7 yaşından pul qazanan sənət fədaisi - Keçmişdəki mən
Zəhmətkeş,
xeyirxah, sənət fədaisi kimi tanınıb. Barmaqlarının mazolu zəhmətinin xatirəsidir.
Tarını dilləndirmək, kədəri, sevinci notlarla yaşatmaq ona asan başa gəlməyib.
Çox qazanıb, amma qazandığını qəpiyinə qədər yaratdığı "Göygöl” ansamblına
yatırıb. Çünki məqsədi var idi. Təkcə Bakının yox, Gəncənin də fəxri ola biləcək
ansambl yaratmalı idi. Nəinki Bakı və Gəncəyə, ümumilikdə Azərbaycana səs salan
"Göygöl”ün yaradıcısının keçmişinə səyahət etdik.
Müsahibimiz
görkəmli tarzən, xalq artisti Fikrət Verdiyevdir.
Gəncədə
anadan olub. 7 uşaqlı ailənin 6-cı övladıdır. Bacıları olmadığı üçün ev işlərində
analarına kömək ediblər: "Anam tək, biz çox idik. Qoçaq qadın idi. Tək olduğu
üçün ona kömək etməyə çalışırdıq. Yadımdadır, qardaşım yaxşı yemək bişirirdi.
Kim nəyi bacarırdısa, onu edirdi”.
"Gözümü açandan muğam dinləmişəm”
70 illik
ömrünün 55 ilini musiqiyə həsr edən tarzən 5 yaşından muğamı dinləyib və sevib:
"Bizim ailədə musiqiçi yox idi. Amma mənim uşaqlıqdan muğama meylim var idi.
Gözümü açandan muğam dinləmişəm. Evimizdə köhnə radio və Xan əminin, Cabbarın
plastinkaları var idi. Xan Şuşinsikinin vurduğu zəngulələri gündə 30 dəfə dinləyirdim.
Uşaq idim, bəlkə də muğamın nə olduğunu dərk etmirdim, amma o səsə vurulmuşdum.
Taxta qırığı tapıb, üstünə sim bağlayıb tar düzəltmişdim. Ailəm bunu gördü və məni
9 yaşımdan musiqi məktəbinə göndərdi. Yadımdadır, tarda ifa edərkən qolumu silkələyirdim.
Qardaşım kəmərlə qolumu bağlamışdı ki, tarda ifa edərkən, tərpənməsin. Musiqiçi
olmasalar da, mənim uğur qazanmağım üçün əllərindən gələni edirdilər”.
"İmtahansız qəbul etdilər”
Musiqi məktəbində
direktor da həmsöhbətimizin istedadının fərqinə varıb, onu imtahansız məktəbə qəbul
edib: "Hər kəs növbə ilə öz məharətini direktora göstərirdi. Mən də növbəmin
çatmasını gözləyirdim. Otaqda yekə, qara əşya diqqətimi çəkdi. Katibədən
soruşdum ki, bu nədir? Dedi ki, pianodur. Pianonun nə olduğunu bilmirdim. Ayağa
qalxdım, bir-bir dillərinə toxundum, bəmi və zili tapdım. Çox qəribə idi, elə
oradaca "Cücələrim”i ifa etdim. Səs olduğuna görə müdiriyyət etiraz etdi və dayandım.
Növbə mənə çatanda direktor soruşdu ki, pianonu çalan sən idin? Dedim bəli.
Soruşdu ki, pianonuz var? Pianonu
birinci dəfə gördüyümü deyəndə, direktor təəccübləndi və məni imtahansız qəbul
etdilər”.
