İnteraktiv turların turizmin inkişafındakı rolu
Azərbaycanda
interaktiv turizm növünə həm yerli, həm də xarici turistlər maraq göstərir. Qala
Dövlət Tarix Etnoqrafiya Qoruğunun direktoru Məlahət FərəcovaTrend-ə bildirib
ki, hazırda interaktiv turlar xalçaçılıq, dulusçuluq, nalbəndlik, mətbəxdə yuxa
yayma üzrə təşkil edilir.
İnteraktiv
turların daha çox əvvəldən sifariş edildiyini deyən M.Fərəcova əlavə edib ki,
bu turlar zamanı qoruğu ziyarət edən turistlərə ustadlar tərəfindən
Azərbaycanın qədim sənətkarlığının sirləri öyrədilir: "Məsələn, dulusçu
yanına gedən turist orada saxsıdan nə isə düzəldir, xalçaçının yanına gedən
turistə xalça toxumaq öyrədilir. Mətbəxə gedən turist ustanın köməyi ilə
mətbəxdə lavaş yayır və onu saç üzərində bişirir. Dəmirçi yanına gedən turistə
qədim vaxtlarda dəmirin necə döyüldüyü göstərilir".
Hazırda qoruqda
1 ödənişsiz – "Tullantılardan sənətə doğru" və 3 ödənişli muzeyin –
açıq səma altında etnoqrafiya, antik əşyalar muzeyi və Qala qəsrinin fəaliyyət
göstərdiyini deyən M.Fərəcova bildirib ki, muzeylərə interaktiv turlar olmadan
da, yəni adi qaydada da gəlmək mümkündür. Bu halda 1 muzeyə giriş yerli
vətəndaşlar üçün 2, xarici vətəndaşlar üçün 4 manat, məktəblilər üçün 20 qəpik
olur. İnteraktiv turlar zamanı isə qiymətlər daha yüksək olur. Bu turlar zamanı
qrupda 10 nəfərdən az olmamaq şərti ilə 1 nəfər Azərbaycan vətəndaşı üçün turun
qiyməti 10, məktəbli üçün 8, xarici vətəndaş üçün 15 manat olur. Bu qiymətə
etnoqrafiya muzeyi və Qala qəsrinə giriş, bələdçi xidməti, 4 emalatxanaya
(xalçaçılıq, dulusçuluq, nalbənd və mətbəx) ekskursiya daxildir.
M.Fərəcova
bildirib ki, "Qala"ya gələn əcnəbi turistlər daha çox dulusçuluq və
yayma sənəti ilə maraqlanırlar. Çin turistləri isə xalçaçılığa daha çox maraq
göstərir.
Ümumilikdə,
qoruğu ziyarət edənlərin sayının getdikcə artdığını deyən M.Fərəcova qeyd edib
ki, qoruğa gələn turistlər yeni interaktiv turizm xidmətlərinin yaradılmasını
da təklif edirlər. Hazırda yeni interaktiv turların hazırlanması üzərində iş
aparılır.
Bu cür turların təşkil
olunmasının turizmin inkişafına necə təsir etdiyini və bunun təbliği, həmçinin
biznesə çevrilməsi üçün hansı addımların atılması gərəkdiyini öyrənməyə
çalışdıq.
