Ortaq türk tarixi dərsliyinin əhəmiyyəti nədir?
Bu
günlərdə Təhsil Nazirliyi orta məktəblərdə yeni fənnin tədrisinin nəzərdə
tutulması ilə bağlı məlumatlara aydınlıq gətirib. Nazirlikdən Trend-in
sorğusuna cavab olaraq bildirilib ki, Beynəlxalq Türk Akademiyası türkdilli
ölkələrdən, o cümlədən Azərbaycandan mütəxəssislər cəlb etməklə "Ortaq Türk
Tarixi (XV əsrə qədər olan dövr)” adlı vəsait hazırlayıb: "Həmin vəsaitin
türkdilli ölkələrdə tətbiq edilməsi üçün onun məzmunu əvvəlcə Türkdilli
Dövlətlərin Əməkdaşlıq Şurası (TDƏŞ) tərəfindən təsdiqlənməlidir. Məzmun təsdiq
edildiyi təqdirdə, fənnin ölkəmizin dövlət ümumtəhsil məktəblərində fakültativ
məşğələ dərslərinin hesabına tədrisi nəzərdə tutula bilər". Nazirlikdən
qeyd edilib ki, fənnin 8-ci sinifdə tədris ediləcəyi planlaşdırılır.
Xatırladaq
ki, Türkiyənin Milli Təhsil Nazirliyi və Türkdilli Dövlətlərin Əməkdaşlıq
Şurası gələn ildən orta məktəblərdə könüllülük əsasında ortaq türk tarixinin
tədris ediləcəyini bildirib. Bəs görəsən belə bir dərsliyin hazırlanmasının
əhəmiyyəti nədir? Bu dərslik hansı əsaslarla hazırlanacaq?
Təhsil eksperti Nadir İsrafilov deyir ki, ilk növbədə təhsil sistemləri bir-birinə uyğunlaşmalıdır:
"Son zamanlar yazılı və elektron mediada bu haqda müxtəlif yazılar dərc olunur,
fikirlər səsləndirilir. Hər şeydən əvvəl onu deyim ki, bu heç də yeni ideya və
yeni məsələ deyil. Bildiyim budur ki, hələ bir neçə il bundan qabaq, daha dəqiq
desək 2012-ci ilin mart ayında sabiq təhsil naziri Misir Mərdanov Azərbaycanda
səfərdə olan Türkiyə baş nazirinin müavini Bəkir Bozdağın rəhbərlik etdiyi
nümayəndə heyəti ilə görüş zamanı ümumi təhsil sahəsində əməkdaşlığın daha
səmərəli təşkili üçün ortaq dərsliklərin hazırlanması məsələsinə diqqət çəkmiş,
hər iki ölkənin müvafiq mütəxəssisləri arasında bu istiqamətdə müzakirələrin
aparılmasının zəruriliyini bildirmişdi. O vaxt ortaq dərslik ideyası söz
xatirinə söz olaraq qalmışdı. Çünki bu yanaşma o zaman ciddi qəbul olunardı ki,
ilk olaraq Türkiyə və Azərbaycan təhsil sistemlərinin yaxınlaşdırılması
məsələsi gündəmə gətiriləydi. Sistemlərin yaxınlaşması dedikdə, ilk növbədə
təhsil sisteminin Türkiyədə olduğu kimi, bizdə də 12 illik olması nəzərdə
tutulur. Digər tərəfdən orta təhsilin
pillələrini Türkiyə ilə eyniləşdirməliyik. Həmçinin tədris planlarımızı və
təhsil proqramlarımızı Türkiyə ilə maksimum bir-birinə yaxınlaşdırmalıyıq.
Yalnız bu işlər görüldükdən sonra ortaq dərsliklər haqqında söhbət gedə
bilərdi. Özü də "ortaq” ifadəsini bütün dərsliklərə yox, ancaq
təbiət-riyaziyyat fənləri üzrə dərsliklərə şamil etmək olar. Digər
dərsliklərinsə yalnız bir-birinə uyğunlaşdırılmasından danışa bilərik. Xatırladım
ki, Türk Şurası təhsil nazirlərinin 2014-cü il noyabrın 22-də Türkiyənin Əskişəhir
şəhərində keçirilən toplantısında üzv ölkələrin məktəblərində tədris olunacaq
ortaq tarix kitablarının hazırlanması qərara alınıb. Kitabın yazılması üçün isə
bütün üzv ölkələrdən - Azərbaycan, Qazaxıstan, Qırğızıstan, Türkiyə, Özbəkistan
və Türkmənistandan ən yaxşı tarixçilər cəlb edilməklə komissiya yaradılıb.
