İmkan daxilində piyada gəzin ki...
Metro bağlı, avtobuslarda sıxlıqdırsa, özümüzü
koronovirusdan bu yolla qoruya bilərik
"Sıxlaşın”,
"mehriban olun”, "hamı işə gecikir, yol verin camaat minsin” kimi avtobuslarda
eşitdiyimiz müraciətlər təəssüf ki, pandemiya dövründə də davam edir. Sosial
məsafə ictimai nəqliyyatın "sıxlaşın”la əvəzlədiyi ifadəyə çevrilib.
"Mehribanlaşan” insanlar maska taxsalar da yoluxur, yoluxdururlar. Biz də hər
gün yoluxma nəticələrini baxıb, rəqəm sayırıq. Təsadüfi deyil ki, bu qədər
tədbir görülür, qapanmalara gedilir, demək olar ki, hamı maskalardan istifadə
edir, amma bütün hallarda yoluxma sayında azalma müşahidə olunmur.
Mütəxəssislər bunu ictimai nəqliyyatdakı sıxlıqla əlaqələndirirlər. Problem aşkarlanıb, səbəb də bilinir, lakin
həll edilmir. İctimai nəqliyyatdakı sıxlıqla bağlı heç bir irəliləyiş yoxdur.
Bütün dünya
sosial məsafə saxlamağın əhəmiyyətindən danışır. Avtobusda sürücülərin
"sıxlaşın” dediyi və sərnişinlərin sıxlaşmağa məcbur olduğu vaxtda sosial
məsafə necə qorunmalıdır? Ən əsası, belə bir vəziyyətdə tək alternativ ictimai
nəqliyyat vasitəmiz olan metro niyə bağlıdır? Avtobuslar metrodan azmı xəstəlik
yayır? Metro bağlı olduğu üçün metrodan istifadə edən insanlar da avtobuslara
yönəlir, nəticədə yoluxmanın çoxalması üçün münbit şərait yaranır. İnsanlar
əziyyət çəkir və tıxac səbəbindən saatlarla yollarda qalırlar. Nəinki,
avtobuslar, günün pik saatlarında dayanacaqlardakı sıxlıq insanı dəhşətə
gətirir. Bu problem nə üçün həll
olunmur?
"Metro fəaliyyətini
davam etdirməlidir”
Nəqliyyat eksperti Ərşad Hüseynov deyir ki, ictimai nəqliyyatdakı sıxlığı aradan
qaldırmaq üçün metro birmənalı olaraq, fəaliyyətini davam etdirməlidir. Bu
olmadığı təqdirdə nə avtobuslardakı sıxlığı, nə də yollardakı tıxacı
tənzimləmək mümkündür: "Bakıda elə bir vəziyyət yaranıb ki, imkanı olan hər kəs
fərdi avtomobillərdən istifadə edir. Ona görə də tıxacların sayı çoxalıb.
Xatırlayırsınızsa, pandemiyadan əvvəl həftə sonları tıxac müşahidə edilmirdi.
Lakin həftəsonu avtobuslar işləmədiyi üçün hazırda sıxlıq müşahidə olunur.
Bayram günlərində nadir hallarda tıxac olardı. Amma indi elə deyil. Düzdür,
insanlar maksimum dərəcədə avtobusdan qaçmağa çalışırlar. Təbii ki, bu, həmişə
alınmır. Çünki hamının avtomobili yoxdur. Həmçinin hər kəsin də taksi xidmətindən
istifadə etməyə imkanı çatmır. Bu səbəbdən işə getməyə məcbur olan insanlar
mənzil başına çatmaq üçün koronavirusa belə, məhəl qoymurlar”.
Ekspert deyir
ki, günün pik saatlarında avtobusların hamısını marşruta çıxarmaq lazımdır:
"Avtobuslarda sıxlıq olmaması üçün hazırda istifadədə olan avtobusların sayını
5 dəfə artırmaq lazımdır. Bu da mümkün deyil. Ona görə də yoluxmanın artmasını
istəmiriksə, metronun fəaliyyətini bərpa etmək, orada da müəyyən olunan
sanitar-gigiyenik qaydalara riayət etmək lazımdır. Pik saatlarda avtobusların
hamısı marşruta çıxmalıdır. Burada insanların da öhdəliyində olan məsələlər
var. Hamı işə görə avtobusa minmir. Elə adam var ki, qonaq gedir, dostları ilə
görüşür. Bu insanlar günün pik saatlarında avtobusdan istifadə etməməlidirlər.
Çünki onlar vaxtlarını idarə edə bilirlər. Amma işə gedib, işdən gələnlər o
saatlarda istifadə etməyə məcburdurlar. Ən əsası isə imkan daxilində piyada
gəzmək lazımdır”.
"Yoluxma riski hansı nəqliyyat növündə daha
çoxdur?”
