Dünyaya pedaqoq-rəssam baxışı
Azərbaycanın
təsviri sənət məkanında fəaliyyət göstərən sənətkarların çoxu yaradıcılıqla
yanaşı, həm də pedaqoji fəaliyyətlə məşğul olsalar da, onların demək olar ki,
əksəriyyəti müstəqil dünyagörüşünə malik rəssam kimi şöhrət tapsalar da, yaxşı
müəllim kimi tanınmayıblar. Bu məsələnin kökünü araşdırmalı olsaq, bunun
haradan və nədən qaynaqlandığına cavab tapmaq da olar. Buna indiki halda
ehtiyac duymayıb, birbaşa demək istəyirik ki, müstəqillik dövründə respublika
miqyasında ən yaxşı təsviri sənət müəllimələrinin sırasında Azərbaycan
Rəssamlar İttifaqının üzvü Əsgər Əsgərovun (1948-2017) adı çəkilmişdir. Bəri başdan deyək ki, o, bu
adı həm də davamlı müstəqil yaradıcılıqla məşğul olmaqla qazanmışdır...
İxtisas təhsilini
əvvəlcə məşhur "Əzimzadə məktəbində (1969-1973), sonra isə Azərbaycan Dövlət
İncəsənət Universitetində (1975-1980) alan Əsgər Əsgərov ömrünün sonuna kimi fəal
bədii-pedaqoji fəaliyyətlə bağlı olmuşdur.
Onun ali təhsil illərində gənc
kadrların yetişdirilməsində əvəzsiz rolu olan Mikayıl Abdullayev, Lətif Kərimov
və Tokay Məmmədovdan dərs almasının rəssam-pedaqoq yoluna böyük təsiri olmuşdur. Belə ki, həmin sənətkarlardan
əxz etməli yaradıcı və həyatı məsələlər kifayət qədər idi. Əsgər Əsgərovun təhsilsonrası
əsasən Bakı İncəsənət Gimnaziyası ilə bağlı olan pedaqoji fəaliyyətinin
nəticələri isə kifayət qədər duyulandır. Vaxtilə onun tələbəsi olanların bu gün
təsviri sənətin müxtəlif sahələrində çalışmaları da dediklərimizi
təsdiqləyir...
Əsgər müəllimin özü
də müxtəlif miqyaslı sərgilərin müntəzəm iştirakçısı kimi təsviri və
dekorativ-tətbiqi sənətin müxtəlif sahələrində məhsuldar və səmərəli fəaliyyət
göstərdiyini təsdiqləmişdir. 2013-cü ildə Bakıdakı "Art Garden Galleri”də baş
tutan fərdi sərgisi də onun yaradıcılıq axtarışlarında nə qədər milli və müasir
olduğunu sərgiləmişdir. Odur ki, həmin əsərlər bu gün onun yoxluğunu sona qədər olmasa da, müəyyən dərəcədə
unutdurmaq gücündədirlər...
Rəssamın rəngkarlıq
irsi zənginliyi ilə seçilir. Onun bu sahəyə xüsusi diqqət göstərməsinin
səbəbini elə özü zaman-zaman təkrarlamaqdan usanmazdı. "Sənətin önündə getmək
istəyirsənsə, mütləq tarixi, təbiəti və rəngləri sevmək lazımdır” deyimini
özünə sənət amalı hesab edən Əsgər Əsgərov, bütün yaradıcılığı boyu dediklərini
gerçəkləşdirməyə çalışmışdır. Bunun qədim tarixə malik olan İçərişəhərə həsr
etdiyi silsilə rəngkarlıq tablolarını və
qrafik lövhələri bunun əyani görüntüsü saymaq olar...
Əgər sənət tariximizi vərəqləməli olsaq, onda
paytaxtımızın bu bənzərsiz guşəsini rəssamlarımızın ən müxtəlif nəsillərinin
davamlı olaraq özünə ilham qaynağı seçdiyini deyə bilərik. Bu mənada
sələflərinin ənənəsini davam etdirən Əsgər Əsgərovun çoxlarının gözündə
adiləşən bu unikal memarlıq tikililəri məcmusuna özünəməxsus bədii münasibət
göstərdiyini söyləmək olar. Ölçü baxımından çox da böyük olmayan bu əsərlərdə
İçərişəhərin bədii-psixoloji durumuna şahidlik etmək mümkündür. Labirintəbənzər
küçələrin arxitekturasında hifz olunan gözəllik işartılarını incəliklə duyan
rəssamın, onlara özünəməxsus "yaşantı” bəxş edə bilməsi danılmazdır. Kompozisiya biçimində daha çox təxəyyülünün
gücünə tapınan müəllifin üst-üstə sıralanan tikililərin axıcı ritmi ilə onları
xaotiklikdən çıxarmaqla, görüntünün ümumi tutumundakı həm də tarixi gerçəkliyin
ifadəsinə yönəldə bilmişdir. Həmin əsərlərdə ovqat daşıyıcılığının əksi də
duyulandır. O, bunu daha çox rəng çalarları, koloritin müxtəlifliyi ilə əldə etmişdir.
