“İşlərimizin nəticəsini görmək ən böyük qazancımızdır” - Örnək
Ekoloji cəhətdən sağlam
mühit yaratmaq üçün çalışır. Bunu maarifləndirmə işləri aparmaqla, motivasiya
verməklə həyata keçirir. Düşünür ki, hər bir insan ən geci məktəb yaşlarından
özünə nəzarət edə bilsə, ekologiyanın çirklənməsinin qarşısı alınar, gələcək
üçün daha təmiz ətraf mühit yarada bilərik. Onun sözlərinə görə, bunun üçün hər
bir insanın ictimai vəkilliyi olmalıdır: "Azərbaycan həqiqətən də biomüxtəlifliyinə
görə dünyanın ən zəngin bölgələrindən biridir. Belə kiçik ərazidə bu cür zəngin
təbiət nadir bir haldır. Biz təbiətimizin dəyərini bilməli və qorumalıyıq”.
Müsahibimiz "Eko youth”
layihəsinin rəhbəri Elnur Şabanzadədir.
Əvvəlcə müsahibimizi
tanıyaq.
Gəncədə anadan olub. Orta
təhsilini bitirdikdən sonra Azərbaycan Texnologiya Universitetinə qəbul olunub.
Hazırda ARB televiziyasında, xəbərlər departamentində montajçı vəzifəsində
çalışır. Müsahibimiz aktiv fəaliyyəti ilə orta məktəb illərindən həmyaşıdlarından
seçilib. Birinci kursdan başlayaraq ictimai işlərdə fəallıq göstərib, elə ilk
layihəsinə də universitet illərində başlayıb: "Əvvəlcə universitet daxilində həyata
keçirilən layihələrdə iştirak edir, təcrübə toplayırdım. Daha sonra layihə
yazmağa cəhd etdim və uğurlu alındı. İlk dəfə Gəncədə "ASAN Könüllülərinin
birinci həvəskar teatrı” layihəsini həyata keçirdim. Könüllülərlə birlikdə
Əbdürrəhim Bəy Haqverdiyevin "Yeməmisən qaz ətini, nə biləsən ləzzətini?” tamaşasını
qurduq. Həvəskar qrup yaratdıq və gənclər könüllü şəkildə aktyorluq etdilər. Bu
layihə davamlı şəkildə həyata keçirilirdi. Daha sonra cəmiyyət tərəfindən müsbət
qarşılanan "Həmrəylik üçün oxu” layihəsini həyata keçirdik”.
Elnur Azərbaycanla yanaşı,
beynəlxalq layihələrdə də iştirak edib: "İlk beynəlxalq layihəm Ukraynada oldu.
Azərbaycanda layihələrin birində ən fəal gənc seçildim və bizi Ukraynaya təlimə
göndərdilər. Daha sonra Türkiyədə, Rusiyada layihələrdə iştirak etdim.
Ümumilikdə 60-dan çox yerli, 10-dan çox beynəlxalq layihədə iştirakçı olmuşam”.
-
Birinci kursdan fərqli təşkilatlarda könüllü kimi fəaliyyət göstərmisiniz. Könüllülük
sizə nə qazandırdı?
- Könüllülük gələcəyə
investisiya deməkdir. Düşünürəm ki, hansısa bacarıqların əldə edilməsi üçün ən
böyük fürsətdir. Gələcəkdə qazandığın təcrübələri iş həyatında tətbiq edəndə,
bunun nəticələri əvəzedilməz olur. Universitetdə oxumaq bizim vəzifə
borcumuzdur. Sosial aktivlik, könüllük isə üstünlüyümüzdür. Adətən gənclər
könüllü işləməyin nə qədər çətin olduğundan danışırlar, amma unutmayaq ki,
uğura gedən yol məhz könüllülükdən başlayır. Könüllü işləmək mənə həyatda bəzi
şeylərin qarşılıqsız ola biləcəyini, hər dəfə mənfəət güdmədən sadə bir gülüş,
məmnunluqla kifayətlənməyi öyrətdi. Könüllülük ürəkdən gələn bir hissdir, hətta
gündəlik həyatımızda da könlümüzdən gələn yaxşılıq və hörməti göstəririk.
