Turizm obyektlərinin, idman mərkəzlərinin özəlləşdirilməsinin hansı faydaları olacaq?
Əmlak Məsələləri Dövlət Komitəsi daha bir neçə dövlət
müəssisəsini özəlləşdirməyə çıxarıb. Belə ki, qurumdanverilən məlumata
görə, özəlləşdirilməyə açılan yeni qeyri-profil müəssisə və obyektlər sırasında
Mərkəzi Dənizçilər Xəstəxanası, Bakı Dəmir Yolu Xəstəxanası, Bakı Vaqon Təmiri
Zavodu, Sumqayıt Sənaye Kombinatı, "Sərhədçi” İdman İstirahət Mərkəzi,
Texniki Universitetin İdman Sarayı, Bakının Səbail və Nəsimi rayonlarında
yeraltı dayanacaq kompleksləri, Mərdəkanda "Dalğa”, Xaçmazda "Nabran”
istirahət mərkəzləri, İmişlidə Bəhrəmtəpə Dəmir Beton Zavodu, Balakəndə
"Qubek Otel”, Qusarda "Şahdağ” istirahət zonaları kimi investorlar
üçün cəlbedici dövlət əmlakları var. Bildirilir ki, belə müəssisələrin özəlləşdirilməsi
bir neçə məqsədə nail olmağa imkan verəcək. İlk növbədə, başlıca məqsəd dövlət
büdcəsinin üzərinə düşən yükün və əlavə dövlət xərclərinin azaldılmasıdır. Digər
tərəfdən, onların özəlləşdirilməyə açılması əslində belə sahələrə yeni böyük həcmli
investisiyaların qoyulmasına zəmin yaradır. Sərmayə yatırımı bu müəssisələrin
modern standartlara uyğun yenidən qurulması və müasir şərtlərlə daha keyfiyyətli
xidmətlər göstərməsinə imkan verəcək. Nəhayət, yeni müəssisələrin özəlləşdirilməsi
bu əmlakların tabe olduğu iri dövlət müəssisələrinin (orta müddətli dövr ərzində
dövlət mülkiyyətində saxlanılacaq müəssisələr) restrukturizasiyası baxımından
da əhəmiyyətli olacaq. Bu isə dövlət büdcəsindən xərclərin azaldılması ilə
yanaşı, belə müəssisələrin tam profil üzrə səmərəli fəaliyyətə başlaması və
yeni iş yerlərinin açılmasıdeməkdir.
Bəs görəsən bu özəlləşdirilmə ölkə iqtisadiyyatına
hansı müsbət keyfiyyətləri qazandıracaq? Bu barədə ekspertlərin fikirlərini öyrəndik.
"Bu,
Azərbaycan iqtisadiyyatı üçün xüsusən tələb olunan bir amildir”
İqtisadiyyat Nazirliyi İqtisadi İslahatlar
Elmi-Tədqiqat İnstitutunun aparıcı elmi işçisi Pərviz Heydərov qəzetimizə
açıqlamasında bildirdi ki, özəlləşdirmə iqtisadiyyat üçün idarəetməni təkmilləşdirmək,
keyfiyyəti artırmaq, investisiya cəlb etmək və bütün bunların müqabilində də
artıma nail olmaq baxımından həmişə vacibdir: "Hesab edirəm ki, real şəraitdə bu, Azərbaycan iqtisadiyyatı üçün xüsusən tələb
olunan bir amildir. Məlumdur ki, bu məsələni
ilk dəfə cari ilin yanvar ayında dövlət başçısı qaldırdı. Prezident 3-cü özəlləşdirməyə də böyük ehtiyac olduğunu
vurğuladı. Ölkədə bundan əlavə iki özəlləşdirmə həyata keçirilmiş olsa da, dövlətin
iqtisadiyyatın müxtəlif sektorlarında geri çəkilməli olduğu sahələr çoxdur.
Ümumiyyətlə, bu haqda şərhlərimdə də yazmışam ki, iqtisadiyyatın inkişafında özəlləşdirmənin
böyük rolu var. Digər tərəfdən, bazar iqtisadiyyatı şəraitində dövlət
sektorunun payı mümkün çərçivədə minimum səviyyə təşkil etməli və onun əsas
funksiyası yalnız, tənzimləyici xarakterli olmalıdır. Bu funksiyanı yerinə
yetirmək üçün isə kifayət qədər vasitələr vardır. Məsələn, bunlardan biri və ən
mühümü məlum olduğu kimi fiskal siyasətidir. Fiskal siyasət dövlət gəlirlərinin
və xərclərinin köməyi ilə iqtisadiyyata təsir etmək üçün istifadə olunan
mexanizm sayılır”.