Turizm üzrə ekspert Eldar Aslanovun sözlərinə
görə, buna həm etnoqrafik, həm də mədəni turizm deyilir: "Bu, davamlı turizm
konsepti sayılır. Tutaq ki, xaricdən gələn qonaqlarımız İsmayıllıda oteldə
qalırlar. Və oteldə qaldıqları dönəmdə asudə vaxtlarını səmərəli keçirmək üçün
İsmayıllının müxtəlif kəndlərinə baş çəkib oradakı sənətkarlıq nümunələri tanış
olurlar. Orada sənətkarların işlərini izləyib öyrənməyə çalışırlar. Məsələn,
orada məşhur kəlağayı sexi var. Həmin sexə ekskursiya təşkil edərək turistlərdə
bu işə maraq yaratmaq olar. Hətta istəsələr, onlar üçün xüsusi kurslar təşkil
edilir. Təbii ki, bu kurs ödənişli olur. Bu hər iki tərəf üçün yaxşıdır. Belə
ki, həm sənətkar əməyinin haqqını alır, həm də turistlər üçün daha rəngarəng
tur olur. Amma bir məqamı qeyd edim ki, sənətkara çatacaq pulu turist ölkəmizə
gələrkən ona təklif olunan tur paketin tərkib hissəsi kimi ödəyir. Yəni turistə
qiymət təklif olunarkən bu kimi kursların da qiyməti nəzərə alınır. Və həmin
sənətkarın pulunu turisti ölkəmizə gətirən agentlik və ya otel ödəyir.
Beləliklə, nəinki otel, sənətkarlıq müəssisələri də qazanc əldə etmiş olur. Bunu
bəsit şəkildə izah etsək, kimsə öz kənd məhsulunu necə satırsa, həmin kənddən
olan bir dulusçu da öz xidmətini turizm xidməti kimi satır”.
Ekspert
düşünür ki, bu, turizmin inkişafı baxımından olduqca vacibdir: "Çünki
bölgələrdə turizmin inkişafındakı çətinliklərdən biri bura gələn turistin asudə
vaxtının səmərəli keçirilməməsidir. Yəni turistlər gəlir, zəngin mətbəximizdən
yararlanır, görməli yerləri gəzir, amma nə qədər gəzsələr də, bir yerdə bu
gəzməli yerlər tükənir. Və həmin vaxtlarda bu kimi sənətkarlıq sahələri ilə
tanışlıq yaxşı olar. Bəzi ölkələrin bu kimi sənətkarlıq proqramları yoxdur
deyə, onlar animasiya proqramları təşkil edirlər. Təbii, bizdə də bu proqramdan
olsa yaxşı olar. Çünki ölkəmiz kifayət qədər mədəni potensiala sahib bir
regiondur. Bütün bölgələrimizdə mədəniyyət mərkəzlərimiz, el sənətkarlarımız
var”.
Müsahibimiz
qeyd edir ki, bu cür sənətkarlıq nümunələrinin turistlərə tanıdılması ölkəmizdə
kənd təsərrüfatının da inkişafını stimullaşdıran addımdır.
Azərbaycan Turizm Assosiasiyası sədrinin müşaviri Müzəffər Ağakərimovbildirir ki, ölkəmizdə interaktiv
turların təşkili üçün kifayət qədər yaxşı şərait var: "Onsuz da hazırda turizm şirkətləri
daha çox turist cəlb etmək üçün bu kimi bir çox metodlardan istifadə edirlər.
Müxtəlif regionlarda - Şamaxıda, Balakəndə, Oğuzda, Zaqatalada, Qaxda, Qubada,
Qusarda, Lənkəranda, Lerikdə bu cür interaktiv turların təşkili üçün kifayət
qədər yaxşı şərait var. Və agentliklər tur proqramlarını təşkil edən zaman turistlər
üçün daha maraqlı olsun deyə, bu cür sənətkarlıq nümunələrini nümayiş etdirirlər.
Turistlərin dulusçuluğa, misgərliyə, xalçaçılığa olan marağını nəzərə alaraq
həmin ərazilərə mütəmadi olaraq turlar təşkil olunmalıdır. Turizm həm də bir
ticarət növüdür. Yəni düşünün ki, siz bir mağazaya girəndə müxtəlif çeşiddə mal
görəndə necə gözləriniz işıldayırsa, turist də zəngin xidmət proqramı ilə
qarşılaşanda elə olur. Bu, turistin seçim imkanının çoxalmasına şərait yaradır.
Həmçinin kənd turizminin inkişafı üçün də əhəmiyyətlidir. Burada biz gələn
qonaqları ölkəmizin malik olduğu zəngin kənd təsərrüfatı ilə tanış edirik”.
Günel
Azadə