"Qalib gəlməsəniz, pulu geri alacağam”
Hələ 14
yaşında ömründə Bakı şəhərini görməyən yeniyetmə ilk dəfə böyük kollektivlə
Bakıya gəlir. Musiqi-tar dərnəyinə rəhbərlik edən həmsöhbətimiz ilk
festivalında birinciliklə mükafatlandırılıb: "1961-ci ildə xəbər gəldi ki, mərhum
Əfrasiyab Bədəlbəyli Bakıda uşaq ansambllarının festivalını təşkil edir. Bunu
eşidən kimi çox sevindim, dərnəyimizdə 20-22 uşaq vardı, müdirimizə dedim ki,
ansamblı yaxşı hazırlamışam, yol pulumuzu verin, gedək, festivalda özümüzü
sınayaq. Gördüm ki, nəsə alınmır, pul yoxdur, gəldim atama dedim ki, ay ata,
ansamblı festivala aparmalıyam, amma pul yoxdur. Az vəsait tələb olunmurdu. Dedi,
nə qədər lazımdır? Dedim ki, 22 nəfərin gedib-qayıtmaq pulu olsa kifayət edər.
Atam gülə-gülə dedi ki, nə qədər lazımdırsa, verirəm, amma qalib gəlməsəniz,
pulu geri alacağam. (gülür-A.Ə) Atam həm gediş, həm dönüş biletlərimizi aldı,
beləliklə, Bakıya gəldik və iki gün burada qaldıq, festivalda iştirak etdik.
Festivalda Azərbaycanın hər yerindən gənc istedadlar, ansambllar iştirak
edirdi, çox gərgin bir yarış gedirdi və sonda bizim ansambl birinciliyi
qazandı”.
"7 yaşımda pul qazanırdım”
F.Verdiyev
artıq 16 yaşından rəsmi qaydada işləməyə başlayıb: "Qayıdandan bir az sonra
15-16 yaşlarımda artıq məni işə götürdülər. Hansı ki, o vaxtlar bu yaşlarda heç
kimi işə götürmürdülər. Əmək kitabçamı indi də saxlayıram. Daha sonra Qənbər
Hüseynli adına Gəncə Şəhər orta-ixtisas Musiqi Məktəbini (Texnikumunu)
oxuya-oxuya həm Daşkəsəndə müəllimlik edirdim, həm indiki Samuxda fəaliyyət
göstərirdim”.
Rəsmi iş
yeri 15 yaşında olsa da, müsahibimiz 7 yaşından pul qazanıb: "Pul qazanmağa 7
yaşımdan başlamışam. Böyük həyətimiz var idi. Orada çiyələk, şaftalını yığırdım
və balaca qardaşımla bazarda satırdıq. Evə pul gətirirdim. Öz paltarlarımı özüm
alır, anama kömək edərdim. 17 yaşımda Samuxda musiqi məktəbi yox idi. Orada
musiqi məktəbinin filialını açdım. Məşhur tələbələrim var idi. 15-16 yaşımdan
toylara gedir, çox yaxşı pul qazanırdım”.
"Təhsilimi pula sata bilməzdim”
Respublikada
məşhurlaşdığı bir vaxtda müsahibimiz ali təhsilini davam etdirmək üçün Bakıya gəlir:
"Konservatoriyada Adil Gəraylının sinfində təhsil alırdım. Düzdür, yaxşı pul qazanan
vaxtım idi. Amma təhsilimi pula sata bilməzdim. Tez-tez filarmoniyaya gedir,
konsertlərdə iştirak edirdim. O dövrdə Bakıdakı ansamblların konsertinə
baxırdım, həvəslənirdim ki, Gəncədə niyə belə ansambl olmasın. Gəncə şəhəri hər
zaman Azərbaycanın mədəniyyət mərkəzi olub. Bizim niyə ayrıca ansamblımız
olmasın ki?! Bu düşüncələr mənə rahatlıq vermirdi. Yaxşı mənada paxıllığım
tuturdu. İkinci kursda oxuyanda "Göygöl” ansamblını yaratdım. Barmaqlarımın
mazolu hələ də getməyib. (Əlini göstərir-A.Ə) Ansamblı yaradandan sonra bütün
qazancımı ora xərcləyirdim”.
