İstəyiriksə, bacaracağıq! - Reportaj
Əsa yerimək, addımlamaq üçün köməkçi bir vasitədir.
Əsa həm də məcazi mənada hədəfə çatmaq üçün bir tramplindir. Bir ƏSA da var. O,
bir teatr, yaradıcı ocaqdır. Bu ocaqda nə qədər fiziki məhdudiyyətli insan sərbəst
addımlamağı bacarıb. Artıq 2 yaşını qeyd edən müstəqil ƏSA Teatrı özünəməxsus
bir missiya yerinə yetirir və qarşısına qoyduğu hədəfə addım-addım yaxınlaşır. Kollektivində
fiziki məhdudiyyətli aktyorlar, eləcə də xalq və əməkdar artistlər, peşəkar aktyorların
da cəm olduğu teatr bir yaradıcı emalatxana rolunu oynayır.
ƏSA Teatrı yarananda ondan gözləntilərimiz o qədər
də böyük deyildi. Düşünürdük ki, fiziki məhdudiyyəti olan insanlar necə tamaşa
hazırlaya bilər? Uzağı, 4-5 aya bu teatr bağlanar. Axı peşəkar aktyor olmayan fiziki
məhdudiyyətli insanları səhnə necə qəbul edəcəkdi?
Amma bu gün ötən 2 ildə kifayət qədər sözünü demiş
və tərkibində istedadlı aktyorların da cəm olduğu bir komanda mövcuddur. Əlilliyi
olan şəxslərin cəmiyyətə inteqrasiyasını bərpa etmək və sürətləndirmək,
əlilliyi olan və olmayan şəxslərin birgə fəaliyyətini təmin etmək, onların
sosial və ictimai rifahını yüksəltmək, onları nəinki teatr, incəsənətin digər
sahələri ilə də məşğul olmaq üçün təşviq etmək və s. bu kimi mütərəqqi
məqsədlər ƏSA Teatrının yaranma səbəbi idi. Teatr qısa zamanda öz üslubu ilə
ictimai rəğbət qazana bilib və əlilliyi olan digər şəxslərə motivasiya verib. Beş
nəfərlik heyətlə fəaliyyətə başlayan ƏSA Teatrının indi 20-dən çox aktyoru var.
"Teatr maddi tələbatlarımızı qarşılamır”
Biz teatrda qonaq olarkən teatrıntəsisçisi, rəhbəri NihadQulamzadə yeni tamaşanın
məşqlərinə başlamışdı. Gərgin məşq prosesində rejissorla danışmaq üçün
fasilənin olmasını gözlədik. Nihad Qulamzadə bizi teatrla tanış edib, söhbətə
başladı. İlk olaraq bizdən burada çalışan aktyorlara "fiziki qüsurlu deyil,
fiziki məhdudiyyətli” deyə müraciət etməyimizi xahiş etdi. Bildirdi ki, onların
bizdən heç bir fərqi yoxdur. Onların hər biri ayrıca bir fərddir.
Teatrın yaradıcı prosesindən söz açan müsahibimiz deyir
ki, tamaşa hazırlamaq çətin prosesdir, ancaq bu iş komanda işi olduğu üçün
onlardan dəstək alır: "Aktyorluğun özü çətin sənətdir, belə ki, cəmiyyətimizdə
aktyorlara təlxək kimi baxanlar, onları ucuz tutanlar az deyil. Prosesin içində
olanlar bilir ki, bunun hansı çətin mərhələləri olur. Teatr prosesi ilə məşğul
olmaq həm maddi, həm də mənəvi cəhətdən çətindir. Teatr bizim maddi
tələbatlarımızı qarşılamır. Mənəvi olaraq müəyyən tələbatları qarşılayır. Amma
maddi tələbatın qarşılanmaması yenə də mənəvi problemlərə gətirib çıxarır.
Digər teatrlara baxanda ƏSA Teatrında vəziyyət çox fərqlidir. Sevindirici
haldır ki, bu gün Azərbaycanda müstəqil teatrlar yaranır və onlar öz inkişaf
mərhələsini yaşayır. Biz özümüzü passiv fəaliyyət göstərən teatrla deyil, aktiv
fəaliyyət göstərən dövlət teatrları ilə müqayisə edirik. Tamaşalarımız mütəmadi
şəkildə, tez-tez oynanılmasa da, bizim emalatxanamızda daim iş gedir”.
N.Qulamzadə deyir ki, onların fiziki məhdudiyyətli
insanlara yazığı gəlmir: "Təbii ki, burada da bir rəqabət olmalıdır. Əlilliyi
olan şəxs nə iləsə seçilməlidir. Teatra sevgisi olan, teatrla məşğul olmaq
istəyən, bu işi ikinci plana atmayan, tanınmaq fikrində olmayanları qəbul
edirik. Teatra sevgisi olan insanları cəlb edirik. Çünki teatr sevgi işidir.
