İslam Həmrəyliyi Siyasəti: Azərbaycanın qlobal humanizmə töhfəsi
Azərbaycan
Respublikasının Prezidenti İlham Əliyevin 2017-ci ilin Azərbaycanda"İslam
Həmrəyliyi İli” elan edilməsi haqqında Sərəncamı və bu istiqamətdə genişfəaliyyətə
başlanılması – mühüm siyasi addım və qlobal humanizm aktı kimi ölkəmizüçün,
bütün islam ölkələri və eləcə də, bütün dünya üçün müstəsna əhəmiyyətə
malikdir.
İnsanın mənəvi keyfiyyətlərini,
iç duyğularını ifadə edən inancı –mənəvi aləmi nə qədər fərdi olsa da, sosial-mədəni
münasibətlərin universallaşması və zənginləşməsi fonunda tədricən fərdi çərçivəsindən
çıxaraq ictimailəşmiş, sonda kollektiv dəyərə çevrilmişdir. Bu tarixi prosesdə
meydana gələn müxtəlif dinlər və onların ayrı-ayrı təmayülləri universal inanc
identikliyinin formalaşmasına yol açmışdır. Lakin bu yol heç də həmişə hamar
olmayıb. Bəzən dinlərin özünün ifrat şəkildə mütləqləşdirməsi, müstəsnalaşdırması,
hətta ideolojiləşdirməsi prosesində onların dərin çatları, keçilməz sədləri də
yaranmış, bir çox hallarda müxtəlif dinlər və onların cərəyanları, sektaları
arasında uzunmüddətli konfliktlər də kükrəmişdir. XI -XII əsrlərdə Orta Şərqə
ekspansionist xristian hərbçilərinin təşkil olunmuş çoxsaylı səlib yürüşləri
(Expeditio sacra), orta əsrlər Avropasında inkvizisiya, islam dünyasında uzun əsrlər
boyu davam edən təriqətlərarası çəkişmələr həmin konfliktlərin bariz nümunələridir.
Lakin bəşər tarixində davamlı olaraq baş vermiş, hətta amansız savaşlara
çevrilmiş o qanlı toqquşmalar heç bir halda bir dinin və ya inanc qrupunun digərləri
üzərində mütləq üstünlüyünü bərqərar etməmişdir. Bununla da, insanlığın tarixi
həyatının gerçəkliyi öz yenilməz həqiqətini və aktuallığını hər zaman qoruyub
saxlamışdır: Bəşəriyyətə davamlı sabitlik gətirən, birgəyaşayış ənənələrini
gücləndirən humanist mənəvi mühitin formalaşması həm fərdi, həm də kollektiv
anlamda insan inancına, insanlığın inanc şəklində ifadə olunan mədəni-mənəvi dəyərlərinə
olan hörmətdən qaynaqlanır.
Tarix boyunca müxtəlif dini
etiqadlara malik olan insanların sülh şəraitində, bir-biri ilə qarşılıqlı hörmət
və ehtiram ruhunda yaşamasının dərk edildiyi dünyanın nadir məkanlarından biri
də Azərbaycandır. Vicdan azadlığını insan hüquq və azadlıqlarının yalnız bir
parçası kimi deyil, həm də tarixi dəyər kimi uca tutan Azərbaycan xalqı müxtəlif
dini inanc daşıyıcılarının birgəyaşayış ənənələrini zənginləşdirmiş, bütün
dünya üçün örnək ola biləcək dini tolerantlıq modelini yaratmışdır. Məhz bu səbəbdən, Azərbaycan tarixən
sivilizasiyalararası dialoqa önəmli töhfələr verən, dözümsüzlüyün bütün
formalarını rədd edən humanist mənəvi məkan kimi öz mövqeyini qoruyub saxlaya
bilmişdir.
