərqliliyi tətbiq edə bilsək, işimizdə uğur
əldə edəcəyik.
-
İki biznesdə ortaqsınız. Şərikli iş
görmək çətin olmur?
Fuad: Məncə,
ilk növbədə işi qanunlara əsasən idarə etmək lazımdır. İşi qanunlara əsasən quranda
və tərəflər də həmin qanunlara əməl edəndə lap yüz il də şərikli işləmək
mümkündür. Nizam-intizam olmayan, qanunlara məhəl qoyulmayan işdə problemlər
yaranır. Biz nə qədər dost olsaq da, işimizi bəlli qanunlar əsasında idarə
edirik. Bu şəraitdə şərikli olmaq insanı daha da gücləndirir. Və təbii ki,
mütləq şəkildə vəzifə bölgüsü olmalıdır. Tərəflərin ikisi də eyni işi
görməməlidir. Hər ikisi fərqli sahələr üzrə rəhbər ola bilər. Məsələn, mənim
işim daha çox, şirkətin gələcək strategiyasını hazırlamaqdır. Tural isə şirkətlərin
reklam və marketinq, müştəri məmnuniyyətinin təmin edilməsi kimi işləri həll
edir. Təbii ki, hər iki işdə bir-birimizin fikirlərini alırıq,
məsləhətləşirik.
Tural: Şəriklik
məsələsində insanların xarakterindən də çox şey asılıdır. Bu işdə şəxsi
keyfiyyət ön plana çıxır. İnsanlarda dəyər anlayışı olmalıdır. İndiki dövrdə
insanlar şəxsi keyfiyyətlərə çox böyük önəm verirlər. Ona görə, düşünürəm ki,
bu kimi işləri görəcək şəxslərin xarakterləri normal olmalıdır, müəyyən
dəyərlərə sahib olmalıdırlar.
-
İşə başlayarkən təcrübə nə qədər
önəmlidir?
Tural: Təcrübə
hansı sahədə işləyəcəyindən asılıdır. Amma mənə görə, bir işə başlayarkən
təcrübədən əvvəl, həmin işə istək olmalıdır. Və o qədər böyük olmalıdır ki,
səni bu işi görməyə vadar etsin. Təcrübən varsa belə, içində istək olmasa, yenə
də səhv edəcəksən. Əgər təcrübə yoxdursa, hər hansı problem yarandığı zaman bu
sahədə təcrübəsi olan birindən məsləhət ala bilərsən. Yəni işi müəyyən
səviyyəyə gətirmək üçün təcrübəyə ehtiyac yoxdur. Məsələn, biz hazırda 3-cü
işimizi qururuq, turizm şirkəti açırıq. Bu sahədə təcrübəmiz yoxdur, əvvəllər
hansısa turizm şirkətində işləməmişik. Amma içimizdə istək var, işimizi sevərək
görürük. Belə olan halda, kömək etmək üçün bu sahədə təcrübəyə malik insanlar
tapılacaq.
Fuad: Mən
şəxsi keyfiyyətlərə önəm verən biriyəm. İşə başlamaq üçün cəsarətli olmaq
vacibdir. Digər tərəfdən, insanları inandırmaq və komanda formalaşdırmaq
qabiliyyəti olmalıdır. Çünki bir insan beynindəki ideyaları digərlərinə izah
edib, bu işin alınacağına inandıraraq, onları komanda kimi ətrafına
toplamalıdır. Bu saydığım keyfiyyətlərə sahib olan şəxs, hansı sahədə biznes
qurmağından asılı olmayaraq, müsbət nəticə əldə edə bilər. Gənclərimiz bəzən
kimlərisə örnək alıb onun etdiyi işləri görməyə çalışır. Məsələn, İlon Mask.
Onu bütün dünya tanıyır. Bir çox gənc də onun kimi işlər görmək istəyir. Amma
məsləhət görərdim ki, ilk olaraq onun şəxsi keyfiyyətlərinə önəm versinlər.
Onun xarakterini, hislərini anlamaq lazımdır. Yəni, İlon Mask həmin
keyfiyyətlərə sahib olduğu üçün bu gün tanınır.
-
Bu gün marka yaratmaq, onu brendə
çevirmək üçün nə etmək lazımdır?
Tural: İnsanlara
dəyər verməlisən. Bir məhsulun brend olmasına onu yaradanlar yox, müştərilər
qərar verir. Yaradılan məhsulu fərqli təqdim etmək lazımdır.
