Milli kinonun 2018-ci ildəki təcəssümü
Kinohər bir
ölkənintanınmasıüçünəvəzedilməz faktordur. Kino həm də,
insanların dünyagörüşünü formalaşdıran, tarixi, milli adət-ənənələri yaşadan,
həyatın bütün sahələrinə nüfuz edən güclü ideoloji silahdır. Geridə qoyduğumuz
2018-ci ili Azərbaycan kinosu üçün həm uğurlu, həm də uğursuz hesab etmək olar.
İllərdir ki, yerli filmlərimizin istehsal olunmadığı və kinoteatrlarımızda xarici filmlərin at
oynatdığını deyir və bundan giley edirdik. Aktyorlar, filmlərə çəkilə bilmədikləri üçün
el şənliklərinə getdiklərini və gündəlik xərcliklərini çıxara bilmədikləri ilə
bağlı şikayətlər edirdilər. 2018-ci ildə bu kimi şikayətlərlə az rastlaşdıq.
Ona görə ki, telekanallarda yeni seriallar çəkildi, kinoteatrlarımızda isə
müxtəlif səpkili, daha çox komediya janrının üstünlük təşkil etdiyi filmlər nümayiş
olundu. 2018-ci ildə hər ay yeni komediya filmlərinin təqdimat gecələri
keçirildi. Əslində yerli filmlərin istehsal olunması və onların
kinoteatrlarımız ayaq açması müsbət, təqdirəlayiq haldır. Ancaq məsələnin başqa
bir tərəfi də var. Bu da nümayiş olunan
filmlərin hansı səviyyədə olmasıdır. Filmlərdə ötürülən mesajlara
nəzarət olunurmu? Bu filmlərdə milli-mənəvi
dəyərlərimiz qorunurmu? Dövlətin sifarişi ilə çəkilən sənədli, sanballı filmlər bu gün niyə azlıq təşkil edir.
Tamaşaçılar niyə festivallara göndərilən filmlərə baxmırlar? Nə üçün komediya
filmləri bu filmlərdən daha çox baxılır? Suallar çox, cavab isə...
Bir danılmaz həqiqət də var
ki, bu problem hər zaman olub və yəqin
ki, bundan sonra da olacaq. Festivallar
üçün hazırlanan filmlərin janrı, çəkiliş sistemi, üslubu fərqli olub. Bu
filmləri hər tamaşaçı qəbul edə bilmir. Biz də 2018-ci ilin statistikasına
nəzər salmağa çalışdıq. Əsil kinodan anlayışı olanların zövqünə xitab edilə
biləcək nə qədər filmlərin çəkildiyini araşdırmağa çalışdıq. Nəticə həm
gülməlidir, həm də ağlamalı.
Əvvəla onu nəzərinizə çatdıraq ki, dekabrın 26-da 2018-ci ilin
yekunlarına həsr olunmuş ilin kollegiya iclasında çıxış edən mədəniyyət naziri
Əbülfəs Qarayev milli kinonun inkişafı istiqamətində atılan addımlardan söz
açıb. 2018-ci ildə Azərbaycan kinosunun 120 illik yubileyi çərçivəsində silsilə
tədbirlərin keçirildiyini diqqətə çatdırıb: "Nazirliyin dəstəyi ilə keçirilən
9-cu START Beynəlxalq Qısa Filmlər Festivalının müsabiqə proqramına 30
ölkədən 100 film təqdim olunub. Bu il 7 filmimiz dünyanın 13 ölkəsində
keçirilmiş 17 beynəlxalq festivalda 20 dəfə iştirak edərək, 12 mükafat qazanıb.
Eyni zamanda Azərbaycanda bir sıra ölkələrin kino günləri keçirilib, bu sahədə
beynəlxalq əməkdaşlıq əlaqələrinin qurulması işləri davam etdirilib”.
