Kiçik və orta sahibkarlığın inkişafında motivasiya amili
"Kiçik və Orta Biznesin
İnkişafı Agentliyinin fəaliyyətini təmin etmək üçün bir sıra yeni mexanizmlər
yaradılacaq”. Bunu Kiçik və Orta Biznesin İnkişafı Agentliyinin İdarə Heyətinin
sədri Orxan Məmmədov "Caspian Europen Club”ın təşkilatçılığı ilə keçirilən "CEO
Lunch”da çıxışı zamanı deyib. O.Məmmədov qeyd edib: "Bildiyiniz kimi, kiçik və
orta sahibkarlığın ölkə iqtisadiyyatında rolunun artırılması, bu sahədə
idarəçilik sisteminin müasir tələblərə uyğunlaşdırılması məqsədilə ötən ilin
dekabr ayında Azərbaycan Prezidentinin müvafiq fərmanı ilə İqtisadiyyat
Nazirliyinin tabeliyində "Azərbaycan Respublikasının Kiçik və Orta Biznesin
İnkişafı Agentliyi” yaradılıb. Agentliyin yaradılmasını dövlət başçısı
tərəfindən sahibkarlığın inkişafına göstərilən diqqət və qayğının daha bir
göstəricisi kimi qiymətləndiririk.
Bir neçə gün öncə isə
Agentliyin fəaliyyətinin təmin edilməsi ilə bağlı növbəti fərman imzalandı. Bu
sənədlə Agentliyin fəaliyyətinin hüquqi, iqtisadi və təşkilati əsasları
formalaşdırmaqla yanaşı, kiçik və orta biznes (KOB) sektorunun inkişafı ilə
bağlı köklü dəyişikliklərə səbəb olacaq mühüm tapşırıqlar verildi. Bu tapşırıqların
keyfiyyətli yerinə yetirilməsi üçün Agentlik sahibkarlarla həm fərdi, həm də
onları təmsil edən birliklər, assosiasiyalar, qeyri-hökumət və beynəlxalq
təşkilatlarla yaxından əməkdaşlıq edəcək".
Agentliyin qarşısına
qoyulmuş əsas vəzifələr və fəaliyyət istiqamətlərinə toxunan sədr bildirib ki,
birinci istiqamət motivasiya tədbirləri ilə bağlı olacaq. Belə ki, Agentlik
kiçik və orta biznes subyektlərinin fəaliyyətini stimullaşdıran mexanizmlər
vasitəsilə bunu həyata keçirəcək. Bu isə öz növbəsində həm mövcud olan biznes
subyektlərinin inkişafına, həm də yeni biznes subyektlərin yaranmasına, eləcə
də yeni ideyaların biznesə inteqrasiya olunmasına təkan verəcək.
Kiçik və orta sahibkarlığı
inkişaf etdirmək üçün hansı motivasiya elementlərindən istifadə etmək olar?
İqtisadçı ekspert Rəşad Həsənov deyir
ki, agentlik bir neçə istiqamətdə stimullaşdırıcı tədbirlər həyata keçirməklə
sahibkarlığın inkişafına təkan verə bilər: "Kiçik və Orta Biznesin İnkişafı
Agentliyi sektorun inkişafı ilə bağlı müəyyən islahatlar və təkliflər planı
hazırlayaraq dövlətə təqdim etmək hüququna malikdir. Agentlik bazarı dərindən
təhlil edib zəif inkişaf edən sahələr üzrə yeni təkliflər irəli sürə bilər.
Məsələn, bu gün ölkəmizdə kiçik və orta sahibkarlığın əsas problemlərindən biri
məhz kapital çatışmazlığıdır. Belə ki, sahibkarların maliyyə imkanları
məhduddur. Bu istiqamətdə maliyyə mənbələrini daha da gücləndirmək, yığım üçün
şansları daha da artırmaq məqsədi ilə müəyyən qədər vergi yükləri azaldılsa,
yaxşı olar. Belə bir təklifin irəli sürülməsi və hökumətin bunu qəbul etməsi
sahibkarlar üçün əsl motivasiyadır. Kiçik və orta sahibkarlar üçün kredit
zəmanət fondunun verdiyi və subsidiyalaşdırdığı kreditlərin minimum məbləği 30
min manatdan aşağı deyil. Amma, məncə, limitin 30 min qoyulması doğru deyil.