Təbii, istəyərik ki, teatrımızın fəaliyyəti daha da güclənsin və şəraitimiz
olsun ki, laboratoriyalar yaradaq. ƏSA Teatrı həvəskarlardan ibarət teatr truppası
deyil. Biz inklüziv teatrıq”.
Teatrda Moris Meterlinqin "Göy qurşağı” tamaşasının
məşq prosesi gedirdi. Tamaşada 20-ə yaxın aktyorun iştirak etdiyini görürük. Tamaşaya
N.Qulamzadə rejissorluq edir. O bildirir ki, bu tamaşada hazırda məşq
prosesində olmayan xalq artisti Mehriban Zəki, əməkdar artist İlham Hüseynov və
digər aktyorlar da iştirak edir.
Peşəkarlar...
Fasilə zamanı teatrın istedadlı aktrisası Könül Şahbazova Qasımova ilə çay
süfrəsində söhbət edirik. Aktrisa deyir ki, mart ayından bu teatrda çalışır.
İlk dəfə teatrda Mirzə Fətəli Axundovun "Müsjö Jordan və Dərviş Məstəli şah”
komediyasının motivləri əsasında hazırlanmış "Paris partladı” tamaşasında
Şəhrəbanı obrazı ilə çıxış edib: "Bilirsiniz ki, uzun müddətdir peşəkar səhnədə
çalışıram. ƏSA Teatrı mənim üçün bir yenilik oldu. Mən bundan öncə də studiyada
uşaqlarla işləmişəm, ona görə də burada heç bir çətinlik çəkmədim. Teatrımızın
aktyorları çox pozitivdirlər və öz qüsurlarına da pozitiv yanaşırlar. Qüsursuz
insanlardan qat-qat şən və mehribandırlar. Səhnədə peşəkar olmadıqlarına görə
bir qədər çətinliklərimiz olsa da, bir-birimizi çox gözəl başa düşürük.
Verdiyimiz məsləhəti müsbət qəbul edirlər. Çox həvəslidirlər. Hər kəsə öz
bədəninin bacarığına görə rollar verilir. Rejissor tamaşanı hazırlayarkən
məcburdur ki, hamının vəziyyətini nəzərə alsın”.
Bu zaman teatrın daha bir istedadlı aktyoru Niyaz Qasımov gəlir və çayımıza şərik
olur. Könülün eyni zamanda həyat yoldaşı olan Niyaz mövzumuzla bağlı
fikirlərini bildirir. Mətbəxdə müzakirə olunan mövzunun ona yad olduğunu deyir:
"Mən də mart ayından bu teatrda işləyirəm. ƏSA Teatrının yeri mənim üçün
ayrıdır. Fiziki məhdudiyyətli insanlar çox həvəslidirlər. Peşəkar səhnə
görməyiblər deyə bir qədər çətinlik çəkirik. Ancaq öyrənməyə həvəslidirlər və
öyrənməyə can atırlar. Burada çalışmaq maraqlıdır. Bütün bunların fövqündə
insan faktoru dayanır. Hamımız bərabərik. Əgər istəyiriksə, niyə də bacarmayaq”.
"Sözümüzü deməyə bir meydanımız var”
Teatrın peşəkar aktyorları ilə söhbətimizi
yekunlaşdırırıq. Artıq səhnədə məşq prosesi bitmişdi. Qarşımıza teatrın aktyoru
Əsgərov Elşən çıxır. Elşən bu
teatrın onun həyatına qatdığı mənadan danışır. Deyir ki, iki ilə yaxındır
teatrda çalışır: "İlk dəfə ƏSA Teatrında "Yuxum” tamaşasında Aberon rolumu
oynamışam. Daha sonra "Adamlar və siçanlar” tamaşasında rol aldım. Hazırda isə
məşq prosesinə şahidlik etdiyiniz tamaşada sadiq bir it olan Tilonu
canlandırıram. Bundan əvvəl nümayiş etdirdiyimiz "Paris partladı” tamaşasına
rejissorluq etmişəm, özüm də orda obraz canlandırmışam”.
Elşən deyir ki, ƏSA Teatrı onlara böyük bir stimul
verir: "Bu teatrı cəmiyyətimiz üçün böyük bir hadisə, əlamətdar bir proses kimi
qiymətləndirirəm. Biz burda yaxşı dostlar qazandıq. Artıq sözümüzü deməyə bir
meydanımız var. Teatrın verdiyi enerjini, sevgini, ruhu, o hissləri heç nə
vermir. Səhnəyə çıxanda çox böyük həyəcan keçirirəm. Ancaq bu çox gözəl
həyəcandır. Pərdə bağlı olanda zalda əyləşən tamaşaçılar pıçıltı ilə
danışırlar. Bütün pıçıltılar bir-birinə qarışır. Bağlı pərdənin arxasına elə
bir gurultu gəlir ki, onun səsini eşitmək möhtəşəmdir və pərdə açılır sən
səhnəyə atılırsan”.