Azərbaycan xalqının dünyəvi dəyərlərə
sıx bağlılığının, dövlət və dinin müstəqil şəkildə öz funksiyalarını həyata
keçirmək ənənəsinin dərin tarixi kökləri vardır. Məsələn, Atabəylər hökmdarı Məhəmməd
Cahan Pəhləvanın İslam Xəlifəsinə aid fikirləri bu kontekstdə xüsusi maraq
doğurur: "Əgər Xəlifə imamdırsa, onun daimi məşğuliyyəti namaz qılmaq
olmalıdır, çünki namaz dinin əsası və işlərin ən gözəlidir. Bu sahədə üstünlüyü
və xalq üçün nümunə olması ona kifayətdir. Xəlifənin bu dünyada padşahlığın
işinə qarışmasının heç bir əhəmiyyəti yoxdur, bunu sultana tapşırmaq lazımdır” (Ziya Bünyadov. Azərbaycan
Atabəylər Dövləti – 1136-1225-ci illər., Şərq-Qərb, Bakı, 2007). Bu tarixi fakt hələ
yüzilliklər öncə Azərbaycanda din – dövlət – cəmiyyət münasibətlərinə nə qədər
düzgün tarixi qiymət verildiyinin göstəricisidir. Səkkiz yüz il sonra ümummilli
lider Heydər Əliyevin din – dövlət münasibətlərinə dair söylədiyi fikirlər Azərbaycan
xalqının öz tarixindən süzülüb gələn dəyərlərə bağlı olduğunu göstərir: "Biz
hüquqi, demokratik, dünyəvi dövlət quruculuğu mövqeyində durmuşuq. Odur ki, biz
heç cür islam dövləti və ya islam təməlçiliyinin tərəfdarı ola bilmərik”. Bu
realist fikirlərin müəllifi Heydər Əliyev, eyni zamanda, dini mədəni və mənəvi
dəyər kimi həmişə yüksək tutan, dindarlara və din ocaqlarına ehtiramla yanaşan,
xüsusilə islam dini ənənələrinin inkişafına çalışan, ölkədəki dini təsisatların
bir-biri ilə qarşılıqlı əlaqədə öz funksiyalarını dəqiq və vicdanla, ayrı-ayrı
məzhəbçilikdən uzaq duraraq yerinə yetirməsini vacib sayan bir mövqeyin sahibi
idi.
İslamın ümumdünya əhəmiyyətinə
tarixi-kulturoloji planda yanaşsaq deyə bilərik ki, islam sivilizasiyasının
intibah epoxası hesab olunan VIII-XIII əsrlər mədəniyyətin, fəlsəfənin, elmin
yüksəlişində dönüş dövrü olmuşdur. Əl Fərabi, Rudəki, Əl Biruni, İbn Sina, İbn
Rüşd, Nəsirəddin Tusi və s. kimi dahilər öz fəaliyyətləri ilə islamın elmi
inkişafa, tərəqqiyə maneə törətmədiyini, əksinə, elm və dinin bir-birinə stimul
yaratdığını, elmdə qüvvətli olan insanların islamda da yüksək dəyərə sahib
olduğunu sübut etmişlər. O zamanlar Orta Şərqə səyahət edən avropalı səyyahlar,
elm adamları, xüsusilə coğrafiyaçılar islam dünyasının yüksək elmi-mədəni
intibaha nail olduğunu açıq şəkildə ifadə etmişlər. İslam və Türk
sivilizasiyalarının unikal vəhdət məkanlarından və önəmli mərkəzlərindən biri
olmuş Azərbaycan da islam dininin maddi və qeyri-maddi irsinin zənginləşməsinə
hər zaman töhfəsini vermiş, islam mədəniyyətinin ümumdünya əhəmiyyətinin yüksəlməsində
mühüm rol oynamışdır. Bu baxımdan, Azərbaycan islam dünyasında öz aparıcı
mövqeyini qoruyub saxlamış, islami dəyərləri mühafizə edən və gələcək nəsillərə
tolerant bir əxlaqla ötürən müqəddəs torpaqdır.
