Böhran dövründə şirkətimizi necə qoruyaq və inkişaf etdirək?
Camid Mövsümov
2015-2016-cı
illərdə də dünyanın iqtisadi
sferasında kifayət qədər təlatümlü proseslər baş verdi. Təbii ki, bu proseslər
Azərbaycanın iqtisadi həyatına da təsirsiz ötüşmədi. Son iki il ərzində ölkəmizdə
fəaliyyət gösətərən bir çox şirkətlər böyük
bazar payı itiriblər. Böhran ölkəmizdə ən çox maliyyə sektoruna öz mənfi təsirini
göstərmişdir. Maliyyə qurumlarımızın bəziləri böhrana tab gətirməyərək, fəaliyyətlərini
dayandırıblar, bəziləri isə filial şəbəkələrinin sayını azaldıblar. BOKT şəklində
fəaliyyətlərini davam etdirənlər də olub. Bütün bu qeyd olunanlar onun göstəricisidir
ki, ölkəmizdə fəaliyyət göstərən istər maliyyə qurumları, istərsə də başqa təşkilatlar
böhran dövründə xüsusi strategiyalara sahib olmayıblar. Yanlış
idarə olunan bu tip şirkətlər iflasa məhkumdur.
Böhran dövründə yalnız makro tədbirlər görməklə, təşkilatların
varlığını davam etdirmələri mümkün deyildir, TƏŞKİLATLAR MİKRO QABAQLAYICI TƏDBİRLƏR
SAYƏSİNDƏ BÖHRANIN SONUNADƏK VARLIQLARINI DAVAM ETDİRƏ BİLƏRLƏR.
Böhran
dövründə uğurun formulası: risk, yaradıcılıq, fürsət və bacarıqdır.
Hər bir
riskli sahənin uğurlu olacağını düşünmək və buna uyğun hərəkət etmək də böyük
yanlışlıqdır. Mövcud vəziyyət və riski yaxşı analiz edərək, düzgün yolu tapmaq ən
doğru hərəkət olsa da, böhran dövründə ortaya çıxmaq və illər sonra böyük şirkətə
çevrilmək, həqiqətən də, böyük bir uğurdur.
Heylett-Packard
nümunəsi
Hewlett-Packard( bazarda tanına adı HP), bu gün öz sahəsində
dünyanın ən böyük şirkətlərindən biridir. Şirkətin adı qurucularının
soyadlarının birləşməsindən yaranmışdır. Stantford Universitetinin iki tələbəsi
Bill Heylett və David Packard tərəfindən 1939-cu ildə bir evin qarajında 538
dollar başlanğıc investisiya və kiçik elektronika cihazlarının istifadəsi niyyəti
ilə qurulan bir şirkətdir. İlk müştərilərindən biri dünyanın əyləncə sektorunda lider şirkəti olan Disney
olmuşdur.
Şirkətin qurulmasından qısa zaman sonra II Dünya müharibəsi
başlayır. Alman sualtı gəmilərinin zədələnməsi nəticəsində xüsusi radar sistemlərinə
ehtiyac duyulur və o zaman bu sahədə ixtisaslaşan HP bunu özü üçün bir fürsətə çevirməyi
bacarır. O illərdə cəmi 45 nəfərlik bir heyətlə çalışan HP şirkəti milyonlarla
dollar gəlir əldə etməyə başlayır.
Böhran
dövründə şirkətinizin mövqeyini qoruyacaq bir sıra məsləhətləri nəzərə alın:
Müştərilərinizlə əlaqəni sıxlaşdırın - Böhran
zamanı müştərilərin davranış və ehtiyaclarında ciddi dəyişikliklər meydana gəlir.
Müştəri davranışlarındakı dəyişiklikləri anlamasanız müştərilərinizi itirərsiniz.
Böhran dövrü əldə olan mövcud müştərilərin qorunması dövrüdür. Ona görə də, müştərilərinizlə
ünsiyyətinizi daha da sıxlaşdırın və mövcud müştərilərinizi təşkilatınıza daha
çox bağlamağa çalışın. Sadiq müştəri kütləsi yaradın və onu daim inkişaf etdirərək
artırın.
