Satıcı kobud davrandıqda nə etməli? - Polemika
Son günlər sosial şəbəkələrdə
şair Şəhriyar del Geraninin marketdə satıcını məsləhət verməsinə görə işdən
çıxartdırmasıyla bağlı yazdığı status müzakirə mövzusudur. Kimisi şairin haqlı
olduğunu düşünsə də, bir insanın çörəyinə bais olduğu üçün onu qınayanlar da az
olmayıb. Yəqin ki, marketlərdə əksər müştərilər belə vəziyyətlə qarşılaşırlar.
Bəs əslində necə olmalıdır, satıcı kobud davrandıqda, ona necə münasibət göstərilməlidir?
Şikayət edərək onu işdən çıxartdırmaq lazımdır, yoxsa tənbeh edib keçmək yetər?
Mövzunu gənclərlə müzakirə etdik.
"Bəzən
davranışın qarşılığında öz çörəyinə bais olmaq da var”
Pərvin
Arzuqızı, PR menecer
Pərvin düşünür ki, hər
bir insan vəzifəsindən asılı olmayaraq, çalışmalıdır ki, qarşısındakı ilə xoşrəftar
olsun: "İnsan öz davranışı ilə sahib olduğu bir çox şeyləri əks etdirir. Ona
görə də kimliyindən, vəzifəsindən, tutduğu mövqedən asılı olmayaraq, hər bir
insan çalışmalıdır ki, qarşısındakı ilə xoşrəftar olsun. Təbii ki, bunu hər kəs
bacara bilmir. Ya sosial çətinliklər, ya da gündəlik qayğılar, necə deyərlər, bəzən
yaxşını da "pis” edir. Amma elə məqamlar var ki, orada mütləq xoşrəftar olmalı,
ya da hər şeyi gözə alıb, necə gəldi münasibət göstərməlisən. Unutmaq lazım
deyil ki, bəzən davranışın qarşılığında öz çörəyinə bais olmaq da var... Hər birimiz gündəlik ehtiyaclarımızı ödəmək üçün müxtəlif
mağaza və marketlərə üz tuturuq. İstənilən ticarət mərkəzində alıcı ilə satıcı
arasında münasibət heç də həmişə ürəkaçan olmur. Bu mənada, daxil olduğumuz
alış-veriş mərkəzlərində hansı mənzərə ilə qarşılaşacağımıza dair fərqli
ehtimallar doğur. Belə ki, bəzən ilk dəfə getdiyin hansısa marketdə bir ərzağın
yerini öyrənmək və ya keyfiyyəti haqda məlumat almaq istəyirsən. Bunu sənə səbirlə
başa salan satıcılar da olur, "get özün bax, öyrən” deyən də...”
Həmsöhbətimizin sözlərinə
görə, kobud satıcılara müvafiq münasibət göstərmək alıcıdan çox, sahibkarın
maraq dairəsində olmalıdır: "Çünki hazırda əhalinin seçim imkanları çox
genişdir. Bu mağaza və ya market olmasın, başqası olsun. Bəzən insanlar ailədə
yaşadığı problemi işə, işdəki çətinliyi isə evə daşıyır. Bu isə hər mənada
doğru deyil, bir şeyə görə hər şeyə əsəbiləşən, aqressiv münasibət göstərənlər
çox vaxt ən xoş münasibətə belə son qoya bilir. Bacardığım qədər kobud
insanlara qarşı fərqli yanaşmağa çalışıram. Amma səbir də bir yerə qədər...
Doğrusu, satıcı kobudluğu ilə bir neçə il bundan əvvəl qarşılaşmışam. Yeni nəsə
almaq məqsədilə mağazalardan birinə daxil oldum. Bir neçə geyimə baxıb, seçim
etdikdən sonra qarderobun yerini xanım satıcıdan soruşdum. Əgər ona xanım demək
olarsa... Mənə elə formada cavab verdi ki, yerimdə başqası olsaydı, o
paltarları elə oradaca qoyub çıxardı. Amma səbirli olub, təkrar soruşdum. Bu dəfə
isə daha kobud cavab aldım. Yanımdakı rəfiqəm əsəbiləşib, şikayət edəcəyimizi
dedi. Mənsə hər zamankı kimi "azacıq aşım, ağrımaz başım” prinsipi ilə oradan
uzaqlaşmağı təklif etdim. Elə də oldu, biz o satıcıdan şikayət etmədik, amma
düşünürəm ki, hər kəs mənim kimi olmaya bilər. Şikayət edən də, işdən
çıxartdıran da bəzən haqlı olur”.
"Şirkət
öz işçilərini qorumalıdır”
Vüsal
Qasımov, HR mütəxəssis
Vüsal deyir ki, əgər "müştəri
həmişə haqlıdır” prinsipi ilə yanaşsaq, müştəriyə qarşı kobudluğa yol vermiş
satıcı ən sərt şəkildə cəzalandırılmalı və hətta lazım gələrsə, işdən kənarlaşdırılmalıdır:
"Çünki biznes qurumunun işgüzar nüfuzu, korporativ mədəniyyət normaları, müştəri
loyallığı məsələləri belə tələb edir. Amma məsələyə HR-ın baxış bucağından
yanaşdıqda, vəziyyət dəyişir. HR-ın missiyası qurumun səmərəli və effektiv fəaliyyətini
təmin edən peşəkar komandanı formalaşdırmaq, işçilərin fərdi inkişafına dəstək
vermək, müştərilərlə etik davranış qaydalarına əməl olunmasının qayğısına
qalmaqla yanaşı, həm də şirkətin personalla bağlı güclü və zəif tərəflərini mütəmadi
təhlil etmək və lazımi məqamlarda peşəkar işçiləri qorumaqdır. Konkret
situasiyada məsələ diqqətlə araşdırılmalı və 3 suala cavab tapılmalıdır: 1.