Dünyəvi və dini dəyərlərin
bir-birinə xələl gətirmədən birgə mövcudluğu ənənələrini yaşadan Azərbaycan
xalqı XX əsrin əvvəllərində bütün islam dünyasında ilk dəfə dünyəvi-demokratik
respublika quruluşunu yaradaraq çoxəsrlik milli, dini və ümumbəşəri dəyərlərə
sadiqliyini bir daha göstərmişdir. Azərbaycan Xalq Cümhuriyyətinin İstiqlal Bəyannaməsində
milliyyәtindәn, mәzhәbindәn, sinfindәn, silkindәn vә cinsindәn asılı olmayaraq,
öz sәrhәdlәri daxilindә yaşayan bütün vәtәndaşlara siyasi hüquqlar vә
vәtәndaşlıq hüququ verildiyi bəyan edilmişdir. Bununla da, multikultural və
çoxkonfessiyalı məkan olaraq öz siyasi təyinatını müəyyənləşdirən Azərbaycan
dünyəviliyin təkcə Qərb sivilizasiyasına məxsus olduğunu deyil, onun mahiyyət
etibarı ilə bütün bəşəriyyət üçün universal dəyər kəsb etdiyini bütün dünyaya
nümayiş etdirmişdir. Hətta ən çətin dövrdə də –
Sovet dönəmində də Azərbaycan xalqı dini inanclarını, islam dininin təbliğ
etdiyi mərhəmət, yardım, paylaşma kimi dəyərləri sosial-ictimai-məişət həyatında
qoruyub saxlamışdır. Müstəqilliyini bərpa etdikdən sonra hər kəsin vicdan
azadlığına malik olması konstitusion norma kimi ölkənin ali qanununda –
Konstitusiyada öz əksini tapmışdır. Eyni zamanda, hər kəsin dinə münasibətini
müstəqil müəyyənləşdirmək, hər hansı dinə təkbaşına və ya başqaları ilə birlikdə
etiqad etmək, yaxud heç bir dinə etiqad etməmək, dinə münasibəti ilə bağlı əqidəsini
ifadə etmək və yaymaq hüququ birbaşa olaraq Konstitusiyada qeyd edilmişdir. Bu
gün Azərbaycanda insanların dini inanclarını sərbəst şəkildə ifadə etməsi üçün
bütün şərait yaradılmışdır. Ölkəmizdə hazırda mövcud olan 2000-dən çox məscidin
300-ü tarixi-mədəni abidə kimi dövlət tərəfindən qorunur. İslam mədəniyyətinin
unikal abidələri olan Təzəpir, Bibiheybət, Əjdərbəy, Şamaxı Cümə məscidləri və
Gəncə şəhərindəki "İmamzadə” kompleksi əsaslı şəkildə təmir olunmuş, Bakı şəhərində
Cənubi Qafqazın ən böyük məscidi olan Heydər Məscidi inşa edilmişdir. Digər
dinlərə etiqad edən vətəndaşların istifadəsi üçün kilsələr, sinaqoqlar, məbədlər
təmir edilmiş və yeniləri tikilmişdir. Bu hüquqlardan rasional dünyagörüşü əsasında
müdrikcəsinə istifadə edən Azərbaycan xalqı tarixi keçmişində olduğu kimi, dini
ifratçılıq, xurafat, ekstremizm kimi dini təhrifçilikdən uzaq dayanmaqla, bəzi
xarici qüvvələrin Azərbaycanda insanların dini inanclarından sui-istifadə cəhdlərinin
üzərindən xətt çəkmişdir. Bir sözlə,
dini inanc və dünyəvilik Azərbaycan xalqının yaşamında ideal vəhdət
yaratmışdır. Bu vəhdət həm də milli dövlət təhlükəsizliyimizin ən mühüm mənəvi
dayaqlarından biridir.
Azərbaycan regional və qlobal
müstəvidə humanizm və həmrəylik ideyalarını təbliğ edən, konstruktiv əməkdaşlıq
imkanlarını təqdim və təşviq edən islam təsisatları ilə dərin münasibətlər
yaratmışdır. 1991-ci ildən İslam Əməkdaşlıq Təşkilatına (İƏT) üzv olan Azərbaycan
bu təşkilata daxil olan dövlətlərlə qarşılıqlı inama əsaslanan faydalı diplomatik
münasibətlər qurmuş, eyni zamanda iqtisadi, mədəni sferalarda çoxşaxəli əlaqələr
yaratmışdır.