"Dedim a kişi, Afser adlı oxuyan olmaz”
Böyük əziyyət,
zəhmətdən sonra ansambla Qarabağdan, Qazaxdan üz tutanlar olub. Müsahibimiz
ansambla üzv qəbul edərkən də başına gələn əhvalatları bizimlə bölüşür:
"Qarabağdan Vaqif Hüseynov vardı, bir gün o bizə müraciət etdi. Düzünü deyim
ki, böyük axın olduğu üçün yer yox idi. Gördüm ki, gözəl "Segah” oxuyur, çox ürəyimə
yatdı. Dedim, bəlkə, səni işə götürə bildim. Sən demə, bu "bəlkə” sözünü bir qədər
ayrı cür başa düşüb. Çəkinə-çəkinə mənə tərəf yaxınlaşır, dedim nə məsələdir,
dedi ki, atam deyir ki, yanı balalı camışımız var, onu aparıb bağlayarsan Fikrət
müəllimin qapısına. Dedim, bala, mən səni başa düşdüm nə demək istəyirsən, gəl,
belə danışaq, mən özüm bir dənə camış alacam, onu aparıb bağlayarsan
camışınızın yanına, olar iki camışınız. Amma bircə xahişim var ki, sən
ansamblda yaxşı oxu.
Qazaxdan
bir oxuyan var idi. Gördüm yaxşı səsi var. Dedim adın nədir dedi Afser. Dedim a
kişi, Afser adlı oxuyan olmaz, get adını dəyiş. 10-15 gündən sonra gəldi ki, dəyişdim
adımı Şəhadət qoydum. Şəhadət Ömərov. İndi əməkdar artistdir”.
"Sevincimdən qanad açıb uçmaq istəyirdim”
Müsahibimiz
deyir ki, "Göygöl”ün dövlət statusu alması, Heydər Əliyevin adı ilə bağlıdır: "O vaxt Gəncənin birinci katibi hansısa məsələ ilə bağlı rəhmətlik Heydər
Əliyevin yanında imiş. Ulu öndər
ondan soruşur ki, "Göygöl” ansamblı maaş alırmı, deyir ki, onlar ictimai əsaslarla
fəaliyyət göstərirlər. Deyir, necə yəni ictimai əsaslarla? O cür gözəl ansambl
maaş almır, bunu niyə mənə demirsiniz? Birinci
katib deyir ki, üç aydır Nazirlər Sovetinin sədrinə yazıb göndərmişik, hələ bir
xəbər yoxdur. O zamanlar Nazirlər Sovetinin sədri rəhmətlik Əli İsmayılov idi.
Bunu deyən kimi, Ulu öndər düyməni basır, Əli
müəllimə deyir ki, "Göygöl” ansamblı səni maraqlandırmır? Məsələ dərhal
öz həllini tapır. Ansambla 75 nəfərlik
ştat ayrılır. Bunu eşidən kimi hansı hisslər keçirdiyimi bir Allah bilir,
sevincimdən qanad açıb uçmaq istəyirdim. İlk dəfə idi Bakıdan sonra Azərbaycanın ikinci şəhərində Dövlət Mahnı və Rəqs
Ansamblı fəaliyyət göstərməyə başlayırdı”.
"Bəylərlə plov yemirəm ki, bığım yağa batar”
Heydər
Əliyev tərəfindən "Göygöl” ansamblına "Göygöl” Dövlət Mahnı və Rəqs Ansamblı
statusu veriləndən sonra Mədəniyyət Nazirliyi tərəfindən kollektivə 6 aylıq
vaxt verilir ki, konsert proqramı ilə hesabat versin, özünü göstərsin. İlk
olaraq, ansamblda rəqs sözü olduğu üçün ilk növbədə rəqs qrupu yığmağa
başlayır. Gəncədə o vaxt rəqs qrupu yox idi. Bunun üçün müsahibimiz Bakıdan 12
oğlan, 12 qız gətirir. İki il yarım bu uşaqları öz hesabına qoruyub saxlayır. Hətta
hesabat konsertinə proqram hazırlamaq üçün korifey bəstəkar Cahangir
Cahangirovu Gəncəyə dəvət edir. Bəstəkar 20-25 gün ərzində Gəncədə qalır, sırf "Göygöl” üçün mahnılar yazmağa başlayır: "
20-25 gün Gəncədə qaldı. Bir dəfə Cahangir müəllimdən xahiş etdim ki, özünüz
yazdığınız əsərləri bir dəfə müğənnilərlə məşq edin. Həmin vaxt hava isti idi,
Cahangir müəllim də möhkəm tərləmişdi, birdən qayıdıb dedi ki, Fikrət, bəylərlə
plov yemirəm ki, bığım yağa batar, amma səni o qədər çox istəyirəm ki, ona görə
məşqi özüm aparıram”.