Bu, nazirin fikirləri. Bəs görək, mütəxəssislər nə deyirlər. C.Cabbarlı adına "Azərbaycanfilm”
kinostudiyasının direktoruMüşfiq Hətəmovdan ötən il kino sahəsində
hansı işlərin görüldüyünü xəbər aldıq: "2018-ci ili səmərəli hesab etmək
mümkündür. Geridə qoyduğumuz 2018-ci
ildə çimərlik mövzusuna həsr olunmuş Almaniya-Gürcüstan-Azərbaycan birgə tammetrajlı
filmimiz ərsəyə gəldi. "Azərbaycanfilm”in tərkibində yaradılmış "Cinema klub”da
bir sıra layihələrimiz oldu. Bu klubu yaratmaqda əsas məqsədimiz gənc istedadları
sınaqdan keçirməkdən ibarətdir. Bu gənclərin iki qısametrajlı filmi beynəlxalq
festivallarda iştirak etdi. Şəki mövzusunda sənədli filmi istehsal etdik.
2018-ci ildə nailiyyətlərimiz çox olub. Hazırda Mədəniyyət Nazirliyinin elan
etdiyi prodüser mərkəzləri institutunun nəzdində 4 qısametrajlı filmin
istehsalına başlayırıq. 2019-cu ildə qarşımızda duran məqsədlərdən biri gənc
istedadların üzə çıxarılması, qısametrajlı və yaxud tammetrajlı filmlər
istehsal etməklə yanaşı, Azərbaycan kinosunda 2019-cu ili "Kino islahatlar ili” kimi qeyd etməkdir. Əsas
məqsədimiz kinostudiyanı kino sənaye parkına keçirmək, xarici investisiyanın
Azərbaycana gətirilməsi yolunda əlimizdən gələni etməkdir. Artıq konsepsiyamız
hazırdır. Bu konsepsiya mədəniyyət naziri
Əbülfəs Qarayevə təqdim olunub. İslahatları yekunlaşdırmaq, yeni kino
qanunlarının qəbul olunmasına nail olmaq, çox istedadlı, potensiallı
gənclərimizi tanıtmaq əsas hədəfimizdir. İstedadlı gənclər yetişir və inanıram
ki, onlar Azərbaycan kinosunun əvvəlki nüfuzunu qaytaracaqlar”.
M.Hətəmov bildirdi ki, 2018-ci ildə kinostudiyanın çəkdiyi filmlər 12
beynəlxalq festivalda mükafata layiq görülüb: "Azərbaycan filmləri dünyanın bir
çox ölkələrində - 50-dən çox dövlətin kinoteatrlarında nümayiş olunub. Onlar
bizim çəkdiyimiz yeni filmlərdir. Çəkilişlərə ötən ildən başlayan Rüfət Həsənovun "Daxildəki ada” filmi
yekunlaşmaq üzrədir. Ümid edirəm ki, 2019-cu
il festivallar baxımından bizim üçün çox uğurlu bir il olacaq”.
Kinoşünas Aygün Aslanlı deyir ki, 2018-ci il Azərbaycan kinosu üçün qlobal
anlamda götürəndə, heç bir hadisə ilə yadda qalmadı: "Kinoya dair olan gözləntilərimiz
heç də özünü doğrultmadı. 2018-ci il ölkə prezidentinin 2008-2018-ci illər üçün
nəzərdə tutulmuş "Azərbaycanda kino sənətinin inkişaf etdirilməsi
haqqında”Sərəncamının bitdiyi il idi. 2008-ci ildə bu proqram
hazırlanmışdı və onun həyata keçirilməsi barədə sərəncam verilmişdi. Orada
nəzərdə tutulan əsas proqramların heç
biri həyata keçirilmədi. Hansı ki, onlar həyata keçirilsəydi, Azərbaycan
kinosuna xeyli faydası ola bilərdi. Orada keyfiyyətli filmlərin çəkilməsinə
yardımçı olacaq şərtlər mövcud idi. Bu gün sevinirik ki, yerli filmlər çəkilir
və nümayiş olunur. Azərbaycanda kinoteatrlar var, ancaq onlar ticarət
mərkəzlərinin daxilində fəaliyyət göstərirlər. Onlar məhz kommersiya filmləri
yayımlayırlar. Sənət kinosu dediyimiz dövlət filmlərinin yayımlanacağı bir
məkanı yoxdur. Kino böyük ekran üçündür, bunun üçün kino zalları mütləqdir.
