Azərbaycanda evlərin və ofislərin 80 faizini bəzəyən yerli məhsul
Mebel istehsalına aid məhsullara tələbat getdikcə,
azalmaq əvəzinə daha da artan tendensiya üzrə inkişaf edir. Yerli mebel istehsalı yüksək keyfiyyətə, beynəlxalq
standarta tam cavab verir. 2018-ci ildə Azərbaycanda 72,6 milyon manat
həcmində mebelin istehsal olunması gözlənilir ki, bu da ötən illə müqayisədə
11,8 faiz çoxdur. Bu barədə 2019-2022-ci illərdə Azərbaycanın sosial-iqtisadi
inkişafı proqnoz göstəriciləri və konsepsiyasında deyilir.Proqnozlara əsasən, növbəti illərdə mebel istehsalı
əhəmiyyətli dərəcədə artacaq. Belə ki, 2019-cu ildə mebel istehsalı 76,7 milyon
manat, 2020-ci ildə 82,2 milyon manat, 2021-ci ildə 88,2 milyon manat, 2022-ci
ildə isə 94,5 milyon manat təşkil edəcək.Azərbaycanda daha çox ofis mebelinin istehsalı
gözlənilir: 2018-ci ildə ofis mebeli istehsalının 17 481 ədəd, 2019-cu ildə 18 529,
2020-ci ildə 19 641, 2021-ci ildə 20 820, 2022-ci ildə 22 069 ədədə çatacağı
gözlənilir.Maraqlıdır, hazırda mebel istehsalı ölkəmizdə hansı
səviyyədədir, istehsal zamanı yerli xammaldan istifadə olunur, yoxsa xaricdən
gətirilir? Mebel şirkətləri bu artımı qarşılaya biləcəklərmi? Bu suallara cavab
tapmaq üçün mütəxəssislərlə həmsöhbət olduq.
"Mebeland”
MMC-nin prezidenti, iş adamı Vüsal Rzazadə qeyd
etdi ki, müştərinin sifarişinə uyğun olaraq həm yerli, həm də xarici xammaldan
istifadə edilir: "Ölkədə mebel istehsalı yüksək səviyyədədir. Cənab Prezidentin
məmurlara verdiyi "yerli mebellərə üstünlük verin” tapşırığından sonra yerli
mebel bazarında dönüş oldu. Hazırda yerli mebel istehsalı yüksək keyfiyyətə,
beynəlxalq standarta tam cavab verir və mebel istehsalında öndə gedən
ölkələrdən heç də geri qalmır. Bizim şirkət qeyri-ənənəvi üsulla addımlayır.
Belə ki, Azərbaycanda olan böyük mebel istehsalçıları konveyer üsuluna üstünlük
verir, bazara hazır mal satırlar. Bizim şirkət isə sırf, müştərinin zövqünə
uyğun, onların istəyi ilə mebellər hazırlayır. Müştərinin sifarişinə uyğun
olaraq həm yerli, həm də xarici xammaldan istifadə edilir. Şirkətimiz də əksər
mebel istehsalçıları kimi, xammalı bu sahədə ixtisaslaşmış gətiricilərdən alır.
Yerli və xarici xammalın qiymətində elə də xüsusi fərq yoxdur. Laminat lövhələr
əsasən Türkiyə, Rusiya, Belarus, Ukrayna və yerli lövhələrdir ki, onların da
qiymətlərində cüzi fərq var. Müştəri hansı ölkə xammalına üstünlük verərsə,
həmin xammaldan istifadə olunur. Əvvəldə də qeyd etdiyim kimi, yerli xammal
keyfiyyətinə görə, xaricdən gətirilənlərdən geri qalmır. Xammal deyərkən ancaq laminat lövhələri
nəzərdə tuturuq. Digər xammallar və aksessuarlar xaricdən gətirilir. Yerli
istehsal, yerli alternativ məhsul bazarda yoxdur. Düşünürəm ki, yerli
sahibkarlar digər xammalların və aksessuarların istehsalına başlayacaq”.
"Embavood”
mebel şirkətinin marketinq direktoru Necati Yıldırım növbəti illər üçün bu artımın gözlənilən olduğunu bildirdi: "Əlbəttə
ki, belə bir artım gözlənilir. Biz də şirkət olaraq planlarımızı bu istiqamətdə
qururuq. Deyə bilərəm ki, bu artımı qarşılaya biləcək gücə sahibik. Biz əsas
etibarı ilə mebellərimizi özümüz istehsal edirik, sadəcə, bəzi kiçik
tamamlayıcı məhsulları xaricdən alırıq. Xammal isə Rusiyadan, Ukraynada, qismən
Türkiyədən gətirilir”.
İqtisadçı
Pərviz Heydərov deyir ki, qeyri-neft sektorunun
özəlliklərindən biri odur ki, çoxlu sahələri var və həmin sahələrin də hər
birinin inkişafı üçün ölkədə güclü xammal bazasının olması tələb edilmir. Əsas
odur ki, bazara daxil ola biləsən. Bazarda mövqe qazandınsa, fəaliyyət
istənilən halda mümkündür. Mebel istehsalı və satışı məhz belə sahələrdəndir:
"Xatırladım ki, keçən ilin yanvarında regionların 2014-2018-ci illər ərzində
sosial-iqtisadi inkişafına dair Dövlət Proqramının icrasının 2-ci ilinin
yekunlarına aid konfransda Prezident İlham Əliyev yerli istehsala məxsus
məhsullara üstünlük vermək lazım gəldiyini vurğulayaraq, qeyd etmişdi ki,
ölkəmizdə yüzlərlə mebel şirkəti var və onların istehsal etdikləri məhsulların
keyfiyyəti heç də xarici mebellərdən fərqlənmir. Bunun üzərindən artıq 2 ilə
yaxın vaxt keçir. Ötən müddətdə ölkədə qeyri-neft sektorunun inkişafında
əhəmiyyətli nəticələr əldə edilib. Belə ki, iqtisadiyyatın bu qolunun bütün
istiqamətlər üzrə irəliləməsinə, artım əldə olunmasına və ölkədən ixrac
məhsullarının çeşidinin genişləndirilməsi işlərinə ciddi diqqət yetirilir və
bu, bir nömrəli vəzifəyə çevrilib”.