İslam Əməkdaşlıq Təşkilatı tərəfindən
Dağlıq Qarabağ münaqişəsinə dair qətnamələrin, bəyanatların qəbul edilməsi Azərbaycanın
haqlı mövqeyinin beynəlxalq miqyasda müdafiə edilməsi və bu münaqişənin beynəlxalq
hüquq normaları çərçivəsində həllinə dəstək göstərilməsi baxımından atılmış önəmli
diplomatik-hüquqi addımlardır. 2015-ci ildə İƏT Xarici İşlər Nazirlərinin
Şurası tərəfindən "Ermənistan Respublikasının Azərbaycan Respublikasına qarşı təcavüzü
nəticəsində işğal olunmuş Azərbaycan torpaqlarında islam dininə aid tarixi-mədəni
irsin və ibadət ocaqlarının dağıdılması və təhqir olunması”na dair qəbul
olunmuş qətnamə dini zorakılıq və ayrı-seçkiliyin Ermənistan tərəfindən yürüdülən
siyasətin tərkib hissəsi olduğunu bütün dünyaya açıq şəkildə bəyan edir.
İslam həmrəyliyinə nail olunması
bütün dünyada mədəniyyətin, elmin, təhsilin inkişafına dəstək göstərən İslam Təhsil,
Elm və Mədəniyyət Təşkilatının (İSESKO) qarşısına qoyduğu prioritet vəzifələrdən
biridir. Azərbaycanın həmin təşkilatla da sıx əməkdaşlıq münasibətləri
mövcuddur. İSESKO tərəfindən Azərbaycanın işğal olunmuş ərazilərində mövcud
duruma, islam dininə aid olan maddi və qeyri-maddi irsin məqsədli şəkildə məhv
olunmasına dair çoxsaylı bəyanat və qətnamələr qəbul olunmuşdur.
2006-cı ildə Heydər Əliyev
Fondunun Prezidenti Mehriban xanım Əliyevanın sivilizasiyaların yaxınlaşmasında
göstərdiyi xidmətlərə, İslam aləmində görülən işlərə böyük dəstəyinə görə
İSESKO-nun Xoşməramlı Səfiri adına layiq görülməsi Azərbaycan-İSESKO əlaqələrində
yeni səhifə açmışdır. İSESKO tərəfindən 2009-cu ildə Bakı şəhərinin, 2018-ci
ildə isə Naxçıvan şəhərinin İslam mədəniyyətinin paytaxtı elan edilməsi Azərbaycanın
dini tolerantlıq məkanı kimi ümumbəşəri, humanist ideyaların təbliği istiqamətində
önəmli mövqe əldə etdiyinə sübutdur.
Hazırda dünya əhalisinin beşdə
birindən çoxunu – 23,4 %-ni (1,7 milyard nəfər) müsəlmanlar təşkil edir. Orta Şərq
və Şimali Afrikanın 91,2 %-i, Asiya-Okeaniyada məskunlaşan əhalinin 24,8%-i,
Avropada yaşayan əhalinin isə 6%-i müsəlmanlardır. İslam dünyasının böyük insan
kapitalına malik olması, əhalinin nisbətində gənclərin üstün mövqeyi hazırkı siyasi,
sosial, iqtisadi reallıqlar şəraitində olduqca mühüm faktorlardır. İslam
dünyasının getdikcə artan demoqrafik üstünlüyü də mühüm amildir. Belə bir şəraitdə
bu üstünlüklərdən bəşəriyyətə, sosial-iqtisadi-mədəni intibaha töhfə verə biləcək,
praqmatik və rasional siyasətin təşəbbüskarı və dəstəkləyici qüvvəsi kimi
istifadə strategiyasının olması olduqca önəmlidir.