Bunlar gözəl hisslərdir. Hər zaman insanlar deyirlər ki, kim nə əməl edirsə,
onun qarşılığını görür. Biz də könüllü olaraq sidq-ürəklə, heç bir mənfəət güdmədən
gördüyümüz işin qarşılığını nəinki bir dəfə, hətta dəfələrlə, həyatımız boyu
görəcəyik. Könüllülük insana gözəl dostlar, dəyərli insanlar tanıdır. Qazanca gəldikdə,
işlərimizin nəticəsini görmək ən böyük qazancdır.
-
70-ə yaxın layihədə iştirak etmisiniz. Bəs "Eko youth” layihəsi necə yarandı?
- Ekoloji layihələrdə
iştirakçı kimi çox olmuşam. Hər biri standart şəkildə həyata keçirilirdi.
Maarifləndirilmə işləri aparılır, təlimlər verilir və bitirdi. Amma biz fərqlilik
qatmaq istədik. İlk olaraq, ictimai vəkillik mövzusunda təlimlər keçiririk, bir
məktəblini ictimai vəkil olaraq böyüdürük. Düşünürəm ki, məktəblilərə təlim
keçməyin əhəmiyyəti daha çoxdur. Çünki universitet tələbələri sərbəst olur, təlimlərdə
iştirak edə bilirlər. Amma bu şans məktəblilərdə olmur. Layihənin məqsədi Gəncə
şəhərində və Cəbrayıl, Tovuz, Goranboy rayonlarında müəyyən olunacaq məktəblərin
şagirdlərini təlimlərə cəlb etmək, ekoloji aksiyalarda iştiraklarını təmin edərək
onları ekoloji mövzuda ictimai vəkil olaraq yetişdirməkdir. Layihə çərçivəsində
3 ay müddətində Gəncə, Cəbrayıl, Tovuz, Goranboyda yerləşən məktəblərdə
ümumilikdə 80 şagirdə (hər regionda 20 nəfər olmaqla) 2 saat müddətində
"Ekologiya və onun qorunması”, "Ekoloji hüququn əsasları və ictimai vəkillik”,
"Gənclərin ətraf mühitin qorunması və təmizlənməsində rolu” adlı təlimlər
keçirilib. Bu təlimlər vasitəsilə məktəblilərə daha məsuliyyətli olmağı, təbiəti
qorumağı və ekoloji cəhətdən sağlam mühit üçün çalışmağı öyrətmək hədəflənib.
Layihə müddətində yaşıl iməcilik adı altında təmizlik aksiyası keçirildi və
yığılan tullantılardan hər bölgədə 20-yə yaxın müxtəlif əl işi hazırlandı. Məktəblilər
plastik və şüşə qablardan müxtəlif əşyalar hazırladılar. Bu əl işləri layihənin sonunda Gəncə "ASAN xidmət” mərkəzində sərgilənəcək.
-
Məktəblilərin tullantılardan əşyalar düzəldərkən reaksiyası necə idi?
- Adətən təlimlərə şəhər,
rayon mərkəzlərindən daha çox kəndlərdə maraq göstərilir. Məktəblilər həm öyrənib,
həm də əylənirdilər. Tullantılardan əşyalar düzəltməkdən zövq alırdılar.
Fantaziyalarını işə salır, əl işi hazırlandıqdan sonra sevinirdilər.
-
İctimai vəkillikdən danışdınız. İctimai vəkillik nədir və bunu məktəblilərə necə
izah edirdiniz?
- İctimai vəkillik odur
ki, hər hansı bir insan yerə tullantı atırsa, sən ona izah edib, tullantının
yerə atılmasının qarşısını almalısan. Əgər kənardan baxıb reaksiya vermirsənsə,
ictimai vəkil deyilsən. Bunu təlimçilər məktəblilərə izah edirlər. Bundan əlavə,
tullantılar hər biri ayrı-ayrılıqda çeşidlənməlidir. Yəni şüşə qablar bir yeşiyə,
elektornik tullantılar fərqli yeşiyə, məişət tullantıları başqa bir yeşiyə atılmalıdır.
