Təsviri sənətimizin əzmkar və yenilməz müdafiəçisi
Müasir Azərbaycanın
yaradıcısı olan Heydər Əliyevin dövlətçilik siyasətində cəmiyyət həyatının bütün
sahələri nəzərə alınsa da, Ulu Öndər ölkədə təsviri incəsənətin inkişaf
etdirilməsi işinə xüsusi diqqət yetirmiş, istər 1970 – 1982-ci illərdə, istərsə
də 1993-cü ildən sonra təsviri incəsənətə qayğını dövlətçilikdə prioritet səviyyəyə
qaldırmışdır. Hələ 1970-ci illərdə o vaxtkı sovet məkanında Azərbaycanın dahi şəxsiyyətlərinin
unutdurulması, onların xidmətlərinin kiçildilməsi məqsədilə Moskvanın diktəsilə
sistem halında işlər aparılarkən dahi rəhbər xalqımızın tanıtdırılması sahəsində
təsviri incəsənətin imkanlarını yüksək dəyərləndirmişdir. O, ölkə rəssamlarının,
heykəltəraşlarının daha ciddi uğurlara imza atmaları üçün dövlət səviyyəsində hər
cür şəraitin yaradılmasını vacib və gərəkli bilirdi. Azərbaycan təsviri incəsənəti
Heydər Əliyev epoxasında tarixin heç bir dönəmində müşahidə edilməyən səviyyədə
dövlətin diqqət və qayğısı ilə əhatə olunmuş, prinsip etibarilə Azərbaycan sənət
adamının yaradıcı təxəyyülü Ulu Öndər tərəfindən dəstəklənmiş, nəticədə Azərbaycan
təsviri incəsənəti özünün möhtəşəm uğurlarına imza atmışdır.
Azərbaycan mədəniyyətinin,
incəsənətinin bilicisi olan Heydər Əliyev ölkəyə rəhbərlik etdiyi dövrlərdə
daim rəssamların, heykəltəraşların, memarların yaradıcılığını yüksək qiymətləndirib.
Tahir Salahov, Mikayıl Abdullayev, Toğrul Nərimanbəyov, Maral Rəhmanzadə, Ömər
Eldarov, Lətif Kərimov, Kamil Əliyev kimi yaradıcı insanlarla söhbətlərində o,
Azərbaycan təsviri incəsənətinin real vəziyyəti və gələcək inkişaf perspektivlərinə
dair konkret müddəalar irəli sürmüşdür. Dahi rəhbər Heydər Əliyev bütün həyatı
boyu Azərbaycan mədəniyyətinin, o cümlədən Azərbaycan təsviri incəsənətinin ən
fədakar təbliğatçısı missiyasını sevə - sevə həyata keçirmişdir. Ulu Öndərin şəxsi
və rəsmi təşəbbüsü ilə Tahir Salahova hələ 1973-cü ildə vaxtilə sovetlərin ən
üstün mükafatlarından biri olan SSRİ Xalq rəssamı fəxri adı verilmişdir.
Ulu Öndər Heydər Əliyev
ölkədə təsviri incəsənətin inkişaf proqramını dövlətçilik təliminin tərkib hissəsinə
çevirmiş, Azərbaycanın bütün dünyaya tanıdılması işində görkəmli rəssamların,
memarların, heykəltəraşların əsərlərini mühüm vasitə kimi dəyərləndirmişdir. Əlbəttə
ki, Heydər Əliyev Azərbaycan mədəniyyət xadimlərinin yeni yaradıcılıq
uğurlarına imza atması üçün dövlət tərəfindən hər cür şəraitin yaradılmasını
vacib saymışdır. Heydər Əliyev Azərbaycan mədəniyyəti tarixində yer tutan sənət
adamlarının yubiley tədbirlərini daim dövlət səviyyəsində təşkil etmiş,
respublika miqyaslı sərgilərdə iştirakı ilə yaradıcı insanları yeni sənət
uğurlarına ruhlandırmışdır. Əslində Azərbaycan mədəniyyəti nümayəndəsi Heydər Əliyevin
simasında özünün əzmkar və yenilməz müdafiəçisini tapmışdır.