Əsas hədəfinizə yönəlin - Böhran
istiqamətinizi qətiləşdirməyin və əsas hədəfinizə yönəlməyin zamanıdır. Buna
görə də hansı bazar və mövcud müştəri seqmentlərinə xidmət göstərirsinizsə,
hansı məhsul kateqoriyasında davam etmək istəyirsinizsə, onları müəyyənləşdirin,
digər istiqamətlərdən kənarlaşın.
Kiçilin - Kiçilmək yaxşıdır, prosesləri
daha effektiv tənzimləməyə imkan verir. İdarəetmə pillələrinizi azalda bilərsiniz.
Qeyd olunanlara əyani misal olaraq, ölkə ərazisində fəaliyyət göstərən bir sıra
bankları xüsusilə qeyd etmək olar. Banklar likvid işləməyən bir sıra filial şəbəkələrini
bağlayaraq, xərclərini önəmli şəkildə azaltdılar. Bəlkə də bunun nəticəsində
daha az müştərisi və daha az işçisi olacaq, lakin böhran başa çatdıqda kifayət
qədər güclü bir şirkət olacaqlar.
Böyük İnvestisiyalardan çəkinin - Böhran dalğavari bir prosesdir. Misal olaraq,
ölkəmizdə baş verən son iki devalvasiyanı qeyd etmək mümkündür. Nəzərə almaq
lazımdır ki, üçüncü bir devalvasiyadan və onun özü ilə bərabər gətirəcəyi növbəti
böhran dalğasından heç kim sığortalanmayıb. Bazarın hər an tərsinə dövr edə biləcəyi
böhran dövründə kifayət qədər nağd vəsait ehtiyatınız yoxdursa, böyük
investisiyalardan çəkinin.
Uzun yox, qısa dövrü düşünün - Dünyanın
ən böyük iqtisadçılarından biri olan Con Meynard Keynsin sözünü xatırlayaq:
"Uzun vədədə hamımız öləcəyik”. İşiniz qısa vədədir, bunu heç bir zaman yaddan
çıxartmayın. Buna görə də hədəflərinizi illik deyil, aylıq, həftəlik, olaraq müəyyənləşdirin.
Nağd vəsaitinizi isə günlük olaraq idarə edin. Bunu böhran dövründə təşkil
olunan satış kampaniyaları üçün nəzərə almaq mümkündür. Qısa dövrü əhatə edən
satış kampaniyaları daha effektiv olur. Məsələn, "Yalnız üç gün bütün məhsullara
50% endirim” kampaniyası effektivdir. Bunu şəxsi praktikamdan deyirəm. Eyni
kampaniyanı 1 aylıq təşkil etdikdə isə kampaniyanın effektivlik dərəcəsi
olduqca aşağı düşür. Çünki müştəridə belə bir düşüncə formalaşır ki, bir ay ərzində
kampaniyadan yararlana bilər. Son nəticədə isə kampaniyanı unudur.
Online alış-veriş - Böhran
dövrü online alış-veriş dövrüdür. Böhran dövründə bir qrup insanlar nağd vəsait
əldə etmək niyyəti ilə istifadə etmədikləri məhsullarını online yolla satışa təqdim
edirlər, digər qrup insanlar isə öz ehtiyaclarını bu təklif olunan məhsullarla
təmin edərək, daha az vəsait xərcləyir və son nəticədə qənaət etmiş
olurlar.
"Yaxşı iş, pis iş yoxdur. Hər bir işi yaxşı, və pis icra edən
vardır”. Peter Drukerin o məşhur sualını özünüzdən soruşun: "Əgər öz işimə
yenidən başlasaydım, nələri fərqli edərdim?” Böhranın mənfi təsirləri olduğu qədər
müsbət təsirləri də vardır. Böhran insanları hərəkətə keçirir. Başqa dövrdə bir
çox şirkət əlavə xərclərdən və dəyər yaratmayan bir çox işdən xilas ola bilməzdi.
Böhranın bu enerjisindən faydalanın və işinizi yenidən formalaşdırın.
Heç bir böhran sonsuza qədər
davam etmir. Əsas məsələ sizin böhran dövründə varlığınızı qorumağınızdır.