Beynəlxalq film festivalları bizə nə verir?
Kino həm də tarixdir, bir ölkənin təbliğində ən
ideal vasitədir. Kinonu inkişaf etdirmək üçünsə festivalların rolu danılmazdır.
Bu sıradan 4-9 oktyabr tarixlərində "DokuBaku” adlanan beynəlxalq sənədli film festivalı
keçirildi. Oktyabrın 19-dan 21-dək isə Animalfilm I Beynəlxalq Animasiya Filmləri
Festivalı keçiriləcək. Ondan sonra - 14-17 noyabr tarixlərində "START”
Beynəlxalq Qısa Filmlər Festivalı 9 yaşını qeyd edəcək. Göründüyü kimi,
paytaxtımızın kino həyatı hadisələrlə zəngindir.
"Kimdənsə dəvət gözləməyə ehtiyac yoxdur”
Kino tədqiqatçısı,
Əməkdar incəsənət xadimi Aydın Kazımzadə kinonu bir
insanın ömrünə bənzədir: "İnsanın qapanması, özü-özü ilə yaşaması heç də yaxşı
hal deyil. Belə ki, ətrafımıza baxmalı, kənara çıxmalı, bizdən uzaqda nələrin,
hansı proseslərin baş verdiyini görməliyik ki, inkişaf edə bilək. Kino
sahəsində də belədir. Kinematoqrafiyamızın 120 yaşı var. O, bütün bu
situasiyalardan şərəflə çıxıb. Sovet dövründə müxtəlif film festivalları
keçirilirdi. Həmin festivallarda Azərbaycan kinosu iştirak edirdi. O dövrlər
mükafata layiq görülmək, nələrsə əldə etmək çox çətin idi. Bu çətin dövrlərdə
belə Azərbaycan filmləri beynəlxalq film festivallarından əlidolu dönürdü.
Düzdür, o dövrlər qısqanclıqlar da az olmayıb. Bu gün isə Azərbaycan kinosu öz müstəqil
dövrünü yaşayır. Biz artıq sovet kinosunun tərkib hissəsi yox, dünya kinosunun
tərkib hissəsiyik. Bu gün çəkilən filmlər beynəlxalq kino festivallarında
nümayiş olunur və mükafatlar qazanır. Artıq bizim gənclər bilir ki, dünyada
hansı yeniliklər var, hansı mövzular aktualdır. Rejissorlarımız, aktyorlarımız
beynəlxalq festivallara gedir, orda dünya kino sahəsində baş verən ən son
yeniliklərdən xəbərdar olurlar. Hər bir ölkənin kino sahəsi müxtəlif
istiqamətlər üzrə inkişaf edib və beynəlxalq festivalların iştirakçıları onların
hamısından xəbər tuturlar. Aktyorlar üçün o qədər yeniliklər var ki, onları
öyrənmək, gətirib öz kinomuza tətbiq etmək çox vacib məsələdir. Bu gün texnika
kino sahəsində o qədər inkişaf edib ki, artıq 50-ci illərin primitiv
texnikasından istifadə etmirik. Bu günün gəncləri həmin o texnikalardan da
xəbərdardırlar. Bizim kino ustalarının beynəlxalq festivallarda iştirakı
təqdirəlayiqdir və bu festivallar onlar üçün "master klass” hesab olunur. Bu
gün bizim özümüzdə də beynəlxalq festivallar keçirilir. Bunu alqışlayıram”.
Kinoşünas qeyd etdi ki, bu gün yerli və beynəlxalq
festivalların təşkilatçıları gənclərdən ibarətdir: "Noyabrda keçiriləcək
Beynəlxalq "START” film festivalının təşkilatçısı
Feruz Şamiyev tələbəm olub. Bu gün həmin kinoşünas artıq beynəlxalq festivala
rəhbərlik edir. Festivalda iştirak etmək
və festival keçirmək üçün kimdənsə dəvət gözləməyə ehtiyac yoxdur. Gənclər
özləri nələrsə etməlidir. Dünyanın hər yerindən Azərbaycana böyük maraq var.
Azərbaycanı görmək üçün bu festivallar ən ideal vasitədir”.
"Festival funksional olmalıdır”
Rejissor Namiq
Ağayev festivalı bayrama bənzədir: "Festival təkcə film
deyil, ünsiyyət, dostluq, əlaqə deməkdir. Əslində bu, ənənə halını almalıdır.
Burada eyni vaxtda filmin marketinqi prosesi də baş verir. Festivalda durub
çıxış etməyi, 3-4 filmi nümayiş etdirməyi doğru hesab etmirəm. Festival
funksional olmalıdır. Mən bu gün festivalların çoxunda iştirak etmirəm. Ancaq
bu festivalların keçirilməsini yüksək qiymətləndirirəm. Gənclərin bu
festivalları keçirməsi isə ikiqat sevindiricidir. Ancaq bu yaxınlarda teatr
festivalı olacağını bilirəm, buna da yüksək səviyyədə hazırlaşırıq. Mən özüm
indi kino-teatr mərkəzi yaradıram. Ancaq beynəlxalq festival istənilən halda
təqdirəlayiqdir. Əsas odur ki, ölkəmizi layiqincə təbliğ edə bilək”.
"Festival kinonun inkişafında bir vasitədir”
Kinoşünas Aygün Aslanlı festivalın,
sadəcə təqdim olunan filmləri izləməklə yekunlaşmadığını qeyd edir. Bildirir
ki, məhz beynəlxalq festivallar əsil təbliğat vasitəsidir: "Müasir dövrdür, internet
əsridir. İstədiyimiz filmi istədiyimiz zaman izləmə imkanımız var. Ancaq
festival ünsiyyət deməkdir. Məhsulun daha geniş auditoriyaya təqdim olunması,
satışı funksiyasını yerinə yetirir. Festival kinonun inkişafında bir vasitədir.
