Ermənilər Azərbaycan-İran dəmir yolunun işə salınmasından təşvişə düşüblər
İşğalçı siyasəti nəticəsində bütün regional layihələrdən təcrid
olunan Ermənistan daha bir fiasko ilə üzləşmək üzrədir. Bakı-Tbilisi-Qars kimi
nəhəng dəmir yolunun reallaşmasının ardınca, daha bir irimiqyaslı nəqliyyat layihəsi
- Azərbaycan-İran dəmir yolu layihəsi reallaşmaq üzrədir. Erməni mediası
həyəcanla yeni bir layihə ilə ölkənin təcrid vəziyyətinə düşdüyünü yazır. Bu
materiallarda əsas xətt kimi ölkə rəhbərliyinin yarıtmaz siyasəti qabardılır. Daha
çox da qeyd edilir ki, bu kimi layihələr ölkənin onsuz da ağır olan iqtisadi durumunu
daha da çətinləşdirəcək.
Məsələn, erməni cəmiyyətində xüsusi çəkisi olan "1in.am”
portalında yerləşdirilən materialda müəllif Sarqis Arçruni yazır ki, fevralın
8-də Rusiyadan taxta məhsulları ilə yüklənmiş
altı vaqondan ibarət birinci test qatarı Astara-Astara dəmir yolu ilə
İrana çatıb. Bu dəmir yolu Azərbaycan və İranın dəmir yollarını inteqrasiyasını
nəzərdə tutur. Dəmiryolunun tam miqyas ilə işə düşməsi bu ilin martına nəzərdə
tutulub. "Astara (İran) - Astara (Azərbaycan) dəmir yolunun rəsmi olaraq bu
ilin mart ayında, iki ölkənin rəsmi şəxslərinin iştirakı ilə açılması nəzərdə
tutulub. Dəmir yolunun uzunluğu 10
km. təşkil edir, bunun 8 km-i Astaradan İran sərhədinə
qədər olan ərazidir. 2 km isə sərhəddən İranın Astara şəhərinə qədər olan
məsafədir. Bu dəmir yolu Qəzvin-Rəşt dəmir yolunun davamı və "Şimal-Cənub”
layihəsinin bir hissəsidir. Bu layihə hesabına Rusiya, Azərbaycan və İran
dəmiryolları sisteminin inteqrasiyası reallaşır. İranın rəsmi İRNA agentliyi
bununla bağlı diqqət çəkən bir xəbər yayımlayıb”, - deyə erməni nəşri yazır. Daha
sonra vurğulanır ki, Bakı, Moskva və Tehran Azərbaycanın Astara şəhərindən
Moskvaya doğru sərnişin qatarının işə düşməsi ilə də bağlı aktiv danışıqlar
prosesinə start veriblər. İran dəmir yolunun beynəlxalq işlər üzrə baş
direktoru Abbas Nəzəri bildirib ki, regionun bütün ölkələri artıq üçtərəfli
ambioz layihə barədə məlumatlandırılıblar. Nəzəri bildirib ki, Avropa ölkələri
də Astara-Astara dəmir yolu dəhlizinə böyük maraq göstərirlər. Onlar bu
nəqliyyat dəhlizi ilə məhsullarının Fars körfəzi ilə Hindistana çatdırılacağına
ümid edirlər. Erməni müəllif narahatçılığını gizlətmir ki, bununla da regionda
Azərbaycan, İran və Rusiyanın iştirakı ilə yeni perspektivli əməkdaşlıq
platforması formalaşdırılır və bu əməkdaşlıq formatı üç ölkə prezidentlərinin
zaman-zaman keçirilən sammitləri ilə güclənməkdədir. "Azərbaycanın böyük və
mərkəzi önəm verildiyi bu layihə ilə Ermənistanın siyasi və iqtisadi cəhətdən
izlolyasiyası daha da güclənmiş olur. Bakının rəsmi dairələri istisna etmirlər
ki, "Şimal-Cənub” layihəsi onlar üçün tək iqtisadi baxımdan deyil, həm də
siyasi kontekstdə cəlbedicidir. Çünki, bu layihə ilə Ermənistan regional
əməkdaşlıqdan kənarda qalmış olur. Ən diqqət çəkən məqam odur ki, bu cür qlobal
proqramlar Ermənistanın İran üçün getdikcə daha az cəlbedici bir ölkəyə
çevrilməsinə gətirib çıxarır. İran artıq Avropa və Rusiya bazarlarına
alternativ çıxış yollarını Azərbaycan vasitəsilə həyata keçirməyə başlayır”, -
deyə müəllif yazır. Məqalədə daha sonra qeyd edilir ki, Tehranda son illər
ərzində dəfələrlə bəyan edilib ki, qlobal kommunikasiya layihələrində
Ermənistanı əhəmiyyətli tərəfdaş hesab edirlər: "Lakin bizim hakimiyyətin
reaksiyası yumşaq ifadə etsək, adekvat deyil. Tehran isə oturub uzun müddət
gözləyə bilməz ki, Yerevan nə vaxt Rusiyanın təzyiq və qadağalarını üstələməyə
müvəffəq olacaq”.
Xatırladaq ki, rəsmi Yerevan son vaxtlara iddia edirdi ki, İranla Ermənistan bir sıra irimiqyaslı layihələr reallaşdırmaq üzrədirlər. Lakin bütün bunlar elə bəyanat olaraq qaldı. Birincisi, bunu həyata keçirmək üçün hərbi xuntanın maliyyəsi yoxdur. İkincisi, İran üçün iqtisadi cəhətdən Azərbaycanla layihəni həyata keçirmək daha mənfəətli və sərfəlidir. İran-Ermənistan dəmir yolunun çəkilişi isə iqtisadi baxımdan da əlverişli deyil. Ermənistanın ixrac potensialı sıfır səviyyəsindədir. Bu ölkə İran malları üçün bazar olsa da, böyük və gəlirli bazar hesab edilə bilməz. Ermənistanda iqtisadi vəziyyət bərbad haldadır, əhalinin alıcılıq qabiliyyəti həddən artıq aşağıdır. Digər tərəfdən, bu ölkədəki strateji sahələr başqa dövlətlərin əlindədir. Yəni, orada sərmayə yatırılacaq sahə qalmayıb. İran tacirlərinin Yerevanda mağaza açmasını isə geniş ticarət əlaqələrinin mövcudluğu kimi qələmə vermək sadəlövhlükdən başqa bir şey deyil. İranın Baş Dövlət Gömrük İdarəsinin məlumatına görə, İrandan məhsul idxal edən ölkələr arasında birinci yerdə İtaliya, ikinci yerdə isə Azərbaycan gəlir. Ermənistan isə beşinci yerdədir. Bu ölkə İrandan cəmi 160 milyon dollardan bir qədər artıq məhsul idxal edib. Halbuki əvvəllər İrandan məhsul idxalına görə, Ermənistan İtaliyadan sonra ikinci yerdə idi. Bu vəziyyət Ermənistan iqtisadiyyatının dərin böhran içində olduğunu göstərməklə yanaşı, əhalisinin alıcılıq qabiliyyətinin də olmadığını ortaya qoyur.
Beləliklə, geniş iqtisadi əməkdaşlıq üçün Ermənistanın potensialı yoxdur. Digər tərəfdən, bu dövlətin müstəqil siyasət apara bilməməsi, qonşularına qarşı əsassız ərazi iddiaları, uydurma soyqırımını təbliğ etməsi bütün qonşuları ilə əlaqələrinin inkişafına mane olur.
Azər