Etiraf edək ki, onun göy rəngin müxtəlif çalarlarında təqdim olunan İçərişəhər
motivləri sözün əsl mənasında nağılvaridirlər. Odur ki, rəssamın həm göy, həm
də digər koloritlərdə təqdim etdiyi və özündə uzaq-yaxın keçmişimizi yaşadan,
çox vaxt "daşlarda yaşanan poeziya” kimi dəyərləndirilən bu memarlıq incimizin
ilin, ayın və günün ən müxtəlif çağlarını özündə əyaniləşdirən durumunda
günəşli-qarlı, "xəzri”li-"gilavar”lı anları duymaq elə də çətin deyil. Rəssamın
İçərişəhərin ayrı-ayrı küçələrinə və abidələrinə münasibətində bədii
ümumiləşdirmə qabarıq görünsə də, bütünlükdə, məkanı səciyyələndirən
xüsusiyyətlər bədii incəliklə vurğulanmışdır. Onların yeni və daha təravətli
qəbul olunmasında heç şübhəsiz Əsgər müəllimin bu çoxsaylı əsərlərin hər biri
üçün Əsgər müəllimin tapdığı yeni və daima təravətli görünən baxış nöqtələrinin
və rakursların duyulası əhəmiyyəti olmuşdur.
Əsgər Əsgərovun
tarixi keçmişimiz və ənənələrimizlə bağlı əsərləri təkcə "İçərişəhər” silsiləsi
ilə məhdudlaşmır. "Qobustan”, "Karvan”, "Şərq motivi”, "Mis qablar”, "Qədim
bazar”, "Məşədi İbad”, "Köhnə Bakı” "Milli rəqs”, "Zorxana”, "Toy”, "Yaşlı
qadın”, "Bəy və gəlin” və digər neçə-neçə sənət əsərini rəssamın rəhmətlik
Manaf Süleymanovun təbirincə desək, "oxuduqlarına, eşitdiklərinə və
gördüklərinə” özünəməxsus münasibətinin nəticəsi hesab etmək mümkündür. Bu
müxtəlif mövzulu lövhələrin kompozisiya həlli həm aydınlığı, həm də qədim
ənənələrdən qaynaqlanan şərti-bədii stilizələri ilə diqqət çəkir. Qənaətimizcə,
bu əsərlərin tamaşaçı sevgisi qazanmasında görüntüyə gətirilən motivlərin
səmimi və böyük məhəbbətlə bədii tutum alması mühüm rol oynamışdır. Xalqının
şərəfli tarixinin və bənzərsiz maddi-mədəniyyət nümunələrinin, eləcə də gözoxşayan
etnoqrafiyasının vətənpərvərlik duyğusu ilə təqdimatının nəticəsidir ki, təsvir
olunanlar tamaşaçılar üçün də cəlbedici, düşündürücü və qürurdoğurucu
görünürlər. Belə əsərlərin zamansızlığa qovuşması isə birmənalıdır...
Onun bizə tanış olan
mövzu və motivlərə daha fərqli və orijinal münasibətlə ifadə etməsi isə, onun
gözəl müşahidə qabiliyyətinə, gördüklərindən heyrətlənmək gücünə malik
olduğunun göstəricisidir. Bu mənada onun "Nar-İçərişəhər”, "Tənha ağac”, "Neft
buruqları”, "Bakı körfəzi”, "Qarabağ şikəstəsi” və s. əsərlərinin adını çəkmək
olar.
Rəssamların
yaradıcılıq məkanında çox vaxt universal görünmələri bəzilərində yersiz qıcıq
yaratsa da, əslində bunun qədim və ibrət götürməli nümunələri kifayət qədərdir.
Əslində hər hansı yaradıcının təsviri və tətbiqi sənətin müxtəlif sahələrində
çalışmaları, ilk növbədə onların bədiiləşdirməyə hazırlaşdıqları mövzuları
hansı tutumda təqdim etmək istəyindən qaynaqlanır. Bu mənada onların gah
rəngkar və qrafik, gah da heykəltəraş və keramikaçı kimi çıxış etməsi həmin
yaradıcının məntiqli seçimi sayılmalıdır. Əsgər Əsgərovun bədii irsini
zənginləşdirən rəngkarlıq, qrafika, heykəltəraşlıq, keramika və s. sahələrə aid
əsərləri də məhz bu cür yanaşma ilə ərsəyə gətirilmişdir. Bu mənada onun
heykəltəraşlıq və keramika nümunələrinin bu sahələrin ən tələbkar
təmsilçilərini belə heyrətləndirmək gücündədir, desək, həqiqəti söyləmiş
olarıq.
Onun plastikanın
kamilliyi duyulan "Bahar çiçəyi”,
"Əsgər”, "Nənə və baba”, "Ailə”, "Musiqi”, "Balıqçı qadınlar”, "Döyüş” və "Uşaqlar”,
(heykəltəraşlıq), eləcə də "Səttar”,
"Leyli”, "Məcnun”, "Heyvalar” və "Qadın portreti” (keramika) əsərlərində əldə
olunan bədii tutumdakı yüksək sənətkarlıq hər cür tərifə layiqdir.
Əsgər müəllimin dəzgah heykəltəraşlığı
nümunələrində əldə etdiyi monumentallığın nəticəsidir ki, həmin işlər ən
müxtəlif rakurslardan cəlbedici və
təsirli baxılır. Qənaətimizcə, həm də gözəl park heykəltəraşlığı nümunələri
kimi qəbul olunan bu plastika nümunələri yüksək estetik ütüm daşıyıcısı kimi
paytaxtımızın müxtəlif bağçalarını və parklarını gözəlləşdirmək gücündədir.
Onun keramika nümunələrinə də forma-biçim və bədii şərh özünəməxsusluğu
xasdır...Onun həyat
və yaradıcılığı sənətə vicdanla xidmətin gözəl nümunəsidir. Odur ki, bu gün özü
aramızda olmasa da, müxtəlif muzeyləri və şəxsi kolleksiyaları bəzəyən əsərləri
ilə tez-tez xatırlanmaqda, tələbələrinin xatirəsində yaşamaqdadır. Kiçik qızı
Günayın müxtəlif sərgilərdə iştirakı isə ailə ənənəsinin uğurla davam
etdirməsinin göstəricisidir...
Ziyadxan Əliyev