P.Heydərov deyir ki, ölkəmizdə bu gün
istehsal olunan ümumi daxili məhsulda özəl sektorun payı çoxdan 80 %-dən
çoxdur. Bununla belə, dövlət iqtisadiyyatdan tam olaraq "əlini çəkmiş"
sayılmır: "Belə ki, yenə də təsərrüfat fəaliyyətinin yekunlarına görə,
bilavasitə dövlətin məsuliyyət daşıdığı müəssisə və subyektlər vardır. Dövlətin
kredit və sair öhdəliklərinə sonda cavabdeh olmaq məcburiyyəti qarşısında
qaldığı subyektlər mövcuddur. Bu isə, olduqca təəssüf doğuran haldır. Ümumiyyətlə,
dövlət büdcəsindən subsidiyalaşmaya və dotasiya elementlərinə son qoyulmasa,
iqtisadiyyatı hər tərəfli şəkildə inkişaf etdirmək əsla mümkün deyil. Yenə də
qeyd etmək istərdim ki, Azərbaycanda bu gün özəlləşdirilə bilinən və hətta,
bunun vacib sayıldığı sahə və müəssisələr çoxdur. Eyni zamanda, hazırkı qlobal
iqtisadi böhrandan yaxa qurtarmaq üçün də özəlləşdirmə istifadə olunması vacib
sayılan ən mühüm vasitələrdən biri sayılır. Özəlləşdirmə həmçinin, daxili
borclanmanın, qarşılıqlı ödəmələr probleminin birdəfəlik həlli üçün də çıxış
yolu hesab edilir. Qısa desək, özəlləşdirmə yeni iqtisadi inkişaf modelinə dair
müvafiq mexanizmin yaradılması işində bir növ əsas elementlərdən birini təşkil
edir”.
"Bu proses iqtisadi sistemin sağlamlaşdırılmasına
imkan verir”
İqtisadçı-alim Vüqar Bayramov deyir ki, özəlləşdirmənin
genişləndirilməsi vacibdir: "Nəticə etibarı ilə bu proses iqtisadi sistemin
sağlamlaşdırılmasına imkan verir.
Həmçinin özəlləşdirmə daha çevik idarəetmə sisteminin yaradılmasına
şərait yaradır. Özəlləşdirmə zamanı həm də büdcə vəsaitlərinə qənaət edilir.
Digər müəssisələr özəlləşdirilərsə, həm də investisiyaya cəlb etmək mümkün
olacaq. Bunun sayəsində həmçinin xidmətlərdə şəffaflığın və səmərəliliyin
artırılmasına da nail olunacaq. Ona görə də biz bu prosesin
genişləndirilməsində maraqlıyıq. Mənim hazırladığım təkliflər planında həm yeni
vəsaitlərin, həm də yeni investisiyaların cəlb edilməsi baxımından
özəlləşdirilmə əsas mənbələrdən biri kimi qeyd olunur”.
İqtisadçı bəzi məqamlara da diqqət çəkdi: "Özəlləşdirilən
obyektlərin siyahısına diqqət yetirsək, burada həm sosial, həm də turizm
obyektləri olduğunu görə bilərik. Xidmət
sektoruna aid edilən obyektlərin özəlləşdirilməsi bir tərəfdən həmin sektora vəsaitlərin
cəlb olunmasına imkan yaradacaq, digər tərəfdən isə xidmətlərin keyfiyyət və səmərəliliyini
artıracaq. Bir şeyi qeyd etmək lazımdır ki, turizm sektorunda dövlət müəssisələri
xidmət baxımından keyfiyyətli müəssisələr kimi qiymətləndirilmir. Xüsusən də
turizm və digər sektorların praktik olaraq özəl şirkətlər kimi fəaliyyət göstərmələri
daha məqsədəuyğundur. Düşünürəm ki, özəlləşdirmə
prosesi birmənalı şəkildə sözügedən sektorların sağlamlaşdırılması, inkişafı baxımından
xeyli vacibdir. Əmlak Məsələləri Dövlət Komitəsi də çalışmalıdır ki, prosesdə
bütün maraqlı tərəflərin və sahibkarların iştirakını təmin edə bilsin. Müəssisələr
şəffaf şəkildə özəlləşdirilərsə, yeni investisiya cəlb etmək daha da sadələşər.
Fikrimcə komitənin əsas prioriteti məhz bu olmalıdır. Monitorinqlər göstərir
ki, özəl turizm dövlət turizmləri ilə müqayisədə daha yaxşı və keyfiyyətli xidmətlər
təklif edir. Düşünürəm ki, özəlləşdirmə bu sektorun inkişafı baxımından xüsusilə vacibdir”.
"Bu əlavə xidmətlərin göstərilməsi deməkdir”
"Ekonomiks” Beynəlxalq
İqtisadi Araşdırmalar Mərkəzinin rəhbəri, iqtisad elmləri doktoru, professor
Fikrət Yusifovdövlət əmlakının özəlləşdirilməsinin ilk növbədə özəlləşən əmlakın daha səmərəli fəaliyyəti
üçün yaxşı başlanğıc olduğunu vurğuladı: "Bunu dünyanın qabaqcıl ölkələrinin təcrübəsi
də dəfələrlə sübut edib. Digər tərəfdən, əmlakın özəlləşməsi indiki maliyyə çətinliyi
şəraitində ölkənin xəzinəsinə kifayət qədər vəsaitlərin daxil olması demək
olacaqdır. Bu gün dövlət və özəl müəssisələrin çalışmasındakı fərqi adi vətəndaş
da çox asanlıqla görə bilir. Müəssisə özəlləşdikdən sonra onu alan investor müəssisənin
imkanlarından maksimum istifadə etməkdə və onu tam gücü ilə işlətməkdə maraqlı
olur. Belə olduqda bu əlavə xidmətlərin göstərilməsi, əlavə məhsul istehsalı, əlavə
iş yerlərinin açılması və nəhayət büdcəyə əlavə vəsaitlərin daxil olması deməkdir.
bu mənada özəlləşmə Azərbaycan iqtisadiyyatına müsbət töhfələr vedəcəkdir”.
Şəbnəm