Çünki söhbət kiçik və orta sahibkarlıqdan gedir. Orta sahibkarı kənara qoyub,
kiçik sahibkarı düşünsək, ona 10-15 min pul lazım olur. Limitin 30 min olması
onları bu işdən çəkindirir. Onu da qeyd edim ki, daha çox regionlarda
təsərrüfatla məşğul olan sahibkarların kreditə çıxış imkanları məhduddur.
Onların kredit götürməsində bəzi problemlər yaranır. Bu isə kiçik sahibkarlar
kateqoriyasına daxil olanlar üçün əlverişli deyil. Mən belə bir təklif irəli
sürərdim ki, limit 30 mindən aşağı salınsın və qanunvericiliyə, kreditlər üzrə
zəmanətin və subsidiyaların verilməsi qaydalarına dəyişiklik edilsin. Bu,
sahibkarlar üçün motivasiya xarakterli bir addım olar”.
Ekspert
başqa bir təklif də irəli sürdü: "Motivasiyanı artırmaq üçün agentlik regionlar
üzrə "ilin sahibkarı” nominasiyası tərtib edə bilər. Burada müxtəlif
parametrlər üzrə qiymətləndirmələr aparılar. Yəni kim daha çox işini inkişaf
etdirib, irəliyə aparıb, innovasiyanı daha çox tətbiq edib, daha yaradıcı
elementlərdən istifadə edibsə, həmin adamı ilin sahibkarı seçmək olar. Qalib
üçün də müəyyən məbləğdə mükafat ayrıla bilər. Bu addım, həm də sahibkarlar
arasında sağlam rəqabətin formalaşmasına səbəb olacaq. Yəni istər-istəməz bütün
sahibkarlar qalib gəlmək, inkişaf etmək üçün bəzi işlər görməyə başlayacaq. Bu,
sadəcə, mənim təklif etdiyim bir variantdır. Bu istiqamətdə bir çox təşviqedici
işlər görmək mümkündür”.
İqtisadiyyat Nazirliyi İqtisadi İslahatlar
Elmi-Tədqiqat İnstitutunun aparıcı elmi işçisiPərviz
Heydərov təbliğat və təşviqat işi aparılmasını vacib sayır: "İlk olaraq onu
qeyd edim ki, ölkəmizdə kiçik və orta sahibkarlığın inkişafının zəruri olduğu
artıq bir neçə il əvvəl anlaşılmışdı. Çünki hələ ki, kiçik və orta sahibkarlıq
istənilən qədər inkişaf səviyyəsi əldə edə bilməyib. Çox təəssüf ki, bu, acı da
olsa, reallıqdır. Bu reallığı nəzərə alaraq, dövlət başçısı ölkə
iqtisadiyyatını inkişaf etdirmək üçün kiçik və orta sahibkarlıqla bağlı olan
məsələləri ön plana çəkmişdir. Bunun nəticəsi olaraq da, keçən ilin dekabrında
İqtisadiyyat Nazirliyinin tabeliyində Kiçik və Orta Biznesin İnkişafı Agentliyi
yaradıldı. Elə bu agentliyin yaradılmasının özü, sahibkarlığın inkişafı üçün
stimulverici addım idi. Bu sahənin inkişafı üçün ilkin olaraq iqtisadi sferada
ciddi kompleks tədbirlər planı həyata keçirilməlidir. Böyük inkişafa nail olmaq
elə də asan deyil. Kompleks tədbirlər planından əlavə, təbliğat və təşviqat işi
aparılması vacibdir. Yəni kiçik sahibkarlıq deyiləndə oradakı "kiçik” sözü bəsit
mənada başa düşülməməlidir. Kiçik sahibkarlıq çox böyük bir anlayışdır. Əgər
dünyanın bəzi inkişaf etmiş ölkələrinə diqqət etsək, kiçik və orta
sahibkarlığın həmin ölkələrin iqtisadiyyatında əsas aparıcı qüvvə olduğunu
görərik. Belə ki, bu sahibkarlıq növləri dövlət büdcəsinin təmin olunmasında,
vergi yığımında və s. kimi məsələlərdə əhəmiyyətli rol oynayır. Həmin ölkələrdə
ümumdaxili məhsulun demək olar ki, 50%-ə yaxın hissəsini məhz kiçik və orta
sahibkarlar verirlər.
Günel
Azadə