Lakin bununla bağlı maarifləndirmə işləri aparılsa da, heç kim çeşidləmir. Biz
ictimai vəkillik edərək insanları yönləndirə bilərik. Hər hansı səhvi görüb onu
izah edəndə, ictimai vəkillik funksiyasını yerinə yetirmiş olursan.
Tullantıların hara gəldi atılması, pərakəndə zibillik sahələrinin çoxalması
hallarına kəndlərdə, qəsəbələrdə, şəhərlərdə, o cümlədən paytaxtda tez-tez rast
gəlmək olur. Bunun qarşısını almaq üçün ekoloji mədəniyyət formalaşmalıdır.
Bunun üçün biz gənclər çalışmalıyıq.
-
Tullantılardan əşyalar düzəldirsiniz və bu əşyalar sərgilənəcək. Maraqlıdır,
uşaqlar tullantıdan əl işi düzəltməyi bacarırlarmı?
-
Onlar
əşyaları tək düzəltmirlər. Məktəbliləri
4 müxtəlif qruplara bölürük, bu qrupların hər birinə bir komanda lideri təyin
edirik. Həmin komanda liderləri məktəblilərə əl işlərini düzəltməyə köməklik
edirlər. Həmçinin onların təhlükəsizliyinə də biz cavabdehik. Onlar
tullantılardan əl işlərini düzəltməyi maraqla qarşıladılar. Azyaşlı uşaqlar
oyuncaqlar düzəltməyə başlayırdılar. Hətta evdə də bunu davam etdirəcəklərini
deyirdilər. Layihə bitdikdən sonra belə, onlar düzətlməyə davam edirdilər. Təlimlərdən
əlavə, kəndlərdə uşaqlarla söhbətləşir, maariflənirmə işləri aparırıq. Məsələn,
Tərtər çayına ermənilər tullantılar atır, uşaqlar da həmin suda oynayırlar. Su
ilə gələn oyuncaqları götürürlər. Biz onlara izah edirdik ki, həmin çaydan
oyuncaq götürmək olmaz. Çünki bu, çox təhlükəlidir.
-
Gələcək planlarınız nədir?
- Bu istiqamətdə layihələrimizi
davam etdirəcəyik. Gəncə, Goranboy, Tovuzdan sonra Cocuq Mərcanlıda təlimlərə
başlayacağıq. Hər birimizdə ətraf mühiti qoruma mədəniyyətinin, şüurunun olması
dünyamızın bu günü və sabahı üçün əhəmiyyətlidir. Təmiz bir dünyada yaşamaq
üçün ilk əvvəl fikirlərin təmiz olması lazımdır. Son illərdə ekoloji çirklənmənin
kəskin artması qlobal problemə çevrilib. Hansı yaşda olmağımızdan, hansı sahədə
çalışmağımızdan asılı olmayaraq, hər birimiz bilməliyik ki, təmizliyinə ciddi
yanaşmadığımız, əhəmiyyət vermədiyimiz ətraf mühit bizlərə ancaq zərər verir.
Ona görə hər kəsin ekologiya mövzusunda maarifləndirilməsi lazımdır. Ətraf
mühiti qorumaq şüuru insana xüsusən uşaq vaxtından qazandırılması lazım olan
bir dəyərdir. Bu şüur ilə yetişən uşaq gələcəkdə ətrafını təmiz saxlamaq
mövzusunda məlumatlı və daha həssas biri olacaq. Uşaqlarda ilk tərbiyə və təhsil
ailədən başlayır. Onlara ətraf mühiti qorumaq şüurunu nə qədər erkən öyrədə
bilsək, gələcəyimiz də əmin əllərdə olar. Ətrafa verdiyimiz zərərləri saymaqla
qurtarmaz. Onları sıralamaq və ya sadalamaq yerinə, qarşısını almaq üçün tətbiq
edəcəyimiz mühüm layihələrimiz olmalıdır. Bu istiqamətdə biz gənclərin üzərinə
böyük məsuliyyət düşür.
Qeyd edək ki, "Eko youth”
layihəsi Azərbaycan Gənclər Fondunun 11-ci qrant müsabiqəsi çərçivəsində həyata
keçirilib. Layihəyə "Yaşıl ASAN” və "ASAN Könüllülər” təşkilatı dəstək olub.
Aygün ƏZİZ