Ticarət mərkəzlərində olan kino zalları isə pul qazanmaq üçün istifadə olunur. Əsl
sənət filmlərinin tamaşaçısı az olduğundan, bu filmləri həmin kinoteatrlarda
göstərmək onların sahiblərinə sərf etmir. Bunun üçün də, proqramda nəzərdə
tutulmuşdu ki, kinoteatrlar şəbəkəsi yaradılmalıdır. Ancaq biz bunun əksini gördük,
kinoteatrlarımız satıldı və... Kino haqqında qanun bu il də qəbul olunmadı.
Əvəzində hansısa absurd qadağalar müzakirə olundu. Bunlar müzakirə olunsaydı,
bəlkə bir faydası olardı”.
Aygün Aslanlı yeni gələn gənc
rejissorlardan da söz açdı: "Kino sahəsində yeni simaları görürük, hansı ki, onlar
sovet mentaliteti ilə böyüməyiblər. O gənclər heç kimdən heç nə gözləmədən özləri
işləməyə çalışırlar. Onların sayəsində müstəqil kino inkişaf etməyə meyilllidir.
Əvvəllər də elə rejissorlar vardı. Onlar heç kimdən heç nə gözləmirdilər,
çalışırdılar, nələrsə əldə etməyə can atırdılar, hətta filmləri öz hesablarına
çəkirdilər. Ancaq bu, az idi. Bu gün isə
tez-tez yeni adlar eşidirik. Filmlərimiz olduqca əhəmiyyətli
festivallara çıxıblar. Ötən il dövlət sifarişi ilə çəkilən filmlərdən yalnız
"Nar bağı”nın adını eşitdim ki, o da bu
il yox, ötən il çəkilib və bu il də festivalları gəzdi. Bu ilin yeniliyi o oldu
ki, uğurlu festivallar - animasiya, START, Doku-Baku kimi kino festivalları
keçirildi. Bu, çox gözəl haldır. Festivalsız, kinonun inkişafı mümkün deyil. Festivallar
kinonun əsas təkanverici qüvvələrindəndir. Onların bərpa olunması çox gözəl
idi. Bu il həmin festivallarda təşkilati komitəsində təmsil olunurdum. Rejissorların
necə həvəsli olduqlarını görürdüm. Ümid edirəm ki, bu festivallar davam edəcək.
Animasiya festivalı təşkilatçının öz hesabına keçirdiyi bir festival idi. Demək
olar ki, dövlət təşkilatlarından bu festivalda iştirak edən olmadı. Halbuki
bizdə animasiya filmləri inkişaf etməyib
və bu sahənin böyük dəstəyə ehtiyac var. Gənclər bunu öz istək və həvəsləri ilə
etmişdilər. Həmin filmlərə baxanda təəssüf hissi keçirirdik ki, bundan yaxşısı
da ola bilərdi. Axı biz bu sahədə niyə geridə qalmalıyıq, niyə bizdə bu sahə
inkişaf etmir?”
Aygün Aslanlı kommersiya
filmləri ilə bağlı məsələyə də münasibət bildirdi: "Onların sayəsində ticarət
mərkəzlərindəki kinoteatrlarda xarici filmlərlə yerli filmlərin rəqabəti
yarandı. Hətta deyərdim ki, bu rəqabətdə yerli filmlər daha üstün
mövqedədirlər. Onlara baxış və tələbat çoxdur. Könül istəyərdi ki, sənət
filmləri də daha çox izlənilsin və tələbatlı filmlərdən olsun. Kommersiya
filmləri çəkiləndə sevinmişdik ki, kommersiya kinosunun inkişafı sənət kinosuna
yardım edəcək. Ancaq bizdə bu proses başlamayıb. Biz bunu səbirsizliklə
gözləyirik”.
Kinoşünasdan 2019-cu ildən
gözləntilərini də xəbər aldıq: "Gözləntilər hər zaman var. Deyirlər ümid
xəstəlikdir, ancaq həmişə var, biz də ümidimizi heç vaxt itirmirik. 10 ildən
çoxdur ki, gözlədiyimiz elə şeylər var ki, onlar baş vermir. 2019-cu ildə onların
həyata keçməsinə bir təkan olacağına ümidim var Ümid edirik ki, 2019-cu ildə
kinostudiya təmir bitəcək və kino çəkilişinə sərf etmək üçün vəsait olacaq”.
Xəyalə Rəis