Kitabın yazılması təşəbbüsünü isə Qazaxıstan prezidenti Nursultan Nazarbayev
irəli sürmüşdü. Qazaxıstanın paytaxtı Astanada "Ortaq türk tarixi” dərsliyi
üzrə işçi qrupun iclasında isə dərsliyin yekun layihəsi qəbul olunub”.
Ekspert
deyir ki, əvvəlcədən elmi-tədqiqat işləri aparılmalıdır: "Orta məktəblərin 8-ci
sinif şagirdləri üçün hazırlanan dərslik XV əsrə qədərki dövrü əhatə edir və 7
əsas hissədən ibarətdir. İclasda tərəflər "Ortaq türk tarixi” dərsliyinin son
layihəsi üzərində aparılan işlərdən razılıq ifadə ediblər. İşçi qrupun
görüşünün nəticələrinə əsasən, iclasın qərar protokolu imzalanıb. Protokola
görə, tərəflər dərslik layihəsinin 2018-ci ilin mart ayında Qırğızıstanda
keçirilməsi nəzərdə tutulan TDƏŞ Dövlət Başçıları Şurasının 6-cı Zirvə
toplantısında dövlət rəhbərlərinə təqdim edilməsi məsələsində razılığa
gəliblər. Toplantıda prezidentlər tərəfindən təsdiqlənərsə, fənnin türk
dövlətlərində tədrisinə başlanılacaq. Növbəti mərhələdə türk tarixinin XV
əsrdən müasir zamana qədər olan dövrünü əhatə edəcək dərsliyin hazırlanması
nəzərdə tutulur. Hətta belə qərara da gəlinib ki, əsasən 1500-cü illərə qədər olan
ortaq tariximiz əvvəl könüllü, sonra məcburi şəkildə oxudulacaq. Eyni əməliyyat
gələcəkdə coğrafiya və ədəbiyyat kitabları üçün də reallaşdırılacaq. Qərara
əsasən bu kitablar Türk Akademiyası tərəfindən hazırlanacaq. Beləcə,
uşaqlarımız ortaq tarix, coğrafiya və ədəbiyyatımızı birinci əldən tanıma
fürsəti əldə edəcəklər. Təhsil Nazirliyinin mövqeyi isə belədir ki, həmin
vəsaitin türkdilli ölkələrdə tətbiq edilməsi üçün onun məzmunu əvvəlcə
Türkdilli Dövlətlərin Əməkdaşlıq Şurası tərəfindən təsdiqlənməlidir. "Ortaq
tarix” ideyası reallaşdıralacağı halda, tariximizin və təhsilimizin nə qazanıb,
nə itirəcəyini bəri başdan deyə bilmərəm. Bunu fundamental tədqiqatlarla məşğul
olan tarixçilərimiz deməlidir”.
Təhsil eksperti Almaz Həsrət layihənin əhəmiyyətindən söz açdı: "Sözügedən məsələ indiki dövrdə çox
önəmlidir. Əslində belə bir layihə çoxdan olmalı idi. Çünki bir kökə bağlı ölkələr ortaq milli dəyərlərini özündə ehtiva edən
məzmunu daim yazmalı və onları qorumalıdır ki, gələcək nəsillərə də ötürə
bilsin. Ortaq türk dünyası tarixi ilə bağlı məsələnin gündəmə gəlməsi bu
baxımdan çox təqdirəlayiq addımdır. Hətta bu məsələ bir qədər gecikib. Mən
hesab edirəm ki, Azərbaycan və türk dünyasının tarixinin yaşadılması üçün ciddi
işlər görülməlidir. Bu sahədə görülməli işlərdən biri də ortaq türk dünyası
tarixinin dərsliklərə salınmasıdır. Bu işə müfəssəl tarixi biliklərə malik
alimlər cəlb olunmalıdır. Orta məktəb dərsliklərində müxtəlif problemlərin
olduğu aydındır. Təsadüfi seçilən şəxslər bu dərsliklərdə müəyyən qüsurlara yol
veriblər. Yaxşı olardı ki, dərin tarixi biliklərə malik şəxslər bu tarix dərsliklərinin
yazılmasına Azərbaycan tərəfindən cəlb olunsun. Tarix elə bir şeydir ki, necə
yazılsa, elə də qalır. Hər hansı yanlış bir cümlə, bir söz tariximizə ləkə
gətirə bilər. Ona görə də elə seçim edilməlidir ki, həmin şəxs Azərbaycan
torpağına canı-qanı ilə bağlı olsun. Ortaq türk tarixinin yazılması həm də
mükəmməl bilik tələb edir. Bu dərslik türkdilli ölkələrin ən dəyərli alimlərinin
sayəsində ərsəyə gələcək və ortaq türk tarixi olacaq”.
Şəbnəm Mehdizadə