Heydər Əliyev Azərbaycan
mədəniyyətinin inkişafı naminə sənət adamlarının yaradıcılıq əlaqələrinin
genişləndirilməsinə xüsusi önəm vermişdir. Təsadüfi deyildir ki, SSRİ Rəssamlıq
Akademiyasının 1981-ci il tarixli qurultayı Bakıda keçirilmişdir. Qurultayda
çıxış edən Heydər Əliyev Azərbaycan rəssamı qarşısında dövlətçiliyə, xalqa, ölkəyə
xidmət baxımından ciddi vəzifələr qoymuşdur. Həmçinin o, mədəniyyət sahəsində
yüksək ixtisaslı kadr potensialının formalaşdırılması məsələsinə də xüsusi diqqət
yetirmişdir. Faktdır ki, Azərbaycan Dövlət Rəssamlıq Akademiyası 2000-ci ildə məhz
dahi rəhbərin təşəbbüsü və dəstəyi ilə fəaliyyətə başlamışdır.
Qürurverici haldır ki, Azərbaycan təsviri
incəsənəti tarixində heç bir mütərəqqi hadisə Heydər Əliyevin diqqətindən
yayınmamış, ölkə mədəniyyətinə məxsus müəlliflərin, əsərlərin dəyərləndirilməsi
işində ulu öndər sistemli dövlətçilik ənənəsi yaratmışdır. Məsələn, 1973-cü ildə
Səttar Bəhlulzadə əsərinə Dövlət mükafatı verməklə Heydər Əliyev Azərbaycan sənət
adamının daim dövlət qayğısı ilə əhatə olunacağını elan edirdi. Bu sənət adamı
da öz növbəsində Heydər Əliyev qarşısında mənəvi borcunu bu möhtəşəm dahiyə məxsus
şəxsi keyfiyyətləri müxtəlif sənət əsərlərində canlandırmaqla ödəməyə
çalışmışdır. Bu gün fəxrlə deyə bilərik ki, dünya rəssamlığı və heykəltəraşlığının
ən qiymətli sənət inciləri sırasında Ulu Öndərə həsr olunmuş örnəklər fəxri
mövqe tutmaqdadır.
Heydər Əliyevin
həyatının müxtəlif anlarını əks etdirən rəsm əsərləri Azərbaycan auditoriyasını
yeni bir dünya ilə tanış etmək imkanına malikdir. Digər tərəfdən, həmin əsərlərdə
Azərbaycan rəssamının yaradıcılıq imkanları da aydın görünməkdədir. Başqa sözlə,
fırçası və nəticəsi ilə Heydər Əliyev mövzusuna üz tutan rəssam, heykəltəraş sənətdə
özünütəsdiq yolu keçmişdir. Dünya sənət tarixi son dərəcə zəngin, əlvan vasitələrlə
Heydər Əliyev qədər obrazı yaradılan ikinci bir şəxsiyyət tanımır.
Heydər Əliyev
epoxasında Naxçıvan rəssamlığı, memarlığı və heykəltəraşlığı sözün həqiqi mənasında,
özünün neointibah dövrünü yaşamaqdadır. 1971-ci ildə Naxçıvan Rəssamlar Təşkilatı
məhz dahi rəhbərin təşəbbüsü və sərəncamı ilə yaradılmışdır. XX əsrin 60-cı illərində
Moskvanın diktəsi ilə Naxçıvanın Azərbaycandan qoparılması məqsədilə sistemli
işlərin aparıldığı bir vaxtda Muxtar Respublika Rəssamlar Təşkilatının
yaradılması mühüm siyasi əhəmiyyətə malik bir hadisə idi. Faktdır ki, məhz həmin
dövrdə bölgədə Mikayıl Abdullayevin, Maral Rəhmanzadənin, Elmira Şaxtaxtlının,
Rəcəb Rəcəbovun, Şəmil Mustafayevin, Sabir Qədimovun yaradıcılıq sərgiləri
keçirilmiş, muxtar respublikanın mədəni həyatında yeni bir mərhələnin əsası
qoyulmuşdur.
Hazırda Naxçıvanda Azərbaycan
Respublikasının Xalq rəssamı, professor Hüseynqulu Əliyev, Azərbaycan
Respublikasının Əməkdar rəssamlarından Ülviyyə Həmzəyeva, Telman Abdinov, Həsən
Qurbanov, Naxçıvan Muxtar Respublikasının Əməkdar rəssamlarından Həbibə
Allahverdiyeva, Cavid İsmayılov, Əli Səfərli, rəssam pedaqoqlardan Ləman Məmmədova,
Nizami Alıyev, Mahir Xəlilov, Səyyarə Sadıxova, Əlövsət Allahverdiyev kimi
tanınmış fırça ustaları yeni sənət uğurlarına imza atmaqdadırlar.
Toğrul İman oğlu Cəfərli
Naxçıvan Dövlət Universitetinin müəllimi