Problem konkret işçi ilə bağlıdırmı? 2. Problem biznes qurumundakı boşluqlarla
bağlıdırmı? 3. Problem müştəri ilə bağlıdırmı? Əgər münaqişə birbaşa satıcının
çətin xarakteri ucbatından ortaya çıxmışsa, işə götürülərkən həmin işçinin
psixoloji xarakterinin öyrənilib-öyrənilmədiyi, müştərilərlə ünsiyyət
qaydalarının, üzərinə düşən öhdəlik və məsuliyyətin işə qəbul zamanı ona izah
edilib-edilmədiyi, işçinin emosiyaların idarə olunması, korporativ mədəniyyət təlimlərinə
cəlb olunub-olunmadığı diqqətlə araşdırılmalıdır. Əgər bunlar edilmiş, lakin
işçinin peşəkar davranışlarına heç bir müsbət təsiri olmamışsa və o eyni halı
müxtəlif səviyyələrdə əvvəllər də təkrarlamışsa, o zaman belə bir işçi ilə
vidalaşmaq lazımdır”.
Həmsöhbətimiz deyir ki,
işçinin təlimi və motivasiyası ilə bağlı heç bir addımın atılmaması isə şirkətin
zəif tərəfidir: "Belə olan halda, konkret bir işçinin kənarlaşdırılması ilə vəziyyət
düzəlməyəcək. Nəticəni deyil, səbəbi aradan qaldırmaq lazımdır. Münaqişəli vəziyyətlər
bəzən müştərilərin çətin xarakteri üzündən baş verir. Bu cür müştərilər "çətin
müştəri” kateqoriyasına aid edilir. Bu cür vəziyyətlərə hazırlıq üçün də
satıcılar təlim proseslərinə cəlb olunmalı, hər kateqoriyadan olan müştərilərlə
iş vərdişlərinə yiyələnməlidirlər. Satıcı "müştəri həmişə haqlıdır” prinsipinə
bütün hallarda əməl etməlidir. Bununla belə, müştəri qarşısında tam acizlik də
göstərməməli, etik sərhədləri keçməmək şərtilə şirkətin maraqlarını müdafiə etməyə
çalışmalıdır. Bunu bacaran satıcıları qorumaq və onların peşəkarlığını qiymətləndirmək
lazımdır!”
"Ya
öz işi ilə məşğul olsun, ya da özünə uyğun iş tapsın”
Nigar
İxtiyarqızı, jurnalist
Nigar satıcıların kobudluğu
və lazımsız məsləhətləri ilə tez-tez rastlaşır: "Ötən gün ad günü üçün salat
hazırlayırdım. Yoldaşıma da alması üçün lazım olan ərzaqları tapşırmışdım.
Hamısını almışdı, toyuq filesindən başqa. Soruşdum ki, bəs fileni niyə
almamısan? Cavab verdi ki, satıcı dedi buzludur. Axı bu satıcının nəyinə
lazımdır ki, toyuq buzludur, ya buzsuz? Bəlkə elə mən buzlu file istəyirəm. Həmin
gün salat hazırlamadım. Bir az da əsəbləşdim. Bəlkə də bu, kiməsə adi görünə
bilər. Amma nəzərdə tutduğun iş, hazırlamaq istədiyin yemək aidiyyatı olmayan şəxsə
görə yarımçıq qalanda, adamın əsəbinə toxunur”.
Nigar deyir ki, satıcı
mal haqqında məlumat verə bilər, amma alıb-almamaq artıq mənim seçimimdir: "Bəzi
satıcılar var ki, məsələn, deyirsiniz, mənə 3 ədəd təzə qoğal ver. İki yeni
qoğalın arasına bir boyat qoğalı qoyub verir. Evdə görürsən ki, biri boyatdır.
Bu satıcı ilə növbəti dəfə necə mehriban danışıb, ondan nəsə almaq olar? Almaq
lazım deyil. Demirəm işdən çıxarılmalıdır. Ancaq şikayət edilməlidir ki, müştəriyə
düzgün xidmət göstərsin. Yox əgər başa düşmürsə, cəzalandırılsın. Bütün bunlar
adi şeylər ola bilər. Ancaq gün ərzində dəfələrlə qarşılaşdığımız hər satıcı
bizi bir dəfə aldadıb, bir dəfə kobud danışsa, onsuz da gərgin olan halımız
daha betər olar. Mağazadan şirniyyat alanda, satıcı deyir ki, onu neyləyirsiz e,
bu dadlıdır, çəkim bundan? Deyirəm, yox. Filan şirniyyatdan ver. Deyir, aaa onu
necə yeyirsiniz? Bunun bir dadına baxın. Buna kimsə insani münasibət deyə bilər.
Amma mənim əsəbimə toxunur. Mənə o insanın işdən çıxarılması vacib deyil, ancaq
ya öz işi ilə məşğul olsun, ya da özünə uyğun iş tapsın. Bizim əksər satıcılar
gördükləri işdən utanırlar. Satıcılıq ayıb deyil. İşlərinə görə utanmasınlar.
Ancaq təmiz işlənsinlər, kobud olmasınlar, pulu alıcının qarşısına atmaq əvəzinə,
əlinə versinlər, çəkidə aldatmasınlar, müştərinin zövqünə toxunmasınlar, kifayətdir”.
Aygün ƏZİZ