Fuad:Bu, bir anda olan iş deyil, mərhələli şəkildə baş verir. Hansısa işi görərkən
bir müddət düşünmək, analiz aparmaq vacibdir. Onu da qeyd edim ki, Azərbaycanda
brend yaratmaq digər ölkələrdəkindən daha rahatdır. Çünki bu sahədə bəzi
boşluqlar var. Bazarda yerli brend azdır.
- Sizcə, əlində pulu olan hər kəs öz
işini qura bilər?
Fuad: Öz
işini qurmaq üçün pul vacib deyil. Düşünmürəm ki, əlində pulu olan hamı biznes
qura bilər. Belə deyim də, investisiya bir işin təməlinin qoyulmasında 4 ya da
5-ci yerdədir. İşi qurarkən öncə dövrün tələbini düzgün qiymətləndirmək
şərtdir. Daha sonra hansı mühitdə, hansı komanda ilə işləyəcəyin kimi nüansları
nəzərə almaq lazımdır. Bir məsələni də qeyd edim ki, bəzən insanlar sıfırdan
nəyəsə başlamaq əvəzinə, hansısa təməli qoyulmuş işə pul qoya bilərlər.
- İki fərqli - geyim və qida sahəsində
biznes qurubsunuz. Hansı sahə daha çətindir?
Tural:Çətinlik deməyək, sadəcə qida sahəsinə daha məsuliyyətli yanaşırıq. Yəni
geyimdə hansısa problem yaranarsa, müştəri onu qaytarıb, əvəzində yenisini
alar. Amma yemək belə deyil. Yemək işi daha çox məsuliyyət tələb edir. Çünki
birbaşa insanın sağlamlığına təsir edir. Digər tərəfdən, hər zaman eyni dadı
verməlisən. Müştəri bu gün yeyib bəyəndiyi dadı sabah almazsa, onu itirə
bilərik.
- Maraqlıdır, gəlirlərinizi necə bölürsünüz?
Fuad: Məncə,
hər şey müəyyən qanunvericilik əsasında olmalıdır. Bizim işdə hər kəsin öz
vəzifəsi var və gəlirlər də buna uyğun bölünür.
Tural: Bilirsiniz,
bəzi məsələlərdə pul elə də böyük önəm daşımır. Əgər bizim aramızda pul
məsələsində nə isə anlaşmazlıq və ya inamsızlıq olsaydı, bu şəriklik 10 il
davam etməzdi.
- Bəs, bu şəriklik hansı halda bitə
bilər?
Fuad: Beyinlər
dəyişdiyi zaman, yəni ikimiz də fərqli düşünməyə başladıqda şəriklik bitə
bilər. Burada məsələ pul və ya vəzifədə deyil. Düşüncə tərzi, işə yanaşma
dəyişdikcə məcburi olaraq şəriklik bitəcək.
- Deyəsən, "Street Food”da həftədə bir
gün özünüz xidmət göstərirsiniz. Bunun, işiniz üçün üstünlüyü nədir?
Tural:Əslində, bu, həftədə bir dəfə yox, çox olur. Hər bir şirkətin idarəetmə
strategiyası var. Biz bazardakı rəqiblərimizi araşdırmağa vaxt sərf etmək
əvəzinə, müştərilərimizlə daha yaxından əlaqədə olaraq onların xidmətimiz
haqqındakı fikirlərini öyrənirik. Digər tərəfdən işçilərimizin iş şəraitinə
bələd oluruq. Çünki ilk müştərimiz elə bizim işçilərimizdir.
Fuad: Müştəri
məmnuniyyəti bizim üçün çox önəmlidir. Bunun üçün də mütləq işin içində olub, xidmət
səviyyəmizi bilməliyik. Həmçinin, biz, işçilərlə rəhbər arasında uçurum
yaratmamağın tərəfdarıyıq. Digər bir məsələ isə odur ki, işçilərdən yaxşı
işləməyi tələb edirik. Biz düşünürük ki, yaxşı işləməyi tələb etməmişdən əvvəl,
bunu ona özümüz əyani şəkildə göstərək.
- Öz işini qurmaq istəyən gənclərə nə
məsləhət görərdiniz?
Tural: Sadəcə
"əlimdə pul var, iş qurum” düşüncəsi ilə işə başlamasınlar. Daxilən həmin işə
istək və maraqları varsa, öz işlərini qurmağa cəhd etsinlər. Ən əsası, gördüyü
iş onu həyəcanlandırmalıdır.
Fuad:Heç vaxt ilk olaraq pulu, "mən nə qədər qazancam” sualını düşünməsinlər. İşə
başlamaq üçün sevgini, ürəyini, bütün enerjini ortaya qoymalısan.
Günel
Azadə