Erməni nəşrindən bədbin etiraf
"Dəmir İpək yolu” kimi dünya mediasının gündəmini zəbt edən Bakı-Tbilisi-Qars
dəmir yolunun fəaliyyətə başlaması rəsmi Yerevan və erməni diasporasının ciddi
narahatlığı və qısqanclığı ilə qarşılanmaqdadır. Demək olar ki, hər gün erməni
nəşrləri və diaspora nümayəndələri layihə ilə bağlı ən müxtəlif mövqelərini
ortaya qoyurlar. Həyəcan təbili çalan ermənilər həyasızcasına yalqız duruma
düşdüklərini, onlara qarşı türk-müsəlman birliyinin formalaşdığını, mühasirə
halqasının daha da daraldığını iddia etməyə başlayıblar. Və bir dəfə də olsun
hansı səbəbdən bu vəziyyətə düşdüklərinə toxunmaq istəmirlər. Beləliklə, səslənən
əsas fikirlərdən biri budur ki, Ermənistan bu layihə ilə tam təcrid vəziyyətinə
salınır. Bəlli olduğu kimi, qardaş Türkiyə mətbuatı irimiqyaslı layihə ilə
bağlı yüzlərlə məqalə, köşə yazısı, reportaj və informasiyaları özlərinin baş
xəbərinə çevirdilər. Artıq bu sıraya ermənilərə məxsus "Agos” qəzeti də
qoşulub. Bəlkə də buna məcbur olub, desək, yanılmarıq. Azərbaycanla bağlı
hədyanlar yazan qəzet növbəti layihə ilə Ermənistanın izolə vəziyyətinə
düşdüyünə toxunur və daha çox Sarkisyan hakimiyyətini tənqid edir.
Sözsüz ki,
erməni nəşri Türkiyənin sərt mövqeyi ilə üzləşəcəyindən ehtiyat edərək, layihəyə
qarşı çıxmayaraq, əsas tənqidi Ermənistana yönəldib. Müəllif yazır ki, uzunluğu
838 km-ə çatan dəmiryolu xətti Azərbaycan və Türkiyə arasında ticarət
münasibətlərini gücləndirəcək. Dərhal da erməni xislətini ortaya qoyur. Belə
ki, müəllif iddia edir ki, Gürcüstan bu layihə ilə Türkiyədən asılı vəziyyətə
düşəcək. Məqalədə daha sonra vurğulanır ki, Türkiyə Dağlıq Qarabağın işğal
olunduğunu əsas götürərək, Ermənistanla münasibətləri kəsib, eləcə də, bu ölkə
ilə sərhədləri bağlayıb: "Bakı-Tbilisi-Qarsla Ermənistan ona qarşı tətbiq
edilən embarqonun pik həddinə çatmış oldu”. Bölgədə Ermənistanı tamamilə izolə
edəcək dəmiryolunun mühüm bir layihə olduğu xüsusi qeyd edilib: "Layihənin 503 km-i
Azərbaycan, 259-u Gürcüstan, və 76 km-i Türkiyə ərazisindən keçir. Ermənistan
Gümrü-Qars xəttini işə salmağa cəhd göstərsə də, bu, baş tutmadı. Bakı-Qarsla
bağlı ötən əsrin 90-cı illərində fikirlər səslənəndə, bu layihənin Ermənistanı
tam izolə edəcəyi vurğulanırdı. Avropa və Birləşmiş Ştatlar Ermənistanı əmin
edirdilər ki, bu layihəyə dəstək verməyəcəklər. Lakin indi vəziyyət göz
önündədir. Bu gün layihə tamamlandıqdan sonra Azərbaycan və Türkiyə açıq
şəkildə bildiriblər ki, Dağlıq Qarabağ münaqişəsi həllini tapmayana kimi,
Ermənistanın bu layihəyə daxil olması mümkün deyil”.