Kino isə vizual sənətdir, baxılmaq üçün çəkilir. Nə qədər çox baxılarsa, bir o
qədər çox yayılar. Məhz beynəlxalq festivallar filmlərə bu imkanı yaradır. Bu
baxımdan kinematoqrafiyanın, kino sənətinin inkişafında festivalın ciddi rolu
var. Festivallar nəinki rejissorlar, kino sahəsində çalışan gənclər, eyni
zamanda dövlətimiz üçün də əhəmiyyətlidir”.
Aygün xanım qeyd edir ki, festival film nümayişi
ilə bərabər, həm də bir kino bazarıdır: "Festivala prodüserlər, ssenaristlər, rejissorlar
dəvət olunur. Onlar bir-birilərinin filmi ilə tanış olmaq imkanı qazanırlar.
Təsəvvür edin ki, xaricə çıxmaq imkanları məhdud olan azərbaycanlı bir rejissorun
filmi beynəlxalq festivallar nəticəsində xaricdə nümayiş olunur. Rejissor bu
vəsilə ilə işini fərqli insanlara və auditoriyaya tanıtmaq imkanı qazanır. Eləcə
də bizdə keçirilən festivallara dəvət olunan rejissorlar gəlib birbaşa yerində
yeni filmlərlə tanış olurlar. Azərbaycan kinosunda bu cür tədbirlər necə rol oynaya
bilər məsələsinə gəldikdə isə, ölkəmizdə yerli festivallar davamlı olaraq keçirilsəydi,
bunun böyük təsiri ola bilərdi. Yerli beynəlxalq festivallar başlayanda, yeni-yeni tələbələr
filmlər çəkməyə həvəslənmişdilər. Daha sonra Mədəniyyət Nazirliyinin "Bu
meydan, bu ekran” ənənəvi gənclər müsabiqəsi başladı. Bu da gənclərə daha yaxşı
işlər görməyə şərait yaratdı”.
Festivalın dövlət əhəmiyyətini vurğulayan kinoşünas
Ermənistanda "Qızıl ərik” adlı festivalın keçirildiyini və buraya dünyanın ən məşhur
sənət adamlarının dəvət olunduğunu qeyd edir. Həmin məşhur insanlar isə festivala
gedəndə təkcə oturub filmlərə baxmırlar, həm də ölkə ilə tanış olub, rəsmi
təbliğatın təsiri altına düşürlər. Və sonradan ermənilər dünyada özlərinə yeni tərəfdaş
qazandıqlarını deyirlər.
"Bu problem bizdə xüsusilə qabarıqdır”
Gənc rejissor
Kamal Yaşar bildirir ki, bütün beynəlxalq statuslu festivallar
önəmlidir: "Ancaq beynəlxalq festivalın məhz bizdə və bizim təşkilatçılığımızla
keçirilməsi ikiqat nailiyyətdir. Birinci halda bizim sənətçilər harasa öz
filmlərini göndərə bilirsə, ikinci halda artıq dünyanın müxtəlif ölkələrindən
olan sənətçilərin diqqəti bizə yönəlir. Bu, dünya mədəni mühitində və eyni
zamanda yerli sənət mühitində çox yaxşı nəticələr verir, bir proses yaradır. Ən
bəsit formada yanaşsaq, bizim ölkənin adı, statusu, ünvanı, mühiti bəlli olur.
Digər tərəfdən də sənət mübadiləsi yaranır, yerli bazar daha da canlanır,
mütəşəkkilləşir. Bir şeyi də qeyd edim ki, bu festivalların təşkili olduqca
çətin və məsuliyyətli bir prosesdir. İllər öncə bu yükün altına girməyə cəhd
edən və 2018-ci ildə yenidən öz statusunu bərpa edən "START” beynəlxalq film
festivalı da, artıq ikincisi keçirilən "DocuBaku” beynəlxalq sənədli filmlər
festivalı da bu cür nümunələrdəndir. Qeyd edim ki, ölkəmizdə təşkil olunan nəinki
beynəlxalq festivalın, hətta kiçikmiqyaslı yerli festivalların da xüsusi rolu
var. Məsələn, artıq bir neçə ildir keçirilən "Booktrailer” festivalının özü
belə müəyyən anlamda yerli mədəni mühitə təsirlər edir və bu, açıq-aydın hiss
olunur. Bunun fonunda beynəlxalq festivalların bizim tərəfimizdən təşkili isə
hər mənada olduqca səmərəlidir. "DocuBaku” festivalı haqqında bir şeyi qeyd
edim ki, bu festival həm yerli, həm də dünya bazarında, obrazlı desək, bədiidən
bir köynək aşağı statusda olan sənədli filmə meydan açır, canlanma yaradır. Bu
problem bizdə xüsusilə qabarıqdır. Çünki sənədli film ənənəsi bizdə bir az
zəifdir, kövrəkdir və bu baxımdan "DocuBaku”nun önəmi böyükdür. Bu işdə zəhməti
olan bütün təşkilatçılara şəxsən öz adımdan böyük təşəkkür edirəm. Eyni zamanda
festivallar haqqında sənətə dəstək və sevgi naminə adicə danışmaqla olsa belə,
bir maraq yaratmağı, təşviq etməyi özümə mənəvi öhdəlik kimi qəbul edirəm”.
Xəyalə Rəis