Təkzibolunmaz faktdır ki, Yaxın və Ortaq Şərqin
bəzi müsəlman dövlətləri müasir dövrün siyasi-iqtisadi-mədəni gerçəkliklərinə
adekvat münasibət formalaşdırmaqda çətinlik çəkir, müasirləşən dünyanın
qabaqcıl tendensiyaları ilə ayaqlaşa bilmir, mahiyyətcə deyil, formaca modernləşməyə
üstünlük verirlər. Məhz bu səbəbdəndir ki, yanlış dünyagörüşü əsasında və birtərəfli
yöndə quruluş alıb təsisatlanan islam fundamentalizmi burada özünə dayaqlar
tapa bilir və o, Qərb imperializminə qarşı yeganə "alternativ”, "təsirli alət”
kimi qəbul olunur. Beləliklə, dağıdıcılığa qarşı əks destruktivlik – ifrata
qarşı ifrat mübarizə üsulu olaraq seçilir. Bu "mübarizənin” haqq işi olmadığı
isə ilk addımdaca özünü göstərir. Ekstremist və radikalların özlərinə düşmən
hesab etdikləri Qərbə qarşı savaşı qısa zamanda onların öz içərisində təriqətlərarası
toqquşmalarla, toplum qarşıdurması ilə əvəzlənir, hətta vətəndaş müharibələrinə
yol açılır. Bir sözlə, mənəvi, hüquqi və dini baxımdan heç bir halda haqq
qazandırıla bilməyən "islam keşikçiləri”, əslində, özləri Qərb imperializminin
vuran əlinə, kor silahına çevrilirlər. Halbuki gerçək islam dəyərlərinə və
milli-siyasi dünyagörüşünə malik olan insanları bu yola təhrik etmək, konfliktlər
burulğanına salmaq olmazdı.
Tarixi min dörd yüz il geri çəkməyə
çalışan Əl-Qaidə, İŞİD, "Hizbi təhrir-əl İslami” və digər ekstermist qrupların
onsuz da heç zaman baş tutmayacaq "xilafət” prinsiplərinin bərqərar olması
uğrunda apardıqları "mübarizə” nin bəzi kəsimlər tərəfindən açıq və örtülü dəstəklənməsi
də kifayət qədər ciddi və təhlükəli hal hesab edilməlidir. Bu halların
qarşısının alınması üçün islamın düzgün təbliğinin, onun sülh və birgəyaşayış
dini olduğunu sübut edən sistemli tədbirlərin həyata keçirilməsi artıq bir zərurətə
çevrilmişdir.
İslam dini bəşər tarixinin əlamətdar
mədəniyyət hadisəsi kimi qarşılıqlı etimadı, dialoqu, sülh və humanizm dəyərlərini
özündə ehtiva edir. Tarix boyu multikultural ənənələrin, dini dəyərlərin ən
yüksək səviyyədə mühafizə olunduğu, müxtəlif inanc sahiblərinin sülh şəraitində
birgə yaşadığı Azərbaycan islam dünyasının nadir dövlətlərindən biridir ki, həmin
dəyərləri, islam dininin ali prinsiplərini təhrif olunmadan optimal siyasi-etik
platformada dünya ictimaiyyətinə təqdim etmək potensialını ortaya qoyur.
Azərbaycan təkcə islam həmrəyliyi
ideyalarının doğulduğu məkan deyildir. Eyni zamanda, bu ideyaların reallığa
çevrildiyi, islam dünyasının qarşılaşdığı əsas çağırışların həllinə yönəlmiş ən
yüksək səviyyəli müzakirələrin aparıldığı əhəmiyyətli geopolitik məkandır.
Xalqımızın milli-mənəvi sərvəti olan tolerantlıq, sülh ideyalarına sadiqlik,
multikultural dəyərlər həm də dövlət siyasətimizin tərkib hissəsinə
çevrilmişdir.
İslam dünyasında həmrəylik
platformasının, qarşılıqlı inama əsaslanan münasibətlərin qurulması mövcud əməkdaşlıq
mühitini daha da genişləndirməli, onun yeni istiqamətlərini açmalıdır. Bunun
üçün islam həmrəyliyi ideyalarının bütün islam coğrafiyasında yayılmasını təşviq
edən əhatəli və sistemli tədbirlərin həyata keçirilməsi zəruridir. Geniş kütlələrin
marağına səbəb olan, daha böyük miqyasda islam dünyasını bir araya toplayan
idman tədbirlərinin təşkili bu istiqamətdə atılan önəmli addımlardan biridir.