"Çadranı sal başına, Xangilə gedirik”
Həmsöhbətimiz
həm də Xan Şuşinskinin kürəkənidir. Tanışlıq tarixçəsindən danışarkən deyir ki,
həyat yoldaşını görənə qədər, onu heç kim evlənməyə razı sala bilməyib: "Şövkət
Ələkbərova ilə bizim ailənin yaxın dostluğu var idi. Konsertə gələndə bizdə
qalırdı. Bir gün anam dedi ki, ay Şövkət xanım, bu oğlan evlənmir nə edim? Şövkət
xanım dedi ki, Xan Şuşinskinin qızı var, çox yaxşı qızdır. O zaman Bəyimxanımı
tanımırdım. Söhbətə fikir vermədim. Sonra Hökumət evində Xanın yanında Bəyimxanımı
görəndə ağlıma gəldi ki, bu, həmin qızdır. Oradan çıxan kimi Şövkət xanıma zəng
vurdum ki çadranı sal başına, Xan Şuşinskigilə gedirik. (telefon nömrəsi hələ də
yadındadır-A.Ə) Qızı almaq lazımdır. Ondan sonra ailə qurduq. Çox gözəl
qohumluq başladı. 3 gün toy oldu. Bakının bütün böyük sənətkarları toyumuz
idi”.
7
yaşınızda heyranlıqla dinlədiyi Xan Şuşinskinin 23 il sonra kürəkəni olur: "Bilirsiniz
ulduzlar nə vaxt barışıb? 1947-ci ildə Xan Şuşinski Gəncədə bizim divar
qonşumuzun toyuna dəvət olunur. Anam da həmin vaxt mənə hamilə olub. Orada məclis
böyük zallarda olurdu. Kişilər çıxdıqdan sonra qadınlar gəlirdi. Anam yaxşı
oynayan olub. Qızıl çox taxırdı deyə, qızıllı Məryəm deyərdilər. Deyir ki
çıxdım oynadım gördüm oynadığım yerdə Xan Şuşinski zilə qalxdı. Anam deyib ki
bu kişi niyə mən oynadığım yerdə zilə qalxdı? (gülür) Anam bu zildən sonra
oyundan çıxıb. Sonra Xan əmiyə deyirdim Xan əmi niyə anam oyanayanda zilə
qalxmısınız, gülürdü. Bəzən düşünürəm
ki, bu Allahın qismətidir...”
Sonda gənclərə
məsləhət verən müsahibimiz vurğuladı ki, bayağı mahnılarla zövqlərini
korlamasınlar: "İnsanın püxtələşməsində elmin çox böyük rolu var. Təhsil
alsınlar. Zövqlərini bayağı mahnılarla korlamasınlar. Bizim beynimizə,
qanımıza, canımıza hopan mahnılarımız var. Onları araşdırsınlar və dinləsinlər.
Bayağı musiqilər məni çox narahat edir. Cavanların beynini yorur, musiqi
zövqümüzü korlayırlar. Biz bu sənəti yaşatmalıyıq”.
Məlumat
üçün bildirək ki, Fikrət Verdiyevin yaradıcısı olduğu məşhur "Göygöl”
ansamblının yaranmasının 50 illiyi tamam olur. Ansamblın onlarla istedadlı gəncin
bölgələrdən tapılaraq sənətkar kimi püxtələşməsində böyük rolu olub. Bu gün isə
həmin müğənnilərin əksəriyyəti fəxri adlar alıblar.
Aygün
ƏZİZ