Hazırlanan tamaşada Pəri rolunu canlandıran Günay Məmmədova ƏSA Teatrında çalışmaq
üçün özünün müraciət etdiyini bildirir: "Görməyən bir insan üçün nəyisə
arzulamaq bir az çətindir. Mənim bu teatrda iştirakım təsdiqlənəndə çox
sevindim. 4 ildir heç nə görmürəm. Bundan əvvələ qədər hər şeyi görmüşəm. Hər
hansı bir obraz oynamaq üçün məşq etməli, əziyyət çəkməli, öz üzərində
işləməlisən. Təbii ki, məşqlər də zaman aparır. ƏSA Teatrının yeri mənim üçün
bir başqadır, heç nə ilə müqayisə olunmur. Bura girdinsə, çıxmaq çox çətindir.
Teatrda çalışmaq üçün gərək onu sevəsən. Bizdə hazırlanan tamaşalar çox
maraqlıdır. Bizim teatrı başa düşən, sevən tamaşaçıları var”. Teatrda Xanpəri
və Pəri obrazlarını canlandırdığını deyən müsahibimiz bundan öncəki tamaşasında
Könül xanımla birlikdə səhnəyə çıxdığını və ondan dəstək aldığını bildirir:
"İndi heç bir dəstəksiz, tək səhnəyə çıxacam. Nihad bəyin köməyi ilə gördüm ki,
bu məndə alınır. Peşəkar aktyorlar da öz məsləhətlərini əsirgəmirlər və bu işdə
bizə dəstək olurlar. Davamlı olaraq məşq etməsəm, alınmaz”.
"Evdən çıxmağa səbəbimiz var”
Beyin iflici keçirsə də, daxilində teatr sevgisi
yaşadan Fərid Əliyev bizə
yaxınlaşıb, "teatra gələsiniz və mənim fikirlərimi almayasınız?” deyə
yarızarafat söz atır. "Niyə də olmasın? Nədən danışmaq istəyirsiniz?” - deyə
müraciət edirik: "25 yaşım var. Hazırlanan tamaşada Şəkər obrazını
canlandırıram, çünki mən özüm də şəkər kimi oğlanam (gülürük). Şəkər qoymur ki,
insanlar dalaşsınlar, hər zaman sülhün tərəfdarı olur. Bu teatr əlilliyi olan
bizim kimi gəncləri özünə qapanmağa qoymur, evdən çıxmağa bir səbəbimiz olur.
Biz burda fərqli bir gün keçiririk. Heç zaman ağlımın ucundan keçməzdi ki, bir
gün səhnəyə çıxaram. Çünki mən polis olmağı arzulamışam. Bir gün bir kinoya
baxdım, gördüm ki, bir aktyor əlildir, amma gözəl obraz canlandırır. Düşündüm
ki, mən də onun kimi obraz canlandıra bilərəm və bu teatra müraciət etdim. Mənə
çox şey qadağa qoysalar da, özümü inkişaf etdirmək istəyirəm. Nihad bəy məni teatra
qəbul etməkdə tərəddüdlüydü. Bir ay inad etdim, gecə-gündüz teatra gəldim.
Dedim ki, mən bu teatrda işləməsəm, sizdən əl çəkməyəcəm. İstədiyimə nail
oldum. İçimdə bir inam var. Əgər bir şeyi ürəkdən istəyirəmsə, ona heç bir
məhdudiyyət, əngəl mane ola bilməz. Beyin iflici keçirən heç bir insan gəzə
bilmir. Ancaq mən gəzirəm. Çünki inadkaram, sərbəst gəzirəm. 6 yaşımdan
danışmağa başlamışam”.
Aktyorlarla söhbətimizi yekunlaşdırıb rejissora
tamaşanı harada izləyə biləcəyimizi soruşuruq. Rejissor deyir ki, tamaşalarını
nümayiş etdirmək üçün teatrlardan icarəyə səhnə götürürlər. Bacardıqları qədər böyük
tamaşaçı zallarına müraciət edirlər. İldə 6 tamaşa oynayırlar, 600-700 tamaşaçıları
olur.
ƏSA Teatrının yaradıcı heyəti ilə bir gün keçirmək
həqiqətən də insana stimul verir və insanda yaşam sevgisini gücləndirir. Bizə isə tutduqları bu yolda onlara bol
tamaşaçı sevgisi və uğurlar arzulamaq qalır.
Xəyalə Rəis