1981-ci ildə İƏT-in III sammitində qəbul olunmuş yekdil qərara əsasən İslam Həmrəylik
Oyunları Federasiyası təsis edilmiş və o zamandan etibarən hər dörd ildən bir
keçirilən İslam Həmrəyliyi Oyunları beynəlxalq miqyasda əlamətdar idman hadisələrindən
birinə çevrilmişdir.
Bütün bu tarixi və müasir
reallıqların nəzərə alınması kontekstində Azərbaycan Respublikasının Prezidenti
İlham Əliyevin 2017-ci ilin Azərbaycanda "İslam Həmrəyliyi İli” elan edilməsi
haqqında Sərəncamı və bu istiqamətdə geniş fəaliyyətə başlanılması – mühüm
siyasi addım və qlobal humanizm aktı kimi ölkəmiz üçün, bütün islam ölkələri və
eləcə də, bütün dünya üçün müstəsna əhəmiyyətə malikdir. Ölkə başçısı tərəfindən
irəli sürülən bu təşəbbüs, doğrudan da, islam dünyasında indiyə qədər
presedenti olmayan yeni ənənənin əsasını qoyur. Belə ki, islam coğrafiyasında
yerləşən ölkələr arasında Azərbaycan ilk ölkədir ki, islam həmrəyliyini siyasi
akt səviyyəsinə yüksəldir və bütün ili həmin ideyaların təbliğinə yönəlmiş
sistemli tədbirlərin həyata keçirilməsinə həsr edir. Bu baxımdan, Azərbaycanın
dövlət başçısı İlham Əliyev tərəfindən irəli sürülmüş islam həmrəyliyi təşəbbüsü
müsəlman dünyasının bu gün qarşılaşdığı problemlərin köklü şəkildə həlli,
mövcud konfliktlərin dialoq platformasında çözümü istiqamətində də konstruktiv
fəaliyyətlərə təkan verəcəkdir. "İslam Həmrəyliyi İli” çərçivəsində həyata
keçirilən kompleks tədbirlər İslam dininin sülh və mərhəmət dini olduğunu göstərməklə
yanaşı, islam coğrafiyasında genişmiqyaslı humanitar əməkdaşlığın da yeni
perspektivlərini açır.
2015-ci ildə Birinci Avropa
Oyunlarını yüksək təşkilatçılıqla keçirən Azərbaycan 2 ildən sonra, 2017-ci il
İslam Həmrəylik Oyunlarına ev sahibliyi edir. Şərqlə Qərb arasında mədəniyyətlər
və ideyalar ortaqlığı yaradan, həmrəylik körpüsü funksiyasını yerinə yetirən Azərbaycan
bununla həm universal dəyərlərə bağlılığını, həm də tarixi keçmişində xüsusi
yer tutmuş və bu gün də qoruyub saxladığı islam dininin ali dəyərlərinə sadiq
qaldığını sübut edir. Beləliklə, Azərbaycan qloballaşan dünyada davamlı
sabitliyin bərqərar edilməsi üçün bütün vasitələrdən istifadə edir, günümüz
üçün zəruri olan sülhyaradıcı, barışdırıcı mövqeyini özünəməxsus formada irəli
sürür.
İslam Həmrəyliyi İlində Bakıda
İslam Həmrəyliyi Oyunlarının keçirilməsi Azərbaycanın islam dünyasında
qarşılıqlı etimad mühitinin yaradılmasında göstərdiyi davamlı səylərin tərkib
hissəsidir. Bu Şərqlə Qərbin qovşağında yerləşən Azərbaycanın etibarlı tərəfdaş
kimi islam coğrafiyasında güclənən mövqeyinin bariz təcəssümüdür.
Azərbaycan Respublikasının 1-ci
Vitse-Prezidenti, Dördüncü İslam Həmrəyliyi Oyunlarının Təşkilat Komitəsinin sədri
Mehriban xanım Əliyevanın təşkilatçılığı ilə bu idman tədbirinin ən yüksək
standartlar əsasında keçirilməsi üçün bütün müvafiq təşkilati və infrastruktrur
işləri uğurla həyata keçirilmişdir.