"Mebel və ümumiyyətlə, bunun kimi digər məişət
əşyaları ən çox tələb olunan məhsullar sırasındadır” deyən iqtisadçı bildirdi ki,
istər Bakı şəhərində, istərsə də rayon mərkəzlərində hər addımdan bir, mebel
satış salonlarına rast gəlinir: "Bu o deməkdir ki, mebel çox gözəl biznes
sahəsidir. Əvvəllər bu sahədə idxal malları üstünlük təşkil edirdi. Çünki ilk
dövrdə onların həm qiymətləri sərf edirdi, həm də yerli analoqları yox idi.
Lakin çox qısa müddət ərzində bu sahədə yerli istehsal obyektləri yarandı və
beləliklə də, müvafiq sənaye formalaşdı. Hazırda ölkədə minlərlə böyük və kiçik
mebel istehsalçısı var. Bu da ondan irəli gəlir ki, Dövlət Statistika
Komitəsinin məlumatına əsasən, ölkə əhalisinin mebelə tələbatının hazırda 80%-ə
yaxın hissəsi məhz yerli istehsal hesabına ödənilir. Tələbatın varlığı həm da
alıcılıq qabiliyyətinin olması demək deyil. Yəni bir çox məqamlar tədiyyə
qabiliyyətli tələbdən asılıdır. Azərbaycanda mebel alınması üçün adambaşına
düşən xərc, Avropa ölkələri ilə müqayisədə olduqca aşağı səviyyədədir. İnkişaf
etmiş ölkələrdə evdə və ofisdə istifadə olunan mebellər demək olar, hər 3-4
ildən bir dəyişdirilir. Ölkəmizdə isə bu rəqəm təxminən, 10-15 ildən birdir.
Ölkə vətəndaşlarımızın maddi vəziyyəti ən çox yerli mebellər almağa imkan
verir. Buna görə də, satış, yəni reallaşdırma səviyyəsi yaxşı vəziyyətdədir.
Çünki ən yaxşı yerli mebelin alınması aşağısı 1000-2000 manatdan yuxarı başa
gəlir. Xarici analoqlar üzrə isə bu rəqəm 6000-7000 manatdan başlayır”.
Müsahibimiz hesab edir ki, Azərbaycanda mebel istehsalı sahəsini daha da
təkmilləşdirmək və inkişaf etdirmək olar: "Bunun üçün ölkəmizdə münbit şərait
mövcuddur. Söhbət, həm bazardan gedir, həm işçi qüvvəsindən, həm də xammaldan.
Yeri gəlmişkən, bir daha təkrar edim ki, xammal əsas şərt deyil. Dünyada əsas
mebel istehsalçısı kimi tanınan ölkələrə diqqət yetirsək, onların özlərində
xammalın kənardan alındığının şahidi olarıq. Məsələn, dünya ağac ehtiyatlarının
25%-dən çox hissəsi, yəni 1/4-i Rusiya ərazisində yerləşir. Amma rus mebel
sənayesi öz məhsulları ilə dünyada Çin, Sloveniya, Rumıniya, Macarıstan və
İtaliya kimi ölkələrin mebelçilərindən geri qalır və onlar qədər tanınmır.
Çünki, əsas keyfiyyətdir. Müvafiq texnologiyaların əldə olunması, birgə
müəssisələrin yaradılması və sair yollarla bu sahədə çox böyük nailiyyətlər
əldə etmək mümkündür. Ümumiyyətlə, qeyri-neft sektoru sahələri sırasında mebel
sənayesinin Azərbaycanda böyük perspektivləri olduğu danılmaz faktordur”.
İqtisadçı deyir ki, daxili bazarın ötəri təhlili
bunu da deməyə əsas verir ki, yerli mebel istehsalına aid məhsullara tələbat
getdikcə azalmaq əvəzinə, daha da artan tendensiya üzrə inkişaf edir və edəcək:
"Bu isə sözügedən sahəyə xüsusi diqqət və yanaşma tələb edir. Belə ki, əgər bu
gün biz, daxili tələbimizin 80%-ni yerli istehsal hesabına ödəyə biliriksə,
demək, dünya bazarlarına da çıxa bilərik və istər-istəməz, bu haqda da
düşünməliyik. Bunun üçünsə keyfiyyətə böyük diqqət yetirmək tələb olunur. Yəni
yerli istehsala məxsus mebel məhsullarının xarici analoqları ilə müqayisədə
yüksək rəqabətqabiliyyətli olmasına çalışmalıyıq. Ümumiyyətlə, ölkədə mebel
sənayesinin inkişafı üçün bir sıra dəstək və stimullaşdırıcı tədbirlərin həyata
keçirilməsinə ehtiyac var və bunun görülməsi böyük effekt verə bilərdi.
Düşünürəm ki, ölkədə mebel sənayesinə xüsusi diqqət yetirilərsə, yaxın 3-4
ildən sonra "Made in Azerbaijan" brendi altında ən çox tanınan
məhsullarımız sırasında mebellərimiz də mühüm yer tutacaq”.
Günel Azadə