Nəqliyyat eksperti Elməddin Muradlı də bizimlə söhbətində vurğuladı ki, hazırda
metronun bağlı qalmasının heç bir izahı yoxdur: "Sadəcə deyirlər ki, yoluxma
riski var və metro bağlı qalmalıdır. Metronun bağlı qalmasının nəticəsində
sərnişinlər avtobusda "qucaq-qucağa” gedir, daha sıx məsafədə mənzil başına
çatırlar. İnsanlar yollarda qalır, dayanacaqlar dolu olur. Avtobusların sayı
yetərincə deyil. Buna görə də ciddi problemlər yaşanır. Yoluxma mənbəyinə görə,
metro ilə müqayisədə avtobus daha təhlükəlidir. Metroda təxminən bir qatar 5
vaqondan ibarətdir. Bu 5 vaqon 15 avtobusun tutumundan daha çox sərnişin tutur.
Təsəvvür edin ki, qatarın 5 dəqiqə ərzində getdiyi yolu Bakının nəqliyyat
infrastrukturunu nəzərə alsaq, avtobus yarım saata gedir. Özünüz müqayisə edin,
görün yoluxma riski hansı nəqliyyat növündə daha çoxdur?”.
Ekspertin
sözlərinə görə, metronu sərnişinlərin sıxlığını azaltmaq, hissə-hissə buraxmaq
şərtilə açmaq olar, bu qaçılmazdır və lazımdır: "Qapanmaya gediriksə, hamı
birdəfəlik bilsin ki, tam qapanmaya gedirik. Yox əgər belə olacaqsa, bu
məsələdən nəticə çıxarılmalıdır. Əgər metropoliten iddia edirsə ki,
havalandırma ilə bağlı heç bir problem yoxdur, hər şey qaydasındadır, o zaman
nə problem var? Niyə açılmır? Avtobusları artırmaq mümkün deyil. Digər tərəfdən
də metro qapalıdır. İctimai nəqliyyatın alternativ növləri yoxdur. Nə
trolleybusumuz var, nə də tramvay. Pandemiya ilə mübarizə çərçivəsində müəyyən
şərtlər daxilində metronun fəaliyyəti bərpa edilməlidir”.
Metro virus mənbəyidirmi?
Tədqiqatlar
göstərir ki, koronavirus ilə metro səyahətləri arasında heç bir əlaqə yoxdur. "New
York Times” (NYT) yazır ki, pandemiya dövründə ictimai nəqliyyatda səyahət,
fikirləşdiyimizdən daha təhlükəsiz ola bilər. Mütəxəssislər bildiriblər ki,
metro ilə səyahət qapalı yerdə yemək yeməkdən daha az risklidir.
Koronavirus
pandemiyasında azalma olan ölkələrdə ictimai nəqliyyatla əlaqəli xəstəliyin
nəzərəçarpacaq dərəcədə yayılması müşahidə edilməyib. Tədqiqatlara görə,
metroda səyahət göründüyündən daha təhlükəsizdir.
Araşdırmanın
nəticələri metro, şəhərətrafı dəmir yolu və avtobusların virusun yayılma
mənbəyi olmamasını göstərir. Bu, ən azı sərnişinlər məsafə saxladıqda və maska
taxan təqdirdə həqiqətdir. Mütəxəssislər NYT-yə metro gəzintisinin küçədə
gəzməkdən daha çox riskə səbəb ola biləcəyini, ancaq qapalı yerdə yeməkdən daha
az olduğunu söyləyib.
NYT izah edir
ki, insanlar ofisdə olduqları müddətdə və kafeyə getməklə müqayisədə qatarda və
ya avtobusda nisbətən daha az vaxt keçirirlər. Sərnişinlər də ictimai
nəqliyyatdan istifadə edən vaxt danışmırlar, bu da havaya daha az maye çıxması
ilə nəticələnir.
Eyni zamanda,
ictimai sağlamlıq mütəxəssisləri, bu dəlillərlə hələlik ehtiyatla davranılması
lazım olduğunu xəbərdar edir. İctimai nəqliyyatdan istifadə edən iri şəhərlərin
sakinlərinin sayı hələ də pandemiyadan əvvəl müşahidə edilənlərdən xeyli azdır.
Bundan əlavə, nəqliyyatda istifadə olunan havalandırma sistemlərinin keyfiyyəti
böyük rol oynayır.
Bizdə isə
əksinə, metro olmadığı üçün avtobuslardan istifadə edənlərin sayı daha çoxdur.
Üstəlik nə sosial məsafə var, nə də gigiyenik tədbirlər... Avtobus və
dayanacaqlarda sosial məsafəni "sıxlaşın”, "mehriban olun”la əvəzləmişik. Ümid
edirik, bu "mehribançılığımız” başımıza bəla olmaz.
Aygün ƏZİZ