Qəzetdə dərc edilən məqalədə erməni ekspert Arman Vançekyanın
fikirləri də var. O bildirib ki, bu layihə Mərkəzi Asiyanın və Çinin də
marağına səbəb olub. Ermənistan Siyasi Elmlər Dərnəyinin rəhbəri və sabiq
deputat Hmayak Hovanisyan bu layihə ilə Ermənistanın bölgədə kor bağırsaq
vəziyyətinə düşəcəyini və ticarət yollarından məhrum olacağını proqnozlaşdırır:
"Mən hələ 10 il bundan öncə bu layihənin ciddiyə alınmasının zəruriliyini
bildirirdim. Amma yetkililər layihənin baş tutmayacağını deyirdilər. Nəticə isə
göz önündədir. Dəmiryolu Gürcüstan-Ermənistan sərhədindən, ermənilərin sıx məskunlaşdığı
Cavaxetiya bölgəsindən keçir. Bura layihənin ən kritik nöqtəsidir. Ermənistanla
həyati əlaqəsi olan bu bölgədən keçən dəmir yolu Cavaxetiyanı Ermənistandan
ayıra və bizlər üçün Berlin səddi ola bilər”. Məqalədə qeyd edilir ki, Cavaxetiya
erməniləri bu layihənin gerçəkləşməsinə qarşı çıxaraq Gürcüstan hökuməti qarşısında
dəfələrlə iddia qaldırmışdı: "Cavaxetiya ermənilərinin rəhbəri Vahak Çaxhalyan
müxtəlif aksiya və kampaniyalar təşkil etmiş, hətta barəsində həbs qərarı
çıxarılmışdı. Türkoloq Andranik İspiryan isə qəzetə bildirib ki, rəsmi Yerevan
bu layihənin reallaşmamağı üçün heç nə edə bilmədi: "Hərdən özümə sual verirəm -
rəsmi Yerevan hansısa bir addım atdımı? Cavab yoxdur”. O, əlavə edib ki,
Azərbaycan və Türkiyə əvəzində Ermənistanı layihədən kənarda saxlamaq üçün
əllərindən gələni etdilər. "İqtisadi, loqistik, hətta siyasi ortaqlıq bir yana,
bu layihə hərbi mənada bir ortaqlıq layihəsidir”, - deyə məqalə bu fikirlərlə
tamamlanıb.
Beləliklə, Yerevan növbəti dəfə irimiqyaslı bir layihədən kənarda
qalması ilə bağlı yaşadığı şokdan ayıla bilmir. Bu səbəbdən də ağlasığmaz və
cəfəngiyat dolu fikirlər səsləndirməyə başlayıblar. "Türkiyə ilə Ermənistanın
sərhədi bağlıdır. Bu səbəbdən də "Bakı-Tbilisi-Qarsla Ermənistanın təcridi
güclənəcək” demək düzgün deyil”. Bunu Yerevan Dövlət Universitetinin
iqtisadiyyat və menecment fakültəsinin kafedra müdiri Karlen Xaçatryan erməni
saytlarına bildirib. Onun qənaətinə görə, dəmiryolunun işə düşməsi ilə
Ermənistanla Gürcüstan arasında ticarət münasibətlərinə zərər dəyməyəcək. Lakin
əlavə edir ki, malların daşınmasında problemlər yaranacaq ki, bu də Ermənistan
iqtisadiyyatına təsirsiz ötüşməyəcək. Belə ki, gürcü malları İrana Ermənistan
vasitəsilə çatdırılırdı. İndi isə bu, baş verməyəcək. Erməni ekspert hesab edir
ki, Ermənistan İrana dəmir yolu layihəsi üzərində işə başlamalıdır. O bildirir
ki, düzdür, bu, çox bahalı investisiya proqramıdır. Lakin çıxış yolu yoxdur.
Onun sözlərinə görə, bu labirintdən çıxmaq üçün iqtisadiyyatı aktivləşdirmək
gərəkdir, normal investisiya mühiti, xüsusən də xarici kapital üçün yaratmaq
gərəkdir. Lakin məsələ ondadır ki,
Ermənistan-İran dəmir yolu layihəsi çox bahadır. Pul isə bəlli olduğu kimi
ermənilərdə yoxdur, belə olan halda, ümid qalır xaricə. Erməni lobbisi və
təşkilatlar da artıq pul verməkdən beziblər. Adi bir misal - Baqrateşen-Sadaxlı
sərhəd buraxılış məntəqəsində körpü üçün pul verən yoxdur. Məbləğ isə cəmi 7 milyon
dollardır. Düzdür, erməni nəqliyyat naziri bildirib ki, körpünün tikintisinə
başlanılacaq. Lakin 2018-ci ildə. Büdcədən isə bu iş üçün cəmisi 2 milyon
dollar tapmaq mümkün olub.
Azər NURİYEV