20 idman növündə keçirilən bu mötəbər
idman tədbirinin Azərbaycanda baş tutması ölkəmizin beynəlxalq idman yarışları
keçirilməsi üzrə təcrübəsini zənginləşdirməklə bərabər, Azərbaycanın təqdim
etdiyi tolerantlıq modelinin bütün dünyaya bəyan edilməsi üçün də gözəl
imkanlar yaradır. Prezident İlham Əliyevin vurğuladığı kimi, "İslam Oyunları
ilk növbədə islam həmrəyliyini gücləndirəcək, həm islam aləminə, həm dünyaya
bir daha göstərəcək ki, islam dini sülh və qardaşlıq dinidir. Eyni zamanda,
dünyaya göstərəcək ki, Azərbaycan böyük imkanlara malik olan ölkədir və ən mötəbər
beynəlxalq yarışları keçirməyə qadirdir.” Bir sözlə, bu yarışmanın yüksək səviyyəli
təşkili ilə Azərbaycan bütün dünyada islam həmrəyliyinə özünəməxsus töhfəsini
verir, eyni zamanda, müasir tolerantlıq mədəniyyətinin örnəyi, humanist dini və
milli dəyərlərin yaşadıcısı kimi özünün artan nüfuzunu beynəlxalq aləmdə bir
daha bəyan edir. Azərbaycanın bu təşəbbüsü İslam Həmrəyliyi Siyasətinin əsas
mahiyyətini ortaya qoyur.
Bu gün qlobal miqyasda islam həmrəyliyi
ideyalarının təbliği müxtəlif ictimai-siyasi baxışlara malik olan dinlər və
konfessiyalar, regional miqyasda isə islam coğrafiyasını əhatə edən dövlətlər
arasında qarşılıqlı anlaşma mühitinin və konstruktiv əməkdaşlığın formalaşması
baxımından xüsusi aktuallıq daşıyır. Sivilizasiyaların kəsişdiyi məkanda yerləşən
Azərbaycanın islam həmrəyliyinə nail olunması istiqamətində həyata keçirdiyi əhatəli
tədbirlər təkcə islam coğrafiyasında deyil, eyni zamanda beynəlxalq miqyasda
davamlı sabitliyin təmin edilməsinə, konfessiyalararası anlaşmanın və tolerant
dünyagörüşünün inkişafına münbit zəmin yaradır. İslam Həmrəyliyi siyasəti ilə –
Azərbaycan İslam dünyasının vəhdətyaradıcı məkanı kimi bu dini dəyərlərin gerçəkdən
bəşəri-humanist, mənəvi-əxlaqi dəyərlər olduğunu təsdiqləyir, bu ideyaların təkcə
islam coğrafiyasında deyil, bütövlükdə dünyada birgəyaşayış və sabitlik
mühitini yaradan təsirli vasitə olduğuna inamı möhkəmləndirir.
Bu siyasət İslam dünyasında "həmrəylik
diplomatiyası” rəhbər tutulmaqla, siyasətdən mədəniyyətə, dindən elmə, ticarətdən
turizmə qədər bütün sahələr üzrə birgə fəaliyyətlərin spektri yaradılmasını,
qarşılıqlı faydalanmanın innovativ təşəbbüslərinin dəstəklənməsini, müsəlman
xalqlarının potensial imkanlarının üzə çıxarılmasını və hərəkətə gətirilməsini,
islam dünyasının qlobal rəqabətdə dayanıqlığının təmin olunmasını, bir çox mühafizəkar, geriləyici meyllərdən əl
çəkilməsini, mövcud problemlərin həllində həmrəylik nümayiş etdirməklə, qabaqcıl
dünya dövlətləri ilə əməkdaşlığın daha effektli platforması üzərində səfərbər
olunmağı özündə ehtiva edir.
Cavanşir Feyziyev,
Milli Məclisin deputatı,Fəlsəfə doktoru
19
May 2017-ci il. Bakı